Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 22:24

mriek1990 schreef:
Ik snap heel goed dat je nog zo bezig bent met jullie lieve meisje. Het is ook nog heel vers hé, dus het verdriet mag er gewoon nog zijn. Vervelend van jullie paard ook.
Je buik is weer over?
Gezellige drukte met de honden bij jullie thuis.

Melanie ik vind het echt zo'n mooi gevoel. Wil hem het liefst de hele dag gewoon bij mij hebben. <3 Haha en precies, voordat je het weet is het een puber van 16.
Flinke verbouwing voor de boeg! Hoop voor jullie dat het gewoon voorspoedig gaat en jullie met drie dagen klaar zijn.
Succes in elk geval alvast!



Mooie eerste berichten <3 was je van te voren ook wel zenuwachtig over wat er op je af zou gaan komen en zo ja, is dat gevoel weg zodra je kleintje er is :') Merk dat wij het wel steeds spannender vinden nu het zo dichtbij komt. Heb ook heel erg het gevoel dat ie met 37 weken gaat komen.

@ballard nog leuke dingen gekocht?

@marlis wat een doffe ellende zit je even in zeg. Hopelijk trekt je paard snel weer bij en je buik ook. Zoveel verdriet en stress is ook niks voor de kleine. Sterkte daar!!

@freekie ja heel herkenbaar! Ik vind het alleen eng ofzo. Ben dan bang dat ie vast zit haha dus dan ga ik snel op m'n rug liggen en dan is het vaak ook zo weer over. Maar schattig is het wel.. Je pikt het er zo uit <3

@annemijn poeh xxl bed zo ja haha. Kan me er zelf niets bij voorstellen om het zo te doen maar wel heel mooi dat dit voor jullie werkt zo <3
Hoe ver ben jij nu? Heb het niet helemaal mee gekregen geloof ik, sorry.

Hier vandaag lekker de kinderkamer verder klaar gemaakt. Ledikant is nu opgemaakt en de reiswieg ook van de kinderwagen. Zo schattig en maakt het ook wel heel echt.

Afbeelding

Afbeelding


Helaas moest onze hond zo debiel doen in huis vanavond dat ze bijna haar teennagel eraf scheurde. Overal bloed in huis dus dat werd nog een leuk factuurtje van de dierenarts. Gelukkig lijkt het mee te vallen qua schade. Morgenochtend maar zien hoe ze ermee wil lopen.

Vorige week vergeten maar nu ook weer een buikfoto. Had erger verwacht. Lijkt vooral wat omhoog te gaan weer nu. Nu gauw slapen want ook half 5 gaat de wekker weer voor Amsterdam. Nog 3 keer.

Afbeelding

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 10:32

Gnome bijna 32 hier. Balen van spoedbezoekje DA met hond :( En mooi buikje zo!

Zo slapen werkt voor ons fijn ja, maar dat moet iedereenvoor zich bepalen natuurlijk. Ik hoef er nooit uit midden in de nacht en dat bevalt me meer dan prima :') Heb lang borstvoeding gegeven en nachtvoedingen duurde op een gegeven moment 5 min en dan sliepen we beide weer. Nu begint ze in eigen bed/ kamer en slaapt ze regelmatig door. Maar soms ook nog niet, vannacht bv nachtmerries weer :(:) Als troosten daar niet snel lukt nemen we haar gewoon lekker mee en dan slaapt ze bij ons lekker verder :)
Laatst bijgewerkt door MissAnnemijn op 27-03-23 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 10:45

@gnome; laatste paar x succes. En vervelend van de hond

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 11:49

Hoe is het vandaag met je buik Marlis? Hopelijk gaat het weer een stukje beter. Werkse vandaag, hoop dat het lukt.

Freekieee wat een tof gevoel! Ook voor je man dat hij haar zo goed kon voelen. ♡
Haha na twee dagen drukte heeft ze de energie een beetje op dus. :D

MissAnnemijn leuk naar de dierentuin! Ook fijn dat je het goed kon volhouden. Ben heel benieuwd wat je allemaal gemaakt hebt voor de kleine. Jullie kamer bestaat straks alleen maar uit bed! :D
Bedankt voor de tips ook! Heb de website van samen slapen al even helemaal doorgenomen.

Gnome oh ja vreselijk zenuwachtig. Toen ze Hidde bij mij legden met de keizersnede dacht ik ook echt van, oké ik ben jou mams en moet vanaf nu voor jou zorgen. Alleen hoe? Wat? Waar? Ze hebben ons daar in het ziekenhuis gelukkig super mee geholpen. En ook de kraamzorg nu heeft weer fijne tips. Ik merk dat het nu al steeds meer eigen word om voor Hidde te zorgen. En verbaas me er ook over hoe snel je het oppikt, ook bij mijn vriend. Ik was vannacht toen we gingen slapen wel best zenuwachtig. Maar toen we hem de eerste voeding en verschoning hadden gegeven was dat eigenlijk ook weg. :)
Wat een mooie reiswieg! Goed bezig.
Och jullie hond, onhandige harry. Hoe krijgt 'ie dat voor elkaar dan?
Mooie foto weer van je buik! Hij lijkt inderdaad wat meer naar boven te gaan. Succes vandaag in Amsterdam, eind is in zicht gelukkig.

We hebben echt een super nacht gehad hier. Hidde heeft de hele tijd door geslapen in zijn eigen bedje. Wel bij ons op de kamer nog, maar was echt fijn. ♡
Ik ben zo verliefd op dit bekkie.♡
Afbeelding

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 13:50

Mriek wat een lieve foto, dat smoeltje zo lief <3


Hier dagje bij mijn oma. Die heeft een hele mooie cape gehaakt om te gebruiken. Vind hem zo mooi!
En ze heeft een heel leuk patroon gekocht bij Etsy voor een super schattig jurkje. Dus ben benieuwd als ze die heeft gemaakt haha.


Hier in de buurt zit een verkooppunt van heerlijke aardbeien. Dus kom ik daar aan, zijn ze dicht. Was best teleurgesteld. Want die zijn zo lekker. Maarja pech.

Afbeelding

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 17:26

Mooie wieg Gnome! En je buik lijkt niet heel veel groter in die 3 weken

Wat fijn dat het zo goed gaat Mriek! Wat een heerlijk smoeltje <3

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 17:39

Snap dat je verliefd bent mriek. Lekker bekkie.

Wat leuk freekie en jammer vd aardbeien.

Hier gister een scheve buik hahaAfbeelding

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 18:12

Goede tip over de vitamine D en K die we extra moeten geven :)

Haha linda, dat heb ik ook al ben ik pas als laatste aan de beurt (als alles goed gaat).
Heb je de meubels voor de kinderkamer al in huis of besteld?

Nog geslaagd met shoppen Ballard?
Handig met je moeder en schoonmoeder die graag wat voor de baby kopen :D

Je reiswieg ziet er heerlijk uit Gnome <3 Hoort die dikke/zachte witte rand bij de reiswieg of is dat iets extra's?
Wat rot van je hond, dat kan zo naar zijn met nagels. Hoe gaat het nu met hem? Mooie buik nog steeds! Mooi rond bolletje nu.

Is ook een heerlijk bekkie Mriek <3
Heel fijn om te horen dat alles goed gaat :D Lekker op je roze wolk blijven zweven :D
Ik heb de commode alleen in elkaar gezet, is ook maar een kleintje. De kast van 1,50x1,80m hebben we gisteren met zijn tweeën in elkaar gezet.

Schattige cape Freekie en wat leuk dat je oma zo druk is met breien :D
Klinkt als een hele trotse oma. Wat grappig dat je vriend de hik ook kon voelen :D

Lekker scheve buik inderdaad Marlis. Voelt dat dan ook vervelend?

Hier zijn we weer een stapje verder met de babykamer. Net het behangetje opgehangen en vorige week/afgelopen weekend de commode en kast in elkaar gezet. Nu nog het ledikantje in elkaar zetten, schommelstoel + vloerkleed bestellen en kamer aankleden. Dan kunnen ook lekker alle losse babyspullen naar zijn eigen kamer, er ligt nu overal wat.

Afbeelding

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 18:57

Mooi hoor! Hij lijkt echt mega die kamer van jullie!

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 19:34

Lijkt inderdaad mega groot Charlotte, heerlijk die ruimte!

Freekie: wat grappig dat je vriend ook de hik kon horen. Ik vertelde het aan mijn man en die ging gelijk luisteren op mijn buik. ‘Hmm alleen onderwatergeluiden’ haha

Gnome: wat vervelend van je hond! Hopelijk gaat het nu weer beter

Klinkt echt heerlijk Mriek! Logisch dat zo’n eerste nacht thuis even spannend is, maar zo te horen wordt het jullie steeds al meer eigen. Geniet lekker van deze tijd :)

En hier zijn we vandaag goed geslaagd! Qua kleertjes zitten we nu wel goed voor de eerste maten. Nog wat kleine dingetjes halen, maar het gaat de goede kant op! We hebben ook nog even naar kinderwagens gekeken, want die hebben we nog niet, maar daar gaan we over 2 weken nog naar kijken. Dat vind ik wel lastig, want ik vind de kinderwagens van deze tijd allemaal op elkaar lijken en niet per se mooi ofzo, dus dat wordt wat haha

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 19:37

Wat een super leuk behang Charlotte!

Ballard, leuk dat jullie goed geslaagd zijn! Kinderwagen vond ik ook lastig. Uiteindelijk de Joolz day+ want die vonden we t fijnst en mooi.

Merk dat lang auto rijden best vervelend wordt. 2,5 u enkele reis. Eerst man stuk gereden tot waar hij moest zijn en ik zelf nog 50 min. Heel vermoeiend en op een gegeven zit het echt niet lekker meer.

Geen blaasontsteking dus dat is heel fijn. En de dame is giga druk in mn buik pfff. Gaat alle kant op.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 20:11

@mriek oh ja kan ik me zo goed voorstellen dat je eerst echt geen idee hebt. Blijkbaar kickt het instinct dan toch vrij snel in. Fijn dat het drinken goed gaat!! Hopelijk snel alles onder de knie samen. Hoe gaat het met je buik zelf en de pijn?

Heerlijk ventje hoor <3

@freekie super schattig. Badcapes zijn zo cute. Denk dat ik die kleine daar ook gewoon in ga wikkelen om lekker te knuffelen op de bank ofzo.

@charlotte ja er zit in de wieg zelf een heerlijke rand. Kan er ook afgeritst worden.. Denk dat ie dan wat langer erin past bijvoorbeeld maar in het begin is het wel lekker beschut en warm zo. Had voor de foto ook nog even een flap in het midden naar beneden gevouwen, anders zag je er niet zoveel meer van.

Lekker druk bezig met het inrichten van de kamer dus daar. Heerlijk als het grote spul staat en je je kleine spulletjes kwijt kunt.

@marlis is het bij jullie nog goed gekomen met verven?

@ballard op het oog vonden we er een hoop mooi maar qua souplesse zeker niet. Mijn man wilde bijvoorbeeld echt geen banden met een ventiel.. Dan valt er al een hoop af. Wilden perse een lederen handgreep en geen plastic.. En hij moest voor mij met 1 hand te besturen zijn. Toen bleef alleen deze over met mijn kippenkracht. Dus zou ze gewoon een voor een uit het schap trekken die je aan staat qua look en dan vergelijken met lopen.

Hier kwart voor 6 weer thuisgekomen uit Amsterdam. Werd op het werk wel wat flauw..weer erg dorst ineens na het eten.. En dat gewoon terwijl ik zat dus dat is wel een beetje vervelend. Trok na drinken gelukkig wel zo goed als weg maar ben op tijd terug gaan rijden. Onderweg ook wel erg moe dus het is maar goed dat het nog 1 keer is hierna. Volgende week blijf ik denk ik lekker thuis en daarna nog wel even heen voor een afscheid.

Met de hond gaat het mwa. Buiten merk je dat ze er doorheen probeert te lopen maar een keer onoplettendheid en ze loopt erna wel te hinken. Gelukkig gaat het makkelijk met pijnstillers geven en weken in de biotex.

Hoop voor haar dat het snel minder zeer doet want binnen is ze wel een beetje een hoopje ellende.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:08

Kan me voorstellen dat het wel heftig is Gnome, ‘even’ op en neer naar Amsterdam. Daar zou ik ook heel moe van worden. Gelukkig hierna nog maar één keertje :)
Hopelijk heeft je hond snel minder pijn, altijd sneu om je dier zo te zien…

Ja wij moeten een lijstje maken met wat we willen. We zijn bijvoorbeeld allebei erg lang, dus ik wil dat het reiswiegje hoog op de wagen zit en hij moet goed offroad kunnen (want we wonen niet in de stad). Maar ik vind de kinderwagens van tegenwoordig gewoon zo modern, echt totaal niet mijn stijl :'). Maar ja een oude kinderwagen is weer niet praktisch, dus we moeten er toch aan geloven.
Vandaag weer druk aan de slag. Vanmorgen moet ik lesgeven en daarna nog even klussen, naar de bouwmarkt en dan naar een vriendin om daar te eten. Het voelt meer als gewoon vrij van werk dan als vakantie :P

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:33

Wat een leuk behang Charlotte, en wat een grote kamer!

Gnome, gelukkig nog één keertje op en neer. Klinkt als zware dagen zeg, als je naar Amsterdam moet.

Ballard, zelf ben ik een voorstander van praktisch boven mooi. Het oog wil ook wat, maar het is allemaal al zo'n gehannes straks, dat ik altijd blij ben met onze praktische keuze. Als je veel off-road wilt rijden met de kinderwagen is een Dubatti altijd een aanrader. Stevige wagen met goede banden. Heeft alleen niet zo'n grote mand onderin.

Gisteren hoorde ik een stukje over de nieuwe overheidscampagne, waarin ze vrouwen tussen de 30 en 60 willen aansporen meer te gaan werken. Ook al met flink wat commentaar erop, dat de nadruk niet moet liggen op het meer werken van vrouwen, maar het overnemen van de zorgtaken door mannen. Vond het wel een grappige discussie, want ik merk zelf in mijn omgeving ook dat de klassieke rolverdeling er toch echt nog in zit bij velen. Mijn man en ik werken beiden 4 dagen en proberen het samen zo goed mogelijk te verdelen. Toch wordt mij bijvoorbeeld door bijna iedereen gevraagd hoeveel ik dan straks ga werken. Mijn man krijgt die vraag nooit. Merken jullie dit soort dingen ook?

Vooropgesteld: ik heb uiteraard helemaal niets tegen de klassieke rolverdeling. Maar het gemak waarmee ervan uitgegaan wordt dat de vrouw automatisch meer zorg draagt voor de kinderen vind ik soms wel een lastige worsteling hoor!

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:53

Ik vind het ook een hele grote kamer QueenE, hij is ruim 18m2. Kan hij lekker ook wat speelgoed kwijt op zijn kamer :')

Leuk dat je geslaagd bent met shoppen en lekker dat je de eerste maten nu in huis hebt Ballard. Qua hoogte kan ik je alleen Nuna aanraden, ik ben 1,83m en ga hem denk op de laagste stand gebruiken. Alleen qua offroad lopen en stijl denk ik niet dat het een match is. Lekker drukke dag heb je vandaag, geniet ervan :)

Fijn dat het geen blaasontsteking is Freekie :) Dat van het autorijden kan ik me voorstellen, zit je niet lekker of geeft de gordel veel druk?

Moest je voor werk naar Amsterdam Gnome? Dat veel dorst hebben kan ik soms ook hebben.
Mijn hond heeft een periode een soort van ontstoken voetzooltjes gehad, die vond zichzelf ook heel zielig. Hopelijk knapt ze snel op.

Hier ook een klassieke rolverdeling Melanie. Voornamelijk omdat ik nu arbeidsongeschikt ben, ik hoop daar ooit weer vanaf te komen. Ik moet wel zeggen dat wij omringd zijn door mensen met eigen bedrijven; boeren, akkerbouwers, aannemers, loodgieters, vrachtwagenchauffeur, monteurs (landbouwmachines) en zij hebben geen typische 9-5 banen. Een deel heeft particuliere klanten waardoor ze soms 's avonds/'s nachts aan het werk zijn of door weersomstandigheden 48 uur achter elkaar (akkerbouwers) waardoor het huishouden toch wel meer op de vrouwen aan komt. In mijn ogen heel ouderwets qua verdeling, maar ook wel logisch.

Ik snap dat de overheid die doelgroep wil stimuleren maar wat ik heel veel hoor van 30+ met kinderen is dat zij de prijzen van de opvang naast hun salaris hebben gelegd en als ze het terugrekenen naar per dag zij beter thuis kunnen blijven.

Hier weer een dagje verven op de planning. Ik moet nog zoveel verven := Ik zie vooral op tegen de onmogelijke houding bij de trappen en de traphekjes die meerdere lagen lak hebben waar er tussendoor niet is geschuurd door de vorige bewoners. Die hebben een hele dikke bobbelige laklaag waar je bij veel delen met een schuurmachine of krabber niet bij kan. Het houdt je bezig zullen we maar zeggen :D

Een beetje doorgaand op de vraag van Melanie, zijn jullie bekend met de IACK die per 1 januari 2025 wordt afgeschaft? Wij willen sowieso proberen snel voor een tweede te gaan om de leeftijden wat dichter bij elkaar te houden maar dit is toch wel een beetje een stok achter de deur. De IACK levert je verspreid over 12 jaar €30.000 belastingvoordeel op.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:12

Melanie_D

Heel herkenbaar. Ik ben van plan om na 4 maand weer fulltime te beginnen met werken omdat mijn vriend dan 3 maand fulltime ouderschapsverlof opneemt.
Daarnaar gaan we allebei 4 dagen werken.
Nou wat een reacties allemaal hierop.
Maar ja zo wennen we in ieder geval langzaam aan de moeder maffia en het niet goed kunnen doen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-23 10:28

Herkenbaar indd hoor die vraag. Bij mij op het werk kreeg ik 'm niet omdat ze weten wat een workaholic ik ben. Ga wel in het begin een dag minder werken maar dat is vanwege het ouderschapsverlof.

Mijn man wil maar al te graag minder gaan werken maar bij hem doet het ook veel minder zeer en zou het inderdaad misschien wel goedkoper zijn dan een dag opvang. Ik ben de grootverdiener van ons twee.. Scheelt ruim een derde dus zou ook financieel niet echt logisch zijn als ik dan minder ga werken.

Weet niet meer wie het vroeg maar mijn werk standplaats is inderdaad in Amsterdam. Werk vooral thuis dus eens in de week word ik daar verwacht.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-23 10:30

carika schreef:
Melanie_D

Heel herkenbaar. Ik ben van plan om na 4 maand weer fulltime te beginnen met werken omdat mijn vriend dan 3 maand fulltime ouderschapsverlof opneemt.
Daarnaar gaan we allebei 4 dagen werken.
Nou wat een reacties allemaal hierop.
Maar ja zo wennen we in ieder geval langzaam aan de moeder maffia en het niet goed kunnen doen.


Vraag me echt af waarom mensen dat überhaupt zo interesseert. Alsof die kindjes mishandeld worden bij een opvang etc. Ik vind het juist veel minder gezond als ze weinig met andere kinderen in contact komen. Maar hey.. Dan zijn we naar loedermoeders :') :j

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:47

Gnome schreef:
carika schreef:
Melanie_D

Heel herkenbaar. Ik ben van plan om na 4 maand weer fulltime te beginnen met werken omdat mijn vriend dan 3 maand fulltime ouderschapsverlof opneemt.
Daarnaar gaan we allebei 4 dagen werken.
Nou wat een reacties allemaal hierop.
Maar ja zo wennen we in ieder geval langzaam aan de moeder maffia en het niet goed kunnen doen.


Vraag me echt af waarom mensen dat überhaupt zo interesseert. Alsof die kindjes mishandeld worden bij een opvang etc. Ik vind het juist veel minder gezond als ze weinig met andere kinderen in contact komen. Maar hey.. Dan zijn we naar loedermoeders :') :j


Kleine van mn zus heeft het echt zo onwijs naar haar zin altijd op de opvang. En ze leren er alleen maar van. En tja vaker ziek maar krijgen ze goede weerstand van

Ben absoluut voor opvang alleen jammer dat het tegenwoordig onwijs duur is en bijna nergens aan opvang te komen is.

Hier nog steeds opvang problemen

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:19

Ik werk ook minder dan mijn man. Ik verdien ook minder met mijn baan, daarnaast vind ik zelf 3 dagen echt wel prima. Heb nog leukere dingen te doen in mijn leven :+ Daarnaast doet man ontzettend veel dus ik heb helemaal niks te klagen!

Marlis vervelend problemen met de opvang. Hier staan ze per november ingeschreven maar nog geen idee of er dan plek is. Sowieso gaan mijn moeder en schoonmoeder beide 1 dag doen dus in het slechtste geval zoek ik iets voor maar 2 dagen.

Charlotte wat een lekker grote kamer inderdaad! Lekker weer een dagje aan het verven, succes!

Ballard wij hebben een Uppababy, die is redelijk hoog volgens mij. Offroad is hij OK, kan beter denk ik. Misschien is inderdaad Stokke of Thule wat voor jullie? Noors en Zweeds dacht ik. Fijn dat je qua kleding wel goed geslaagd bent.

Gnome fijn dat je nog maar 1x hoeft hierna, eind rijden zo! Hopelijk is hond snel weer helemaal ok.

Freekie fijn geen blaasontsteking! Lang autorijden is hier ook niet zo fijn meer, gelukkig hoeven we niet ver meer de komende weken.

Mriek fijn dat het zo goed gaat en wat een lekker bekkie <3

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:23

Herkenbare reacties inderdaad. Tegen mij wordt ook altijd gezegd: "Poeh, vind je 4 dagen niet veel??" En tegen mijn man: "Wat heerlijk dat je ook lekker een dag thuis bent met je kind." Wij kunnen er altijd wel om lachen en hebben gelukkig een fijne modus gevonden die voor ons allemaal werkt. Maar vond het in het begin wel lastig hoor, net wat je zegt carika: die moedermaffia, haha.

Onze zoon ging in eerste instantie 2 dagen naar de opvang. Toen hij 2 werd, is hij naar 3 dagen gegaan. Hij heeft het er goed naar zijn zin en echt al vriendjes, hij heeft ook heel lieve juffen. Ik merk dat het voor zijn ontwikkeling erg goed is, zeker als ik zie wat ze allemaal ondernemen. Vaak komt hij helemaal onder de vlekken thuis en daar kan ik dan echt blij van worden :D Maar een vriendin van mij werkt niet en gaat regelmatig met haar kinderen naar van die oudercafés en veel op bezoek bij andere mensen met kindjes en je ziet dat dat ook helemaal prima gaat. Zelf denk ik dat het kind vooral blij wordt van blije ouders, al dan niet werkend ;)

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:24

Ik moet naar het Radboud ziekenhuis voor een gespecialiseerde echo. Zij dacht dat er niks was (gyneacoloog waar ik vorige week in ziekenhuis afspraak had) zag geen gekke dingen vorige week ziekenhuis maar omdat ik weinig tot niks voel en hoofdje wat klein is(wel binnen marge) en ze niet weten hoe of wat sturen ze me door.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:41

Spannend een gespecialiseerde echo, maar goed dat ze er wel bovenop zitten dan. Ik merk dat ik het stiekem wel fijn vond dat ik wat extra echo's kreeg, ondanks dat ze van tevoren zei dat alles waarschijnlijk gewoon goed was.

Hier hebben we qua werk echt mazzel. Wij zijn beide IT'ers met chille werkgevers wat thuiswerken betreft (ook met jonge kinderen) en willen gaan voor ieder ongeveer 50% thuis. Eerst dacht ik dat het hier lastig ging worden omdat 95% van mijn collega's mannen zijn van halverwege de 40 of ouder, maar ze hebben juist enorm veel begrip. Ik denk wel dat ik ouderschapsverlof ga inzetten om 1x in de week vrij te zijn tot de Ananas een jaar oud is (morgen een Cantaloupe trouwens!). Tijdens mijn bevallingsverlof blijft papa ook nog 2 á 3 maandjes volledig thuis, om er samen aan te wennen (en hopelijk van te genieten). Ben heel blij dat het zo kan. Ik vind die hele kleintjes wegbrengen naar de opvang zelf niet zo prettig :o , maar ik snap dat er veel mensen zijn die de keuze überhaupt niet hebben.

Ik ga hier denk ik ook beginnen met wassen en meubeltjes klaarzetten. Het ziet er bij jullie allemaal zo georganiseerd uit. <3 En ik wou dat ik meer ruimte had. :D

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 14:13

Melanie_D schreef:
Wat een leuk behang Charlotte, en wat een grote kamer!

Gnome, gelukkig nog één keertje op en neer. Klinkt als zware dagen zeg, als je naar Amsterdam moet.

Ballard, zelf ben ik een voorstander van praktisch boven mooi. Het oog wil ook wat, maar het is allemaal al zo'n gehannes straks, dat ik altijd blij ben met onze praktische keuze. Als je veel off-road wilt rijden met de kinderwagen is een Dubatti altijd een aanrader. Stevige wagen met goede banden. Heeft alleen niet zo'n grote mand onderin.

Gisteren hoorde ik een stukje over de nieuwe overheidscampagne, waarin ze vrouwen tussen de 30 en 60 willen aansporen meer te gaan werken. Ook al met flink wat commentaar erop, dat de nadruk niet moet liggen op het meer werken van vrouwen, maar het overnemen van de zorgtaken door mannen. Vond het wel een grappige discussie, want ik merk zelf in mijn omgeving ook dat de klassieke rolverdeling er toch echt nog in zit bij velen. Mijn man en ik werken beiden 4 dagen en proberen het samen zo goed mogelijk te verdelen. Toch wordt mij bijvoorbeeld door bijna iedereen gevraagd hoeveel ik dan straks ga werken. Mijn man krijgt die vraag nooit. Merken jullie dit soort dingen ook?

Vooropgesteld: ik heb uiteraard helemaal niets tegen de klassieke rolverdeling. Maar het gemak waarmee ervan uitgegaan wordt dat de vrouw automatisch meer zorg draagt voor de kinderen vind ik soms wel een lastige worsteling hoor!


Ja dit merk ik ook. Mijn man zit inmiddels wel in een jonger en moderner team dan een paar jaar terug en vinden collega's het niet raar dat hij ook parttime werkt. Momenteel werken we beiden 36 uur waarvan 4 uur vanuit huis. Mathijs gaat 3 dagen naar de opvang. Met de 2e gaan we beiden naar 32 uur. Beide kinders gaan dan 3 dagen naar de opvang.
Mensen (zowel mannen als vrouwen) vinden dat ik veel werk. Terwijl ik net zo veel werk als mijn man, en hij krijgt er bijna een schouderklopje voor :') eigenlijk is dat best triest. Zodra ik uitleg dat mijn man en ik het betaalde en onbetaalde werk zo veel mogelijk gelijk verdelen snappen mensen het wel en staan ze er vaak ineens heel anders in.

Wat betreft het verschil is salaris, ja mijn man verdient meer dan ik. Terwijl we een gelijkwaardige opleiding hebben genoten (beide een technische HBO). Hij heeft echter meer werkervaring dan ik en loopt mede daardoor voor. Als wij een verdeling zouden maken dat ik 3 dagen in de week zou werken (zeg 24 uur) en mijn man 40 uur zou dat betekenen dat ik veel minder kansen en ontwikkeling door zou maken dan mijn man, waardoor het verschil in beloning/salaris nog groter wordt. Daarnaast kiezen we beiden voor een gezin en vind ik dat we daar beiden daar aan moeten bijdragen (dmv o.a. onbetaalde zorgtaken). Hoe andere mensen het inrichten is aan hun, als beide partijen tevreden zijn met de situatie moet het geen verschil maken in hoe het ingericht is.

Wat ik in de praktijk wel merk is ondanks dat mijn man als eerste op de lijst staat bij het kinderdagverblijf om gebeld te worden, ze mij altijd als eerst bellen als er wat is. Vaak bellen we onderling even wie van ons Mathijs dan op gaat halen (qua afstand werken we beiden op zo'n 40 minuten rijden van huis en kinderdagverblijf af).

Ook kan ik mij soms ook wel eens boos maken om bepaalde opmerkingen die mijn zoon krijgt. Hij vindt het erg leuk om te helpen, ook met huishoudelijke taken. Hier proberen we hem ook in te betrekken. Maar hij krijgt vaak van buitenaf te horen dat hij mama dan zo goed kan helpen met stofzuigen, terwijl mijn man dat altijd doet. Dat soort opmerkingen storen mij, omdat het zo stereotype bevestigend werkt. Terwijl het woordje mama, zo makkelijker veranderd kan worden door ouders oid. Dat maakt zo'n verschil, zeker als die kinderen dat keer op keer te horen krijgen.

Het is een heel pleidooi geworden zie ik :')

Ik heb op mijn halve dagen nu gewoon volledig vrij genomen, nog even genieten van mijn één op één tijd met Mathijs <3

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 14:16

Marlis schreef:
Ik moet naar het Radboud ziekenhuis voor een gespecialiseerde echo. Zij dacht dat er niks was (gyneacoloog waar ik vorige week in ziekenhuis afspraak had) zag geen gekke dingen vorige week ziekenhuis maar omdat ik weinig tot niks voel en hoofdje wat klein is(wel binnen marge) en ze niet weten hoe of wat sturen ze me door.

Gebeld net door het Maasziekenhuis met een afspraak voor het Radboud donderdag. Maar dat gaat hem niet worden want mag geen kinderen mee en ik moet oppassen. Kleine kan moeilijk stijl op sprong ergens anders terecht zonder familie in de buurt.

Maar zij kon dan geen andere afspraak maken en kan alleen bellen tussen half negen en twaalf dus moet ik morgen bellen voor verzetten.

Erg vriendelijk was ze ook, not.