Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sylviej

Berichten: 188
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 19:33

Oh veel leuke ideeën :D
Die macarons zijn ook origineel!

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:20

Fijn! De goede echo’s Rebecca en Rebel.

Wij zijn niet zo origineel met aankondigingen :') We hebben gewoon de foto van de termijnecho laten zien.
Op m’n werk heb ik het verteld na de 13-wekenecho. Maar heb dan ook een kantoorbaan.

Een boek over de zwangerschap is niet echt iets voor mij, maar van het eerste jaar vond ik wel leuk. Moet nog wat foto’s inplakken, maar tekstueel heb ik hem aardig bijgehouden ;)
Wil ook nog een fotoboek gaan maken van het eerste jaar. Kom alleen nog niet echt op gang in de kostbare vrije tijd :+

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 22:47

Ik moest de hele tijd janken om niks toen mijn moeder op bezoek was. Toen ze vroeg hoe dat kwam moest ik nog harder snikken en zei ik heel dramatisch: “ik ben zwaaaanger”!
Bij mijn zus kon ik het ook echt niet voor me houden.
Mijn schoonfamilie weet het nog niet. Maar we gaan het gewoon vertellen bij het eten :+

Toen ik zwanger was van mijn zoon heb ik mijn ouders een boek cadeau gedaan: Handboek voor opa’s en oma’s. Wij dachten dat dat een leuk verrassingseffect zou geven.
Mijn moeder begreep het niet.
:D

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 07:31

Vandaag mocht ik dan eindelijk officieel testen:
Afbeelding

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 07:53

Mooie test lau!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:10

Dankjewel <3 we zijn zo zo zo blij! Mijn vriend geloofde het pas echt nadat de clearblue zei zwanger.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:13

Ja snap ik. Moet zeggen dat het voor mijn vriend ook een beetje onwerkelijk voelt. Wij zijn vanaf koment 1 mama.. maar voor die mannen is dat anders.Je ziet natuurlijk nog weinig

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:17

Heerlijk Lau, echt een dikke vette streep :j

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:20

Ben nu de minuten aan het aftellen om het ziekenhuis te bellen :+

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:37

Fijn Lau!

Pff ik heb vannacht weer wakker geworden met bloedverlies |( Ik twijfel heel erg of ik de vk moet bellen. Ik heb donderdag nog een echo gehad, ook vanwege bloedverlies. De vk die ik s ochtends aan de lijn had zei toen dat dit echt de laatste keer is dat ze een echo kunnen doen anders gaat de verzekering zeuren. De vk die de echo deed zei echter dat ik gewoon moest bellen als het weer gebeurde. Twijfel nu waar ik goed aan doe..

Voel me zo’n Piet Paniek omdat er elke keer niks aan de hand is.
Laatst bijgewerkt door SennaS op 28-03-23 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:42

SennaS schreef:
Fijn Lau!

Pff ik heb vannacht weer wakker geworden met bloedverlies |( Ik twijfel heel erg of ik de vk moet bellen. Ik heb donderdag nog een echo gehad, ook vanwege bloedverlies. De vk die ik s ochtends aan de lijn had zei toen dat dit echt de laatste keer is dat ze een echo kunnen doen anders gaat de verzekering zeuren. De vk die de echo deed zei echter dat ik gewoon moest bellen als het weer gebeurde. Twijfel nu waar ik goed aan doe..

Ik begrijp je zorgen heel goed :(:) Ik had bij mijn eerste ook vaak bloedverlies.
Is het helder bloed of al wat donkerder? Door COVID kon ik toen niet elke keer langskomen maar ik heb foto’s gestuurd aan de verloskundige en overlegd. Misschien kun je zoiets voorstellen?
En echo’s moeten gewoon kunnen lijkt me. Het gaat om de gezondheid van jou en kind, laat die verzekering dan maar zeuren. Weet je wat het kost als je eventueel zelf moet bijdragen?

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:46

Lisitano schreef:
Ik begrijp je zorgen heel goed :(:) Ik had bij mijn eerste ook vaak bloedverlies.
Is het helder bloed of al wat donkerder? Door COVID kon ik toen niet elke keer langskomen maar ik heb foto’s gestuurd aan de verloskundige en overlegd. Misschien kun je zoiets voorstellen?
En echo’s moeten gewoon kunnen lijkt me. Het gaat om de gezondheid van jou en kind, laat die verzekering dan maar zeuren. Weet je wat het kost als je eventueel zelf moet bijdragen?


Het is roze/bruin. Dit is geloof ik al de 5e of 6e keer dus ik weet dat het waarschijnlijk niks is maar ik krijg toch elke keer zo’n zeurderig wat als stemmetje in m’n hoofd.

Bij m’n vorige zwangerschap moest ik de vitaliteitsecho zelf betalen, dat was toen 30 euro dus het zal nu ook wel zoiets zijn. We zijn verhuisd dus heb nu een andere verloskundige.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:13

Ik heb 21 april mijn eerste echo <3


Naar van dat bloedverlies ik zou gewoon even bellen voor advies. Dan kunnen zij aangeven of je moet komen of niet.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-23 09:23

Ik zou ook bellen Senna.. vervelend zeg :( maar t gaat wel om je gezondheid en die van het kindje. Gewoon bellen hoor, daar worden zij voor betaald uiteindelijk :knuffel:

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:09

Senna, gewoon bellen hoor! Misschien kunnen ze al een doppler doen? Of een bloedtest?

Lau, hoe duidelijk kan de test zijn, hihi. Maar mannen voelen het natuurlijk niet, die moeten afgaan op wat wij aangeven.

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:25

Een Doppler is nog te vroeg (ben 9+3 ongeveer). Ik heb net gebeld, waarschijnlijk is het gewoon weer m'n baarmoedermond maar ik mag morgen ter geruststelling toch langskomen voor een echo.

Ik ben zo blij als de eerste 12 weken voorbij zijn.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:37

Ooh wat fijn, hopelijk is alles gewoon goed :knuffel:

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:48

Gelukkig maar Senna.

Mijn vriend is veranderd in een zorgzaam type. Als ik heel moe ben brengt hij R naar bed en het laatste rondje met de honden doet hij nu voor me.
Ik kan ‘s ochtends echt helemaal niks ruiken of ik ga over mijn nek, dus hij doet nou ook de poepluier en geeft de honden eten.
Bij de zwangerschap van R was dat ook zo. Echt heel fijn. Hij lijkt wel al op een roze wolk te zitten, dat was vorige keer precies zo. Hij heeft dat juist veel eerder dan ik :))

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:59

Wat fijn dat je vriend zo bijspringt Lisi. Mijn man doet dit gelukkig ook. Hij gaat echt bijna over z'n nek van poepluiers dus die deed ik eigenlijk altijd tenzij het niet anders kon. Ik kan er nu ook slecht tegen dus hij pakt ze nu vaak zodat ik er geen last van heb. Naar bed brengen doen we samen maar hij kleedt S. om zodat ik rustig kan zitten als ik moe ben. Zo fijn.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-23 11:29

Die van mij beseft het juist nog helemaal niet denk ik :P hij is er niet zo mee bezig en, hoewel die braaf mee gaat naar alle controles en regelmatig vraagt hoe het met het vlekje gaat, gaat dat voorlopig ook niet gebeuren :P Bij Liam besefte hij ook pas na de geboorte dat er écht een kind had gezeten in mijn buik :+

Fijn dat je morgen langs mag komen Senna! Nog drie weekjes, dan ben je uit de 'gevarenzone'.

Ik vind het eigenlijk best snel gaan.. ben vandaag 7 weken en hoewel dat nog steeds super pril is ben ik ook 'al' over 5 weken aan de 12 :oo

Morgen mag ik weer baby spieken <3 hopelijk klopt het hartje nog altijd :oo

sylviej

Berichten: 188
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:51

Fijn dat je mag langsgaan, is toch weer een geruststelling in je hoofd als je weet dat alles in orde is.

[quote="Lau"]Ik heb 21 april mijn eerste echo <3

Oh dan mogen we dezelfde dag gaan :D ik ben de dagen al aan het aftellen :')

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:08

sylviej schreef:
Fijn dat je mag langsgaan, is toch weer een geruststelling in je hoofd als je weet dat alles in orde is.

Lau schreef:
Ik heb 21 april mijn eerste echo <3

Oh dan mogen we dezelfde dag gaan :D ik ben de dagen al aan het aftellen :')


Ooh Nice! Ik ben heel benieuwd naar zo een echo en wat er al te zien is.


Wij gaan deze foto afgedrukt aan de opa’s geven

Afbeelding


De bekendmaak plannen zijn iets gewijzigd. Mijn moeder weet het natuurlijk al. Dus we gaan voor de opa’s deze foto in een envelope doen.
Voor het neefje en nichtje een shirt.

en voor mijn schoonzus niks want mag haar toch niet en dat mag ze best voelen :')

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:20

Senna, wat vervelend van je bloedverlies. Telkens weer zo’n schrik! Ik zou zeker bellen als je je ongerust maakt!
Een pretecho onder de 10 weken kost bij mijn verloskundige 40 euro maar ik vind eigenlijk dat je verzekering niet mag zeuren, bij bloedverlies is het niet dat je ‘even leuk naar de baby wilt kijken’.
Je wilt gewoon weten of alles nog goed is.

sylviej

Berichten: 188
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:25

@ lau :

Ook heel leuk die foto :D
Ik heb bij mijn clear-blue test alleen gemerkt dat het opschrift na een tijdje weg gaat :') er zal wel een klein batterijtje in zitten ofzo? Dan moet ik snel zijn om nog een foto te maken :D

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:39

Haha ja die verdwijnt na 24 uur volgens mij!