Cold turkey gestopt tramadol met colitis ulcerosa

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J30d
Berichten: 252
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 19:09

Macs schreef:
Maar tramadol/morfine zijn geen ontstekingsremmers... in mijn ogen zegt de pijn je alleen maar dat de ontsteking nog gigantisch actief is.
Waarom geen prednison? Werkte bij mij icm budesonide (bij Crohn) als een tiet.. Zou echt een second opinion vragen!

Nooit meer van de pijn af komen is écht niet altijd waar. Ik leef al jaren klachtenvrij, dat is ook wel érg bijzonder. Maar er zijn genoeg mensen met CU/Crohn die weer normaal kunnen leven.
Ondanks jaren extreme vermoeidheid ben ik er echt wel weer bovenop gekomen met voldoende begeleiding.


Ik mag geen prednison van mijn nefroloog Ivm cyste nieren, ik heb al diverse second opinions gehad en qua behandeling cu was allemaal hetzelfde dat was mesazuline (sinds oktober) en inmiddels voor huidige opvlamming extra budosine als boost. Je moet pijn , vermoeidheid en opvlamming los van elkaar zien ik heb chronische buikpijn die pijn is er altijd vroeger ook alleen sinds cu is dusdanige mate dat ik niet kan werken of studeren.

Nado
Berichten: 3351
Geregistreerd: 23-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 23:44

J30d schreef:
Macs schreef:
Maar tramadol/morfine zijn geen ontstekingsremmers... in mijn ogen zegt de pijn je alleen maar dat de ontsteking nog gigantisch actief is.
Waarom geen prednison? Werkte bij mij icm budesonide (bij Crohn) als een tiet.. Zou echt een second opinion vragen!

Nooit meer van de pijn af komen is écht niet altijd waar. Ik leef al jaren klachtenvrij, dat is ook wel érg bijzonder. Maar er zijn genoeg mensen met CU/Crohn die weer normaal kunnen leven.
Ondanks jaren extreme vermoeidheid ben ik er echt wel weer bovenop gekomen met voldoende begeleiding.


Ik mag geen prednison van mijn nefroloog Ivm cyste nieren, ik heb al diverse second opinions gehad en qua behandeling cu was allemaal hetzelfde dat was mesazuline (sinds oktober) en inmiddels voor huidige opvlamming extra budosine als boost. Je moet pijn , vermoeidheid en opvlamming los van elkaar zien ik heb chronische buikpijn die pijn is er altijd vroeger ook alleen sinds cu is dusdanige mate dat ik niet kan werken of studeren.


Heeft de MDL arts al met je gesproken over de step-up mogelijkheden? Als je met je nieren zit dan kan mesalazine daar ook negatief op inwerken. Aza, puri-nethol, dat is de eerste stap omhoog maar ik weet niet hoe het effect op de nieren is, alleen vaak op de lever. Deze stap overslaan en direct naar de biologicals is ook een optie, daarmee kan je ook zonder pred de CU onder controle krijgen. Ik zou het zeker bespreekbaar maken, aangezien je zelf ook aangeeft dat de CU een belangrijke rol speelt in de heftigheid vd pijn.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Cold turkey gestopt tramadol met colitis ulcerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 00:03

Zo ongeveer elke medicatie belast de nieren. Zelfs die voor de nieren… Ze zijn immers onze filters samen met onze lever… Ik denk dat er veel afwegingen en keuzes tussen twee kwaden gemaakt moeten worden bij TS.

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Cold turkey gestopt tramadol met colitis ulcerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 21:29

Voel je je alweer wat beter TS?

J30d
Berichten: 252
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Cold turkey gestopt tramadol met colitis ulcerosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-23 08:15

Ben nog steeds erg misselijk maar het helpt iig tegen piek vd pijn. Zondag moet ik de laatste halve plakken en dan is het klaar als het goed is:)