Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Klachten blaasontsteking, maar test negatief

 
Profiel   

mirriejj schreef
Ik heb inderdaad geen ochtend urine ingeleverd. Maar ik ga ook in de nacht non stop naar de wc, dus urenlang in de blaas zitten is geen optie momenteel.

Ik heb vanmorgen cysticare van Roter gehaald om in te nemen en drink de hele dag door water.


Ibuprofen werkt erg goed tegen de continue aandrang en pijn bij het plassen.

Ruim voor het slapen gaan 800 mg ibuprofen nemen. Dan kan je de nacht rustig doorslapen en ‘s ochtends opvangen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:43 



 
Profiel   

Ik zou gewoon nog even contact opnemen, maar ik zou denken dat ze ook wel adviezen mee hebben gegeven ook wanneer weer contact op te nemen? Maar nogmaals ik zou nog een keer contact opnemen.
Ik zou wel denken als je het maandag hebt ingeleverd en vandaag pas de uitslag ze het ook op een dipslide hebben gezet of wel een extra test hebben gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:50 



 
Profiel   

Tanya schreef
Kom op zeg al die mensen die zeggen laat je doorsturen. De uroloog gaat zo iemand echt niet zien.
Begin eerst eens met een afspraak op het spreekuur bij de huisarts, eens met Pollie :j


Ik reageer misschien ook gedeeltelijk uit emotie, excuses. Ik heb persoonlijk hele slechte ervaringen met blaasklachten die te lang onbehandeld blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:54 



 
Profiel   

Ik heb met een eisprong blaasontstekingsklachten, zeker nu deze rondzwerft door mijn buik ( hysterectomie). Als je echt pijn hebt ed maar geen blaasontsteking misschien toch vragen of de gyneacoloog kan kijken. Want dat kan echt gelijk voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:56 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
Tanya schreef
Kom op zeg al die mensen die zeggen laat je doorsturen. De uroloog gaat zo iemand echt niet zien.
Begin eerst eens met een afspraak op het spreekuur bij de huisarts, eens met Pollie :j


Ik reageer misschien ook gedeeltelijk uit emotie, excuses. Ik heb persoonlijk hele slechte ervaringen met blaasklachten die te lang onbehandeld blijven.


Is ook een lastige! Onbehandelde blaasontsteking kan in sommige gevallen levensgevaarlijk zijn, dus ik kan me je reactie heel goed voorstellen. Mijn moeder is er doodziek van geweest.

Maar uiteindelijk is het ook een kwaaltje waar gewoon veel vrouwen last van hebben en waar je ook relatief makkelijk vanaf komt.

Het gelijk behandelen (al dan niet met supplementen) is wel nodig en het was prettig geweest als los van de uitslag er meer advies of een kweek was gekomen, omdat de directe test niet altijd nauwkeurig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 23:04 



 
Profiel   

Idd op kweek laten zetten.
Bij mijn zoon was volgens de test zijn urine schoon maar volgens de kweek niet. Wel constant de klachten.
Uiteindelijk heeft het een half jaar ab kuren gekost om de kweken schoon te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 23:18 



 
Profiel   

Je hoeft je antwoord niet op internet te gooien := maar heb je al een soa test gedaan? Misschien ook nog een idee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 23:30 



 
Profiel   

har166 schreef
Je hoeft je antwoord niet op internet te gooien := maar heb je al een soa test gedaan? Misschien ook nog een idee...


Ja idd. Chlamydia was t eerste wat me binnenschoot. Dat geeft (als ik goed opgelet heb bij biologie) volgens mij ook soms klachten bij het plassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 23:43 



 
Profiel   

Suliko schreef
xPabloBokt schreef

Ik reageer misschien ook gedeeltelijk uit emotie, excuses. Ik heb persoonlijk hele slechte ervaringen met blaasklachten die te lang onbehandeld blijven.


Is ook een lastige! Onbehandelde blaasontsteking kan in sommige gevallen levensgevaarlijk zijn, dus ik kan me je reactie heel goed voorstellen. Mijn moeder is er doodziek van geweest.

Maar uiteindelijk is het ook een kwaaltje waar gewoon veel vrouwen last van hebben en waar je ook relatief makkelijk vanaf komt.

Het gelijk behandelen (al dan niet met supplementen) is wel nodig en het was prettig geweest als los van de uitslag er meer advies of een kweek was gekomen, omdat de directe test niet altijd nauwkeurig is.

Relatief makkelijk _O-

* 8 antibiotica kuren verder voordat ik er vanaf was

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 23:55 



 
Profiel   

Ik had 2 jaar geleden ook klachten van een blaasontsteking. Urinestaal liet niks zien. Toch aangedrongen, bleek een infectie op mijn nieren te zijn!

Ga dus zeker terug langs de huisarts. Zeker als je urine donkerder is dan gewoonlijk. Dan speelt er toch wel iets.

Probeer je water te "bulken", elk uur een groot glas bvb in plaats van telkens kleine slokjes. Dat helpt mij er sneller door.

Ook stress kan een grote invloed zijn. Bij stress krijg ik bvb al sneller een blaasontsteking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 01:36 



 
Profiel   

Hier juist wel eens blaasontstekingsklachten gehad bij een schimmelinfectie :=
Maar gezien je verhaal zou ik idd even nieuwe (ochtend)urine inleveren.
D-mannose is hier idd ook een lifesaver geweest bij persisterende UWIs, maar werkt alleen als de infectie veroorzaakt wordt door e-coli. Nu gelukkig al jaren vrijwel nooit meer een BO. Bij D-mannose wel met een hoge dosering beginnen. Ik heb zelf het liefst de poeder, nam bij een infectie elke 2 uur een theelepeltje (zo'n 2gram) met een goed glas water. Na een paar dagen kon ik dit afbouwen naar nog een paar keer per dag, naar 2x, naar 1x per dag en uiteindelijk na een periode 1-2x per dag ben ik gestopt en gaat het nu dus gelukkig al jaren goed. Capsules kan evt ook maar die dosering is vaak lager (geloof 0,5gr/stuk) dus dan nam ik er altijd 4-5 tegelijk per keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 01:51 



 
Profiel   

Heb het eerder dit jaar ook gehad, ben helaas bekend met langdurige blaasontstekingen. Bij mij kwam de test ook meerdere malen negatief terug. Ik weet niet hoe oud je bent maar je klachten kunnen ook samen hangen met de overgang, wat bij mij nu dus het geval was. Klachten hebben deze keer een week aangehouden en zijn daarna vanzelf over gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:30 



 
Profiel   

Ik heb zonet een potje volgeplast en ga zo bellen of ze die op kweek kunnen zetten en of ik dan ook meteen een afspraak op het spreekuur kan plannen.
Vannacht weer geen oog dicht gedaan. De pijn/branden bij het plassen gaat op en af in hoeveelheid, maar de drang om te plassen is er non stop. Werken was gister bijna niet te doen omdat ik zo vaak naar de wc moest.

Soa lijkt me uitgesloten. Ik ben 33 dus of het overgang klachten kunnen zijn?

Ik slik nu iedere 8 uur ibuprofen + paracetamol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:40 



 
Profiel   

mirriejj schreef
Ik heb zonet een potje volgeplast en ga zo bellen of ze die op kweek kunnen zetten en of ik dan ook meteen een afspraak op het spreekuur kan plannen.
Vannacht weer geen oog dicht gedaan. De pijn/branden bij het plassen gaat op en af in hoeveelheid, maar de drang om te plassen is er non stop. Werken was gister bijna niet te doen omdat ik zo vaak naar de wc moest.

Soa lijkt me uitgesloten. Ik ben 33 dus of het overgang klachten kunnen zijn?

Ik slik nu iedere 8 uur ibuprofen + paracetamol.

Dat zou wel erg vroeg zijn maar uitsluiten kan je het niet, vriendin van ons is na haar 2e zwangerschap de overgang in gegaan en zij was toen 34... Maar dan zou je meer vage klachten van de overgang moeten hebben denk ik. Die vage klachten heb ik wel, dus paste het bij mij allemaal in het plaatje.
Balen dat je weer zo'n slechte nacht hebt gehad, het kost zoveel energie als je slecht slaapt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:57 



 
Profiel   

Ik zou los van de kweek afwachten ook beginnen met supplementen slikken. Je hebt bij de drogisterij van alles dat de e. Coli bacterie aanpakt en dat verder geen kwaad kan mocht het geen blaasontsteking zijn. Vaak helpen die supplementen best wel snel, mocht het niet overgaan kan je altijd nog een antibioticakuur nemen via de huisarts (want iets anders dan dat geven ze vaak niet). Maar ab maakt ook veel goede bacteriën kapot en helaas ken ik meer vrouwen, waaronder mezelf, die kort erna gelijk weer blaasontsteking(en) hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:11 



 
Profiel   

En als hier nog niets uitkomt toch naar de uroloog.
een vriendin van mij bleek blaaskanker te hebben wat volgens haar leeftijd niet kon. En klachten leken op blaasontsteking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:17 



 
Profiel   

Annemarievzr schreef
ze kunnen 2 testen doen: een snelle en het op kweek zetten. Dat zou je misschien kunnen vragen, of ze een kweek kunnen maken.


Dit inderdaad. Ik heb ook ongeveer altijd blaasonsteking en als ze mijn (ochtend)urine testen met een stickje komt er niks uit. Gaat de urine op kweek, komt er altijd een ontsteking uit. Dus gewoon nogmaals inleveren en laten kweken, kan je dan gericht antibiotica krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:21 



 
Profiel   

Blacky94 schreef
Hier juist wel eens blaasontstekingsklachten gehad bij een schimmelinfectie :=
Maar gezien je verhaal zou ik idd even nieuwe (ochtend)urine inleveren.
D-mannose is hier idd ook een lifesaver geweest bij persisterende UWIs, maar werkt alleen als de infectie veroorzaakt wordt door e-coli. Nu gelukkig al jaren vrijwel nooit meer een BO. Bij D-mannose wel met een hoge dosering beginnen. Ik heb zelf het liefst de poeder, nam bij een infectie elke 2 uur een theelepeltje (zo'n 2gram) met een goed glas water. Na een paar dagen kon ik dit afbouwen naar nog een paar keer per dag, naar 2x, naar 1x per dag en uiteindelijk na een periode 1-2x per dag ben ik gestopt en gaat het nu dus gelukkig al jaren goed. Capsules kan evt ook maar die dosering is vaak lager (geloof 0,5gr/stuk) dus dan nam ik er altijd 4-5 tegelijk per keer.


Ik heb dus niet de e-colibacterie, maar een andere bacterie die de ontsteking veroorzaakt. Heb vroeger als een malle D-mannose lopen eten haha tot dat het kwartje viel: werkt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:23 



 
Profiel   

Ik kom zonet van de huisarts weg, de nieuwe urine bleek niet schoon en volgens de huisarts zelf bleek de urine eerder deze week ook niet schoon genoeg te zijn. Omdat ik er ook koorts bij bleek te hebben, vermoed ze toch een nierbekkenontsteking.

De urine heeft ze op kweek laten zetten en ik heb een ab kuur meegekregen omdat ze de kweek niet af durfde te wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 11:09 



 
Profiel   

marga1 schreef
En als hier nog niets uitkomt toch naar de uroloog.
een vriendin van mij bleek blaaskanker te hebben wat volgens haar leeftijd niet kon. En klachten leken op blaasontsteking.


Daarom reageerde ik hier dus ook, dit was bij mijn moeder het geval.

Ik hou absoluut niet van bangmakerij maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Beter een keer te veel checken dan een keer te weinig.

@TS hopelijk blijft het hierbij! Is nog steeds niet niks maar dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 11:24 



 
Profiel   

Een soa is alleen uitgesloten als je geen seks hebt, of geen seks hebt gehad. Chlamydia kan echt jaaaaaren sluimeren. Ik was afgelopen zomer bij de huisarts voor bepaalde klachten en die heeft eerst een soa test gedaan en in het ziekenhuis zeiden ze ook dat er veel vrouwen zijn die ongemerkt een soa hebben. Bij mij was dat gelukkig niet het geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:41 



 
Profiel   

mirriejj schreef
Ik kom zonet van de huisarts weg, de nieuwe urine bleek niet schoon en volgens de huisarts zelf bleek de urine eerder deze week ook niet schoon genoeg te zijn. Omdat ik er ook koorts bij bleek te hebben, vermoed ze toch een nierbekkenontsteking.

De urine heeft ze op kweek laten zetten en ik heb een ab kuur meegekregen omdat ze de kweek niet af durfde te wachten.


Goed zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:56 



 
Profiel   

Bij mij waren mijn blaasklachten het gevolg van atrofie(hormonaal).
Heb het hele circus door moeten lopen totdat de uroloog mijn klachten NA het plassen ging snappen.
Uiteindelijk bleek dat de atrofie in mijn blaas was gaan zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:26 



 
Profiel   

Een SOA is niet uit te sluiten, tenzij je nog nooit seks hebt gehad.

Naast urineonderzoek zou ik sowieso een SOA test vragen. Baadt het niet, schaadt het niet, maar kan je dat in ieder geval 100% uitsluiten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen