Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 8 [ 186 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

 
Profiel   

daffodil schreef
Heel knap maar ik word daar echt heel knorrig van


Ik word juist knorrig van mijn wekker vroeger zetten en dus minder slapen :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:39 



 
Profiel   

Pfoe, als ik ochtenddienst heb zit ik om 05.15 uur in de auto. Dan gaat mijn wekker om 04.30 en ga ik er om 04.50 uur uit. Meer tijd gun ik mezelf niet dan.

En anders word ik meestal tussen 08.00 en 09.00 wakker en dan doe ik gewoon rustig aan.


Laatst bijgewerkt door Judass op 21-03-23 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:49 



 
Profiel   

Het tijdstip dat ik uit bed stap varieert (van 6 tot 7 uur), dat ligt eraan hoe laat ik op het werk moet zijn (meestal 1 en soms 2 dagen per week op kantoor) of dat ik vanuit huis werk.
In ieder geval heb ik twee uur nodig vóórdat ik in de auto stap of dat ik aan mijn werkdag thuis begin. Ik sta meestal direct aan als ik wakker wordt en ga eerst koffie zetten en dan onze veestapel voeren/buitenzetten.
Daarna dus een bakkie leut met een broodje en scroll ik wat door social media. Als ik genoeg tijd over heb (lees, niet te lang op social media zit :o ) dan mest ik direct, anders doe ik dat na mijn werk. Daarna ff wassen en tanden poetsen en aan de werkdag beginnen.
In het weekend stoor ik me nergens aan en zet ik ook geen wekker. Meestal ben ik rond half 9 wakker en doe dan alles op mijn gemakje, maar wel in dezelfde volgorde.


Laatst bijgewerkt door JJ4 op 21-03-23 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:54 



 
Profiel   

Op dagen dat ik moet werken gaat de wekker om 6u, 6u20 of 7.40 (afhankelijk van de begintijd). Meestal blijf ik dan nog 5 à 10 minuten liggen voor ik mijn bed uit kom. Daarna sta ik aan en met 20 minuten zit ik ook in de auto. Op vrije dagen veel langer. Ik word dan altijd vroeg wakker en blijf meestal nog heerlijk in bed liggen tot een uurtje of 9, even lekker lezen en rustig wakker worden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:00 



 
Profiel   

Ik kan niet snoozen. Als de wekker gaat, sta ik naast mijn bed. Ik werk wisselende diensten, over het algemeen sta ik 1 uur eerder op, dan ik moet beginnen. Als mijn dienst om 7.30 start sta ik dus om 6.30 naast mijn bed. Ik heb een kwartiertje nodig in de badkamer, en wil graag een halfuur hebben om rustig te ontbijten. Als ik ook nog de hond uit moet laten sta ik nog een kwartier eerder op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:04 



 
Profiel   

Hihi, ineens leven in een 2 jaar oud topic. Ik vraag me altijd af hoe zo’n topic weer naar boven komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:21 



 
Profiel   

Mijn wekker gaat om 5.10; mijn man moet rond 6:10 in de auto zitten. we snoozen / kletsen 2 x 10 minuten en dan schiet ik wat makkelijks aan en terwijl mijn man in de badkamer is, zet ik vast thee en kook ik eitje etc. Als mijn man klaar is in de badkamer, maakt hij onze lunch voor het werk klaar en heb ik de badkamer voor mezelf. Zo lopen we elkaar niet voor de voeten in de badkamer en in de keuken. Meestal ga ik een paar minuten later dan hij weg; ik zet vaak nog even een wasje klaar of haal de vaatwassr leeg oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:35 



 
Profiel   

Daphara schreef
Hihi, ineens leven in een 2 jaar oud topic. Ik vraag me altijd af hoe zo’n topic weer naar boven komt.

Ik ook haha! :D


Maar hier wel een betere slaper geworden, sta wel makkelijker op dan vroeger. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:52 



 
Profiel   

Oh dat had ik niet eens gezien.

@ Goof, ik word ook knorrig van te kort slapen hoor. Moet zeggen dat ik nu een week bezig ben met bijhouden hoe ik slaap met mijn horloge maar ik haal elke nacht altijd de 7,5 uur maar vaak ook de 8 uur. Die heb ik gewoon nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:53 



 
Profiel   

Mijn man zijn wekker gaat om kwart voor 7, dan krijg ik koffie op bed, slurp die leeg en ga eruit. Eerst even eten, dan stofzuigen, dweilen, stoffen ( allergische man) ,vaatwasser uitruimen of wasjes draaien. Dan mijn zoon een kop koffie geven en even een spelletje op de telefoon doen. Zoon gaat douchen om kwart over 8. Daarna ik douchen, opmaken en aankleden. Daarna nog even lekker zitten. Moet om kwart voor 10 op werk zijn. Tis 5 min fietsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:54 



 
Profiel   

Ik sta meteen op (dus meteen uit bed). Als mijn lijf echt pijn doet stretch ik mijn spieren even en check ik of mijn enkel/knie me gaat houden maar dat neemt maar een minuutje in beslag. Maar heb wel een uurtje nodig om echt van mijn humeur te bekomen. :o Nu ben ik sowieso iemand die erg van rust houdt dus dat speelt wel mee. :) Op elk moment van de dag houd ik niet van iemand die heel druk is maar 's morgens nog minder. :+ Ik wil gewoon rustig mijn koffie kunnen drinken terwijl ik wat lees op mijn mobiel. (vroeger had je een krant, nu heb je epubs. :+ )

Mijn man is iemand die graag "snoozed" en die zichzelf door de wekker heen heeft leren slapen daardoor. :j En dan boos zijn dat ik hem niet wakker gemaakt heb. Ja sorry hoor maar je bent volwassen. :)

Hoe veel vroeger ik op sta hangt bij mij dus 100% af van met wie ik een afspraak heb. :+ Is dat iemand met een rustig karakter dan kom ik toe met genoeg tijd om een koffie te drinken. Is dat iemand die van nature heel druk is heb ik langer nodig. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:04 



 
Profiel   

Ik ben echt verbaasd hoe snel sommige mensen zich kunnen klaarmaken in de ochtend. Ik probeer zo snel mogelijk te zijn maar om op tijd op mijn werk te zijn heb ik toch echt minimaal een uur nodig.

Ik moet om ongeveer 8.45 van huis weg op een werkdag. Dan staat mijn eerste wekker om 7.40 en de tweede om 7.45. om 7.50 moet ik er écht uit en dat lukt ook. Het eerste half uur ben ik vaak nog wel erg slaperig. Meestal ben ik iets te laat klaar (8.50) en red ik het net om om 09.00 op mijn werk te zijn (het is ongeveer 7 minuten lopen). Als ik nog later ben pak ik de fiets. Zo kom ik bijna nooit te laat. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:08 



 
Profiel   

Het ligt eraan of het....

- Een gewone werkdag is: paar keer snoozen, dan er echt uit. En dan met een kwartiertje, zonder ontbijt, de auto in. Ontbijt doe ik op het werk.
- Een vrije dag is: wakker worden, langzaamaan wakker worden
- Een vrije dag is met wind: snel het bed uit, ontbijten, kitespullen in de auto en naar het water

:+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:08 



 
Profiel   

Meteen het bed uit om de hond te wandelen, dan rustig ontbijten met wat YouTube videos en een halfuur voor ik moet vertrekken eens kleding en makeup regelen (ik wandel lekker Tokkie in mn pyjama in de winter, zie je toch niet :D)

Ik zorg altijd dat ik 1,5-2 uur voor ik moet gaan beneden ben, zodat de hond nog genoeg aandacht krijgt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:10 



 
Profiel   

Te lang :')

Ik snooze niet echt. Zodra mijn wekker gaat ben ik wel wakker, maar ik ga er nooit gelijk uit. Dat kan ik niet. Dan ben ik de rest van de dag zo ongelofelijk duf dat er niks van me terecht komt. Ik heb minimaal een half uur nodig om wakker te worden en dan scroll ik meestal door fb/insta/bokt etc. heen. Meestal ga ik eruit als ik bijna te laat kom :+

Als ik heel snel ben, kan ik omkleden, lunch maken, paarden voeren en de deur uit in 15 minuten. Ontbijten doe ik meestal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:14 



 
Profiel   

Iedereen die om 5.00/6.00 opstaat.. Hoe laat gaan jullie slapen?

(Echt slapen, niet naar bed en nog ff facebooken.. :)) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 17:46 



 
Profiel   

nine1987 schreef
Iedereen die om 5.00/6.00 opstaat.. Hoe laat gaan jullie slapen?

(Echt slapen, niet naar bed en nog ff facebooken.. :)) )

Meestal ergens tussen 22.30/23.00 uur

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 17:53 



 
Profiel   

Daphara schreef
Hihi, ineens leven in een 2 jaar oud topic. Ik vraag me altijd af hoe zo’n topic weer naar boven komt.


Dat vroeg ik me nu ook af. _O-

Ik heb altijd om 4.30 moeten opstaan voor werk en dat was echt het uiterste qua tijd. Ik deed dan echt kleren aan, haar in een staart en wegwezen. Inmiddels mag ik heerlijk om half 9 beginnen dus elke dag is uitslapen voor mij. :Y) Ik ga om kwart over 8 van huis en ik sta 7 uur op. Als de wekker gaat sta ik wel gelijk naast mijn bed, maar ik doe wel rustig mezelf klaarmaken, kopje thee en wat eten. In het weekend als ik wakker word lig ik wel het liefst nog een uur of langer in bed op mijn telefoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:29 



 
Profiel   

nine1987 schreef
Iedereen die om 5.00/6.00 opstaat.. Hoe laat gaan jullie slapen?

(Echt slapen, niet naar bed en nog ff facebooken.. :)) )

Tussen 22.00 en 00.00. Wekker gaat standaard 05.30. Lig vaak rond 21.30 in bed

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:36 



 
Profiel   

nine1987 schreef
Iedereen die om 5.00/6.00 opstaat.. Hoe laat gaan jullie slapen?

(Echt slapen, niet naar bed en nog ff facebooken.. :)) )


Dat wisselt, soms om 22.30 maar soms ook rond 01.30.
Ik sta op om 5.30 op als ik een vroege dienst heb ( vertrek om 6.30 van huis), ben ik vrij of heb ik een late dienst, dan sta ik om 6.00 op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:08 



 
Profiel   

Ik sta doordeweeks altijd om 6 uur op en in het weekend om 7:30. Als mijn wekker gaat sta ik ook binnen 5 minuten naast mijn bed en ik snooze niet.

Op een gewone dag ga ik naar bed tussen 22:30 en 00:00 uur, als ik een sociale activiteit heb (feestje/stappen oid) ergens tussen 1:00 en 3;00 uur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:15 



 
Profiel   

Ik vind 't echt knap dat jullie zo laat kunnen gaan slapen.. Als ik niet minimaal 8 uur kan slapen, vallen er doden.. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:57 



 
Profiel   

Ik ben echt een ontzettend avondmens maar moet helaas altijd vroeg beginnen. Ik moet om kwart voor 8 de deur uit, dus sta om half 8 op. Voor ontbijt sta ik toch nog teveel 'uit'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 01:26 



 
Profiel   

Ik sta meteen op en ga douchen. Onder de douche word ik wakker. En met een kind kan je moeilijk blijven liggen. Gisteren ging ik 9 uur naar bed, heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 08:10 



 
Profiel   

Hoelaat zijn jullie op je werk? Stel, je zou om 8 uur moeten beginnen en het is een half uur rijden. Hoeveel reistijd hou je dan aan in de ochtend? Houd je rekening met calamiteiten? Of minimaal 10 minuten van te voren aanwezig. Bij mij duurt het ook nog wel 5 - 10 minuten van moment auto parkeren tot start klaar zijn.

Ik ben een beetje bezig met tijd management. Merk dat ik vaak net op tijd ben en gehaast weg ga of alles heel snel moet doen. :')

Heb nu voor elk klusje een alarm staan. 6:00 wakker worden. 6:15 uit bed en ontbijten. 06:40 poes eten geven. 06:45 aankleden. 07:20 opschieten! 07:25 schoenen en jas.

Wel elke dag anders omdat ik verschillende reistijden heb. Maar ik vind er meer rust in.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 08:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 8 [ 186 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen