Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 08:47

Veel plezier vandaag voor de renners!
Moest wel lachen..
SV loopt 51 km en ik ben aan het miepen over 15 :roll:

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 08:56

Nou het is ongeveer hetzelfde, alleen 2 cijfers omgedraaid :D
En een korte afstand kan net zo zwaar zijn als een lange, ik heb bij de kortste training wel eens gefrustreerd zitten huilen in de berm :=

Succes en vooral veel plezier!

Succes SV, je kan het *\o/*

Heb al een voorproefje gezien van jullie ronde Ieris en Suusje, ziet er uit als een echte trail :)) Goed gedaan!

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 12:05

Meelezer komt even onder haar steen vandaan.

Succes vandaag voor de gene die de circuit run mee doen!
Helaas mag ik toch nog niet hardlopen, dus gaat m'n vader in mijn plaats mee doen.

Wel ben ik er om jullie aan te moedingen op de spinningsfietsen langs de kant (vlak bij de 10/14km markering).

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 13:26

*\o/* *\o/* 15 km *\o/* *\o/*
In de stromende regen, modder tot achter m’n oren en in mijn sokken, maar ik heb echt genoten! Ging echt heerlijk.

Afbeelding

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 13:30

Goed zeg. Toffe foto.

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 14:27

Goed gedaan Namiro. Mooie foto ook <3

Ik heb 7 km hardgelopen in de regen ook . En ben weer op weg naar de 10 met opbouwen. Mijn snelheid is tergend traag maar voorlopig ben ik echt wel weer lekker opweg en het voelde goed.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 15:44

kosseh schreef:
Meelezer komt even onder haar steen vandaan.

Succes vandaag voor de gene die de circuit run mee doen!
Helaas mag ik toch nog niet hardlopen, dus gaat m'n vader in mijn plaats mee doen.

Wel ben ik er om jullie aan te moedingen op de spinningsfietsen langs de kant (vlak bij de 10/14km markering).

Die spinningfietsen heb ik gezien, zo gaaf!!

Het was geweldig, wat een ontzettend leuke ervaring, die circuitloop! Op het strand hadden we de wind mee, dat liep heerlijk.

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 16:25

:wave:

Weer veel evenementen dit weekend.

Peura, wat leuk dat je zo'n fijne ervaring hebt gehad op je circuitloop. Wind mee is sowieso wel fijn daar op het strand geloof ik. Geen last van regenbuien gehad?

Lekker bezig BeFunny, tijd maakt toch niet uit, of ben je ergens speciaal voor aan het trainen?

Gave foto Namiro, sommige betalen voor een modderbad, heerlijk hoor zo samen!

Kosseh, klinkt leuk als aanmoediging op de spinningfiets. Met hoeveel waren jullie daar?

Karin_deB, ja heel vaak. Mijn gevoel geeft soms precies het tegenovergestelde van wat garmin aangeeft. Uiteindelijk is het ook maar "techniek" die een klein deel kan meten. Net zoals dat ie slaap kan meten, maar wil je goede/meer betrouwbare informatie zal het ook naar je hersenactiviteit moeten kijken en niet alleen je harstslag. Maar het geeft een indicatie, en zeker voor snelheid is dat wel fijn. Op de hardloopband loop ik volgens de band zelf vaak 10 km/h maar als ik terug kijk in de app vind ie het vaak eerder 9 km/h

SV: Ik hoop dat het goed gaat. Ik volg je de hele dag door al een beetje, maar sinds 15.16 pakt ie hem niet meer bij mij.

Afgelopen week weinig tijd en daardoor motivatie gehad om te lopen. Gisteren weer gezellig met Iris een duurloop kunnen doen. Wil wat meer oefenen met eten/drinken onderweg. Op km 12 een klein reepje genomen (ben de naam even kwijt, maar is zoet en lijkt op een winegum). Hartslag direct omhoog en ademhaling ook, na paar km zakte het gelukkig weer af en uiteindelijk bijna 20 km gelopen. Elmo thuis gelaten en die mocht vanmorgen mee, rustig rondje als "herstel" gedaan en volgende week weer vol aan de bak is het idee. Loenermark is prachtig, zelfs met enorme regenbuien, gelukkig ook de zon af en toe nog gezien. We zijn niet bij een stenen bankje geweest, we zaten op de heide nog voor Terlet.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 17:43

Wow Namiro het is je gelukt! Topper! Fijn dat je hond ook mee gegaan is, gezellig zo!
Leuke foto!

Be Funny, ook goed bezig! Dat is toch het belangrijkste dat het lekker gaat, en niet het tempo.

Puera, wat leuk dat je zo genoten hebt in Zandvoort, fijn dat je wind mee had op het strand,dat scheelt wel enorm zeg.

Kosseh, jammer dat je niet mee kon doen, maar fijn dat je vader voor je liep.
Hoe is het gegaan met hem?
Tof dat je wel op de spinning fietsen aan het aanmoedigen was, ook leuk!

Suusje, echt prachtige foto's weer zeg!
Het was echt een mooi stuk daar, leuke trail route.
Fijn dat je nog met Elmo een herstel loopje hebt gedaan!
Goed voornemen, volle bak er tegen aan aankomende week!

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:16

kosseh schreef:
Meelezer komt even onder haar steen vandaan.

Succes vandaag voor de gene die de circuit run mee doen!
Helaas mag ik toch nog niet hardlopen, dus gaat m'n vader in mijn plaats mee doen.

Wel ben ik er om jullie aan te moedingen op de spinningsfietsen langs de kant (vlak bij de 10/14km markering).


Ik heb jullie gezien. Alleen ik had het de laatste kilometers vrij moeilijk, dus ik was echt bezig met mezelf daar op focussen. De sfeer was wel geweldig. Ik heb genoten! :D
Gelukkig bleef het droog, met zon en geen tegenwind op het strand.
Uiteindelijk 1 uur en 21 minuten op de klok gezet. Voor mij absoluut niet slecht, de allereerste keer weer sinds 1,5 jaar (mijn laatste run, en vorig jaar niks kunnen doen ivm heel veel pijn)
Ik ben trots!! *\o/*

We kregen trouwens te horen dat dit de allereerste keer was, dat er geen tegenwind op het strand was. Sinds dat dit evenement bestaat.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:25

Zooo de 50km zit erop.
Hij was superzwaar, zowel geestelijk als lichamelijk door de enorme regen vanaf km 14.
Veel hoogtemeters, paden met alleen maar modder en plassen. Constant druk zijn met niet op je muil gaan.
Mijn gps had kuren waar ik gek van werd.
Mijn vriend zou een stukje mee, maar we hebben hem samen uitgelopen.
Trots!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:34

50 km... Holy moly! En dan ook nog in deze omstandigheden, echt super goed!

Ik heb 20 minuten gelopen en ongeveer 2,6 km afgelegd. Het mag nog veel sneller en langer, maar het is toch weer een stap waar ik trots op ben :)

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 19:11

Wat goed gelopen allemaal zeg en dat in dit weer. De regen is nog te doen, maar de blubber en gladheid.
Befunny, heerlijk toch dat je überhaupt kan lopen!

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 19:13

Ondanks de slechte weerberichten was het in Zandvoort gewoon droog, bewolkt met een zonnetje. Wel af en toe wat tegenwind op het parcours.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 19:17

Geslaagde dag voor iedereen dus +:)+

SV, echt respect! Het weer was echt drama vandaag..
had je het niet koud? Ik had het de laatste 3 km koud.. mijn jasje hield het water niet meer tegen, we liepen op een stuk in de wind.. brrr. En ik zie jou met minder kleding dan dat ik aan had!

MuSli, de route die ik vandaag gelopen heb is de route die jij laatst noemde in het Leudal. Echt een aanrader. Heel mooi.

Hier is het idee geboren om aan de Leudal Trailrun mee te doen op 4 juni.. 21 km :=

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 19:45

Ik had het alleen de laatste km wat fris. Ik heb het niet snel koud tijdens het trailen. Mijn vriend had wel hele koude handen de hele tijd.
Ik doe niet aan regenjasjes, vind ik vreselijk omdat ik me daar kapot in zweet. Dus ik ben gewoon doorweekt geweest de hele tijd.

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 19:53

SV wow respect voor jullie hoor en prachtige foto's.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 20:19

Ik heb ook supersnel koude handen. Ik kan dus ook gerust met korte broek lopen, lange mouwen die ik dan opgestroopt heb en dan toch handschoenen eronder :+

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 20:25

SV, jeemig wat een natte bende in dat bos zeg :wow:
Echt knap dat jullie daar zo veel kilometers gemaakt hebben! En ook dik respect voor je vriend, tof dat hij hem ook uitgelopen heeft!
Gave foto's ook!

Lous, gaaf dat je zo goed gelopen hebt op Zandvoort! Goed bezig!

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 22:55

Leuk namiro!
Mijn familie woont in die omgeving.
Mooi trainingsdoel

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 06:49

Wat leuk dat je op de fietsen zat Kosseh! Ik heb jullie ook gezien. Jammer dat je nog niet mag hardlopen, hoe ging je vader?

Goed gedaan Namiro! Leuke foto en die 21 komt ook helemaal goed :j

Mooie afstand weer BeFunny! De 10 komt zo mooi weer in zicht.

Heerlijk Suusje! Echt leuk dat jullie zo samen kunnen lopen. En ik heb precies hetzelfde met eten, ik heb me er maar bij neergelegd dat eten wat ongemak betekent en ik probeer dus weer op te bouwen met het drinken van Tailwind (of Maurten, dat heeft mijn man).
Leuke foto's en gelukkig mocht Elmo een dag later weer mee :+:

Goed gedaan Lous! *\o/* Ging het goed met parkeren?

Bikkels zijn jullie SV! En wat goed dat je vriend de 50km ook heeft uitgelopen. Echt goed gedaan en mooie foto's weer.

20 minuten is al mooi lang Tiggs, terecht trots :j

Wij hadden gisteren en een leuke dag en vet mazzel met het weer :)) Droog, wind mee op het strand en het zonnetje kwam er ook nog bij. Qua reis ging het ook soepel en, hoewel het wat buiten mijn comfortzone ligt qua drukte, het was weer gezellig onderweg.

Nu weer aan de bak met werk, deze week een duurloop van 80 minuten, een interval en een 28km op de planning. Ik hoop echt dat het weer wat beter wordt, ben zo klaar met vooral die wind, ik waaide vanochtend ook alweer zo'n beetje de weg af met hond en al :=

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 19:17

Flinke plannen voor deze week Ninus! De weersvoorspellingen zien er niet heel positief uit.. wind, regen..
ik had vanmiddag de perfecte timing toen ik de stallen ging mesten.. binnen 5 minuten getransformeerd tot sneeuwpop. Hagel, sneeuw.. bah!

Doen jullie nog iets bijzonders de dag na een lange(re) run?
Ben net mijn benen even te lijf gegaan met de massagegun.. stijf!!

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:02

Namiro ik doe niet veel bijzonders de dag na een lange run.
Vandaag gewerkt, en een paar km gewandeld na het werk.
Lichte beweging zorg ik altijd voor, de dag erna.
Ik heb ook een massagegun, maar merk niet veel verschil met of zonder dat ding.
Het beste herstel is goed slapen.

Vandaag spierpijn in mijn bovenbenen, hamstrings, rug en schouders. Maar niet heel veel meer dan bij andere lange afstanden die ik heb gelopen.

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:41

Geen last van je voet of onderbeen?

Ik doe ook niets bijzonders, heb de mazzel dat ik snel herstel blijkbaar. Mijn beloning is een warm bad na een langere run en inderdaad een goede nachtrust.

Nou het weer is inderdaad wel onstuimig, ik heb net beide paarden nog even lekker gepoetst, maar we zijn niet buiten geweest. De hagel kwam met bakken uit de hemel :=

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:53

Voet niet, linkeronderbeen zitten wel wat pijntjes. Ik herstel ook snel.