Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 08:51

Nicje87 schreef:
Gnome schreef:
Oh ik vergeet het steeds te vragen maar je schijnt die kleintjes tot een paar jaar vit k en d te moeten geven in druppels... Kan het nergens vinden. Hebben jullie dat al in huis en zo ja waar heb je het gevonden?



Misschien heb je hier iets aan:
https://www.oudersvannu.nl/baby/voeding ... annu.nl%2F



Held!! Gelijk besteld.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 08:52

Marlis schreef:
Freekie ben benieuwd als de commode af is.

En iedereen al druk bezig met wassen etc. Hier nog totaal niet. Moet ook echt nog hangertjes kopen en neutraal wasmiddel.

Hier gister uit eten geweest en was al drama. Kreeg mijn vlees rood ipv doorgebakken, twee stukjes op en toen terug gestuurd. En kreeg als antwoord dat ze het vlees wel nog opnieuw in de pan konden doen en bakken. Uhm wat denk je zelf. Dus toen spareribs meegegeten van mn zus want alles duurde al drie duizend jaar.

Maar nu vanaf eind vd nacht onwijs aan de diaree. Loopt er gewoon zo uit terwijl ik gewoon lag. Wasmachine staat al aan en net was et weer raak en ben ik maar een dik uur onder de douche blijven staan. Hoor mn buik ook continu geluiden maken nu.

Hopelijk snel voorbij.
Drama dit


Wat een ellende Maris!! Klinkt alsof er dan wel meer mis was met het eten dan die twee stukjes. Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 08:57

Beterschap Maris!

Hier ook al aan het wasjes draaien. Onze kraamzorg had aangegeven dat Neutral oid niet nodig was, dus ik draai gewoon met ons eigen wasmiddel (zonder wasverzachter). Mocht hij/zij gevoelig zijn dan kan ik altijd nog wat anders in huis halen.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 09:11

Pfff Marlis. Wat vervelend zeg met
Eten. Denk je gezellig en lekker uiteten te gaan…

Oh bah diarree dat is zo vervelend… hopelijk knap je vandaag weer op en is het snel over. Dit is echt niet leuk :( beterschap !

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 11:32

Heb je die druppels dan ook nodig bij flesvoeding? Of alleen bij borstvoeding? Vreemd dat ik het nog nergens tegen ben gekomen op uitzetlijstjes :?

Marlis, beterschap!

Ik krijg het benauwd van jullie was-verhalen :P
Over 2,5 week krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis, dan gaat de schilder gelijk aan de slag en wij zelf boven de vloer vervangen. We gokken op 2 weken werk voordat we kunnen verhuizen. Dus begin mei verhuizen en dan zal de babykamer wel hoogste prio krijgen :=
Ik zit 9 juni op 37 weken, dus zo lang het in Mei maar af komt vind ik het prima :j ;)

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 11:46

Als je flesvoeding geeft heb je alleen Vitamine D nodig. Ik meen de eerste 5 jaar. Bij borstvoeding inderdaad ook vitamine K. Wij kopen de druppeltjes altijd gewoon bij het Kruidvat, kost maar een paar euro.

Hier ook nog geen wilde wasverhalen hoor en ook nog een kleine verbouwing te gaan voordat we de kamer kunnen inrichten. Aannemer gaf aan dat hij ergens eind maart, begin april zou kunnen. Dus we verwachten ieder moment een telefoontje. Zie er wel tegenop, maar het duurt maar een paar daagjes en dan kunnen we tenminste alles lekker klaarmaken. Ben nu 24,5 week, dus we hebben ook nog wel even de tijd.

Mriek: je zult wel niet zo fanatiek meer meelezen, maar ik ben héél benieuwd hoe het nu met jullie gaat!

Veel beterschap Marlis.

Sting: Neutral (of een ander parfumvrij wasmiddel) is inderdaad niet noodzakelijk. Hier reageert ons zoontje sterk op parfum, ik heb zelf ook een heel gevoelige huid en snel eczeem. Dus wij zijn snel overgeschakeld. Dat kan dus altijd nog als je merkt dat het huidje op de parfum reageert, maar eerst alles nu lekker schoon in de kast :D

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 11:47

Beterschap Marlis!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 11:53

linda2008 schreef:
Heb je die druppels dan ook nodig bij flesvoeding? Of alleen bij borstvoeding? Vreemd dat ik het nog nergens tegen ben gekomen op uitzetlijstjes :?

Marlis, beterschap!

Ik krijg het benauwd van jullie was-verhalen :P
Over 2,5 week krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis, dan gaat de schilder gelijk aan de slag en wij zelf boven de vloer vervangen. We gokken op 2 weken werk voordat we kunnen verhuizen. Dus begin mei verhuizen en dan zal de babykamer wel hoogste prio krijgen :=
Ik zit 9 juni op 37 weken, dus zo lang het in Mei maar af komt vind ik het prima :j ;)


Spannend!! Maar wassen is ook zo maar klaar als je je echt richt op wat je direct nodig hebt. Hier nog 1 wasje te gaan en dan ben ik ook klaar.

Op de uitzet van prenatal staan de vitamines in ieder geval een paar keer genoemd.

Spannend van het nieuwe huis! Liggen de huizen ver uit elkaar?

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 12:29

Wat naar Marlis, denk je lekker uit eten te gaan…hopelijk doen je darmen snel weer normaal!

Veel mensen dus lekker aan de was :) lijkt me heerlijk om alles schoon klaar te hebben liggen!

Vitamines staan wel op de uitzetlijst die ik heb gekregen van mijn kraam bureau. Inderdaad vit K en D bij borstvoeding en D bij flesvoeding. Die heeft mijn moeder allemaal al gekocht, prima!

Hier vrijdag veel gedaan en dat voelde ik gisteren wel. Ik was mega moe, maar de baby mega actief :P . Vanmorgen naar de kerk geweest, vanmiddag even naar de schoonouders en dan morgen shoppen voor de baby. Daar heb ik nu wel echt veel zin in :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 12:39

Lig een beetje in dubio of ik de verloskundige moet bellen. Gisteren had ik iets vaker harde buiken dan normaal maar dat kan. Vannacht echt elke keer als ik beweeg eigenlijk. Ze doen geen pijn, het is enkel de spanning.

Lig nog te wachten tot Nemo echt wakker word, ze heeft al wel bewogen maar niets echt duidelijks.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 12:47

Azmay schreef:
Lig een beetje in dubio of ik de verloskundige moet bellen. Gisteren had ik iets vaker harde buiken dan normaal maar dat kan. Vannacht echt elke keer als ik beweeg eigenlijk. Ze doen geen pijn, het is enkel de spanning.

Lig nog te wachten tot Nemo echt wakker word, ze heeft al wel bewogen maar niets echt duidelijks.


Oeh snap dat je je dan wat zorgen maakt. Las vaak dat je dan iets zoets moet eten of drinken en op je linker zij.. Meestal worden ze dan wel actief maar je bent ook al een eindje op weg natuurlijk dus ze heeft ook niet veel ruimte meer. En bij twijfel gewoon bellen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 12:48

Ballard_L schreef:
Wat naar Marlis, denk je lekker uit eten te gaan…hopelijk doen je darmen snel weer normaal!

Veel mensen dus lekker aan de was :) lijkt me heerlijk om alles schoon klaar te hebben liggen!

Vitamines staan wel op de uitzetlijst die ik heb gekregen van mijn kraam bureau. Inderdaad vit K en D bij borstvoeding en D bij flesvoeding. Die heeft mijn moeder allemaal al gekocht, prima!

Hier vrijdag veel gedaan en dat voelde ik gisteren wel. Ik was mega moe, maar de baby mega actief :P . Vanmorgen naar de kerk geweest, vanmiddag even naar de schoonouders en dan morgen shoppen voor de baby. Daar heb ik nu wel echt veel zin in :)


Heerlijk shoppen!! Moet je gericht iets hebben? Of gewoon lekker sneupen.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 12:53

Azmay schreef:
Lig een beetje in dubio of ik de verloskundige moet bellen. Gisteren had ik iets vaker harde buiken dan normaal maar dat kan. Vannacht echt elke keer als ik beweeg eigenlijk. Ze doen geen pijn, het is enkel de spanning.

Lig nog te wachten tot Nemo echt wakker word, ze heeft al wel bewogen maar niets echt duidelijks.



Even lekker warme douche nemen helpt ook. Hier heel veel last van harde buiken. Zolang ze geen pijn doen. Verloskundige zei dan lekker warme douche of bad of kruik. En even goed rust nemen.

Maar je kan altijd bellen! Daar zijn ze voor
En wat gnome zei volgens mij even tijdje op je linkerzij liggen. Maar als je een harde buik hebt voel je Nemo ook wel minder snel.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 12:54

Gnome schreef:
Ballard_L schreef:
Wat naar Marlis, denk je lekker uit eten te gaan…hopelijk doen je darmen snel weer normaal!

Veel mensen dus lekker aan de was :) lijkt me heerlijk om alles schoon klaar te hebben liggen!

Vitamines staan wel op de uitzetlijst die ik heb gekregen van mijn kraam bureau. Inderdaad vit K en D bij borstvoeding en D bij flesvoeding. Die heeft mijn moeder allemaal al gekocht, prima!

Hier vrijdag veel gedaan en dat voelde ik gisteren wel. Ik was mega moe, maar de baby mega actief :P . Vanmorgen naar de kerk geweest, vanmiddag even naar de schoonouders en dan morgen shoppen voor de baby. Daar heb ik nu wel echt veel zin in :)


Heerlijk shoppen!! Moet je gericht iets hebben? Of gewoon lekker sneupen.


Ik moet alles nog kopen :') dus voornamelijk veel kleertjes en hoeslakentjes enzo. Hopelijk komen we morgen een heel eind.

Vervelend Azmay! Ik zou me dan ook zorgen maken. Als je het niet vertrouwd, gewoon de verloskundige bellen hoor!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 12:56

Veel plezier Ballard!!

Ik vond de kleding verrassend betaalbaar en dekens en lakens verrassend euhh niet betaalbaar :')

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 13:15

Het scheelt dat ik mijn moeder en schoonmoeder meeneem, die willen heel graag dingen kopen voor de baby haha :D
Verder hebben we zoveel dingen gekregen al (box, cosleeper, wiegje, ledikantje, babyfoon, flesjes en al wat kleding en kleine dingetjes) dus ik vind het niet erg om wat geld uit te geven :)

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 13:45

Hier heel veel harde/gespannen buiken echt grootste gedeelte van de dag. Pijnlijk is het niet wel een vervelend gevoel. Met warme douche ontspant het wel. Maar bij twijfel bellen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 14:17

Ze is nu wat actiever, dus het zal wel goed zijn :+

Net alle kleertjes opgehangen, was niet van plan broekjes te gebruiken maar heb er blijkbaar zeker 8 gehaald en maar 3 truitjes ofzo. _O-
Als het weer mee zit kan ze prima alleen in de romper met een broekje denk ik.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 14:29

Charlotte lekker bezig met de commode! Doe je dat helemaal alleen?

Gnome lekker aan het wassen geslagen. Wat heb je dan ineens toch veel hé? ;)
Och ik denk dat die carnavals pakjes echt heel schattig zullen staan. <3
Hoe is het verder met je? Wat minder last van je zwangerschap inmiddels?

Azmay oei ja dat overprikkelde herken ik wel. Zeker als het druk is in de winkel of er vervelende mensen zijn. ;)
Twijfel = bellen. Je kan beter 10x te veel bellen dan 1x te weinig. En misschien stelt het je ook wel gerust als je de verloskundige hebt gesproken. Wel vervelend voor je.

Sky_As druk met werk dus. Gaat het verder wel goed met jou en de kleine?

Kiwipitje goed dat je dat zegt van die druppeltjes. Is wel handig om die te halen die geschikt zijn voor de kleine. :)

Freekieee jou einde komt ook al in zicht! Spannend. Wat zijn jullie goed bezig met elkaar. Mooie commode ook zeg. Haha Hidde zat in mijn buik ook heel vaak tegen m'n ribben aan. Kun je ook zo moeilijk buigen he?

Nicje dat overzichtje is echt handig! Dank je wel. :)

Marlis verdorie wat een rot ervaring bij zo'n restaurant. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt, diarree is zo'n vervelend iets. Beterschap!
Hoe gaat het verder met je?

Sting ook lekker bezig met de was. :D

Linda drukke tijd voor de boeg met de verbouwing. Gaat jullie vast lukken! Succes alvast.

Melanie heb je een verbouwing voor de kinderkamer? Het moet vast goed komen voordat die kleine er is. :)
Ik lees zeker nog mee, alleen wat minder tijd om vaak te reageren haha. Zal hieronder even uitgebreid vertellen, maar het gaat goed met ons. :)

Ballard leuk morgen een shop dagje voor de boeg! Tof dat je de baby zo goed voelt.
En lief dat je zoveel al gekregen hebt. Maar snap wel dat je dan ook een keer zelf iets wil kopen. :)

Als eerste, iedereen bedankt voor de felicitaties. <3 Echt mega lief!
Het gaat goed met ons en met Hidde. Vandaag mochten we lekker naar huis toe, zo enorm fijn. De nachten zijn wel heavy, Hidde vindt het dan tijd om een keel op te zetten. Vannacht wilde hij absoluut niet in het wiegje liggen, dus heeft hij om en om bij ons gelegen. Dan sliep hij echt als een roosje.
De borstvoeding gaat ook steeds beter gelukkig. Hij begreep het trucje niet helemaal, maar krijgt het steeds beter door. Aan mijn productie ligt het gelukkig niet, gisteren had ik 50cc van 1x kolven. Dus eten genoeg voor hem haha. ;)
Maar jeetje meiden wat is dit een bijzonder gevoel. Het klinkt enorm cliché, maar ik kan mij nu al niet meer voorstellen dat hij er niet zou zijn. Ben helemaal gek op ons kleine manneke. ♡

Wilde jullie deze foto niet ontnemen. De eerste reactie van onze kat Moos op kleine Hidde Hij wist niet zo goed wat hij er mee aan moest haha. _O-

Afbeelding

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 14:56

Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie mriek. En heerlijk dat jullie thuis zijn. Hopelijk snel wat rustigere nachten.

Hier gaat alles door. We missen ons liefste meisje en oudste paard liep ook na 3,5 jaar niks aan de hand van haar peesblessure nu plots slecht op dat been. Dus dat zit ook niet mee.

Verder gaat het goed. Dinsdag wordt ik gebeld door de gyneacoloog n.a.v. de afspraak laatst. En donderdag controle verloskundige.

Heb vandaag vier lieve hondjes in huis, honden van mn zus zijn hier tot vanavond. Ik kan nu niet naar buiten dus vriend is de sjaak.

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 16:40

Wat fijn om te lezen Mriek! Ja, dat gevoel is echt niet te beschrijven hè? De nachten worden vanzelf weer beter, nu lekker genieten van het vele knuffelen. Voor je het weet willen ze niet meer ;) Fijn dat de borstvoeding goed op gang komt!

Ja, wij verbouwen de bovenverdieping: nu 2 grote slaapkamers, dat moeten er 3 woeden. Onze slaapkamer (de grootste) gaat in 2 dmv een muurtje. Wij verhuizen dan naar de slaapkamer van ons zoontje en ons zoontje in één van de 2 nieuwe kamers. De ander wordt dan de babykamer. Vooral een logistiek gedoetje dus, de verbouwing op zich zou in een dag of 3 klaar moeten zijn.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:32

Ik snap heel goed dat je nog zo bezig bent met jullie lieve meisje. Het is ook nog heel vers hé, dus het verdriet mag er gewoon nog zijn. Vervelend van jullie paard ook.
Je buik is weer over?
Gezellige drukte met de honden bij jullie thuis.

Melanie ik vind het echt zo'n mooi gevoel. Wil hem het liefst de hele dag gewoon bij mij hebben. <3 Haha en precies, voordat je het weet is het een puber van 16.
Flinke verbouwing voor de boeg! Hoop voor jullie dat het gewoon voorspoedig gaat en jullie met drie dagen klaar zijn.
Succes in elk geval alvast!

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 19:26

mriek1990 schreef:
Ik snap heel goed dat je nog zo bezig bent met jullie lieve meisje. Het is ook nog heel vers hé, dus het verdriet mag er gewoon nog zijn. Vervelend van jullie paard ook.
Je buik is weer over?
Gezellige drukte met de honden bij jullie thuis.

Nee helaas niet. Maar wel minder als vannacht en vanmorgen. Ik voel het nu iig aankomen i.p.v. het pas voelen als het er al uit is. Vreselijk.

Morgen weer werken dus hopelijk dan wel beter.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 19:26

Azmay, gelukkig was ze weer stuk actiever!

Mriek, fijn dat het goed gaat! Lijkt mij zo gek idee. Nachten komen vast goed. Iedereen moet wennen hihi

Ja bukken is beetje naar als ze in mn ribben zit :+

Marlis, logisch dat jullie je hond nog missen, het is nog zo vers.

Balen van je paard zeg…

Hier vandaag rustig aan.

Zat net lekker op de bank te hangen en ze kreeg de hik. En mn man legde zijn oor daar en hij kon t echt horen zo, en toen moest ze hem ook echt even wegduwen was heel grappig _O-

Merk wel als ze 1 a 2 dagen erg druk is geweest ze een dag daarna minder druk is. Wel aanwezig maar minder lang en hard haha. Beetje haar ritme zo wel grappig om te merken.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 20:12

Freekie leuk is dat als ze de hik hebben ja. En zo'n ritme is ook leuk om al te herkennen.

Melanie hopelijk is de verbouwing snel klaar!

Marlis Wat een dierenellende momenteel. Wel even lekker afleiding van wat logeerhondjes! En hopelijk is je buik snel rustiger.

Mriek fijn dat jullie thuis zijn! En ook dat de borstvoeding goed op gang is! Hopelijk kan je snel volledig live voeden. Mijn tip, als het niet lekker loopt haal er heel laagdrempelig een IBCLC lactatiekundige bij. Kraamzorg weet er vaak wel wat van maar niet zo diep als zo iemand. En wat betreft samen slapen, daar kan je wel veel tips over vinden op https://samenslapen.nl/ Gaan wij straks ook weer doen en dochter van 2 slaapt ook nog regelmatig bij ons <3

Azmay lekker bezig geweest met alle kleding! Fijn dat baby weer wat meer aanwezig is.

Wij zijn vanmorgen lekker even naar de dierentuin geweest, dochter vindt dat zo leuk. En ik heb het rondje kunnen lopen zonder buikpijn, heel fijn!
Verder bezig geweest met patronen knippen, wat dingen voor de zomer voor Q en ook wat voor baby <3 Nog even verder daarmee deze week en lekker wat in elkaar gaan zetten. Verder in onze slaapkamer bezig geweest, bed omgedraaid en de kasten zodat de cosleeper straks past. Het bed wordt lekker breed zo, aan de ene kant een open ledikant, dan ons bed van 1.60 en dan nog de cosleeper aan de andere kant :') Maar het lijkt allemaal te lukken.

Ballard veel shopplezier!