Welke schoenen voor hele dagen staan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:17

Afanaisa91 schreef:
Voor demping zeg ik 100% ASICS. In de sale vallen ze binnen je budget, en zijn meestal met een mesh bovenkant.

Veel schoenen van ze hebben een redelijke heel drop, handig voor een dynamische houding maar mogelijk minder prettig bij knieklachten. Het laagste wat ik ben tegengekomen is 5cm (maat 40).

Grappig om te lezen. Hier red ik het juist een paar uur op en dan krijg ik last van mijn voorvoet omdat er te weinig steun zit daar

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Welke schoenen voor hele dagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:19

Ik vind Vans met plateau zool hier heel fijn voor. Ze zijn (voor mij iig) ook aardig breed dus dan heb je ook genoeg ruimte en ze knellen niet.

Asics zou ik ook absoluut niet zolang op kunnen staan/lopen

BeFunny

Berichten: 10530
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:20

kiki1976 schreef:
BeFunny schreef:
Ik zou ook zeggen sketches en dan wel de werk/veiligheidsschoenen met antislip bijvoorbeeld deze.
https://ronashoes.com/nl/products/neptu ... dies-women

Zelf ervaring met deze werkschoenen?



Met de eerste modellen van de werkschoenen van sketchers. Voor de tijd dat ik nog bij Mac werkte. En ik vond ze heerlijk.

Wel zijn sketchers snel stuk/uitgelopen.

Een alternatijf zijn bijv meidl wandel schoenen. Die heb je ook met air zooltjes zoals de lady vacuüm of het lage model de lady GTX. Of Dr Martins en dan met airzooltjes van meindl. Maar die moet je echt inlopen.

Ik wandel nu veel en wandelingen van 15-20 km zijn geen uitzondering en dan draad ik altijd meindles. Maar ik zou ik in mijn Mac tijd nooit daar binnen mee gelopen hebben. Het zijn toch trail schoenen zeg maar ;)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Welke schoenen voor hele dagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:32

ik zweer bij Xsensibles, Skechers geven me niet genoeg steun.

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Welke schoenen voor hele dagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:33


cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Welke schoenen voor hele dagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:24

Nike Air Zoom Fire. Ik sta/loop ook de hele dag op mijn werk en had zelfs hielspoor. Dit is over gegaan door deze schoenen. Op de site van Nike zijn ze regelmatig in de aanbieding.

pien_2010

Berichten: 43300
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:28

Matheno schreef:
Sowieso Skechers :j


Die heb ik ook de hele dag aan. Heerlijke schoenen. Alleen als het droog is loop ik buiten korte stukjes erop, want ik las vernietigende commentaren over de schoenen bij regen ( alle lijm zou loslaten daarna).

_Charlot
Berichten: 1266
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Welke schoenen voor hele dagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:51

Mijn skechers gaan nu al 2 jaar mee als stalschoenen.
Die van mij zijn dan ook zeker niet snel versleten oid. Behalve dat ze vies zijn, is er verder nog niks mis mee! :+:

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke schoenen voor hele dagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 16:05

Gewoon goede schoenen. Heb een aantal jaren met mijn moeder in een kapsalon gestaan en wij moesten natuurlijk wel leuke/nette schoenen aan en toen waren sneakers nog wat minder gewenst.

Ik droeg weleens sneakers en ook bergschoenen zoals Timberland en dr martens, maar ook vaak laarzen. Mijn moeder liep zelfs hele dagen op hakken en dat al sinds haar 15e.

Heb wel skechers en draag die wel met dagje weg of winkelen en vind ze juist weinig steun geven en wordt er eerder vermoeid van. Maar ze zitten wel lekker, zeker als je ze net aantrekt. Na een aantal uren vind ik het dus echt minder.

Met stalwerk en lesgeven liep ik van vroeg tot laat op Ariat Telluride H2O. Nieuwe voel je altijd een tijdje en na een jaar zijn ze altijd wel "op" maar verder prima.
Heb ook weleens nette gedragen in de horeca omdat ze gewoon lekker zitten en een anti slip zool hadden. Maar ze vielen niet op onder onze werkkleding.

Vanwege knie problemen me laten adviseren en daar zeiden ze dat je af en toe moet afwisselen. Juist niet te lage schoenen als je steun wilt en wil je iets leuks dragen, dat oplossen met goede inleg zooltjes, liefst op maat gemaakt.

Thuis draag ik buiten stalschoenen van Horka met stalen neus en dan binnen crocs pantoffels. Ik vind de crocs echt heerlijk. Daar heb je ook schoenen/sneakers van, dus daar wilde ik nog eens naar kijken.

BeFunny

Berichten: 10530
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 16:59

pien_2010 schreef:
Matheno schreef:
Sowieso Skechers :j


Die heb ik ook de hele dag aan. Heerlijke schoenen. Alleen als het droog is loop ik buiten korte stukjes erop, want ik las vernietigende commentaren over de schoenen bij regen ( alle lijm zou loslaten daarna).


Dat is onzin. Ik pleur ze zelfs in de wasmachine ;)

pien_2010

Berichten: 43300
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Welke schoenen voor hele dagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:10

Befunny dat kun je natuurlijk zo niet stellen. Ik had mijn schoenen gekocht en was nieuwsgierig toen ik thuis kwam naar wat ik had gekocht, dus gegoogeld en de reviews waren zo vernietigend op dat punt (echt heel veel) dat ik spijt had als haren op mijn hoofd.
Dus fijn dat jij andere ervaringen heb , hopelijk ik ook en later zal ik een foto plaatsen. Ik denk nl niet dat mijn schoenen in de was machine kunnen. Dus ben wel benieuwd naar de jouwe (foto?).

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Welke schoenen voor hele dagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:14

Ik werk in de zorg en loop/sta dus gemiddeld 8 uur per dag en ik zweer bij mijn Skechers.

gigil
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:16

Ik zweer bij Nike air max met nog een gel zooltje in de schoen. Ik sta af en toe 10 uur op mijn voeten

Sansevieria
Berichten: 4200
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:42

BeFunny schreef:
Dat is onzin. Ik pleur ze zelfs in de wasmachine ;)

Ik gooi ze ook in de wasmachine, zweer bij mijn skechers, lekker fris gewassen, laten drogen, en dan opnieuw insprayen, dan zijn ze ook weer redelijk waterdicht.

Zijn natuurlijk niet te vergelijken met waterdichte zware wandelschoenen, maar ik vind ze ook heerlijk.
Nog geen natte voeten of losgelaten lijm gehad.

Denk dat je wel die met het labeltje moet pakken waar ook op staat dat ze wasbaar zijn.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke schoenen voor hele dagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:45

Dat schoenen lekker zitten, wil natuurlijk niet zeggen dat ze ook goed voor je voeten en lijf zijn. Zeker als je ze jarenlang de gehele dag draagt.
Maar het is ook echt heel persoonlijk. Heb je een goede houding en geen problemen, kan je je vast meer permitteren dan iemand met bijv een mindere rug, knie klachten etc.

Voordeel van Skechers is wel dat als ze toch tegenvallen je ze altijd nog zo aan kan in je vrije tijd. Met hele specifieke schoenen, zware schoenen etc doe je dat toch minder snel misschien.

pien_2010

Berichten: 43300
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 22:09

Afbeelding
Afbeelding

Mijn sketchers

danielle_x

Berichten: 1676
Geregistreerd: 24-04-08
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Welke schoenen voor hele dagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 22:50

Nike airmax , wel boven budget maar zo goed voor je voeten.
Werk zelf ook in de supermarkt waar ik heel de dag sta maar op deze schoenen nog nooit pijn gehad.

Collega’s lopen op sketchers maar zijn hier niet over te spreken, en hadden spijt de ‘goedkopere’ variant van de air Max te hebben gekocht.

Goede schoenen hebben is zo belangrijk, niet op bezuinigen.
Zeker niet als je heel de dag staat.

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Welke schoenen voor hele dagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 00:03

Airmax zitten als slofjes en lopen hemels maar ze zijn alles behalve goed voor je voeten. Ik heb een aantal maanden in een revalidatiecentrum gelegen na een ongeluk en daar was ook een “voeten therapeut” (ben de naam even kwijt). Deze was echt niet gelukkig met mijn airmax.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 00:06

pien_2010 schreef:
Matheno schreef:
Sowieso Skechers :j


Die heb ik ook de hele dag aan. Heerlijke schoenen. Alleen als het droog is loop ik buiten korte stukjes erop, want ik las vernietigende commentaren over de schoenen bij regen ( alle lijm zou loslaten daarna).


Een wat ouder paar Skechers die ik heb zijn gedegradeerd tot stalschoenen en gaan elke week de modder etc door en gewoon de wasmachine in. Ze doen het nog steeds goed :j

atilla

Berichten: 651
Geregistreerd: 06-05-05

Re: Welke schoenen voor hele dagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 00:08

Toen ik nog in de winkel werkte liep ik altijd op Ecco’s. Als je erop let dat schoenen van binnen van leer zijn dan voorkomt dit ook transpirerende voeten.

BeFunny

Berichten: 10530
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:19

pien_2010 schreef:
Befunny dat kun je natuurlijk zo niet stellen. Ik had mijn schoenen gekocht en was nieuwsgierig toen ik thuis kwam naar wat ik had gekocht, dus gegoogeld en de reviews waren zo vernietigend op dat punt (echt heel veel) dat ik spijt had als haren op mijn hoofd.
Dus fijn dat jij andere ervaringen heb , hopelijk ik ook en later zal ik een foto plaatsen. Ik denk nl niet dat mijn schoenen in de was machine kunnen. Dus ben wel benieuwd naar de jouwe (foto?).


Ik heb op dit moment een paar sketchers en die zijn aardig afgedragen en tig x in de wasmachine geweest. Ik weet niet of dat met alle modellen kan. Ik draag al sinds ik over sketchers hoorde 15-20 jaar geleden graag sketchers en heb ze altijd in de wasmachine gepleurd. In de tijd dat ik er hele dagen op liep
ook buiten, waren ze wel na een aantal maanden op. Daarom ben ik wandelschoenen van meindles aan gaan schaffen.

Ik liep ook op stal idd net de sketchers en de blubber zat dan ook in de schoen dus hop de machine in :')

Dit zijn mijn nu afgedragen sketchers die een wasje nodig hebben maar die ook bij de zool zijn afgedragen wat je niet ziet dus ik moet nieuwe kopen

Afbeelding

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Welke schoenen voor hele dagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:37

Ik loop op ariat stelschoenen echt de hele dag

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Welke schoenen voor hele dagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 14:04


pien_2010

Berichten: 43300
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:09

BeFunny schreef:
pien_2010 schreef:
Befunny dat kun je natuurlijk zo niet stellen. Ik had mijn schoenen gekocht en was nieuwsgierig toen ik thuis kwam naar wat ik had gekocht, dus gegoogeld en de reviews waren zo vernietigend op dat punt (echt heel veel) dat ik spijt had als haren op mijn hoofd.
Dus fijn dat jij andere ervaringen heb , hopelijk ik ook en later zal ik een foto plaatsen. Ik denk nl niet dat mijn schoenen in de was machine kunnen. Dus ben wel benieuwd naar de jouwe (foto?).


Bedankt. Zijn echt wel anders als de mijne.

Ik heb op dit moment een paar sketchers en die zijn aardig afgedragen en tig x in de wasmachine geweest. Ik weet niet of dat met alle modellen kan. Ik draag al sinds ik over sketchers hoorde 15-20 jaar geleden graag sketchers en heb ze altijd in de wasmachine gepleurd. In de tijd dat ik er hele dagen op liep
ook buiten, waren ze wel na een aantal maanden op. Daarom ben ik wandelschoenen van meindles aan gaan schaffen.

Ik liep ook op stal idd net de sketchers en de blubber zat dan ook in de schoen dus hop de machine in :')

Dit zijn mijn nu afgedragen sketchers die een wasje nodig hebben maar die ook bij de zool zijn afgedragen wat je niet ziet dus ik moet nieuwe kopen

[ [url=m/xi2ICK.jpg]Afbeelding[/url] ]