Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 459 van de 499 [ 12462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wielrenners/ mountainbikers hier?

 
Profiel   

@T2T vanaf Harderwijk is het zo mooi over de Veluwe fietsen. Het is ongeveer de route die ik rijd van Zevenaar naar Dronten. Altijd met een omweg over de Veluwe omdat dat in de vroege morgen zo mooi is.

Ik moet helaas weer naar Dronten toe voor een grote beurt met de Velomobiel. Ik verwacht dat er een lager versleten is in de achteras. En ik zit nog steeds zonder remlichten en een kabelbreuk in de verlichting.
Ook moeten de remmen weer eens bijgesteld worden. Dit kan ik zelf, maar ze hebben daar een mooi apparaat waarop ze het meer precies kunnen afstellen en beide voorwielen even hard remmen.

Ook moet ik wat kleine dingen vervangen hebben, maar dit mag na 32.000 KM in vijf jaar tijd wel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 23:55 



 
Profiel   

Het was zeker een mooie route +:)+
Tja , onderhoud hoort erbij , ik was laatst ook 200,00 euro kwijt voor een beurtje , nieuwe bandjes en dichtmelk .

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 18:23 



 
Profiel   

Time2Tri schreef
Het was zeker een mooie route +:)+
Tja , onderhoud hoort erbij , ik was laatst ook 200,00 euro kwijt voor een beurtje , nieuwe bandjes en dichtmelk .


Ik vind het zo mooi daar op de Veluwe. Ik houd er ook vaak een pauze en geniet even van het uitzicht.

Staat die grote olifant van hout en metaal er nog? Is een reizend beeld en verplaatsen ze steeds.


Onderhoud is belangrijk. Ik ben bij dat ik alles bij elkaar tussen de drie en vijf honderd euro op jaarbasis aan mijn velomobiel kwijt ben. (inclusief verzekering en lidmaatschappen.)

Mijn andere twee fietsen moeten ook nog een onderhoudsbeurt hebben. Moet ik ook nog inplannen en is in Wijchen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 23:56 



 
Profiel   

Een grote olifant van hout en metaal heb ik niet gezien -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 06:25 



 
Profiel   

Time2Tri schreef
Een grote olifant van hout en metaal heb ik niet gezien -O-


Dan zal deze waarschijnlijk weer verhuisd zijn. Ik dacht misschien rond covid dat deze niet direct verplaatst zou worden.

Ik heb ergens een foto ervan met mijn fiets ervoor. Zal even zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 16:46 



 
Profiel   

Na even zoeken toch gevonden.

Dit is dus midden op de Veluwe. De foto is alweer van September dus zal hij weg zijn.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:57 



 
Profiel   

Ehhh , die zou me idd opgevallen zijn :j :j
Maar niet gezien ..jammer eigenlijk .

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 06:21 



 
Profiel   

Die ken ik! Die heeft vorig jaar ook in het Goos Natuurreservaat gestaan. Ik ben er vaak langsgefietst en opeens was hij weg.

Onderhoud aan fietsen… ik heb een hoogmoedig gehad met mijn wegfiets de afgelopen maand. Nieuwe velgen en gelijk lekgereden achter. Dat laten fixen zat de freehub vast. Dat laten fixen reed ik voor lek. Bleek dat ze de steekas dol hadden gedraaid bij het wisselen van de velgen. Dat is heel netjes onder garantie gemaakt en ze hebben gelijk de banden vervangen!

Afgelopen maandag heb ik voor het eerst de 100km aangetikt met de gravelfiets. Dat ging best heel goed! Wel moe, maar dat mag. Volgende maand willen we de Green Divide rijden en dan moeten we 3 keer 100 km rijden. Dat wordt wat! Maar ik denk dat dat wel lukt.

Nu alleen nog even de fiets schoonmaken en nakijken. Hij is nu bruin in plaats van paars… ik had er maandag geen puf meer voor. En er zit een tik in. Ik herken het als een vieze zadelpen, die gelijk maar even uithalen en schoonmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 08:35 



 
Profiel   

Leuk, die stond hier indd waar Maaike bedoelt op de zuiderheide in Hilversum. Vond het wel een grappig concept inderdaad haha, al veel mensen over gehoord ‘huh er staat ineens een olifant’ _O-

Maaike ook al fijne fietstassen voor je green devide avontuur of had je die al?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:15 



 
Profiel   

Ik heb een set van Ortlieb gekocht. Een tailfin, een stuurrad en een tas voor onder de bovenbuis. Daar moet ik het wel mee gaan redden. Ortlieb is fijn spul, dus dat moet goed komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:29 



 
Profiel   

Ah hier is vandaag ook een tailfin binnen gekomen. Ortlieb tassen hadden we al, dus het is de fin met hulpstukken voor de tassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:06 



 
Profiel   

@Maaikemuis, Deze oliefant heeft al op heel veel plekken gestaan. Hij wordt om de zoveel tijd verplaatst door heel Europa. En Ortlieb is wel oké inderdaad. Ik heb de tassen ervan op mijn trike.

@Queelens, Dit was ook echt mijn reactie, omdat ik daar dus één a twee keer per jaar fiets. En ineens stond die olifant daar. Dus één unieke foto die ik maar ene keer goed kon maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:09 



 
Profiel   

Wij zijn vandaag weer gestart met de dinsdagavondritjes :) was fijn om weer even samen met wat anderen op de fiets te stappen... Het weer werkte natuurlijk ook wel mee vandaag :j

Vorige week in Limburg kwam het er helaas niet van om te fietsen. Het weer was de meeste dagen niet zo best, dus koos ervoor om lekker samen met mijn zoon en de rest van de familie dingen binnen te doen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 21:03 



 
Profiel   

Lekker hè MusLi. De woensdagavond ritjes van mijn clubbie starten morgen ook weer, heerlijk.

Jammer dat fietsen in Limburg er niet meer van kwam.

Ik rij daar volgende week de toerversie van de Amstel Gold (150km). Heb de afgelopen maanden alleen amper gefietst, dus ik vind het wel een beetje spannend. Ik overweeg nog af te zeggen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 23:09 



 
Profiel   

Je kunt er ook altijd voor kiezen om daar minder kilometers te fietsen he.
Switchen naar een kortere afstand is altijd toegestaan :j

Heerlijk! Geniet ervan vanavond :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 08:37 



 
Profiel   

Ik lees nog steeds mee hoor.
Door diverse omstandigheden weinig gereageerd en ook weinig gefiets helaas.

Gisteren avond voor het eerst sinds tijden weer op de racer gezeten,
helaas wel wat reactie in de voet Gescheurd middenvoets beentje en beschadigd teenkapsel.) al kan ik mij bijna niet voorstellen dat dat van dat stukje fietsen kwam.
Vandaag ook wel druk op werk geweest dus veel gelopen zal niet geholpen hebben.
Ik hoop toch wel fit te kunnen zijn voor Limburg mooiste.

Pff Leeslampje dat is best erg veel on getraind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 19:55 



 
Profiel   

scooby09 schreef
Gisteren avond voor het eerst sinds tijden weer op de racer gezeten,
helaas wel wat reactie in de voet Gescheurd middenvoets beentje en beschadigd teenkapsel.) al kan ik mij bijna niet voorstellen dat dat van dat stukje fietsen kwam.


:knuffel:

Inderdaad , hoe kom je daar zo ineens aan ?

Nou ik ben iig blij dat de klok weer op zomertijd staat , en het s,avonds langer licht is .
En al hadden we de afgelopen dagen zon , het mag voor mij wel een heel stuk warmer . :j

Maar gisteren een foto kunnen schieten ,met wat kleur .


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 07:41 



 
Profiel   

Haha! Ik ben gisteravond ook voor het eerst weer na het werk nog even op de fiets gestapt. Heerlijk om zo de zon weer te zien zakken over het Markermeer. Alleen is het nog een dun windje…

Zo maar eens de gravelfiets schoonmaken. Vorige week 100km door de blubber gefietst. Er zit nu echt een cake van modder op. Ik wilde alleen nog maar zitten en eten dat ik terugkwam, dus staat hij (heel slecht) nog altijd zo in de schuur. Zo maar even doen.

@scooby. Heb je nu door fietsen een fractuur opgelopen?!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 08:07 



 
Profiel   

@scooby09, Oei wat vervelend. Heb je echt geen idee hoe je daar zo aan komt?

@T2T, Wat een mooie foto weer. En wat een schone fiets XD. Die van mij ziet er niet uit omdat ik gewoon ben blijven fietsen.

Ik moet nog steeds een keer naar Dronten voor onderhoud. Had een stalgenoot gevraagd of ik de trailer mag lenen en dat mocht. Maar met passen van mijn fiets had ik zowel voor als achter nog geen halve centimeter meer over. Ik kan mijn fiets dus niet veilig vervoeren zo, dat wordt weer een lekker stukje fietsen als het mooi weer is. (200km)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 08:08 



 
Profiel   

Beetje krom geschreven.
Vorig jaar heeft mijn paard op mijn voet gestaan toen leek er niks aan de hand.
Maar achteraf gezien is de voet verkeerd gaan staan en begin dit jaar ben ik weer met hardlopen begonnen.
En toen is dus blijkbaar dat botje dus gescheurd.
Ook bekend als een mars fractuur
Alleen beetje jammer dat ze daar weken over gedaan hebben om achter te komen.
Kon niet eens meer lopen.

Maar goed ik had nu iets reactie in de voet na het fietsen dat kwam niet van dat stukje fietsen maar van de te drukke werkdag erna.
Voorlopig ben ik wel even onder panne als dit genezen is gaan ze nog kijken hoever dat teen kapsel opspeeld.


Ah een halve cm te weinig dat is wel zuur als je daardoor dus 200 km moet fietsen.

Windje is idd nog dun hopelijk snel iets warmer.
Paasdagen schijnen erg mooi te worden. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 12:38 



 
Profiel   

Wat vervelend zeg Scooby
Haha sterkte alvast Leeslampje. Mij niet bellen ongetraind zo’n afstand :=

Wij gaan helemaal 100% over op onze gravels. Net mijn vriend zijn racefiets op Marktplaats gezet en ik mijn mountainbike. We doen letterlijk alles met onze gravels en ik had dit weekend oprecht weer zo’n lol op de mtb route met mijn gravel. Dus dan is het zonde om twee fietsen te hebben staan waar we niets mee doen. Mijn vriend gaat dan ook een wegsetje kopen voor zijn gravel en dan zijn we rond.

Dus als iemand nog een racefiets of mtb zoekt :D
https://link.marktplaats.nl/m1964038180 ... nt=app_ios
https://link.marktplaats.nl/m1964046282 ... nt=app_ios

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 13:48 



 
Profiel   

Gaat dat makkelijk MTB routes op een Gravel bike lijkt mij zo spannend met je dunnere banden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 18:15 



 
Profiel   

Ja gaat heel makkelijk hoor. Mega los zand is niet fijn, maar dat vind ik op een mtb ook niet fijn haha. Mtb banden zijn denk ik doorsnee 50mm? De meeste gravelbikes hebben 45mm of kunnen zelfs ook naar 50 als je dat wil. Ik heb 40mm en dat gaat goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 18:31 



 
Profiel   

Oh ik kijk altijd met een schuin oog naar de mtb routes, maar heb er nu 40mm om zitten.

Ik heb al gespiekt dat één van de routes langs een fietspad ligt, dan ga ik daar toch op een rustig moment een op (en later weer af).

Wat gedoe gehad met mijn ketting na een grote beurt, nu alles weer goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 21:02 



 
Profiel   

scooby09 schreef
Beetje krom geschreven.
Vorig jaar heeft mijn paard op mijn voet gestaan toen leek er niks aan de hand.
Maar achteraf gezien is de voet verkeerd gaan staan en begin dit jaar ben ik weer met hardlopen begonnen.
En toen is dus blijkbaar dat botje dus gescheurd.
Ook bekend als een mars fractuur
Alleen beetje jammer dat ze daar weken over gedaan hebben om achter te komen.
Kon niet eens meer lopen.

Maar goed ik had nu iets reactie in de voet na het fietsen dat kwam niet van dat stukje fietsen maar van de te drukke werkdag erna.
Voorlopig ben ik wel even onder panne als dit genezen is gaan ze nog kijken hoever dat teen kapsel opspeeld.


Ah een halve cm te weinig dat is wel zuur als je daardoor dus 200 km moet fietsen.

Windje is idd nog dun hopelijk snel iets warmer.
Paasdagen schijnen erg mooi te worden. :j


Oei wat vervelend van je voet dan. En dat het zo laat gevonden is dat er een breuk zat.

En ja het wordt beter weer, maar met pasen is de zaak dicht. Dus ik kan over twee weken denk ik pas naar Dronten. Ik kan kan het prima fietsen, maar ik doe zo'n afstand niet meer in de regen. Ene keer gedaan en ik was echt gesloopt toen ik thuis kwam.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 10:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 459 van de 499 [ 12462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen