Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 28 van de 49 [ 1222 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 49  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

 
Profiel   

Eigenlijk wel, alle weken wel 3x hardlopen, 1x klimmen, 1x boulderen. En daar dan nog wat bij, yoga, MTB of kracht training.

Wel wissel ik weken van opbouwende training af met af en toen een week waar ik de intensiteit halveer. Of als ik niet helemaal fit ben, moe of druk, dan wil ik nog wel eens wat overslaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 23:05 



 
Profiel   

Ik zit veel in mijn hoofd de laatste weken.
Piekeren, emotioneel. Vergeet daardoor jullie. Maar het sporten probeer ik wel doorgang te laten vinden. Juist dat doet me goed.

Vorige week:
Ma: vinyasa yoga sochtends, aerial yoga savonds
Di: rondje hardgelopen
Wo: geschaatst
Do: hardlooptraining
Vr: met mijn pony gewandeld.
Za: hardloopwedstrijd. Voelde heel goed om te doen.
Zo: ging mijn zeilwedstrijd niet door omdat 1 van de bemanningsleden ziek was. Kan gebeuren. Ik baalde wel erg haha. Rothumeur. Wel even met mijn hond in het bos gewandeld.

Afgelopen week:
Ma: aerial yoga
Di rondje hardgelopen
Wo rondje met mijn pony gewandeld
Do migraine gehad, zou paaldansen en hardlopen maar heb alles afgezegd.
Vr bij moeten komen.
Za hardloopwedstrijd gehad. Smaakt naar meer.
Zo rust genomen. Ik had opzich nog wel kunnen zeilen als ik wilde. Invallen bij een wedstrijd ergens. Maar een beetje thuis lummelen voelde best oké haha. Er komen nog heel veel zeiluren aan. Het weer was nu niet echt denderend. En die migraine heeft er best ingehakt. Dan is een hardloopevenement en zeilevenement vlak na elkaar misschien toch wat heftig.

Lieke wat doe je veel. Super !

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 00:03 



 
Profiel   

Ik zit momenteel in een dipje, ga wel sporten maar het is niet van harte.
Moet even weer de lol terugvinden en misschien kijken of we weer een doel als stip op de horizon kunnen zetten :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 10:05 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Ik zit momenteel in een dipje, ga wel sporten maar het is niet van harte.
Moet even weer de lol terugvinden en misschien kijken of we weer een doel als stip op de horizon kunnen zetten :) .

Dat helpt bij mij ook vaak heel goed. Een doel zoeken en daar naartoe werken :j
Hopelijk vind je gauw weer iets wat het plezier terugbrengt. In de tussentijd, toch knap dat je het doet.

Hier verder gegaan met de challenge, 31 dagen elke dag een workout.
Dag 5: kickboksworkout thuis op de zak met een YT filmpje.
Dag 6: rondje hardlopen (3km).

Vandaag is dag 7 en doe ik een bokszak/circuit training in de gym.
Morgen staat een korte run op het programma.
Donderdag weer een bokszaktraining.
Vrijdag een yoga workout.
Want zaterdag loop ik een trail van 20km in Noordwijk. Beetje rust in de voorbereiding is wel fijn.
Zondag, dag 12 doe ik denk ik een rustige wandeling of stretchworkout :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 10:15 



 
Profiel   

LLM, jij doet ook veel hardloopwedstrijden of vergis ik me? Sporten kan dan wel een uitlaatklep zijn kan ik me voorstellen.
Josien, een doel stellen om naartoe te werken kan inderdaad wel werken, of misschien juist kleine doelen om er weer in te komen, dus bijv. een rondje wandelen of een workout van 20 minuutjes. Dan is de drempel misschien wat kleiner, maar kom je wel in het sportritme.

Hier zondag heerlijk in het zonnetje in de duinen gelopen. Was echt heel fijn. Daarna wel een beetje vocht in m'n knie, dus iets meer rust ingepland deze week. Ook omdat ik best wel wat slechte nachten had vorige week (kleine kinderen, dan heb je dat soms).
Maandag Yoga
Vandaag en morgen hou ik het bij wandelen (en misschien nog wat yoga of stretchen oid)
Hopelijk ben ik daarna weer goed uitgerust.

Musli, ga je dan over het strand, waterleidingduinen of allebei?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 12:08 



 
Profiel   

Lieke schreef
LLM, jij doet ook veel hardloopwedstrijden of vergis ik me? Sporten kan dan wel een uitlaatklep zijn kan ik me voorstellen.
Josien, een doel stellen om naartoe te werken kan inderdaad wel werken, of misschien juist kleine doelen om er weer in te komen, dus bijv. een rondje wandelen of een workout van 20 minuutjes. Dan is de drempel misschien wat kleiner, maar kom je wel in het sportritme.

Hier zondag heerlijk in het zonnetje in de duinen gelopen. Was echt heel fijn. Daarna wel een beetje vocht in m'n knie, dus iets meer rust ingepland deze week. Ook omdat ik best wel wat slechte nachten had vorige week (kleine kinderen, dan heb je dat soms).
Maandag Yoga
Vandaag en morgen hou ik het bij wandelen (en misschien nog wat yoga of stretchen oid)
Hopelijk ben ik daarna weer goed uitgerust.

Musli, ga je dan over het strand, waterleidingduinen of allebei?

Allebei, stuk over het strand en de rest door de duinen :)

[ img ]

Goed dat je jezelf rust gunt als je merkt dat het misschien net even teveel is alles bij elkaar.
Kleine kinderen zijn soms wel een aanslag op je (mentale) "gezondheid" :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 12:10 



 
Profiel   

Ik had mij ingeschreven voor een bootcamp les bij mij in het dorp vanavond.
De hele dag tegen mijzelf gezegd dat ik geen zin had om te gaan.
Zal ik me afmelden?
Uiteindelijk toch gegaan vanavond en echt blij daarmee.

Josien, een leuk doel helpt vast! Mij wel vaak in ieder geval.
Vol schema musli! Succes zaterdag
Lieke ik heb deze winter veel hardgelopen. Maar nu is de zomer weer in aantocht dus ik denk dat het op een lager pitje komt te staan. Veel zeilen in het vooruitzicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 22:22 



 
Profiel   

Herkenbaar LMM, als je dan geweest bent, is het toch wel lekker. Is wat voor boot zeil je?
Mooi rondje Musli. De waterleidingduinen loop ik ook heel vaak, succes morgen.

Hier echt een rustig weekje. 3 dagen niets gedaan op een hele rustige yogasessie na. Gisteren wel weer geklommen, gelukkig geen last van m'n knie. Straks een klein rondje hardlopen om hem te testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 09:33 



 
Profiel   

Lieke schreef
Herkenbaar LMM, als je dan geweest bent, is het toch wel lekker. Is wat voor boot zeil je?
Mooi rondje Musli. De waterleidingduinen loop ik ook heel vaak, succes morgen.

Hier echt een rustig weekje. 3 dagen niets gedaan op een hele rustige yogasessie na. Gisteren wel weer geklommen, gelukkig geen last van m'n knie. Straks een klein rondje hardlopen om hem te testen.

Thanks, voorspellingen voor morgen in Noordwijk zijn best prima, dus ik heb er wel zin in :D

[ img ]

Fijn dat je geen last van je knie hebt gehad met klimmen. Hopelijk ook met hardlopen niet vandaag +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 16:39 



 
Profiel   

Hoe was de loop zondag? Je had wel echt super weer.

Hier vrijdag en vandaag goede loopjes gedaan, dus hopelijk komende week weer gewoon mijn schema volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 23:14 



 
Profiel   

Zaterdag bedoel je @Lieke? De loop was super :D *\o/* fantastisch mooi weer, mooie route met strand, bos, duin. Uiteindelijk zoals een echte trail betaamd weer even wat langer dan gepland. Dus na 21,63km was ik bij de finish terug :)

[ img ]
[ img ]

Vandaag maar eventjes rustig aan een yoga workout voor runners gedaan. Beetje de benen een beetje stretchen, beetje op rek brengen.

Fijn dat je zelf ook goede loopjes gehad hebt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 23:22 



 
Profiel   

Fijn dat het beter gaat Lieke.
Musli ik ga overwegen om hem van het najaar te lopen.

Afgelopen week was leuk.
Ma: vinyasa yoga, grote wandeling met de hond, aerial yoga
Di: boulderen
Wo: uurtje geschaatst (voor het laatst voorlopig, winterseizoen is over), uurtje bootcamptraining voor het eerst
Do: hardlooptraining
Vr: lekker wezen uitrusten
Za: fijn gezeild.
Zo: zeilwedstrijd. Mooie plaats behaald. En heel erg genoten. Ik kwam super ontspannen thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 18:25 



 
Profiel   

Weer een goed gevulde week @LM. Fijn dat je zeilwedstrijd zondag lekker is gegaan.
Altijd fijn om op die manier de week af te sluiten.

Ik ben nog steeds bezig met mijn challenge, elke dag in maart een workout.
Deze week staat op de planning:
Maandag: hardlopen
Dinsdag: kickboksen
Woensdag: hardlopen
Donderdag kickboksen
Vrijdag: Hiit workout thuis/XCore workout thuis
Zaterdag: spinning, denk ik
Zondag: hardlopen

Gisteren is in ieder geval gelukt, nu op naar dag 14 :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 09:10 



 
Profiel   

Goed gedaan Musli, het is idd een mooie omgeving. Je bent alweer halverwege de maand. Is het ook echt een challenge of valt het je mee?
LLM, mooie week zo. En doe je dan twee keer apart yoga op één dag, of twee lessen na elkaar?

Gister laat nog gaan hardlopen, had al motivatieproblemen, maar kreeg ook nog twee buien op m'n kop, dat helpt niet. Vandaag schijnt iig weer de zon.

Maandag heerlijk geboulderd, merk dat ik weer in vorm begin te komen. Vandaag wil ik nog ergens iets van yoga doen, maar moet het nog ergens inplannen.

En, waar zijn de andere sportievelingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 11:26 



 
Profiel   

Balen van die buien op je kop @Lieke. Dat helpt niet mee in de motivatie -O- :Y)

Het is rustig hier... Hoe gaat het bij jullie allemaal?

Hier nog steeds voortvarend bezig aan mijn challenge. Gisteren dag 20 van 31 afgerond.
Het is niet perse echt een uitdaging @Lieke, want ik beweeg/sport graag.
Maar een paar van die workouts had ik echt niet gedaan als ik geen challenge deed.
Normaal sport ik 4x per week, nu 7x. Dat is toch wel net even anders ;)

Planning voor deze week:
Gisteren: XCore workout gedaan
Vandaag: kickboksen
Woensdag: hardlopen
Donderdag: spinning
Vrijdag: kickboksen
Zaterdag: Xcore of yoga (afhankelijk van hoe het lijf voelt)
Zondag: hardlopen

:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:13 



 
Profiel   

Ik sport gemiddeld 2x per week en inmiddels ook weer 2x per week paardrijden.
Maar ik heb nog niet helemaal de motivatie terug gevonden :Y) .
Wandelen doe ik wanneer het weer toe laat wel meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:30 



 
Profiel   

zo goed bezig.

ja motivatie is ver te zoeken met dit weer. Gisteren wel half uur op de loopband gewandeld 5.5 km (mijn gemiddelde ligt tussen de 4 en 4.5 heb korte benen) dus het was voor mij iets meer tempo maar prima vol te houden.
Ik let nu ook meer op mijn eten.Hou het even bij in een calorieen ap.

Vandaag wil of ook weer wandelen op de loopband of ik ga eens weer een hardloop schema bij pakken. Zowizo moet ik vandaag ook nog de hond uitlaten einde van de middag. Maar met deze regen loop ik ook niet graag in.

Wel ben ik extra in beweging met het trainen van mijn paarden vanaf de grond. Maar dat tel ik even niet mee, want daarmee val ik ook niet mee af haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:37 



 
Profiel   

Goed bezig @Josien & @Plutolover..

Heb je ondertussen alweer een doel of een uitdaging gevonden om naartoe te trainen @Josien?
@Plutolover met dit soort weer is het inderdaad lastig jezelf te motiveren om buiten iets te doen. Prima optie om dan op de loopband alsnog de stappen te zetten. Ik heb gisteren inderdaad ook thuis een workout gedaan en vanavond ga ik naar de sportschool. Lekker binnen sporten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:15 



 
Profiel   

Met paarden doe ik helemaal niets meer. Wel jammer soms, maar het past gewoon echt niet meer in wat ik allemaal wil. Wellicht als mijn kinderen over een paar jaar allebei op school zitten dat ik het weer op wil pakken.

Hier een fijn weekje gehad, met echt een heerlijk zonnig loopje in de duinen op zaterdag. Zelfs in mijn tanktop gelopen, zo lekker zonnig was het. Gisteravond heel fijn geboulderd, daar heb ik wel echt vorderingen in geboekt de laatste weken. Helaas is mijn abonnement bijna af gelopen, dan ga ik meer klimmen (aan touw) dan boulderen. Dat vind ik eigenlijk leuker, maar is wel tijds intensiever en ik merk dat boulderen wel goed is voor me.

Voor vanavond weer een loopje staan, hopelijk blijft het vanavond weg droog. Ook wil ik weer eens een krachttraining doen deze week (gewoon thuis).

De lente lijkt jammer genoeg nog niet echt door te breken, merk dat mijn motivatie ook wel omlaag gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:41 



 
Profiel   

Weinig energie merkte ik afgelopen week.
Ik besloot gewoon per dag wat ik wel uitvoerde en wat ik skipte. Kwam een fijne relaxte week uit.

Maandags vinyasa yoga gedaan en met de hond gewandeld.
Dinsdag rondje hardgelopen.
Woensdag niks gedaan, uitgerust.
Donderdag rondje hardgelopen
Vrijdag geen tijd gehad omdat ik aan de boot aan het klussen was, en dat voelde oké, sporten niet gemist.
Zaterdag en zondag zeilwedstrijd gehad. Met name zaterdags erg genoten!! Ging fijn.

Ik ga deze week een beetje op dezelfde voet verder. Erg onregelmatig aan het werk. Veel aan het piekeren. Dus het hangt een beetje af van de energie die ik heb. Soms juist lekker op pad, waardoor ik weer energie opdoe. Soms bewust thuis uitrusten.

Lieke ik ga vaak op maandag naar 2 verschillende yogascholen op 1 dag haha.
Wel twee totaal verschillende yoga stijlen.
Ik had het liever verspreid over de week, maar beide vormen worden hier maar beperkt gegeven.

Knap musli je challenge!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:11 



 
Profiel   

Hoe gaat het bij jullie?
Ik ben ziek geweest…
Gelukkig maar een paar dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 22:56 



 
Profiel   

Hier ook ziek, gelukkig lijkt het ook maar van korte duur. Bleeeeh

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:25 



 
Profiel   

Er zat wel erg weinig sport in mijn week.
Maandag te druk met werk.
Dinsdag niet gegaan.
Woensdag niet aan toe gekomen door allerlei leuke activiteiten.
Donderdag een rondje hardgelopen en ik slenterde achteraan…. Op mijn gemakje achter de laatste loper aan. Terwijl ik qua conditie echt beter moet kunnen.
Vrijdags en zaterdags ziek geweest.
Zondag een super zeiltraining gehad.
Daar moet ik dan maar op teren haha.

(Deze week gaat tot nu toe niet echt beter. Niks meer gedaan sinds mijn zeilzondag….)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:26 



 
Profiel   

Afgelopen weken weer actief geweest echter niet bijgehouden
Ga hier dat ook weer proberen

Maandag : Paardrijden en 10000 stappen
Dinsdag : Paardrijden en 10000 stappen
Woensdag : 45 min online training met krachttraining (full body) en cardio mix - 10000 stappen
Donderdag : 60 min krachttraining (glutes & Abs) en 45 min wandelen zodat ik de 10000 stappen zou halen

Planning voor de komende dagen
Vrijdag : 60 minuten krachttraining (upperbody)
Zaterdag : Paardrijden & 60 min krachttraining (lowerbody)
Zondag : 60 min krachttraining (glutes & abs) '
Maandag : Paardrijden
Dinsdag : Paardrijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:55 



 
Profiel   

Lekker bezig @Serenta. Mooi lijstje met beweging! Doe je krachttraining in de sportschool?

@LMM & @Lieke, hier ook ziekig.
Al 4/5 weken ben ik heel heftig aan het hoesten. Ontzettend taai slijm wat ik gewoon niet los of weg krijg. Echt frustrerend.

Wel heb ik vandaag mijn challenge afgerond. 31 dagen lang een workout gedaan :j afgelopen week was ik een midweek naar een vakantiepark, maar ook daar ontkwam ik er niet aan ;)

Maandag: hardlopen
Dinsdag: hardlopen
Woensdag: hardlopen :') eentonig
Donderdag: 30min booty workout
Vrijdag: 30min yoga workout.

En morgen doe ik dus voor het eerst sinds 1 maart helemaal niks! Niks, noppes, nada. Zondag heb ik een hardloopevenement. Dus even een klein beetje energie sparen :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 28 van de 49 [ 1222 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 49  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen