Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 150 van de 281 [ 7017 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 281  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

 
Profiel   

Charlotte446 schreef
Ik moet nog een maand langer dan jou Buddha :+

Gnome ik heb dat onder de 10 weken een paar keer ‘s nachts gehad, en nu dan gisteravond weer. Ik kon proeven dat het kopje thee van gisteravond de boosdoener was, dus dat doe ik even niet meer :')


Dat herken ik!! Van thee blaast m'n buik echt op. Enorme theeliefhebber maar drink het nu bijna nooit meer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:33 



 
Profiel   

Mriek1990 - 24 maart 2023 - jongen
Kiwipitje - 23 april 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Cabelona - 8 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
Azmay - 9 mei 2023 - meisje
KSHancox - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Freekiee - 4 juni 2023 - meisje
_Marjon_ - 4 juni 2023 - meisje
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - meisje
Flowery - 10 juni 2023 - geslacht nog onbekend
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Nicje87 - 17 juni 2023 - meisje
Smee__ - 21 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Linda2008 - 30 juni 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend
Vivianhesen - 8 juli 2023 - meisje
UK_eef - 10 juli 2023 - jongen
HappyBuddha - 12 juli 2023 - jongen
Melanie_D - 13 juli 2023 - meisje

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:42 



 
Profiel   

Wat spannend allemaal, Mriek! Ik moet al de hele ochtend aan jullie denken. Hopelijk gaat alles goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:47 



 
Profiel   

MissAnnemijn schreef
Cabelona fijn dat echo goed was! Moet je door naar de gyn vanwege de verwachting van grote baby?

Sting interessant dat babygebaren! Had er ook naar gekeken maar vorige keer niks mee gedaan. En prik gehad, goed dat je het niet vergeten was nu :Y)

Nicje wat leuk! Hopelijk gewoon een kleintje en niks geks.

Charlotte leuk dat ze er alsnog zijn!

Vandaag 2 pakjes afgemaakt, helemaal leuk <3 Maatje newborn en de ander is 62. Eens denken wat hierna, wil ook nog veel lente/ zomerkleding voor de oudste maken <3

[ [url=m/XskbuP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vanwege de geplande keizersnede. Ik had begin van de zwangerschap gekozen voor shared care. Dus de meeste controles zijn door de verloskundige gedaan ipv gynaecoloog. Ik slik ascal voor de placenta. Dus dat het kindje wat groter is, is niet erg. Eigenlijk wel fijn dat het straks iets meer reserves heeft als het geboren wordt gezien hij/zij bij 38 weken gehaald wordt dmv keizersnede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 11:37 



 
Profiel   

Ik vind het wel jammer Gnome. Ben geen enorme theeleut, misschien 1 a 2 keer per week een kopje maar soms heb ik er ‘s avonds echt trek in. En jullie weten hoe dat is zwanger icm ergens trek in hebben :')

Waarom krijg je een keizersnede als ik vragen mag Cabelona?

Net weer de controle gehad in het ziekenhuis. Baby was weer lekker aan het bewegen. Hij blijft maar draaien en is continue in de weer met zijn armen en handen. Ze gaan mijn wens voor een keizersnede in het team bespreken. Daar zou ik de vorige afspraak al iets over horen, maar de arts van vandaag zei dat het nog niet besproken was en ook niet op de agenda heeft gestaan. Over 4 weken weer een afspraak en dan hopelijk een antwoord. Klein beetje knullig maar we hebben nog genoeg tijd (18-19 weken).

En mijn behangetje is binnen :D Even controleren en dan behanglijm halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:20 



 
Profiel   

Balen van de thee Charlotte. Eventueel een rennie daarna? Werkt bij mij wel. Al drink ik geen thee meer want komt er net zo snel weer uit :+

Oeh ben heel benieuwd hoe het behang staat! Laat je foto zien als het af is?

Gister rot dag gehad. Gigantische hoofdpijn en tot begin van de middag hield ik niks binnen. Na soort van avond eten ben ik naar bed gegaan. Rond 00:00 laatste restjes couscous gegeten want had toen opeens honger. En sliep daarna pas rond 2 u. Geen enkele houding was fijn en alles iriteerde.

Vanmorgen opnieuw urine ingeleverd en maandag bellen. Wel maar alvast vitamine C grhaald om in te nemen.

Hoop vandaag begin van de commode te kunnen gaan schilderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:55 



 
Profiel   

Ik heb gister niet op bokt gezeten, maar alsnog veel succes Mriek, hopelijk heb je het inmiddels al achter de rug en zijn jullie momenteel aan het genieten van jullie kleine hummeltje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:56 



 
Profiel   

Freekieee schreef
Balen van de thee Charlotte. Eventueel een rennie daarna? Werkt bij mij wel. Al drink ik geen thee meer want komt er net zo snel weer uit :+

Oeh ben heel benieuwd hoe het behang staat! Laat je foto zien als het af is?

Gister rot dag gehad. Gigantische hoofdpijn en tot begin van de middag hield ik niks binnen. Na soort van avond eten ben ik naar bed gegaan. Rond 00:00 laatste restjes couscous gegeten want had toen opeens honger. En sliep daarna pas rond 2 u. Geen enkele houding was fijn en alles iriteerde.

Vanmorgen opnieuw urine ingeleverd en maandag bellen. Wel maar alvast vitamine C grhaald om in te nemen.

Hoop vandaag begin van de commode te kunnen gaan schilderen.


Het zit jou ook niet mee hé tijdens de zwangerschap. Sterkte maar weer. Hopelijk kom je aan het schilderen toe.

Hier heb ik de eerste was er nu in zitten. Verbazingwekkend hoeveel kleertjes je in 1 was kwijt kunt van die kleintjes haha. Denk dat ik er na vandaag en morgen alles wel doorheen heb. Dan is dat ook maar klaar.

@mriek ben zó benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 13:06 



 
Profiel   

Charlotte446 schreef
Ik vind het wel jammer Gnome. Ben geen enorme theeleut, misschien 1 a 2 keer per week een kopje maar soms heb ik er ‘s avonds echt trek in. En jullie weten hoe dat is zwanger icm ergens trek in hebben :')

Waarom krijg je een keizersnede als ik vragen mag Cabelona?

Net weer de controle gehad in het ziekenhuis. Baby was weer lekker aan het bewegen. Hij blijft maar draaien en is continue in de weer met zijn armen en handen. Ze gaan mijn wens voor een keizersnede in het team bespreken. Daar zou ik de vorige afspraak al iets over horen, maar de arts van vandaag zei dat het nog niet besproken was en ook niet op de agenda heeft gestaan. Over 4 weken weer een afspraak en dan hopelijk een antwoord. Klein beetje knullig maar we hebben nog genoeg tijd (18-19 weken).

En mijn behangetje is binnen :D Even controleren en dan behanglijm halen.


Ik had het tijdje terug al in het topic gezet. Even voor je terug gezocht.
Citaat
De geboorte van de 1e ging niet goed. Erg lange zware bevalling en zelfs met wee-opwekkers geen volledige ontsluiting bereikt na bijna 30 uur weeën. Dus dat is een spoedkeizersnede geworden. Zoon is stil geboren en direct gereanimeerd, hij heeft meconium in zijn luchtpijp gekregen en dat moest verwijderd worden voor hij beademd kon worden. We zijn diezelfde nacht naar de NICU gebracht in een ander ziekenhuis. Daar hebben ze scans gemaakt van o.a. zijn hersenen, iets zuurstof tekort gehad maar meest positieve scenario in zijn situatie. Na 2 dagen mochten we weer terug naar ons eigen ziekenhuis en met 7 dagen weer naar huis. Veel controles gehad bij kinderarts en fysio (om zijn motorische ontwikkeling te monitoren). Dit deed hij allemaal goed. Inmiddels een ondernemende peuter van 2.5 jaar. Kinderarts is zeer tevreden en is afgesloten. Fysio is nu alleen nog monitoren bij grote ontwikkelings sprongen, rond 3 jaar waarschijnlijk laatste afspraak. Hij heeft aan zijn slechte start niets overgehouden.
Maar door dit gebeuren zijn we erg huiverig voor een natuurlijke bevalling en ging onze voorkeur al uit naar een geplande keizersnede.
Daarbij komt dat de placenta van onze zoon veel ingekapseld weefsel liet zien en dus de laatste weken niet meer optimaal werkte (vandaar nu de ascal/kinder asperine). Dat icm met geen volledig bereikte ontsluiting gaf de gynaecoloog aan dat een natuurlijke bevalling eigenlijk geen optie is.


Hier wilt de zwangerschapsthee van detheewinkel.com wel. Rooibos die lekker zacht is (en geen theïne). Melk werkt bij mij ook wel goed tegen maagzuur.

De kleertjes van de baby was ik gewoon mee met onze kleding. Pak nu alleen wel wasmiddel voor de gevoelige huid en geen wasverzachter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 13:45 



 
Profiel   

Ik heb echt de grootst mogelijke hekel aan beroerd zijn en tegen overgeven aanzitten. Dus die thee kan me ondanks de 'cravings' gestolen worden Freekie :P Ik had 1 rennie genomen dat werkte wel maar pas na een tijdje. Volgende keer met maagzuur neem ik er gelijk 2.

Het zit je niet mee qua hoe je je voelt... Ik heb door mijn darmziekte soms amper kunnen eten. Om iets binnen te krijgen en houden heb ik Yfood gekocht. Zo kreeg ik toch wat vitamines en mineralen binnen. Misschien is zoiets (of Nutridrink) een idee?

Haha Gnome, dat dacht ik pas ook met die mini kleertjes. Maar lekker dat je alles straks gewassen hebt. Kan je weer iets van de lijst strepen.

Oja dat had ik gelezen Cabelona, heftig hoor. Fijn dat je zoon er niks aan over heeft gehouden.
Op een voorspoedige keizersnede dan maar :)

Rooibos vind ik niet te drinken en bij regelmatig melk drinken gaan mijn darmen op hol. Grappig hoe onze lichamen toch zo verschillend werken :D Voeg daar nog eens smaak aan toe en het is helemaal compleet anders.

Wij hebben een buurjongen die sinds kort een beetje bij ons werkt. Hij heeft net het laminaat wat ik vorige week via het raam naar buiten had gegooid opgeruimd en het kippenhok verschoond. Ideaal zo'n buurjongen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:16 



 
Profiel   

Ballard_L schreef
Ik voel me weer helemaal happy :)

Het grappige is dat als ik beweeg, zoals fietsen, lopen, paardrijden, dat ik me dan niet zwanger voel en me juist heel lekker actief voel :) Al moet ik wel sneller plassen :')
Heerlijk zo naar buiten op de je paard! Fijn dat bewegen zo goed voelt.

Gnome schreef
Hier was het gisteren echt weer dikke drama. Hele dag heerlijk gewerkt, nergens last van gehad en einde middag kon ik ineens niet meer overeind komen. Zo'n vreselijke pijn links onder in m'n buik. Kon het amper aanraken zelf. Zelfs als ik plat lag deed ademhalen al pijn.

Als klap op de vuurpijl voelde ik dat de kleine daar ook lag en die reageerde ineens helemaal niet meer op beweging. Kunt je voorstellen dat dit met de huidige hoeveelheid hormonen resulteerde in een paniek huilbui. Mijn man heeft toen even zijn ijskoude hand erin geduwd en toen kwam er gelukkig heel voorzichtig weer wat beweging in.

Hele avond, nacht en deel van deze ochtend nog die pijn gehad. Nu net gelukkig wel weer 15 minuutjes buiten kunnen wandelen maar nog niet geheel pijn vrij. Kleine is wel weer goed aanwezig gelukkig. Waarschijnlijk m'n darmen die klem zaten ofzo. Maar wat een stress. Kan niet wachten tot de zwangerschap erop zit :') :evaw:
Hè gets wat een schrik weer.

Nicje87 schreef
Zojuist thuis van de 3D echo. Ze schijnt al best veel haar te hebben.
Enige is dat we er bij toeval achter zijn gekomen dat ze wat achter loopt in groeicurve en worden we dus doorverwezen naar het ziekenhuis.
Ontzettend goed gelukte 3D plaatjes zeg! Lijkt me wel schrikken dat de kleine achter lijkt te lopen in groei. Hopelijk kun je snel terecht in het ziekenhuis.

mriek1990 schreef
We zijn morgen als eerste aan de beurt, gynaecoloog zei dat we al om 8uur naar de OK gaan.
Jullie kleintje is er inmiddels al denk ik. Zo'n gek idee!

Marlis schreef
Pff hier iemand op mn Facebook die vind dat ik mijn hond in overleg met fokker had moeten herplaatsen ipv inslapen. Tranen in overvloed gelijk weer. Ivy was echt mijn alles, mn beste maatje en als we andere opties hadden gezien hadden we die zeker gemaakt. Maar een hond die alleen van haar vaste mensen houdt die zij vanaf pup af aan kent herplaatsen zou niet eerlijk zijn voor de hond. Ze was echt een gezinshond daar heel trouw aan maar er was echt wss iets mis in haar koppie want wat ze nu deed en hoe ze zich gedroeg was niet ivy zelf. En het moet geen gevaar worden. Maar dan heb je al zoveel verdriet en ook hormonen en dna dit bah
Wat een vervelende bemoeienis. Kun je diegene niet gewoon van je FB af pleuren? Wat heb je aan zo'n mensen?

Charlotte446 schreef
Wij hebben een buurjongen die sinds kort een beetje bij ons werkt. Hij heeft net het laminaat wat ik vorige week via het raam naar buiten had gegooid opgeruimd en het kippenhok verschoond. Ideaal zo'n buurjongen :D
Ideaal! Die kunnen wij ook wel eentje gebruiken :j

Vanmorgen hebben we onze laatste controle in het Radboud gehad. Glucose was prima, niks aan de hand, bloeddruk ook goed. Kleine is nog steeds groot, maar niet zorgwekkend dus voor nu geen reden om in te gaan leiden of iets dergelijks. We worden nu overgedragen aan het streekziekenhuis (omdat ik daar graag wil bevallen) dus volgende week daar wel weer een controle maar heel fijn dat het nu hier de laatste keer was.

Net ook maar meteen nagenoeg alle enveloppen beschreven. Wat een rot karweitje zeg :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:28 



 
Profiel   

Hallo lieve meiden.

Even een ego berichtje hier.
Vanochtend om 08:27 zijn wij de trotse ouders geworden van onze lieve zoon Hidde. <3
De keizersnede is goed gegaan. Alleen de ruggenprik moest 2x, omdat de eerste keer de naald te kort was. En het infuus moest ook 2x geprikt, eerste keer was de ader niet goed.
Maar verder gaat het goed. De pijn is ook goed te doen, nu al minder dan vanochtend dus helemaal fijn.

We zijn nu al helemaal verliefd op hem, wat een bijzonder gevoel is dit. <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 19:39 



 
Profiel   

Wat een poppetje! Gefeliciteerd!!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 19:41 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! <3

Tipje, de mega mazzel dagen bij de prenatal zijn weer bezig. Ben mijn laatste essentials aan het shoppen :Y)

Ben verder vandaag echt bijzonder oncomfortabel, alles doet pijn en zit vast in mijn lijf. Gelukkig niets op de planning staan de komende dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 19:46 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd met Hidde <3 heel fijn dat de pijn al beter wordt. Mogen jullie morgen naar huis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 19:46 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Wat een prachtig mannetje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 19:46 



 
Profiel   

Gefeliciteerd. Wat een prachtig mannetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:02 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd Mriek! Mooie naam (stond bij ons ook op het lijstje, maar heb al een neefje dat zo heet dus toch maar weer eraf gehaald :=).

Geniet van jullie gezinnetje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:04 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Mriek! Wat een prachtig ventje en wat fijn dat het zo goed is gegaan allemaal. Geniet ervan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:20 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Mriek met jullie mooie mannetje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:23 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd met de knappe man! Gelukkig ondanks de prikken alles verder goed gegaan. Heel veel liefde geluk en gezondheid toegewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:59 



 
Profiel   

mriek1990 schreef
Hallo lieve meiden.

Even een ego berichtje hier.
Vanochtend om 08:27 zijn wij de trotse ouders geworden van onze lieve zoon Hidde. <3
De keizersnede is goed gegaan. Alleen de ruggenprik moest 2x, omdat de eerste keer de naald te kort was. En het infuus moest ook 2x geprikt, eerste keer was de ader niet goed.
Maar verder gaat het goed. De pijn is ook goed te doen, nu al minder dan vanochtend dus helemaal fijn.

We zijn nu al helemaal verliefd op hem, wat een bijzonder gevoel is dit. <3
[ [url=m/amCUSb.jpg]Afbeelding[/url] ]


We zaten natuurlijk met smacht te wachten op dit bericht <3 gefeliciteerd met jullie prachtige zoon! Wat fijn dat het voorspoedig is gegaan en dat de pijn te doen is. Geniet van jullie ventje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:00 



 
Profiel   

Aah Mriek, van harte gefeliciteerd met jullie zoon <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:06 



 
Profiel   

Ahh gefeliciteerd met de geboorte van jullie knappe vent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:17 



 
Profiel   

Aaah gefeliciteerd ! Iedereen zat hier op te wachten! En wat een leuke naam. Knap zoontje <3 geniet <3
En fijn dat de pijn te doen is!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 150 van de 281 [ 7017 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 281  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen