Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 20:04

Ik ben op zoek naar ervaringen en tips w.b.t het laten liften van de bovenste oogleden.

In mijn geval deels cosmetisch, maar ook vanwege de druk op de ogen en de vermoeidheid.

Ik lees graag ervaringen, tips, welke kliniek juist wel of niet.

En... ik ben doodsbenauwd voor naalden, tips om daar beter mee om te gaan m.b.t. deze ingreep?

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 20:38

zelf geen ervaring,maar kennisje heeft het laten doen.
was zo klaar.
viel hartstikke mee,bijna geen zwelling of blauw en het helen ging ook echt snel.
zij heeft het laten doen bij Bergman clinics.

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 20:39

Dank voor je reactie!
Had je kennis een verwijzing van de huisarts?

Padoertje
Berichten: 1533
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 20:49

Geen lift, wel correctie bij de Bergman kliniek. Weekje bont en blauw, maar vanaf de 2e week gaat de genezing heel snel. Binnen een maand zag je het al bijna niet meer met een poedertje erover. Nu na 3 mnd keurig genezen. Via doorverwijzing van de HA en vrijwel geen hoofdpijn meer gehad.

Edit. Als je aanvullend bent verzekerd, dan kun je het vergoed krijgen.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 20:59

Myfairytale schreef:
Dank voor je reactie!
Had je kennis een verwijzing van de huisarts?

dat weet ik helaas niet.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 21:01

Bedoel je een ooglid correctie?
Zo ja... dan ja :+
Bij dr v Adrichem van de Velthuis kliniek.
Hele fijne arts, legt alles goed uit. En de ingreep is echt peanuts.
Ging heel snel en de verdovingsprikjes zijn heel kort en niet heel erg pijnlijk.
Het kan ook onder narcose(licht, dus een roesje), maar dat is een stuk duurder en natuurlijk iets meer risico. En dan heb je wel een infuus die aangeprikt wordt.


Daarna wel heel blauw geweest, maar na 2 weken weer toonbaar. En wat een verademing. In de avond geen hoofdpijn meer van het continu optrekken van mijn wenkbrauwen. En ik kan weer eyeliner op doen :')

Ik heb het zelf betaald.
Verwijzing heb ik niet geprobeert. Je ogenleden moeten ook echt heel ver overhangen of bepaalde klachten veroorzaken om dit vergoed te krijgen.
Dus vond het de moeite niet :+

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 21:15

Interessant topic! Ik volg even. Ik ben pas voor iets heel anders bij Bergman geweest en heel fijn geholpen. Dus ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 21:36

Mijn man en ik hebben net allebei laten doen bij Dr. Jacobs in Oosterhout (https://www.zorroo.nl/zorrooplus-plussp ... correctie/).

Bij mijn man is heel veel huid weggehaald, binnen een week zag je amper meer dat hij geopereerd was. Hij ziet veel beter en heeft geen hoofdpijn meer.

Bij mij is het minder feilloos verlopen, er was een bloedvaatje geraakt bij het verdoven en ik heb echt een enorm blauw oog gehad, maar ik ben er zó blij mee. Even een stuk van mijn Facebook:

Citaat:
Ooglidcorrecties zijn zeker niet altijd cosmetisch. Wat mij betreft had het niet gehoeven, tot die arts me aankeek en zei dat ik enorm veel druk op mijn ogen moest hebben.

Huh? Ja, eigenlijk zit ik al jaren te tobben met het gevoel dat er wat op mijn ogen drukt, dat er misschien wat in zit, wimpers die tegen mijn oog drukken. Hij liet me zien hoeveel overtollig vel er onder die vetkussentjes tussen mijn ogen en wenkbrauwen zat (even met een pincetje eraan trekken). Ik schrok ervan!

Maar gisteren werd Albert erbij geroepen om eens te komen kijken hoeveel vel en vet er echt werd weggehaald, Albert omschreef het aan me als wel twee knikkers per oog. Ik vind het trouwens jammer dat ik niet gevraagd heb of ik dat bakje zelf even mocht bekijken.

Ik hoop dus vooral op veel minder gedoe met mijn ogen, zeker in combinatie met mijn hooikoorts en op die frisse, open blik die ik nu bij Albert zie. Hij zegt ook veel meer zicht te hebben doordat het afdakje weg is, maar bij hem hing er ook echt een stukje vel voor.

Ter vergelijking dus ik, vooraf en nu (schrik niet!) en Albert, vooraf en nu op 9 dagen na de operatie.

Ik weet dat er wat mensen meelezen die zelf ook wellicht overwegen dit te doen. Vandaar mijn uitleg en wat ik vooral mee wil geven is dat het wat pijn betreft echt niks voorstelt! Het is puur wat ongemak en een branderig en trekkerig gevoel op de eerste dag. Nu is het enige wat lastig is, dat mijn ogen wat tranen. Enne ... dr. Rolf Jacobs van Zorroo.nl is niet alleen een topper, maar ook een ontzettende leuke en warme persoonlijkheid. Aanrader!


Eind goed, al goed, ik heb 0,0 last van mijn vermoeide, droge en altijd zanderig aanvoelende ogen en heb nog geen hooikoorts gemerkt dit jaar.

Wat foto's (schrik niet):

Mijn man voor en na 10 dagen:


Afbeelding

Afbeelding

En ik:

Voor:

Afbeelding

Na drie dagen:


Afbeelding


Maar het komt goed! Na drie weken en nu:


Afbeelding


Afbeelding

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 21:44

Ik had trouwens die plakkers op mijn ogen omdat ik een echte buikslaper ben, extra beveiliging dus.

Tja, angst voor naalden? Ik spuit al 20 jaar insuline en weet sowieso niet hoe naaldenangst voelt. Geen idee dus __ maar de operatie is echt pijnloos.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 21:49

Jaren geleden bij Bergman laten doen. Nooit spijt van gehad. Was echt een kleine ingreep en was ook bijna niet blauw.

Cer

Berichten: 30163
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 22:00

Oh my Monique :oo
Dat was een mooi oog zeg! Jeemig :) hoe lang duurde dat?

Zelf laten doen bij Bergman, 10 jaar geleden. Zonder verwijzing (voor vergoeding moest er bij mijn verzekering 50% van je oog bedekt zijn ofzo)
Zo klaar, ingreep van niks, eerste week is blauw, daarna snel bijna onzichtbaar. Bij twijfel doen :D

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 22:05

Cer schreef:
Oh my Monique :oo
Dat was een mooi oog zeg! Jeemig :) hoe lang duurde dat?


Kleine week, maar wel elke dag minder hoor. :D

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 22:21

Ohh Monique, ik weet niet of jij nou reclame bent voor ooglidcorrecties. Wow. :+

Gelukkig prachtig genezen. Hier hebben mn moeder en een paar tantes het laten doen. Allemaal zonder problemen en met prima resultaat. 1 tante was niet zo blij omdat ze de 'nieuwe vorm' van haar ogen niet zo mooi vond. Maar dat is na een wenperiode ook helemaal goed gekomen.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Oogleden liften, hoe/wat/waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 22:43

Ach weet je, juist door te laten zien dat zelfs dit goed is gekomen, draag ik bij aan het positieve eindresultaat ;-)

Ik hoefde gelukkig die week de deur niet uit.

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 22:46

Dank allemaal voor alle reacties!

Oh jeetje Monique! :wow:
Gelukkig is het resultaat uiteindelijk wel heel erg mooi geworden.

Zie een paar keer Bergman en een keer Velthuis voorbij komen. Die gaan even op het lijstje om te bekijken.

Oosterhout is voor mij wel ver weg.

Padoertje
Berichten: 1533
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 22:59

Dit is mijn voor en na. Foto is genomen toen de hechtingen er net een dag of 2 uit waren. Dus 10 dagen na de ingreep. Lichte zwelling te zien, maar niet eens meer beurs. Het knapt echt reuze snel op.

Afbeelding

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 23:05

Jeetje mooie resultaten hoor. Ik wil het volgend jaar ook laten doen. Bij ons is het een familiekwaaltje meerdere tantes en mijn zus hebben het jaren geleden ook laten doen met mooi resultaat
Mijn zus heeft het bij viasana laten doen in Mill

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 23:13

Padoertje schreef:
Dit is mijn voor en na. Foto is genomen toen de hechtingen er net een dag of 2 uit waren. Dus 10 dagen na de ingreep. Lichte zwelling te zien, maar niet eens meer beurs. Het knapt echt reuze snel op.

[ [url=m/GYaiAi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik laat het mijn man zien: "de bovenste foto is een moeder, de onderste foto haar dochter".

Ziet er echt heel mooi uit.

Maar waar ligt het nou aan dat het er bij enkelen mooi/natuurlijk uitziet en bij velen onnatuurlijk/niet mooi?

Ik zou als de dood zijn dat ik in die laatste categorie zou komen.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 23:14

Mooi Padoertje!!

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 23:16

MoniqueT schreef:
Mooi Padoertje!!


Ik vind het er bij jou ook heel veelbelovend uitzien, MoniqueT.

Jullie aangezicht is hetzelfde gebleven. Maar frisser en jonger.

Padoertje
Berichten: 1533
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 23:41

Boras schreef:
Padoertje schreef:
Dit is mijn voor en na. Foto is genomen toen de hechtingen er net een dag of 2 uit waren. Dus 10 dagen na de ingreep. Lichte zwelling te zien, maar niet eens meer beurs. Het knapt echt reuze snel op.

[ [url=m/GYaiAi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik laat het mijn man zien: "de bovenste foto is een moeder, de onderste foto haar dochter".

Ziet er echt heel mooi uit.

Maar waar ligt het nou aan dat het er bij enkelen mooi/natuurlijk uitziet en bij velen onnatuurlijk/niet mooi?

Ik zou als de dood zijn dat ik in die laatste categorie zou komen.



Hahaha ja word dit jaar 45 en word meestal een jaar of 36 geschat. Toch mooi meegenomen ;-)
Ik kreeg het overigens vergoed bij IZA. Dankzij wat foto tips van Bergman (het losse vel flink naar beneden trekken en zielig kijken), viel het binnen de aanvullende verzekering. Wel met doorverwijzing HA met hoofdpijnklachten. Ik heb er echt geen dag spijt van gehad en heb echt vrijwel geen hoofdpijn meer. Terwijl ik hiervoor met hoofdpijn naar bed ging en ermee opstond.

Onlangs ook powderbrows laten zetten, dus ik ben weer helemaal als nieuw :-)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 23:49

Boras schreef:
MoniqueT schreef:
Mooi Padoertje!!


Ik vind het er bij jou ook heel veelbelovend uitzien, MoniqueT.

Jullie aangezicht is hetzelfde gebleven. Maar frisser en jonger.


Dank je! Het voelt ook goed! We zijn 65 en 57, dus er gaat van alles los zitten en kraken ;-)

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 00:19

Vind het ook heel mooi Padoertje!
Maar bij Monique en haar man ook!

Het enige wat me nu nog tegenhoud is eigenlijk mijn angst voor naalden en de tijd voor het herstellen. Daar heb ik eigenlijk geen tijd voor ivm werk. :=

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 08:21

Ik heb geen voor en nafotos maar is heel natuurlijk. Hier zat het ook in de familie. En 1 oog hing nog meer dan de ander. Ik was er al helemaal klaar mee toen ik 27 was. En ik heb er nog steeds plezier van. Ik wil niet weten hoe het eruit gezien zou hebben als ik het niet had laten doen.m

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:34

Myfairytale schreef:
Vind het ook heel mooi Padoertje!
Maar bij Monique en haar man ook!

Het enige wat me nu nog tegenhoud is eigenlijk mijn angst voor naalden en de tijd voor het herstellen. Daar heb ik eigenlijk geen tijd voor ivm werk. :=


Als je het goed plant, kan je op dag drie alweer aan het werk. Mijn vriendin ging een week voor ons en stond na drie dagen weer in haar winkel. Wel met collega's die het zwaardere tilwerk deden. Bukken en tillen is de eerste week niet handig, je mag de hechtingen niet belasten. Die gingen er op dag vijf uit bij ons.

Je naaldenprobleem zou ik bespreken. Hier in Spanje (ooglidcorrecties in Nederland laten doen, was veel goedkoper) verdoven ze bij de tandarts bijvoorbeeld al een prikplek met een spray zodat je de naalden niet eens voelt. Bij ons werd het hele ooglid met een reeks prikjes verdoofd, maar ik voelde alleen de eerste, de rest was meteen gevoelloos. Maar bij vriendin ging er per oog maar 1 prik in.