Flowmat ( spijkermat)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10859
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:25

pmarena schreef:
Ik dacht in de eerste seconde even dat die kat de gevorderde was die zonder zelfs maar een fatsoenlijke vacht ter bescherming, op een spijkermat was gaan liggen _O-


Oh, dat dacht ik eigenlijk vanaf de eerste seconde tot het moment van lezen van jouw bericht :o

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:12

Ik was denk ik te ontspannen om een goed bericht te schrijven. _O- sorry. :')

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:01

De hond durft bij mij ook over mijn lichaam lopen wanneer ik erop lig :')

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:42

Berryz schreef:
De hond durft bij mij ook over mijn lichaam lopen wanneer ik erop lig :')


Auw :')

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:26

Even een upje. Ik wil graag een mat kopen maar mijn besluiteloze kant neemt het uiteraard weer over. :+

Ik heb deze matten momenteel op mijn 'lijstje' staan. Zijn er hier mensen die verschillende matten geprobeerd hebben? Mijn voornaamste twijfel is de vorm van de pinnen. Sommige matten lijken scherpere en langere pinnen te hebben, terwijl andere matten rondere pinnen hebben.

Deze mat leek me 'leuk' maar ik denk dat de pinnen mogelijk niet scherp genoeg in gaan werken?
https://www.bol.com/be/nl/p/finetiger-a ... oductImage

Deze mat heeft scherpe, maar korte pinnetjes.
https://www.bol.com/be/nl/p/acupressure ... oductTitle

De Flowee mat heb ik uiteraard ook voorbij zien komen in het topic. Zowel als de Shakti mat. Deze lijkt me al iets 'intenser' maar dus mogelijk 'beter' dan de voorgaande matten..?

Ik kwam deze 'ergonomische' mat ook net tegen. De verhoging onder de rug lijkt me mogelijk wel handig... https://www.bol.com/be/nl/p/ergonomisch ... oductImage

Edit: nu kom ik de Zweedse spijkermat ook tegen. Dit maakt het echt niet makkelijker. :')

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 14:36

Ik heb de goedkope versie gehad met die bierdopjes, maar die heb ik weer weg gedaan. Deed niet enorm veel naar mijn gevoel. Overgestapt op de Zweedse en die is veel fijner! Al heb ik hem de laatste tijd niet gebruikt omdat ik het telkens vergeet :+

lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 20:22

Ghostattack schreef:
Ik heb de goedkope versie gehad met die bierdopjes, maar die heb ik weer weg gedaan. Deed niet enorm veel naar mijn gevoel. Overgestapt op de Zweedse en die is veel fijner! Al heb ik hem de laatste tijd niet gebruikt omdat ik het telkens vergeet :+


Hier hetzelfde, als in de zweedse in huis (wel wennen en niet met alleen een shirtje te gebruiken :o ) maar nu ook weer een poosje niet meer gebruikt. Meende dat ik toen ik hem vaker gebruikte, minder mijn rug hoefde te laten knoepen of zoiets :+ . Zat ook meer ontspannen in de autostoel. Geen ervaring met andere matten

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 14:17

Hier nog zo eentje! Ik heb ook de Zweedse, en gebruik hem niet meer een standaard aantal dagen per week maar meer nadat ik een dagje zwaar (til) werk heb gedaan.. Alleen moet ik echt een wekker erbij zetten, tegen de tijd dat ik lig ben ik zó moe dat ik meteen inslaap en dan wordt je met zo'n half geperforeerde rug wakker haha, niet zo fijn om er dán af te moeten :')

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 14:41

Ik heb ook de Zweedse. Ik gebruik hem 20 minuten, vlak voor het slapengaan, met een timer erbij. Het helpt bij mij niet zo goed tegen stijfheid (soms heb ik juist het idee dat ik er wat stijf door word, misschien door de pijn?), maar helpt wel goed bij in- en doorslapen 's nachts. Ik heb ook echt dat het een paar minuten pijnlijk is als ik er net op lig, en als ik eraf ga doet het ook altijd wel even aardig pijn. Ik gebruik de combi, en dan zonder kleren, op bed. Met kleren een stuk minder pijnlijk, maar helaas ook een stuk minder effectief bij mij. := Ik gebruik hem niet elke dag, maar merk wel dat ik minder snel in slaap val en vaker wakker word doorgaans zonder.

Het helpt ook als ik last heb van pijn en daardoor moeilijk kan inslapen, bijvoorbeeld na een fysiek intensieve dag. Ik heb verder ook last van restless legs en hoewel het niet totaal over is met de mat merk ik wel dat het helpt met initieel inslapen. Dan word ik om 3 of 4 uur vaak alsnog wakker op de erge nachten, maar heb ik tenminste wat kunnen slapen.

Ik heb ook erg getwijfeld van tevoren en uiteindelijk maar gewoon een besteld. :+

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:27

Neem / smeer je al magnesium Mews....? Dat kan erg goed helpen bij zulke klachten :)

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:16

pmarena schreef:
Neem / smeer je al magnesium Mews....? Dat kan erg goed helpen bij zulke klachten :)


Ik stuur je even een PB voor ik hier helemaal off-topic ga. :j

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:03

Even een kick hier. Ik merk dat ik de echte Zweedse spijkermat bijna niet gebruikt. Is er iemand die hem wil overnemen? Is harder dan die van Flowee!
Afbeelding

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:09

Van waar ben je? Ik heb er nog steeds geen aangeschaft dus. :')

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 21:21

Iemand die weet in welke gangbare winkel ik een mat kan kopen? Het merk maakt mij niks uit, ik wil het morgen direct kopen dus bestellen is geen optie.

Nyaleti

Berichten: 6137
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 21:32

Heel misschien een grote Holland & Barret? Verder kan ik echt niks bedenken en Google geeft ook niks aan. Misschien via Select bij Bol.com ? Of nu nog bestellen en je hebt het misschien morgen al wel binnen.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 21:45

Ooh heb even op bol.com gekeken en er zitten matjes tussen die morgen bezorgt worden! Dus heb besteld en nu maar hopen dat het ook echt zo is. :+

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:15

Bol bezorgt meestal echt de volgende dag. Ik zou echt geen winkel weten die deze zo heeft liggen.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 18:50

Heb er inmiddels zelfs al op gelegen. Een hele aparte gewaarwording, ik ben benieuwd of mijn rug/nek klachten zullen afnemen.