germie schreef:Ik ben al de hele dag aan het bellen
Meid.... zet dit eens op een uur tarief!! Je druk maken over zo een bedrag is veel duurder als een klacht indienen bij de betreffende bedrijven en het daarna laten rusten...
Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Supervixen schreef:Een maand boodschappen voor 136 euro? Hoe dan?!
Ik gok dat het droog brood eten wat overdreven is.
germie schreef:Ja, de Rabobank heeft serieus 136 euro van mij gestolen. Ik heb nu al een klacht op een klacht liggen.
Wat is er gebeurd?
Er is 5000 dollar van mijn creditcardrekening afgeschreven waar ik sowieso geen opdracht voor gegeven had. Dat bedrag is omgerekend in euro's. Vrijwel direct daarna is een bedrag van 5000 dollar bijgeschreven, maar wegens een andere koers (inkoop vs verkoop) wordt er minder bijgeschreven dan er afgeschreven is. Ook wordt er 94 euro koersopslag bij mij in rekening gebracht. Er is dus slechts enkele seconden geld van mij rekening geweest. Maar dat kost mij dus 136 euro.
Maar ik heb dus nooit enige opdracht gegeven voor deze transactie. Die had dus niet mogen plaatsvinden.
Dat weet kennelijk ook de partij die het afgeschreven heeft, het is direct teruggestort, maar ik ben door deze fout die niet door mij gemaakt is dus 136 euro kwijt. In euro's was er niets aan de hand geweest, maar omdat het om dollars gaat mis ik dus geld.
De Rabobank ziet het probleem niet, de 5000 dollar is terug bij mij zeggen ze. Nou nee, er ontbreekt 136 euro.
Ik ben al de hele dag aan het bellen, maar ze ontkennen dat ik die 136 euro ook terug moet hebben. Het kan niet zo zijn dat banken als er onderling een fout gemaakt wordt, dat ze geld ontvangen van klanten die er niets mee te maken hebben. Ik heb nu een klacht op de klachtafhandeling neergelegd en daar mogen ze 6 weken over doen om die te behandelen.
Maar zo gaan banken dus om met je geld. Iets waar ik niets aan kan doen kost mij dus geld. In 2 seconden is er 136 euro van mij gejat.
Schuur_ schreef:Maar het bedrag is gisteren afgeschreven en toen was TS al terug in Nederland. Dus dat is niet de borg geweest maar een foutje van het verhuurbedrijf allicht bij de interne verwerking.
De Rabobank heeft niks gek gedaan en het verhuurbedrijf zou mijn inziens uit coulance/goodwill het verschil van 136 euro moeten vergoeden. Echter is mijn ervaring met verhuurbedrijven in het buitenland dat het enige wat je kan krijgen een dikke middelvinger is.
germie schreef:Mars schreef:Waarom moet de Rabobank ervoor opdraaien? Die hebben enkel opdrachten uitgevoerd.
En dus een koersopslag doorberekend, terwijl duidelijk is dat het om een fout gaat. Het kan toch niet zo zijn dat als iemand per ongeluk wat afschrijft, dat direct herstelt dat je als partij die er niets aan kan doen 136 euro kwijt bent? Dat zou niemand accepteren.
LV19952 schreef:Schuur_ schreef:Maar het bedrag is gisteren afgeschreven en toen was TS al terug in Nederland. Dus dat is niet de borg geweest maar een foutje van het verhuurbedrijf allicht bij de interne verwerking.
De Rabobank heeft niks gek gedaan en het verhuurbedrijf zou mijn inziens uit coulance/goodwill het verschil van 136 euro moeten vergoeden. Echter is mijn ervaring met verhuurbedrijven in het buitenland dat het enige wat je kan krijgen een dikke middelvinger is.
Volgens mij is het wel vaker zo dat buitenlandse betalingen wel eens later worden afgeschreven. Ik heb dat jaren terug tenminste gehad. Op vakantie gepind met mijn pinpas en toen ik al terug in Nederland was werd het pas afgeschreven. Kan mij voorstellen dat dat bij een land al Mexico ook zomaar kan gebeuren.
Schuur_ schreef:Ja van je debetkaart/pinpas maar dit gaat over een creditcard. Dat gaat instant en is bij TS ook gereserveerd geweest van het uitgavelimiet en terug vrijgegeven. Daarna is het nog eens helemaal van de kaart gegaan toen ze al terug in NL was.
germie schreef:En dat bedrijf heeft het dus teruggestort. Enkele seconden later. De Rabobank berekent dus de koersopslag wat dus mijn nadeel is. Niet daar, niet ik.
SjonnieZ schreef:germie schreef:En dat bedrijf heeft het dus teruggestort. Enkele seconden later. De Rabobank berekent dus de koersopslag wat dus mijn nadeel is. Niet daar, niet ik.
En dat is normaal.. de extra kosten die jij door de fout hebt moet je bij het verhuur bedrijf neerleggen, de veroorzaker van het probleem. Niet bij de bank die gewoon een transactie verwerkt.
Zoe_97 schreef:Schuur_ schreef:Ja van je debetkaart/pinpas maar dit gaat over een creditcard. Dat gaat instant en is bij TS ook gereserveerd geweest van het uitgavelimiet en terug vrijgegeven. Daarna is het nog eens helemaal van de kaart gegaan toen ze al terug in NL was.
Het klopt niet dat creditcards altijd instant gaan. Ik werk op een bank
ievie schreef:Wat vervelend TS! Hopelijk kom je er uit met de bank. Eventueel zou je ook nog visa kunnen bellen, als je er niet met de bank niet uit komt.
Wij hebben ooit een product gekocht via creditcard, maar nooit geleverd gekregen. We hebben toen gemeld bij Visa en uiteindelijk het geld terug gekregen. Hier is toen wel een tijdje overheen gegaan.