Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 157 van de 281 [ 7018 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 ... 281  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

 
Profiel   

Heel leuk en wat een lieve foto weer <3 Mriek!! Je ziet er zelf ook goed uit. Fijn dat je herstel voorspoedig gaat.

Hoeveel uur kraamzorg hebben jullie nu uiteindelijk opgenomen per dag?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:24 



 
Profiel   

Wat een lief kaartje en superleuke foto <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:37 



 
Profiel   

Wat leuk mriek dat je vader dat gedaan heeft, leuk kaartje en heerlijke foto van jullie. En nee geen flauw idee welk syndroom. Ze zei dat kan maar hoeft niet, kan ernstig syndroom zijn of niet. Dus kortom alles is gewoon een groot raadsel.

Verloskundige geen eens een echo gemaakt dus heb dan ook zoiets van zal wel... En alles kan dus makkelijk een ruime twee weken wachten zonder enige controle want 14e pas Radboud weer. En tussentijds niks of niemand.

Freekie balen dat de pijn er nog flink is, fijn vd hulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:54 



 
Profiel   

Wel echt een rare manier van doen hoor Marlis. Gelukkig blijf je er rustig onder maar ik vind het nogal uitspraken die inderdaad totaal niet stroken met de tijdlijnen. Hier kun je helemaal niks mee. Dan maar gewoon er vanuit gaan dat er niets mis is met de kleine meid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:07 



 
Profiel   

Gnome schreef
Heel leuk en wat een lieve foto weer <3 Mriek!! Je ziet er zelf ook goed uit. Fijn dat je herstel voorspoedig gaat.

Hoeveel uur kraamzorg hebben jullie nu uiteindelijk opgenomen per dag?


Dank je wel <3
We hebben de volgende uren gekregen:
Zondag van 12:30 - 17:00
Maandag van 08:00 - 17:00
Dinsdag van 08:00 - 16:00
Woensdag van 08:00 - 14:00
Donderdag van 08:30 - 12:30 (hadden we een ander i.v.m. cursus van onze vaste)
Vrijdag van 08:00 - 12:00

We mogen nog 2x 4uren extra krijgen, alleen kost ons dat wel een eigen bijdrage. En we hebben zelf wel het vertrouwen dat het goed komt, dus hebben besloten dat niet te doen. :)

Bedankt KSHancox & Marlis <3

Inderdaad heel gek hoe het allemaal gaat bij jou Marlis. Vervelend ook lijkt mij! Hopelijk heb je snel gewoon duidelijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:37 



 
Profiel   

Mooie uren Mriek! En vloog zo'n dag van 8 tot 5 dan voorbij? Vraag me altijd een beetje af wat ze dan de hele dag doen haha maar vind het ook wel weer een prettig idee ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:44 



 
Profiel   

Gnome schreef
Mooie uren Mriek! En vloog zo'n dag van 8 tot 5 dan voorbij? Vraag me altijd een beetje af wat ze dan de hele dag doen haha maar vind het ook wel weer een prettig idee ofzo.


Die vloog zeker voorbij! :D Ik vond het zondag ook heel erg wennen, wilde haar de hele tijd helpen. Maar ze zei, nee jij gaat zitten met een kop thee en genieten van je zoon. Dit zei ze óók tegen m'n vriend. ;)
Wat ze bij ons allemaal deed was in de eerste plaats ons helpen met Hidde. Met de voedingen, het verschonen, leren hoe we hem in bad konden doen. Maar ook ontbijt & lunch maken, de was wassen, ophangen en opvouwen, de vaatwasser in en uitpakken, stofzuigen, badkamer en wc schoonmaken, bed verschonen... Maar ook samen met ons koffie & thee drinken en dan kletsen over van alles. Lunchen deden we ook samen.
Dus ja, het was zondags wel even wennen maar het was ook heerlijk dat ze er was. :) En heel fijn dat we een klik hadden met elkaar. Hebben ook erg gelachen samen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 23:11 



 
Profiel   

Marlis schreef
En nee geen flauw idee welk syndroom. Ze zei dat kan maar hoeft niet, kan ernstig syndroom zijn of niet. Dus kortom alles is gewoon een groot raadsel.

Verloskundige geen eens een echo gemaakt dus heb dan ook zoiets van zal wel... En alles kan dus makkelijk een ruime twee weken wachten zonder enige controle want 14e pas Radboud weer. En tussentijds niks of niemand.


Ik dacht dat ze je eigenlijk gelijk hadden ingeboekt voor een afspraak in het Radbouw maar je moest zelf die afspraak verzetten, toch? Of heb ik het nou niet goed gelezen?
Ik snap wel dat de VK geen echo maakt, ze kunnen niets 'nieuws' zien met hun apparatuur. Goed/knap van je dat je je nog niet gek Gegoogled hebt, ik had dat allang gedaan. :') Hoe reageert je man er eigenlijk op, is hij net zo nuchter als jij? :)

@Mriek: schattig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:18 



 
Profiel   

Nicje, fijn dat alles goed was :)

Mriek, schattig <3 lekker genieten!

Marlis, alsnog van harte gefeliciteerd, wat balen dat je zo’n rot dag had op je verjaardag :(:)

Vandaag precies 27 weken en gelijk mag ik voor de suikertest enzo, dus ik zit me gezellig stierlijk te vervelen :')
Gelukkig lijkt alles eindelijk een beetje de goede kant op te vallen… we zijn gister ook gebeld dat er alsnog 3u per dag kraamzorg is geregeld dus ik ben helemaal happy *\o/*
Ondertussen is ook mijn woning verkocht en krijgen we over 1,5 week de sleutel van ons nieuwe huis :D op naar alleen nog maar positieve dingen :j :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:21 



 
Profiel   

Yeahh fijn nieuws Linda!! Hopelijk ook een goede suikertest. Gefeliciteerd met alles zover *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:22 



 
Profiel   

Wat een mooi bericht, Mriek. Fijn dat het zo lekker loopt bij jullie! Zo'n kraamverzorgster is goud waard.

Spannend, Marlis. Nog even afwachten dus hoe het zich ontwikkelt. Gelukkig tot dusver alles goed in ieder geval. Dat wachten is wel erg vervelend, probeer het in tussentijd zoveel als mogelijk naast je neer te leggen.

Linda, succes vandaag. Fijne berichten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:39 



 
Profiel   

UK_eef schreef
Marlis schreef
En nee geen flauw idee welk syndroom. Ze zei dat kan maar hoeft niet, kan ernstig syndroom zijn of niet. Dus kortom alles is gewoon een groot raadsel.

Verloskundige geen eens een echo gemaakt dus heb dan ook zoiets van zal wel... En alles kan dus makkelijk een ruime twee weken wachten zonder enige controle want 14e pas Radboud weer. En tussentijds niks of niemand.


Ik dacht dat ze je eigenlijk gelijk hadden ingeboekt voor een afspraak in het Radbouw maar je moest zelf die afspraak verzetten, toch? Of heb ik het nou niet goed gelezen?
Ik snap wel dat de VK geen echo maakt, ze kunnen niets 'nieuws' zien met hun apparatuur. Goed/knap van je dat je je nog niet gek Gegoogled hebt, ik had dat allang gedaan. :') Hoe reageert je man er eigenlijk op, is hij net zo nuchter als jij? :)

@Mriek: schattig!

Maasziekenhuis maakte die afspraak en moest zelf bellen om te verzetten. Afspraak werd dus een dag eerder. En nu 2 weken en twee dagen wachten en dan pas weer.

Nee mn vriend wordt ik af en toe gek van. Die blijft denken dat ik dingen anders kan doen. En wilt voor mij keuzes maken.

Tja met klein hoofd ga je ook Googlen. Maar vervolgens heeft het geen te klein hoofd

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:52 



 
Profiel   

linda2008 schreef
Nicje, fijn dat alles goed was :)

Mriek, schattig <3 lekker genieten!

Marlis, alsnog van harte gefeliciteerd, wat balen dat je zo’n rot dag had op je verjaardag :(:)

Vandaag precies 27 weken en gelijk mag ik voor de suikertest enzo, dus ik zit me gezellig stierlijk te vervelen :')
Gelukkig lijkt alles eindelijk een beetje de goede kant op te vallen… we zijn gister ook gebeld dat er alsnog 3u per dag kraamzorg is geregeld dus ik ben helemaal happy *\o/*
Ondertussen is ook mijn woning verkocht en krijgen we over 1,5 week de sleutel van ons nieuwe huis :D op naar alleen nog maar positieve dingen :j :D

Succes met de suiker test en fijn van het huis en kraamzorg

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:53 



 
Profiel   

MissAnnemijn schreef
Lactatiekundige mag volgens mij iedereen zich noemen, met IBCLC hebben ze ook echt een HBO niveau opleiding gevolgd.
Volgens mij is er al 10 jaar geen HBO opleiding in Nederland meer die je daarvoor opleidt dus dan zullen ze op termijn helemaal uitsterven ben ik bang.

KSHancox schreef
Mijn verlof is 'begonnen' (had nog veel vakantie uren van vorig jaar) en ik voel me opeens zo vreselijk niet mobiel. :')
Heerlijk! Hoe bevalt het?

Marlis schreef
Waar de groei onderaan de curve gemeten was vorige week is de groei nu gemiddeld gemeten.

Alles ziet er goed uit.
Ligt nog steeds in stuit.

Alleen wel weinig beweging maar er is wel beweging. Dus nu moet ik over twee weken bij andere echoscopiste weer zo zelfde echo en indien dan zelfde willen ze vruchtwater punctie

Ik vroeg waarom geen ctg dan maar niet echt antwoord op gekregen.
Fijn dat het er allemaal goed uit ziet :) Hebben jullie de NIPT laten doen eerder in de zwangerschap?

Freekieee schreef
Hier ging t vannacht niet geweldig. Ben beneden op de bank blijven slapen, ik moet echt een paar x er uit om te plassen. En ivm de verbouwing slapen wij tijdelijk op zolder en elke c die trap op en af werd hem echt niet.
Kun je misschien tijdelijk een bed beneden zetten? Op de bank slapen lijkt me inderdaad dat je daar gebroken af komt :=

Nicje87 schreef
Even korte Update: afgelopen donderdag was P9.8 en vandaag in het ziekenhuis P23. Dus helemaal goed en bloedvaatje in hoofd en druk navelstreng ook helemaal goed. Over 2 weken weer een echo in het ziekenhuis om te controleren of het dan nog steeds goed gaat. We kunnen weer ontspannen hihi
Fijn dat het allemaal goed was in het ziekenhuis. Wat een verschillen qua meten zeg!

MissAnnemijn schreef
Melanie dat herken ik! Wij gaan zaterdag uit eten maar ik heb er weinig plezier in nu ik amper iets mag -O- Straks maar inhalen dus :Y)
Sowieso wil ik sushi in de kraamweek :')
Ik heb al een lijst gemaakt wat we die weken (en de weken daarna) eten. Dan kan ik dat alvast als bestelling bij de supermarkt erin jassen en hoeven we er dan niet over na te denken. Heb alleen wel gekozen voor gewoon normaal / gezond / makkelijk te bereiden eten en dan één dagje afhaal (sushi!). Het zijn sowieso de kleinere dingetjes die ik wel erg mis.. gerookte zalm, zachtgekookt ei, fuet. Die gaan sowieso allemaal op de boodschappenlijst straks haha.

mriek1990 schreef
Dit is trouwens de voorkant en binnenkant van ons geboorte kaartje. Tekeningen zijn gemaakt door mijn vader. Als tekst hadden we er in staan: "Vanaf het begin gek op elkaar, nu samen houden van jou." <3
Wat een mooi en origineel kaartje hebben jullie!

mriek1990 schreef
Gnome schreef
Mooie uren Mriek! En vloog zo'n dag van 8 tot 5 dan voorbij? Vraag me altijd een beetje af wat ze dan de hele dag doen haha maar vind het ook wel weer een prettig idee ofzo.
Die vloog zeker voorbij! :D Ik vond het zondag ook heel erg wennen, wilde haar de hele tijd helpen. Maar ze zei, nee jij gaat zitten met een kop thee en genieten van je zoon. Dit zei ze óók tegen m'n vriend. ;)
Wat ze bij ons allemaal deed was in de eerste plaats ons helpen met Hidde. Met de voedingen, het verschonen, leren hoe we hem in bad konden doen. Maar ook ontbijt & lunch maken, de was wassen, ophangen en opvouwen, de vaatwasser in en uitpakken, stofzuigen, badkamer en wc schoonmaken, bed verschonen... Maar ook samen met ons koffie & thee drinken en dan kletsen over van alles. Lunchen deden we ook samen.
Dus ja, het was zondags wel even wennen maar het was ook heerlijk dat ze er was. :) En heel fijn dat we een klik hadden met elkaar. Hebben ook erg gelachen samen. :D
Super dat je zo'n goede klik had met de kraamzorg. Daar hoop ik deze keer ook echt op :j

linda2008 schreef
Vandaag precies 27 weken en gelijk mag ik voor de suikertest enzo, dus ik zit me gezellig stierlijk te vervelen :')
Gelukkig lijkt alles eindelijk een beetje de goede kant op te vallen… we zijn gister ook gebeld dat er alsnog 3u per dag kraamzorg is geregeld dus ik ben helemaal happy *\o/*
Ondertussen is ook mijn woning verkocht en krijgen we over 1,5 week de sleutel van ons nieuwe huis :D op naar alleen nog maar positieve dingen :j :D
Succes met de suikertest én fijn dat er goed nieuws is gekomen vanuit de kraamzorg.

Hier kabbelt het allemaal wat voort. Ik merk dat ik vaker harde buiken heb die niet écht pijnlijk zijn maar ook niet pijnloos, een beetje irritant als het ware. Ik ben alweer bijna 37 weken dus maak me er niet zo’n zorgen om. Zondag ga ik nog een dag met m’n broertje naar het strand voor de sterfdag en verjaardag van pap. Normaal gesproken maken we een flinke wandeling maar dat zit er nu niet in (en strand is toch snel 2 uur rijden voor ons) dus even kijken hoe we de dag nu vorm gaan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:28 



 
Profiel   

@kiwipitje; wij hebben de nipt laten doen niks uitgekomen en hebben ook de 13 en 20 weken echo gedaan en daar was ook alles goed.

37 weken alweer. Bijna babytime. Spannend. Mooi zo dag maar wel zwaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:36 



 
Profiel   

Laatste loodjes kiwi.. Kan nu ieder moment veilig ter wereld gaan komen dus. Heel spannend!

Hopelijk kunnen jullie er nog een mooie dag van maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:47 



 
Profiel   

Marlis schreef
@kiwipitje; wij hebben de nipt laten doen niks uitgekomen en hebben ook de 13 en 20 weken echo gedaan en daar was ook alles goed.

37 weken alweer. Bijna babytime. Spannend. Mooi zo dag maar wel zwaar.
Dat geeft denk ik wel wat vertrouwen dat dat allemaal goed was toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:54 



 
Profiel   

Ik ben helemaal gelukkig met mijn broek. Heb denk ik al een half jaar geen spijkerbroeken aan gehad. Voelde me gelijk weer mens haha. Ook maar even mooie foto's gemaakt. 34 weken alweer onderweg.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 14:09 



 
Profiel   

Grappig Gnome, wat een verschil een broek al niet kan maken! Flinke buik al, hier nog een stuk kleiner terwijl we dezelfde datum hebben *D .
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 14:20 



 
Profiel   

Sting schreef
Grappig Gnome, wat een verschil een broek al niet kan maken! Flinke buik al, hier nog een stuk kleiner terwijl we dezelfde datum hebben *D .
[ [url=m/n2ywJy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Echt een groot verschil inderdaad! Dacht even snel te spieken wat het geslacht ging worden maar dat houden jullie geheim haha.

Geen idee waarom is zo groot is inderdaad. Zou denken veel water of groot kind maar beide niet het geval. Gelukkig voel ik me niet topzwaar en kan nu sinds een paar dagen ineens weer bukken dus ik geniet ervan zolang het duurt.

Net gelijk even de kapper ingepland met 36 weken. Zal er daarna voorlopig wel niet van komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 14:27 



 
Profiel   

Ik heb nog gellak gepland staan met 38+4 maar dat is misschien wel wat tricky :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 15:40 



 
Profiel   

Kiwipitje, dat schiet echt op bij jou! Gekke periode lijkt me, het idee dat het ieder moment kan gebeuren, maar ook nog een maand kan duren.

Leuke buikfoto's Gnome en Sting! Inderdaad een flink verschil! Op basis van de buik valt er inderdaad weinig te zeggen over de grootte van het kindje o.i.d. Ik liep met de vorige zwangerschap zo'n 3 weken achter op een vriendin van mij, maar had een véél grotere buik. Terwijl zij dus én verder was in haar zwangerschap en ook nog een groter kindje heeft gekregen. Ligging is dan gewoon anders denk ik, wellicht ook wat aanleg.

Heerlijk om met 36 weken nog even naar de kapper te gaan, Gnome, heel verstandig. Hoef je daar voorlopig even niet meer aan te denken :) Fijn trouwens dat je weer kunt bukken. Kun je ineens je schoenen weer strikken, haha!

Hier nu 25 weken, maar echt al een behoorlijke buik. Heb het idee dat het een stuk sneller gegroeid is dan bij de eerste. Ben soms wel bezorgd waar het eindigt, maargoed.. Alles voor het goede doel, en we zien daarna wel weer verder.

Hoe gaat het met jullie cravings? Zelf heb ik zin in alles met veel suiker. Chocola, koekjes, winegums, noem maar op. Hartige dingen dan weer helemaal niet, ik vind het bijvoorbeeld erg lastig te verzinnen wat we moeten eten. Het is nog niet zo erg dat ik mijn man 's avonds laat op pad stuur om iets lekkers te halen, maar ik heb wel een pak Mars-ijsjes van de AH meegenomen, hmmmm... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 15:44 



 
Profiel   

Hier geen cravings, eigenlijk de hele zwangerschap niet gehad.

Gnome en Sting, mooie buik fotos en heel verschillend.

Dit was mijn buik met 30 weken. Met een baby in stuit ligging.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 16:33 



 
Profiel   

Melanie_D schreef
Hier nu 25 weken, maar echt al een behoorlijke buik. Heb het idee dat het een stuk sneller gegroeid is dan bij de eerste. Ben soms wel bezorgd waar het eindigt, maargoed.. Alles voor het goede doel, en we zien daarna wel weer verder.

Hoe gaat het met jullie cravings? Zelf heb ik zin in alles met veel suiker. Chocola, koekjes, winegums, noem maar op. Hartige dingen dan weer helemaal niet, ik vind het bijvoorbeeld erg lastig te verzinnen wat we moeten eten. Het is nog niet zo erg dat ik mijn man 's avonds laat op pad stuur om iets lekkers te halen, maar ik heb wel een pak Mars-ijsjes van de AH meegenomen, hmmmm... :D


Volgens mij is dat wel standaard inderdaad dat je buik veel sneller groeit als het je tweede of derde kindje is. Omdat je lichaam al weet wat het moet gaan doen ofzo.

Hier ook wel veel meer een zoetekauw geworden tijdens de zwangerschap. Snoepte hiervoor nooit maar het is niet dat ik zakken vol weg stouw haha. Heb wel eens in de zoveel tijd ineens heel veel zin in softijs ja.

Zijn vanmorgen met de hond naar de dierenarts geweest. Nagel is eruit getrokken. Ik stond met tranen in m'n ogen op de gang ;( kon dat even niet aanhoren.. Al hoorde ik dr alsnog door de deur gillen. Nu hopelijk snel van de pijn af en binnenkort weer een blije hond. Vooralsnog is ze nog zieliger dan gisteren maarja geef dr eens ongelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 17:03 



 
Profiel   

Linda vandaag suikertest gehad. Nog wel iets kunnen vinden om te doen tijdens het wachten? Hopelijk heb je snel de uitslag!
Wat fijn van de kraamzorg! Krijg je dan 3uur per dag? Gefeliciteerd ook met de verkoop van je woning.
Op naar een fijne tijd in jullie huisje!

Kiwipitje hmm sushi! Ik eet geen vlees en vis, dus heb sushi niet gemist tijdens mijn zwangerschap. :D Maar kan mij voorstellen dat je er weer flink zin in hebt als je het niet mag!
Bedankt, wij zijn ook heel blij met het kaartje <3 Had jij de vorige keer geen klik met je kraamzorg? Dat lijkt mij echt heel erg vervelend. :(
Heb je de hele tijd harde buiken? Of vooral als je iets doet?
Lekker zondag naar het strand, ook voor een mooi iets. Ga voor jullie duimen dat het lekker weer wordt. (In elk geval droog!) Eind is in zicht voor je! :) Ben benieuwd of je de gellak afspraak gaat halen.

Gnome mooie foto's! Staat goed die broek :) Goed idee van de kapper. Even een babyproof kapsel. ;)
Wat sneu van de hond. Hopelijk voelt hij zich nu snel beter. Hadden ze 'm geen verdoving gegeven toen de nagel eruit trokken? Vreselijk als je dier pijn heeft, snap heel goed dat je dat niet trok. :( Hoe gaat het nu?

Sting ook een mooie foto. Hele toffe kleur jurk. Bijzonder het verschil met jou buik en die van Gnome!

Melanie heb je veel last van je buik? Als in, dat hij al in de weg zit bij je? Hmm...die mars ijsjes zijn zo lekker, ik ken ze. ;) Ik had niet echt cravings voor langere tijd. Meer dat ik inééns ergens heel erg zin in had. (Zoals Buys zoenen haha)

Marlis ook een mooie buik!

Hier weer een heerlijke dag gehad met Hidde. Jammer dat het zo'n prut weer was, bah! Om 12uur heeft onze kraamhulp het afgesloten. We hadden nog een lekker chocolade plankje voor haar gehaald, vond ze helemaal leuk.
Wel jammer dat we nu zelf weer de was enz moeten doen haha. ;)
Vind het een bizar idee dat Hidde alweer een week bij ons is! Vandaag was officieel mijn uitgerekende datum. Dus als het geen geplande keizersnede was geweest had hij in theorie nog in mijn buik kunnen zitten.
Maar we zijn heel blij dat hij al gekomen is. <3

Iedereen fijn weekend! Hopelijk gaan alle klachten en pijnen snel over. ♡
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 23:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 157 van de 281 [ 7018 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 ... 281  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen