Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 76 [ 1891 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 76  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

 
Profiel   

Gefeliciteerd Lau :D. Een voorzichtige welkom!

Wij hadden gisteren op de kinderopvang van mijn dochter een 'etentje', ze hadden het thema 'heel (naam dorp) bakt'. Super leuk, allemaal poffertjes, broodjes, cakejes en knakworstjes in bladerdeeg, mini aardappelkroketjes en fruitspiesjes. Was echt heel leuk gedaan!

Aan het eind sprak ik nog 3 andere zwangere meiden daar, twee ervan hadden helemaal geen misselijkheidsklachten gehad en eentje wel heel erg, die zei heel blij, 'wacht maar tot je zo 12 weken bent, dan verdwijnt het zo weer, echt van de een op andere dag!'

-O- ik ben vandaag 14 weken en het is nog steeds dikke drama. Van de week een keer zonder pilletjes geprobeerd, hele dag weer aan het overgeven geweest. Ik hoop zo dat het nog ergens wegtrekt -O- helemaal omdat ik over 3 weken met 60 studenten een week naar Tsjechië moet :=.
We gaan met de bus.... om 07.00u vertrekken op zondag en als het goed is zijn we om 21.00u in Praag. Dat wordt huilen als het zo blijft :').
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 12:53 



 
Profiel   

Ooh dat klinkt echt heerlijk <3
Op het misselijk zijn na dan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 15:13 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Lau!

@Rebecca: het bakfeest klinkt hemels, de misselijkheid wat minder. Beetje kwaaltjes is wel 'tof' om te weten dat je nog steeds zwanger bent ergens, maar het moet niet te veel worden.

Wij hebben enkel meisjesnamem, waarvan we één al bijna zolang hebben als dat we samen zijn. Voor een jongen komen we er niet uit, dus een meisje zou handiger zijn hier :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:00 



 
Profiel   

Lau nogmaals gefeliciteerd! En leuk dat je hier komt mee kletsen


Dat bakbeest is echt een leuk idee
Klinkt heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:22 



 
Profiel   

Lau, gefeliciteerd! Ik duim voor een vette plakker voor de komende negen maanden _/-\o_

Oh, zo'n bakfeest, hoe heerlijk. Doet me denken aan mijn schooltijd, dan hadden we dat ook jaarlijks. Echt lekkere dingen :9
Voorzie voldoende pilletjes en misschien platte cola of van die gembersnoepjes? Bij mij helpt alleen regelmatig iets eten (soms 's nachts :+ ), dus misschien extra koekjes en fruit meenemen in een rugzak of handtas?

Mijn man hoopt op een jongen, want "meisjes zijn zo kwetsbaar". Alleen vergeet hij dat het kind uit mij komt :D Mij maakt het eigenlijk niet uit, ben gewoon al gelukkig dat er een kleine komt <3 Qua naam gaat het wel iets geven, want ik hou van Engelse en Noorse namen en mijn man meer van Vlaamse/Nederlandse..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:07 



 
Profiel   

[ img ]
Mag ik mij hier ook voorzichtig melden? Sinds woensdag weten we dat ik zwanger ben, voelt nog zo onwerkelijk!

We zijn ruim 2 jaar onderweg geweest en zouden volgende maand met IUI beginnen, een echt cadeautje dus.

Ben wel heel erg bang dat het mis gaat, herkennen jullie dat ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:09 



 
Profiel   

Mijn vriend is vooral bang om bij een meisje een overbezorgde papa te worden. Vooral vanaf een jaar of 10 denk ik :P Meisjes zijn in zijn ogen een stuk kwetsbaarder als jongens.

Jaaa Maaike!! Welkom <3 en nogmaals gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:10 



 
Profiel   

Mijn verloofde maakt het niet uit ik wil heel graag een jongetje. Ik zie mezelf echt niet als meisjes moeder. Laat mij maar lekker aan het voetbalveld staan en lekker in de blubber spelen met dat jong.

Voor de beeldvorming dit allemaal in een fashionable outfit met make up op. Dat natuurlijk weer well lekker tegenstrijdig.

Ik denk dat iedereen in het begin wel bang is dat ze niet blijven plakken. Maar ik probeer het positief te houden voor mezelf. En gewoon vast aan de leuke dingen te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:14 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Laura en Maaike!

Wij hebben dinsdag de geslachtsbepaling, ik was echt heilig overtuigd van een meisje maar ik denk echt dat ik een pielie heb gezien tijdens de 13 weken echo! We hebben al een zoontje en geen voorkeur.
We hebben te veel meegemaakt en hopen alleen maar dat dit kindje zonder (al teveel) beperkingen mag opgroeien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:19 



 
Profiel   

Proficiat Maaike! Ik herken het gevoel enorm! Maar zoals Lau ook zecht, denk dat positief blijven de beste keus is. Hopen dat het zich goed vasthoudt := . Wel een heel mooi cadeau dat je na zoveel geduld toch beloond wordt met een wondertje <3

Ik zie me ook spelen in de blubber, maar dan met een meisje. Als het maar gezond is! Mijn vriend ziet zich ook als meisjes-papa, maar vreest wel dat zo'n klein meisje hem rond de vinger zou draaien O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:48 



 
Profiel   

@Rebel, cola krijg ik echt niet weg, alleen 7-up of optimel :').

@Maaike, gefeliciteerd! Denk dat het voor veel mensen heel herkenbaar is dat die eerste periode gewoon best een beetje beangstigend is. Vertrouwen hebben en positief blijven is het enige wat je kunt doen om die fase door te komen.


Over jongens/meisjes, wij hebben al een meisje, ik ben vooral benieuwd naar het geslacht van deze, maar ik zou wel heel erg moeten wennen aan het idee van een jongetje. Ik ben echt een meisjesmens. Ik hou niet van dat fysieke wat jongetjes altijd laten zien en mijn voorliefde voor roze, glitters en alles wat snoezig is past wat minder bij jongens :').

Mijn man zou het fantastisch vinden om nu een jongetje te krijgen. Snap ik ook wel, we hebben een boerderij thuis en ondanks dat ons meisje echt niet bang is voor vieze handen en zich kostelijk kan vermaken op haar trekkertje en tussen de koeien kan ik me voorstellen dat een jongetje ook wel heel erg leuk is.

Namen kan wel een ding worden, wij gaan in elk geval weer op zoek naar lekker Hollands, niet te hip en een beetje passend bij de naam van onze dochter. Daarnaast moeten we ook nog rekening houden met het dialect hier, want sommige namen kunnen echt niet in het Achterhoeks :=. Krijgen ze een totaal andere betekenis van :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 21:13 



 
Profiel   

Namen zijn wij eigenlijk al uit. Voor een meisje stond het al vast van mijn kant. Dat kon niet anders als wat we nu bedacht hebben. Voor een jongen hebben we samen gekozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 21:18 



 
Profiel   

Welkom Lau en Maaike! Gefeliciteerd allebei!

We hadden voor ons zoontje maar één andere naam die we allebei leuk genoeg vonden, dus die zou het zomaar kunnen worden als het een jongetje is. We houden wel van dezelfde soort namen, maar mijn vriend vindt ook heel veel niet leuk :')

Wij weten, als het goed is, aankomende donderdag het geslacht. Tenzij de baby daar anders over denkt :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 21:40 



 
Profiel   

Spannend meiden dat jullie daar al bijna zijn! Ik ben zo benieuwd <3

Ik moet nog een week of vijf wachten Voor die uitslag :oo

Begin volgende week alweer 7 weken, zo pril nog en toch vliegt de tijd echt vooruit <3 nog steeds zo gelukkig met ons vlekje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 23:02 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Lau en Maaike, wat ontzettend fijn dat jullie nu een positieve test in handen hebben <3

Haasje, wat fijn dat de echo goed was. Ik kan me goed voorstellen dat je niet kan wachten tot 20 weken. Ik denk dat wij ook eerder gaan, mijn vriend is nog veel ongeduldiger dan ik.

Ik heb geen voorkeur voor geslacht. We hebben al een zoon, hij is nu ruim twee en ik vind het echt heerlijk jongensmoeder te zijn. Een meisje lijkt me ook leuk, lekker moeder-dochter dingen doen. Of ze gaat alles wat ik doe haten, kan ook nog. Namen weten we nog niet, maar we zijn dan ook vroeg natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 23:29 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Maaike! Wat een mooi nieuws!

Hier al een dochter en dat is aan de ene kant echt een buitenkind met haar blubberlaarzen en schepjes, maar aan de andere kant echt een meisje meisje wat vooral jurkjes met glitters en tule aan wilt :'). Ik zou nog een meisje wel leuk vinden, twee van die prinsesjes <3 , maar een jongetje is natuurlijk ook weer hartstikke leuk. We hebben een aantal jongensnamen, maar meisjesnamen vinden we moeilijk.

@Rebecca, hopelijk is de misselijkheid weg voor je op schoolreis gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 23:42 



 
Profiel   

Wij hebben al een meisje van 1 thuis, maar het maakte ons toen niet uit en nu ook niet. Ik ben vooral heel benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:47 



 
Profiel   

Ik kom me hier ook melden om mee te kletsen. Ik ben 9 weken zwanger van ons 2e kindje. Uitgerekende datum is rond 29 oktober. We hebben al een dochter van bijna 2.5, ik ben een week na haar 3e verjaardag uitgerekend :)

Ik ben weer flink misselijk en moe. Ik heb pillen tegen de misselijkheid maar die helpen niet heel goed. Met een peuter erbij vind ik af en toe best pittig. Ik heb inmiddels al 3 echo’s gehad ivm bloedverlies. Ik heb nogal een gevoelige baarmoedermond die lekker snel bloed. Dit had ik m’n vorige zwangerschap ook dus ik weet het maar het is toch weer schrikken als het gebeurd. Nog 1.5 week tot de termijnecho, ik hoop dat het nu rustig blijft.

Bij mijn vorige zwangerschap was ik 100% overtuigd dat het een meisje zou zijn en had ik dus gelijk. Mijn voorgevoel zegt nu een jongetje maar ik heb niet zo’n sterk gevoel als vorige keer. Wij zijn ook mega nieuwsgierig dus bij 15/16 weken doen we zeker een pretecho :D Ik heb geen voorkeur, 2 meiden lijkt me erg leuk maar een jongetje erbij ook.

Maaike en Lau gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 09:22 



 
Profiel   

Welkom sennaS! Vervelend dat je zo ontzettend misselijk bent. Eten is dan wel een dingetje!

Ik zor een beetje te kijken naar van die 9 maanden dagboeken. Ben evht een ramp in fotoboeken of iets maken. Heb overal foto's van, maar nog geen een vakantie een boek van gemaakt haha. Dus dit idee lijkt me leuk omdat je dit in kan vullen maar je hebt zoveel verschillende. Iemand toevallig een idee welke er echt leuk is??

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:03 



 
Profiel   

Gefeliciteerd en welkom Senna! Er staat ergens een lijstje als je je wilt toevoegen :)
Balen dat je je zo ziek voelt. Hopelijk snel verbetering!

Linn ik heb ook een negenmaanden boek, zal er straks eens een foto van maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:04 



 
Profiel   

linn1502 schreef
Welkom sennaS! Vervelend dat je zo ontzettend misselijk bent. Eten is dan wel een dingetje!

Ik zor een beetje te kijken naar van die 9 maanden dagboeken. Ben evht een ramp in fotoboeken of iets maken. Heb overal foto's van, maar nog geen een vakantie een boek van gemaakt haha. Dus dit idee lijkt me leuk omdat je dit in kan vullen maar je hebt zoveel verschillende. Iemand toevallig een idee welke er echt leuk is??



Ooh dit lijkt mij ook heel erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:08 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de positieve testen dames! *\o/*

Ik haak even aan voor een 9 maanden boeken tip, ik heb een hele toffe gekregen van Bobby Eden, echt anders dan de meest voorkomende, maar zo tof! Dus zeker het overwegen waard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 13:59 



 
Profiel   

JustOneBite schreef
Gefeliciteerd met de positieve testen dames! *\o/*

Ik haak even aan voor een 9 maanden boeken tip, ik heb een hele toffe gekregen van Bobby Eden, echt anders dan de meest voorkomende, maar zo tof! Dus zeker het overwegen waard :D


Heb je een linkje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 15:09 



 
Profiel   

Hoi dames,

Ik meld me ook graag hier :D
Vorige week een positieve zwangerschapstest in mijn handen, mijn man en ik zijn super blij ermee zeker nadat ik in december een miskraam heb gehad. Ik had ook nooit verwacht dat het snel terug ging lukken aangezien ik begin februari nog een hysteroscopie heb moeten ondergaan. Op dit moment durf ik me precies nog niet ´te blij´ te voelen, uit schrik dat het weer mis gaat zoals vorige keer. Maar ik probeer toch positief te blijven :)

Als alles goed gaat worden wij in November ouders van ons eerste kindje :D
Op dit moment uitgerekend voor 22 november, volgens de zwangerschapsapp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 20:57 



 
Profiel   

Spannend Sylvie! Welkom :) mijn duimen draaien voor je mee dat dit een plakkertje mag zijn :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 76 [ 1891 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 76  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen