Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:34

Ja super leuk dat ze zo fanatiek zijn. Zijn alleen nog zo jong dat ik niet zo goed weet wat "goed" voor ze is, maar zolang ze het leuk hebben is komt het wel goed denk ik. Hoop alleen dat ze nu niet denken dat ik elke week met ze op pad ga, daar gaat dan mijn eigen moment :')

Haha, je man wilt ook wel mee als je zus komt Ninus? Klinkt als een pittige week. Zandvoort vond ik vorig jaar zo ontzettend zwaar, was toen in 1x zo warm en dat circuit was echt dramatisch om te lopen om nog maar te zwijgen over de duinen. Nu zijn jullie veel meer gewend dan ik, verwacht ik zo...

Je eerste ultra dit jaar toch SV, komt vast goed met je zelf heel houden. Eet jij deze week dan ook anders op voorbereiding van zo'n ultra?

Mijn planning is morgen crossfit, dinsdag hardlopen, donderdag crossfit, vrijdag hardlopen en dan in het weekend nog ergens een duurloop. Hoop de km ook weer wat op te voeren, heb voor mezelf bedacht dat ik volgend jaar de marathon in Rotterdam wil lopen. Denk dat zo'n grootschalig evenement mij er mentaal beter doorheen loost dan als ik op mezelf aangewezen ben :')

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 21:32

Ja Zandvoort was vorig jaar zwaar. Mijn man was toen nog helemaal niet in shape, het parkeren was drama dus we waren te laat en het was heel warm := En de scheve baan was, naast de hitte vanbhet asfalt, ook gek lopen inderdaad, dat was ik eigenlijk al vergeten!

Gelukkig deden we toen de 12. Ik had nog wel een rondje gekund, mijn man was minder gezellig :')

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 21:43

Haha, ja dat parkeren. Maar ook om om Zandvoort weer uit te komen was drama. Wij liepen de 16 toen. Maar 8 minuten langzamer dan mijn HM van paar weken terug. Als ik dan zo terug denk heb ik wel veel stappen gemaakt in beter lopen.

Voor welke afstand gaan jullie nu?

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 21:51

suusje26 schreef:
Ja super leuk dat ze zo fanatiek zijn. Zijn alleen nog zo jong dat ik niet zo goed weet wat "goed" voor ze is, maar zolang ze het leuk hebben is komt het wel goed denk ik. Hoop alleen dat ze nu niet denken dat ik elke week met ze op pad ga, daar gaat dan mijn eigen moment :')

Haha, je man wilt ook wel mee als je zus komt Ninus? Klinkt als een pittige week. Zandvoort vond ik vorig jaar zo ontzettend zwaar, was toen in 1x zo warm en dat circuit was echt dramatisch om te lopen om nog maar te zwijgen over de duinen. Nu zijn jullie veel meer gewend dan ik, verwacht ik zo...

Je eerste ultra dit jaar toch SV, komt vast goed met je zelf heel houden. Eet jij deze week dan ook anders op voorbereiding van zo'n ultra?

Mijn planning is morgen crossfit, dinsdag hardlopen, donderdag crossfit, vrijdag hardlopen en dan in het weekend nog ergens een duurloop. Hoop de km ook weer wat op te voeren, heb voor mezelf bedacht dat ik volgend jaar de marathon in Rotterdam wil lopen. Denk dat zo'n grootschalig evenement mij er mentaal beter doorheen loost dan als ik op mezelf aangewezen ben :')


Ik heb ook grote evenementen gelopen, zoals de halve in Hamburg, maar nu vind ik die grote evenementen vreselijk. Rotterdam, de mooiste, hoe dan? Ik was blij dat ik er weer weg was toen ik er in december was.
Liever lekker kleinschalig in de natuur. Maar ieder zijn ding. Zo'n menigte helpt je zeker om door de moeilijke momenten te gaan. En ook alle enthousiaste toeschouwers zijn leuk.

Nee, ik eet niks speciaals voor een ultra. Ik ben van doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.
Misschien de avond ervoor een patatje, daar loop ik altijd wel goed op.

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 11:40

SV, mooi dat je zo nuchter bent! Gaat vast helemaal goed komen met je ultra trail!
Ja en wij zijn hier ook zo verwend met de prachtige bossen om ons heen, snap wel dat een drukke stad niks voor je is.

Be Funny, goed dat je weer rustig aan het opbouwen bent! Komt vanzelf goed, rustig aan beginnen inderdaad.
Dank je, op de foto staan mijn moeder, ik zelf en mijn zoontje! Ja hij heeft lang haar, en lijkt daardoor voor sommigen op een meisje, maar hij vind lang haar gewoon mooi!

Ninus, pfff jeemig zeg dat is echt heel vroeg die wekker van jou, lijkt wel midden in de nacht, zou hem zo uit het raam willen mikken op die tijd, haha!
Wel leuk 4 daagjes weg!

Suusje, knap hoor dat je zo veel verbeterd bent! In de hitte rennen lijkt me ook echt heavy, zou denk ik ook niet zo hard gaan.
Ik heb trouwens gelezen in een hardloopblaadje, dat het oke is als kids tot ongeveer 10 jaar, max 3x in de week trainen, en dan van 2, tot max 5km afstand, op tempo dat ze zelf goed aankunnen.
Bij warmte goed uitkijken, want kinderen zweten nog bijna niet.

Ik heb nog een leuk stukje gelezen in een literair hardlooptijdschrift, over het verschil tussen de marathon van Amsterdam en Rotterdam, echt zo grappig en mooi beschreven, zal kijken of ik er van de week een stukje uit kan typen.

Gelukkig valt het hier mee met de spierpijn, doe vandaag wel rustig aan, vanavond weer avond dienst op werk.
Morgen even rustig uitlopen.
Ik hoorde trouwens van mijn ouders dat ze de Terschelling marathon een van de mooiste vonden, en de Zeeuwse kust marathon.

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 11:44

De kustmarathon heb ik ook goede verhalen over gehoord inderdaad.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 21:55

Even een korte ego-post hier (weer aan het werk na vakantie, druk...), maar volgens mij ben ik door een mentale grens heen :) Vorige week zag ik nog op tegen een interval van 5-8-5 en zondag dacht ik: ik ga gewoon 10 minuten achter elkaar proberen te lopen en verder niks. Dat lukt en ging best ok. Dus vandaag 15 minuten geprobeerd en dat ging ook! Nog niet hard, maar ben er wel erg blij mee.

Puera

Berichten: 8087
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 22:52

Toppie Tiggs! *\o/*

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 07:57

Goed gedaan Tiggs!

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 08:45

Mooie doorbraak Tiggs, goed gedaan *\o/*

Ik heb mezelf gisteravond weer overwonnen :D Ik had twee leuk, maar drukke en lange dagen. Gisteren ging het ook nog helemaal mis met de trein en ik was pas om 20:30 thuis. Het moest weer uit mijn tenen komen, maar ik heb mezelf streng toegesproken en ben nog een heerlijk rondje 10km gaan lopen. Het was droog en redelijk rustig weer.

Vrijdag hoop ik nog en 15km te doen en dan zondag naar Zandvoort *\o/* Ben je er klaar voor Puera? :)) Ik kom nog even op de lijn voor de logistieke afstemming, de nieuwe auto brengt wat andere parkeeruitdagingen met zich mee, daar zijn we nog niet zo in thuis :+

Puera

Berichten: 8087
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:53

Gisteravond was het inderdaad prima weer om te lopen, wat goed dat je nog bent gegaan!

Zin in zondag! Hoop zo dat het weer wat meevalt.
We hebben contact!

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:56

Hoe is het getij komende zondag? Hebben jullie een goed strand? :=

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 11:06

Geen idee, ik laat het op me af komen altijd :D Ik ben niet veel gewend qua heuvels en bos, maar het strand heb ik in alle vormen bedwongen, dus dat komt ook nu vast goed, dan maar wat langzamer :=

Karin_deB

Berichten: 8246
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 11:24

@Ninus, netjes hoor die 5:15 aan het eind van een dag met flinke tegenwind!
@Supervixen, mooie plaatjes van Wolfheze, heel rustgevend! Wel aardige berg op :D
@Ieris, wauw, super tof dat je het gedaan hebt! Mooie tijd en heerlijk van genoten! Leuke foto's!
@Kylan, je bent weer begonnen! Goed toch!
@muesli, mooi getal die 8,88km 8-)
@suusje, herkenbaar met de kids! Aan de ene kant heel gezellig, andere kant wil je het ook graag voor jezelf houden :D
@Tiggs, wat goed *\o/* Met recht dat je daar blij mee bent!

Hier een weekje niet gelopen door drukte, geen fut en gisteren niet zo handig met 24uurs bloeddruk meting en DA voor paard.
Morgen weer een loopje op de planning.

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 12:07

Hier vanmorgen heuveltraining gedaan.
12 keer de heuvel hier vlakbij op en af, totaal 10.5km en 300HM.
Twee reeën stonden zich af te vragen wat ik in godsnaam aan het doen was.

Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 18:10

Vandaag nieuwe schoenen gekocht en ook maar een Garmin Forerunner 265 O:) O:) :$

SV: heftige training hoor!

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 19:51

Leuk! Welke schoenen zijn het geworden?

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:05


Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:27

Daar kun je hopelijk flink wat kilometers mee maken.

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 20:44

Leuk @Tiggs. Met Garmin en Asics zit je nooit verkeerd :j

Ik heb vandaag voor de derde woensdag op rij even hardgelopen naar het pakketpunt om een pakketje op te halen :) mooi weer even het noodzakelijke en het aangename combineren. Altijd fijn om dan de avond verder vrij te hebben!

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 23:03

Musli, dat is slim van je! Maar loopt dat wel lekker met een pakketje in je handen op de terugweg? Of heb je een rugzakje waar het in past?

Gave schoenen Tiggs! Heel veel loop plezier ermee gewenst!
Gaat vast goed komen, heb je overpronatie? Ik weet niet of ik dat heb, ga voor het eerst binnenkort nieuwe schoenen aanschaffen, en wil dan ook mijn loop en voetstand na laten kijken.
Fijn dat je er ook een Garmin bij hebt!

SV, gaaf zeg die herten bovenop de heuvel!
Goed bezig zeg met je heuvel training!

Succes Karin de b met je loopje morgen!
Hopelijk niks ernstigs met je bloeddruk en je paard?

Ninus, knap hoor na zo een lange dag nog een mooie prestatie neerzetten!
Veel succes zondag met Puera in Zandvoort!

BeFunny

Berichten: 10492
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 11:06

O Ieris op mijn telefoon kon ik dat niet goed zien. Net even foto uitvergroot en dan is het toch wel duidelijk een zoon. Ik was kennelijk zo door dat prachtige lange haar om de tuin geleid. En niks mis met lang haar hoor.

Karin_deB

Berichten: 8246
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 11:24

@Supervixen, Super grappig die reeën! Dacht je dat zelf ook niet een keertje ergens tijdens die 12x heen en weer haha.

@Tiggs, wauw, jezelf lekker verwend!

@ieris, de shetlander is helaas hoefbevangen. Wel balen want ik ben altijd heel voorzichtig (ik heb eerder een shet met ernstige HB gehad) en er is niks veranderd aan mn beleid de afgelopen weken.
Dus nu weekje pijnstillers en bloedverdunners en dan een foto en meer duidelijkheid. Altijd nog kleine hoop dat het geen HB is maar de kans is klein dat dit bv peesgerelateerd of artrose oid is.
Bloeddrukmeting weet ik nog niet: ik loop bij een internist vanwege eiwitverlies in mijn urine (wat zou kunnen duiden op nierschade) maar zit nu nog in de onderzoeksfase. Hopelijk over een weekje meer duidelijkheid.

Heerlijk weer hier!
Ik ga eerst de paarden beweging geven en daarna een rondje hardlopen :)

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 11:41

Karin dat dacht ik inderdaad ook :P .

Spannende tijd voor jezelf en je shet.
Ik hoop dat er voor jullie beiden een positieve uitslag volgt.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 12:05

Gave schoenen! Ik heb ook Asics kayano, maar wel andere. Vind het heerlijke schoenen.

Ik heb groen licht om weer te lopen van zowel de neuroloog als de fysio *\o/*
Gisteren ben ik voor het eerst (na iets meer dan 2 maanden) een klein rondje gaan lopen puur om te kijken wat het effect op mijn lijf zou zijn. Ik heb 10x 1 minuut wandelen/ 1 minuut rennen gedaan en dat voelde goed, buiten spierpijn in mijn nek.
Vanmorgen ben ik dus weer gegaan. Nog steeds een klein rondje, zo'n 20 minuten, maar ik heb er wel een stuk van 10 minuten rennen in gepakt. En dat ging conditioneel nog prima! Gelukkig, want dat betekent als mijn nek goed blijft voelen ik dalijk ook weer lekker vanaf hier kan opbouwen en niet weer bij 0 hoef te beginnen.
Dus ik ben blij!