Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 20 [ 489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

 
Profiel   

germie schreef
Ik ben al de hele dag aan het bellen


Meid.... zet dit eens op een uur tarief!! Je druk maken over zo een bedrag is veel duurder als een klacht indienen bij de betreffende bedrijven en het daarna laten rusten...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 19:56 



 
Profiel   

[ img ]

:+

Maar ff serieus, als er geld is afgeschreven en weer bijgeschreven in vreemde valuta dan heeft de bank recht om koersopslag in rekening te brengen. Er is dan ook niets gestolen, alles conform de voorwaarden waar je als klant akkoord mee gaat :o

Als de afschrijving ten onrechte is gedaan dan ligt de verantwoordelijkheid daarvoor bij de partij die opdracht heeft gegeven, niet bij de bank. Banken hebben geen geld om elke transactie uitgebreid te onderzoeken voordat die uitgevoerd wordt, als het op het eerste gezicht legitiem is gaat de betaling gewoon door.


Supervixen schreef
Een maand boodschappen voor 136 euro? Hoe dan?! :wow:
Ik gok dat het droog brood eten wat overdreven is.


Aardappelen? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 20:12 



 
Profiel   

Als je na een dure vakantie droog brood moet eten op 136euro heb je gewoon niet goed gebutgetteerd....
Maar goed, offtopic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 20:16 



 
Profiel   

germie schreef
Ja, de Rabobank heeft serieus 136 euro van mij gestolen. Ik heb nu al een klacht op een klacht liggen.

Wat is er gebeurd?
Er is 5000 dollar van mijn creditcardrekening afgeschreven waar ik sowieso geen opdracht voor gegeven had. Dat bedrag is omgerekend in euro's. Vrijwel direct daarna is een bedrag van 5000 dollar bijgeschreven, maar wegens een andere koers (inkoop vs verkoop) wordt er minder bijgeschreven dan er afgeschreven is. Ook wordt er 94 euro koersopslag bij mij in rekening gebracht. Er is dus slechts enkele seconden geld van mij rekening geweest. Maar dat kost mij dus 136 euro.

Maar ik heb dus nooit enige opdracht gegeven voor deze transactie. Die had dus niet mogen plaatsvinden.
Dat weet kennelijk ook de partij die het afgeschreven heeft, het is direct teruggestort, maar ik ben door deze fout die niet door mij gemaakt is dus 136 euro kwijt. In euro's was er niets aan de hand geweest, maar omdat het om dollars gaat mis ik dus geld.
De Rabobank ziet het probleem niet, de 5000 dollar is terug bij mij zeggen ze. Nou nee, er ontbreekt 136 euro.
Ik ben al de hele dag aan het bellen, maar ze ontkennen dat ik die 136 euro ook terug moet hebben. Het kan niet zo zijn dat banken als er onderling een fout gemaakt wordt, dat ze geld ontvangen van klanten die er niets mee te maken hebben. Ik heb nu een klacht op de klachtafhandeling neergelegd en daar mogen ze 6 weken over doen om die te behandelen.
Maar zo gaan banken dus om met je geld. Iets waar ik niets aan kan doen kost mij dus geld. -:(- -:(- -:(- In 2 seconden is er 136 euro van mij gejat.


Dan zul je naar je rechtsbijstand moeten. Die kunnen je hier goed mee helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 20:18 



 
Profiel   

Volgens mij is het wel duidelijk dat de rabobank niets heeft gestolen. Heb een mod gevraagd om de titel dan ook aan te passen want dit is gewoon smaad voor de rabobank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 20:19 



 
Profiel   

Maar het bedrag is gisteren afgeschreven en toen was TS al terug in Nederland. Dus dat is niet de borg geweest maar een foutje van het verhuurbedrijf allicht bij de interne verwerking.

De Rabobank heeft niks gek gedaan en het verhuurbedrijf zou mijn inziens uit coulance/goodwill het verschil van 136 euro moeten vergoeden. Echter is mijn ervaring met verhuurbedrijven in het buitenland dat het enige wat je kan krijgen een dikke middelvinger is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 20:40 



 
Profiel   

Rechtsbijstand inschakelen is geen slecht idee. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken. Hoe ik het begrijp is er inderdaad door het verhuurbedrijf de fout gemaakt van het geld af te schrijven, en hebben zij allicht geen idee welk probleem dit heeft veroorzaakt. Zij doen een nuloperatie. De bank maakt op zich geen fout: zij baseren zich op de gegevens die zij hebben en zien enkele een out en een in. Diefstal is het zeker niet, je kan onmogelijk spreken van een intentie om kwaad te doen of om van jou te profiteren. Je helpt jezelf niet door het zo te omschrijven.

Mijn gevoel zegt dat dit een kastje-muur-verhaal gaat worden, maar ben benieuwd naar het verder verloop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 20:59 



 
Profiel   

Dit is mij ook eens gebeurd.
Grote betaling gedaan naar een legitiem bedrijf in het buitenland (Nederland in dit geval) maar de ontvangende bank heeft de betaling geweigerd uit onbekende reden en het bedrag meteen teruggeboekt. Dat heeft me ook een flinke transactie en wisselkoers gekost maar uiteraard nooit iets van teruggezien.
Pech maar helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:12 



 
Profiel   

Fly_high schreef
[ [url=m/0W3K0L.jpg]Afbeelding[/url] ]

:+

oliebol, je bent me voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:16 



 
Profiel   

Wat een dramatische topictitel, maar dat terzijde.
Succes met het achterhalen of je het terug kunt krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:46 



 
Profiel   

Toen ik de topictitel las, wist ik eigenlijk al wie dit topic gemaakt heeft. Kon er maar een zijn. :+ Germie, dit is iets tussen jou en degene die het bedrag ten onrechte van je rekening heeft geschreven. Wat wil je dat Bokt hier aan doet?

Sommige dingen kan je beter uitvechten zonder Bokt. Je opent vaker topics waarin je geadviseerd wordt om contact op te nemen met je rechtsbijstand, misschien is het handiger om dat eerst te doen voor je een topic aanmaakt.

Weet niet hoeveel zaken je nu bij je rechtsbijstand hebt lopen, maar dat is ook wel een dingetje om in de gaten te houden. Sommige verzekeraars behandelen maar een x aantal zaken per jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 00:00 



 

Schuur_ schreef
Maar het bedrag is gisteren afgeschreven en toen was TS al terug in Nederland. Dus dat is niet de borg geweest maar een foutje van het verhuurbedrijf allicht bij de interne verwerking.

De Rabobank heeft niks gek gedaan en het verhuurbedrijf zou mijn inziens uit coulance/goodwill het verschil van 136 euro moeten vergoeden. Echter is mijn ervaring met verhuurbedrijven in het buitenland dat het enige wat je kan krijgen een dikke middelvinger is.

Volgens mij is het wel vaker zo dat buitenlandse betalingen wel eens later worden afgeschreven. Ik heb dat jaren terug tenminste gehad. Op vakantie gepind met mijn pinpas en toen ik al terug in Nederland was werd het pas afgeschreven. Kan mij voorstellen dat dat bij een land al Mexico ook zomaar kan gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 00:14 



 
Profiel   

germie schreef
Mars schreef
Waarom moet de Rabobank ervoor opdraaien? Die hebben enkel opdrachten uitgevoerd.

En dus een koersopslag doorberekend, terwijl duidelijk is dat het om een fout gaat. Het kan toch niet zo zijn dat als iemand per ongeluk wat afschrijft, dat direct herstelt dat je als partij die er niets aan kan doen 136 euro kwijt bent? Dat zou niemand accepteren.


Die bank heeft gewoon een dienst verleend volgens opdracht. Voor jóu is duidelijk dat t een fout is, dat veranderd er niets aan dat de bank gewoon de opdracht uitvoerde. Ze schrijven af volgens opdracht en storten terug volgens opdracht. Hen valt imo niets te verwijten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 00:17 



 
Profiel   

LV19952 schreef
Schuur_ schreef
Maar het bedrag is gisteren afgeschreven en toen was TS al terug in Nederland. Dus dat is niet de borg geweest maar een foutje van het verhuurbedrijf allicht bij de interne verwerking.

De Rabobank heeft niks gek gedaan en het verhuurbedrijf zou mijn inziens uit coulance/goodwill het verschil van 136 euro moeten vergoeden. Echter is mijn ervaring met verhuurbedrijven in het buitenland dat het enige wat je kan krijgen een dikke middelvinger is.

Volgens mij is het wel vaker zo dat buitenlandse betalingen wel eens later worden afgeschreven. Ik heb dat jaren terug tenminste gehad. Op vakantie gepind met mijn pinpas en toen ik al terug in Nederland was werd het pas afgeschreven. Kan mij voorstellen dat dat bij een land al Mexico ook zomaar kan gebeuren.


Dat klopt. Je hebt een valutadatum en boekdatum en daar kan een dag of meer tussen zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 00:21 



 
Profiel   

Ja van je debetkaart/pinpas maar dit gaat over een creditcard. Dat gaat instant en is bij TS ook gereserveerd geweest van het uitgavelimiet en terug vrijgegeven. Daarna is het nog eens helemaal van de kaart gegaan toen ze al terug in NL was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 07:11 



 
Profiel   

Schuur_ schreef
Ja van je debetkaart/pinpas maar dit gaat over een creditcard. Dat gaat instant en is bij TS ook gereserveerd geweest van het uitgavelimiet en terug vrijgegeven. Daarna is het nog eens helemaal van de kaart gegaan toen ze al terug in NL was.

Het klopt niet dat creditcards altijd instant gaan. Ik werk op een bank

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 07:12 



 
Profiel   

germie schreef
En dat bedrijf heeft het dus teruggestort. Enkele seconden later. De Rabobank berekent dus de koersopslag wat dus mijn nadeel is. Niet daar, niet ik.


En dat is normaal.. de extra kosten die jij door de fout hebt moet je bij het verhuur bedrijf neerleggen, de veroorzaker van het probleem. Niet bij de bank die gewoon een transactie verwerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 07:28 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
germie schreef
En dat bedrijf heeft het dus teruggestort. Enkele seconden later. De Rabobank berekent dus de koersopslag wat dus mijn nadeel is. Niet daar, niet ik.


En dat is normaal.. de extra kosten die jij door de fout hebt moet je bij het verhuur bedrijf neerleggen, de veroorzaker van het probleem. Niet bij de bank die gewoon een transactie verwerkt.


Maar wisselkoers is ook geen fout.
TS zit fout dat ze iedereen de schuld geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 07:42 



 
Profiel   

Zoe_97 schreef
Schuur_ schreef
Ja van je debetkaart/pinpas maar dit gaat over een creditcard. Dat gaat instant en is bij TS ook gereserveerd geweest van het uitgavelimiet en terug vrijgegeven. Daarna is het nog eens helemaal van de kaart gegaan toen ze al terug in NL was.

Het klopt niet dat creditcards altijd instant gaan. Ik werk op een bank



Dat kan best :) Maar het is niet normaal dat er al een borg/opneemlimiet is geweest en vrijgegeven en daarna er na de reis nog eens 5000 dollar er af is gehaald toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 07:47 



 
Profiel   

Als ik het zo lees is het niet de schuld van de Rabobank maar van het verhuur bedrijf.
En ik vermoed dat je met de borg, en het achteraf verrekenen van eventuele schade je ze zelf al toestemming had gegeven.
Dat er per ongeluk een bedrag is afgeschreven en gelijk weer is hersteld is vervelend. Dat de Rabo daar een wisselkoers voor berekend is logisch, dat is altijd zo.
Ik zou contact opnemen met het verhuur bedrijf en daar je klacht neerleggen.

Dus nee niet fait om de Rabo hiervan de schuld te geven en ze oplichters te noemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 07:57 



 
Profiel   

Wat vervelend TS! Hopelijk kom je er uit met de bank. Eventueel zou je ook nog visa kunnen bellen, als je er niet met de bank niet uit komt.
Wij hebben ooit een product gekocht via creditcard, maar nooit geleverd gekregen. We hebben toen gemeld bij Visa en uiteindelijk het geld terug gekregen. Hier is toen wel een tijdje overheen gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:29 



 
Profiel   

ievie schreef
Wat vervelend TS! Hopelijk kom je er uit met de bank. Eventueel zou je ook nog visa kunnen bellen, als je er niet met de bank niet uit komt.
Wij hebben ooit een product gekocht via creditcard, maar nooit geleverd gekregen. We hebben toen gemeld bij Visa en uiteindelijk het geld terug gekregen. Hier is toen wel een tijdje overheen gegaan.


Daar ben je voor verzekerd via een credit card.
Een reservering is echter compleet iets anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:37 



 
Profiel   

Ts, even voor de goede orde: smaad en laster is strafbaar.
Kijk uit met wat je op het internet flikkert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:43 



 
Profiel   

Huurauto bedrijven werken bij mijn weten altijd met een reservering en niet met een afschrijving.
Germie geeft ook duidelijk aan dat na inleveren van de auto de reservering er weer vanaf was en dat er pas een aantal dagen later (wat dus niets meer met die reservering te maken heeft) een bedrag is afgeschreven en bijgeschreven.

Ondanks de manier van verwoorden van Germie vind ik het bizar dat iedereen zegt dat ze het er maar bij moet laten. 136 euro is verdorie veel geld en het gaat om iets waar je zelf helemaal niets aan kunt doen. Ik was ook op mijn strepen gaan staan hoor.

Germie: heb je een rechtsbijstandsverzekering? Die zou ik hier persoonlijk voor inschakelen. Vermoed dat deze fout door de afschijvende partij vergoed moet worden. Rabobank heb je in deze niet zoveel aan, die voeren alleen de opdracht uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:53 



 
Profiel   

Als je weet wie de opdracht heeft gegeven zou ik daar aan de bel trekken, een fout kan iedereen maken maar iedereen kan m ook weer herstellen. Leg bij de verantwoordelijke partij die dus de opdracht heeft gegeven tot de afschrijving de situatie uit en dat er door de gemaakte fout extra kosten bij jou in rekening zijn gebracht en dat je die graag van hun terug ontvangt. Denk er wel aan dat je dan waarschijnlijk weer met kosten zit vanwege buitenlands valuta omrekenen naar € of denk ik daar nu verkeerd?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 20 [ 489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen