Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wat werk nou echt tegen rode wangen?

 
Profiel   

Rosalique camoufleert goed. Smeert makkelijk uit en je hoeft er echt maar heel weinig van te smeren. Je kan een proefzakje bestellen (tip; prik er met een naald een gaatje in en haal er zo wat uit, zelfs met het proefzakje deed ik al lang). Het is groen maar als je er heel weinig van smeert is deze niet donker. Dat heb ik met veel groene crèmes wel.

Verder vind ik de anti-blemish solution foundation van Clinique ook fijn en goed dekkend.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:29 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Vroeger schaamde ik me voor mijn rode (appel)wangen, maar inmiddels niet meer. Lekker gezond kleurtje zeg ik nu. Als ik me inspan of druk maak of moe ben dan heb ik meteen rode wangen.
Mensen vinden het helemaal niet raar of lelijk hoor, ze vinden het juist vaak jeugdig staan en charmant.
Niks om je voor te schamen. En mannen vinden het vaak juist schattig.


Na inspanning rode appelwangen is wel even anders dan 24 uur pd een rood hoofd. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van iemand gehoord dat hij of zij het jeugdig of charmant vindt. En steeds met humor of adrem reageren is je op een gegeven moment wel over. Ik zeg nog wel eens "ik moet eerst dood zijn om geen kleur meer te hebben". En dat vinden ze dan weer kwetsend oid, dat ze mij kwetsen beseffen ze niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:35 



 
Profiel   

Herkenbaar. Een zachtrode blos vind ik prima, maar als dit verder op vlamt voelt het erg onprettig.

Ik weet wat triggers zijn, ik zal bijvoorbeeld niet na een paar uur buiten in de kou in een restaurant gaan zitten en zo zijn er wel meer dingen. Maar het is niet altijd te voorkomen en inderdaad vervelend als anderen daar dan ook nog eens de aandacht op vestigen.

Make-up is mijn ding niet, wel geprobeerd, ook met minerale make-up, maar voelde voor mij niet goed. Goede huidverzorging is belangrijk (denk aan beschermen voor zon en kou), maar de roodheid cremes hadden bij mij geen effect, ook niet bij langdurig gebruik.

Laseren helpt zeker om het rode 'rustiger' te krijgen en wordt voor een klein gedeelte vergoed onder camouflage therapie.
Bij mij bleek rosacea toch ook een rol te spelen. Ik was al twee keer bij de opticien geweest omdat ik zo'n vermoeide ogen had (ik wist niet dat rosacea dit ook kan veroorzaken), toen kwam ik bij de huisarts voor een erg jeukend plekje op mijn wang wat niet weg ging. Hij concluderdeerde rosacea en sindsdien gebruik ik hier bij periodes gel voor. Oogprobleem zo goed als opgelost en mijn roodheid is een stuk rustiger. En ik heb het ook al vanaf kind en verder een probleemloze huid, dus dacht ook nooit aan rosacea.

Anti-histamine pilletjes kunnen het 'opvlammen' ook wat vermijden, afhankelijk van wat de oorzaak is.

Maar het toch zien als iets wat bij je hoort is belangrijk, want het zal altijd in meer of mindere mate aanwezig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:39 



 
Profiel   

Echt hoor, ik herken het zo.
Altijd die eeuwige, lollig bedoelde opmerkingen, zelfs door wildvreemden.
Zelfs nu, met 65 jaar, kan ik me nog onzeker voelen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:42 



 
Profiel   

Je zou eens contact kunnen opnemen met een huidtherapeut. Ik heb mijn neus en wangen laten laseren en hoewel ze nog steeds wel ietwat snel rood zijn, is het echt enorm verbeterd. Ik krijg niet meer standaard de vraag of ik verkouden ben wanneer ik geen foundation draag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 22:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen