Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 119 van de 151 [ 3755 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 151  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

 
Profiel   

Ik moet ook echt het sporten oppakken, kleding zit nu in de was dus morgen is het doel. Maar hey, ik zit op -0.7kg sinds gisterochtend. Dus eindelijk tik ik die 68 rond aan. :D
Ik had vooral niet door hoe vet sommige producten kunnen zijn, zoals bvb de croissantjes die mijn vriend ieder weekend ook nog eens haalt. Ik eet er 1 per dag max, want anders heb ik meteen 100% van al mijn vetten al binnen. Ik moet hem komend weekend gewoon eens vragen of hij ipv croissantjes voor mij een bruin pistolet ofzo meeneemt. :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:51 



 
Profiel   

Die oh zo lekkere broodjes zijn hier ook een struikelblok ja. :')
Ik mag van mezelf 1x per week ongezond broodje (croissant, kaastwister, saucijzenbroodje oid) en daarnaast 1-2 witte harde broodjes, een belegje en een sapje.
En soms als ik soep maak of een broodmaaltijd ipv warme maaltijd enkel 2 harde broodjes met beleg, bijvoorbeeld bieslook roomkaas, zalm en rucola (ook lekker met komkommer op een wrap :9) of brie/zachte geitenkaas en rucola (walnoten en honing heb ik in huis) om een luxe broodje van te maken.
En af en toe pak ik ham/kipfilet/kalkoenfilet, bieslook roomkaas of Philadelphia, kaas, komkommer, paprika, geraspte wortel, gekookt eitje en sla en doe dat op een wrap. :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:14 



 
Profiel   

Goed bezig weer allemaal!

Vandaag (nog) niet gesport, ik moest naar Sittard naar Zuyderland ziekenhuis (5 kwartier rijden) ivm heup/bekken klachten
Bekkeninstabiliteit heb ik al ontztenne slang, maar sinds een jaar ook echt heuppijn. Afgelopen november/december onderzoeken en uitslag gehad, door de hypermobiele bekken ontsteekt alles, gevolg trochanter pijnsyndroom
De hoop was dat dit wegging met fysio, maar helaas... Enige optie nu is nog het bekken vastzetten dmv operatie
Dus voor nu extra belangrijk om af te vallen om dit alles zo goed mogelijk te kunnen gaan doorstaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:28 



 
Profiel   

Ik heb lekkere uitgebreide lunch en taart geweigerd. Had gewoon m’n eigen lunch mee en ben wel trots dat het gelukt is :+
Vanavond weer een uur krachttraining. Nu in een week tijd, waarin ik de draad weer oppakte, 1,6 kg lichter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:48 



 
Profiel   

Oke ik moet echt niet elke dag wegen help me eraan herinneren. Nu dus zwaarder dan gister en heb me echt aan het aantal kcal gehouden..
Maar natuurlijk wel een ongezond weekend gehad. Dus dat zit er denk ik nog in.

Word een fijn gesprek morgen met mijn coach -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:02 



 
Profiel   

Maar Zertab, op welk moment weeg je je? Wisselt dat steeds of is dat een vast moment? Ik heb altijd geleerd om meteen 's morgens als je opstaat te wegen, nadat je naar de wc bent geweest. Over de dag variëer je namelijk ook best wel in gewicht..
Je kunt wel elke dag wegen, maar dan op een vast moment en puur en alleen om een weekgemiddelde te trekken (wat meer betrouwbaar is).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:07 



 
Profiel   

Aight: kleine stapjes zijn goed.

Renee: top, eigenlijk moet je dat soort lekkere dingen alleen eten als ze voor jou een 10 waard zijn.

Zertab: ik weeg 1x per maand, rond dezelfde tijd. Dan ook even cmband errond, want gewicht zegt niet altijd alles

Ik was hier iets aangekomen, maar inmiddels ook al 3 maand geen keuken en december was ook een maand waar ik op weinig heb gelet. Vanmiddag zelf instant noodles gemaakt (1 el 100% pindakaas, 1 el sojasaus, 1/2 limoen, half bouillonblokje, handje wortel jullienne, volkoren noodles en kokend water erbij. Handig mee te nemen en na 5min klaar smiddags), vanmorgen brood en vanmiddag handje cherry tomaatjes. En vanavond wel friet met loempia :')

Deze week nog zelfgemaakte pizza op het menu, ovengroente met kabeljauw, soep,... ik hoop dat ik met pasen weer de keuken in kan duiken. Ik mis het koken zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:23 



 
Profiel   

Klopt Cemlys, maar de verleiding wint het soms van het cijfersysteem :+
Zoooo fijn als je gewoon weer kan koken! Zou fijn zijn om de draad weer op te kunnen pakken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:27 



 
Profiel   

Ik weeg om 18:00, dus na het avondeten. Omdat mijn coachingsgesprekken ook om 18:15 zijn na het avondeten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 20:13 



 
Profiel   

Zertab schreef
Ik weeg om 18:00, dus na het avondeten. Omdat mijn coachingsgesprekken ook om 18:15 zijn na het avondeten...


Dat geeft echt een heel erg vertekend beeld als ik dat zou doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 09:16 



 
Profiel   

Hier ook, vooral omdat het nogal eens wisselt hoeveel ik overdag eet en drink tov 's avonds.
Soms eet ik overdag heel licht en dan later op de avond wat meer, soms eet ik overdag veel/stevig etc.
Ik weeg daarom in de ochtend, voordat ik eet (soms wel een glas water gedronken) en na toiletbezoek.
Weeg ik me 's avonds dan kan dat zo 1,5-3kg verschil geven tov 's ochtends. :+


Edit:

Net gewogen en 110,8kg.
Nog 0,8kg tot mijn eerste doel. *\o/*
Nu nog even bedenken wat ik mezelf als beloning ga geven. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 09:36 



 
Profiel   

Ik weeg ook altijd in de ochtend, voor ontbijt en na toilet. :))
Heb weleens gekeken in de avond, maar dan scheelt het zo 1,5kg met 's morgens inderdaad.

Goed bezig lor1_1984! Bijna een mijlpaal bereikt. :D
Heb je niet iets wat je graag nog wil kopen oid als beloning voor jezelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:01 



 
Profiel   

Daar ben ik dus over aan het nadenken.
Maar wil het klein houden en kleine dingetjes koop ik vaak gelijk wanneer ik het zie. :')
Enige waar ik nu zo gauw op kom is een lekkere koffie to go (iced caramel latte oid) vd koffiezaak hier verderop. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:12 



 
Profiel   

Ja ik snap wat jullie zeggen, maar mijn coaching is in de avond... Dat kan niet overdag want ik moet gewoon werken en in het weekend is er geen coaching. Dus dan kom je uit op in de avond.
Maar kan het zeker met hem bespreekbaar maken. Kan ook in de ochtend zelf wegen en dat getal mee nemen natuurlijk.
En in de avond wel wegen en dan ook zien wat het met vet percentage gedaan heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:01 



 
Profiel   

Het maakt toch niet uit op welk tijdstip je weegt? Als je maar op een vast moment weegt. Voor jou is dat s avonds en voor een ander s morgens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:12 



 
Profiel   

Dat zeg ik, als het maar steeds rond hetzelfde tijdstip is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:31 



 
Profiel   

Gister op de weegschaal gestaan.. ik denk dat die stuk is haha

2 weken geleden woog ik nog 69 en ineens zei hij 66 haha

Dus daarna op ouderwetse weegschaal gestaan dus en was 67.

Dat past beter in schema dus ongv 2 kilo kwijt nu.. merk weinig van haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:36 



 
Profiel   

Ja klopt, vandaar dat ik altijd 18:00 weeg na het avondeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 12:13 



 
Profiel   

lor1_1984 schreef
Daar ben ik dus over aan het nadenken.
Maar wil het klein houden en kleine dingetjes koop ik vaak gelijk wanneer ik het zie. :')
Enige waar ik nu zo gauw op kom is een lekkere koffie to go (iced caramel latte oid) vd koffiezaak hier verderop. :+


Wat goed bijna je eerste doel behaalt! Zijn er geen ''non-food'' dingen die je graag wil? :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 12:35 



 
Profiel   

@Zertab
Vaste tijden zijn altijd handig en als dit tijdstip voor jou werkt is dat helemaal prima. :j
Ik gaf zelf aan waarom ik liever in de ochtend weeg tussen toiletbezoek en ontbijt. :)

@Aight
Daar ben ik dus rustig over aan het nadenken. :')
Ik had nl al bedacht dat een beloning met iets wat bommetjevol suiker etc zit niet zo handig is. :+
Nu zijn dat geen dingen die ik persé vermijd oid maar de connectie tussen beloning en lekker eten/drinken wil ik niet vasthouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:22 



 
Profiel   

Hier net gewogen. Ik ben niet afgevallen sinds vorige week maar ook niet aangekomen. Toch een teleurstelling. Met name ook: oké ik kan dus nooit meer iets lekkers eten of alcohol drinken? -O-
Ik heb drie glaasjes op in een weekend en een schaaltje paprika chips.

Echt even een f&ck it moment en dan wil ik, hoe tegenstrijdig, alles naar binnen snaaien want het maakt toch niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:09 



 
Profiel   

Lor1 wat vind je leuk qua hobbies, misschien daar iets van halen? Ik zou mezelf belonen met een game die ik graag wil hebben bvb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:13 



 
Profiel   

Jorex schreef
Lor1 wat vind je leuk qua hobbies, misschien daar iets van halen? Ik zou mezelf belonen met een game die ik graag wil hebben bvb.


En anders gewoon die lekkere koffie als je daarna weer de handrem kan aantrekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:17 



 
Profiel   

Uhhhh balen zertab en zo mega herkenbaar |o Maar juist als je wel probeert vol te houden gaat dat gewicht weer een keer zakken!! Probeer dan in ieder geval enige troost te halen uit dat je niet bent aangekomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:22 



 
Profiel   

Zertab schreef
Hier net gewogen. Ik ben niet afgevallen sinds vorige week maar ook niet aangekomen. Toch een teleurstelling. Met name ook: oké ik kan dus nooit meer iets lekkers eten of alcohol drinken? -O-
Ik heb drie glaasjes op in een weekend en een schaaltje paprika chips.

Echt even een f&ck it moment en dan wil ik, hoe tegenstrijdig, alles naar binnen snaaien want het maakt toch niet uit.


Zertab knuffel. Maar het kan niet zo zijn dat die 3 glaasjes en schaaltje chips ervoor hebben gezorgd dat je niks kwijt bent. Eén kilo vet is 7700 calorieën, die moet je dus minder eten (of erbij eten om aan te kunnen komen). De kans is groot dat je misschien wat vocht vasthoudt omdat je hormonen in een bepaalde fase zitten, je wat meer khd hebt gegeten of je wat zouter hebt gegeten. Dus wie weet laat je het morgenochtend al het vocht weer los!

En anders is de rest van de week wel genoeg geweest om minder te eten? Zoals hierboven moet je voor 1 kg echt veel minder eten, maar spreid je het over 2-3 weken, dan is dat elke dag maar een klein beetje :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 119 van de 151 [ 3755 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 151  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen