Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 76 [ 1891 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 76  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

 
Profiel   

Saskia89 schreef
Wat vreselijk Primavera. Moet een enorme klap zijn geweest als je van de ene op de andere dag zo’n mededeling krijgt. Kwamen ze er dan ook pas vrij laat achter dat er iets met Liam aan de hand was? Of dachten ze aanvankelijk dat het ‘mee zou vallen’?

En dankje. We mogen pas vanavond, dus we moeten nog even geduld hebben met baby kijken :D


Hoe was je echo gisteren? :D

We hebben vanaf de 20 weken echo meerdere meningen en opinies gehad. Gynaecoloog 1 gaf op 20 weken aan iets te zien maar dat dat nog niet direct iets moest betekenen. Second opinie bij gynaecoloog 2 die zei dat hij bevestigde wat zij gezien had maar dat ik me inderdaad niet teveel zorgen moest maken.

We hebben dan de keuze gehad om doorverwezen te worden naar Genk waar gynaecoloog 3 aangaf dat ze ons terrecht door hadden gestuurd en dat het zeer nauw opgevolgd moest worden omdat dit echt nog wel eens problemen kon gaan geven.

Dan zijn we via haar doorgestuurd naar Leuven waar we nog 2 of 3 verschillende professoren hebben gezien en die zeiden telkens dat ze idd wel iets zagen maar dat we ons vooral geen grote zorgen moesten maken.
Dat hebben ze bij elke controle vanaf dan volgehouden tot de 28 weken echo. De 28 weken was de laatste echo en daar kwam dan uit dat de hersentjes idd te klein waren maar dat het kindje ook te klein was en dat alles wel in zijn eigen tempo en op zijn eigen lijn groeide dus dat ze er niks speciaals meer van verwachtte. We hebben dan de keuze gekregen om de MRI (die uit voorzorg gepland stond als de 28 weken echo slecht was) wel of niet uit te voeren om heel het proces te kunnen afsluiten. We hebben die dan gedaan en die bleek dus finaal mis te zijn...

Jeetje lisitano wat enorm fanatiek nog! Ik heb wegens een chronische rugblessure een heel grote kans dat ik weer uit kom te vallen helaas (bij Liam ook vanaf 18 weken in de ziektewet gezeten) maar hoop dit keer wel langer door te kunnen blijven gaan. Moet niet denken aan nu nog te sporten hoewel ik normaal heel sportief ben ook :+

Sylvie voelen is heel verschillend. Ik voelde Liam al vanaf een week of 14/15 kriebelen en vanaf een week of 18 kleine plopjes/trapjes. Ik had ook de placenta voor maar het is heel normaal om pas beweging te voelen vanaf de 20/25 weken hoor, zeker bij je eerste!
Ik deed wel vanaf 14 weken elke week even met de Doppler thuis luisteren <3 even het hartje opzoeken <3
Knap dat je nog kunt wachten tot 21 april! Ik duim heel hard voor je mee dat dit keer alles mooi op zijn plekje zit en goed groeit <3

Hier kon je bij Liam vanaf 10 weken duidelijk een kindje zien. Daarvoor was het nog niet veel :P

Dit was Liam met 7 weken
[ img ]

En dit was Liam met 10 weken
[ img ]


Verschilletje he :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:16 



 
Profiel   

@primavera : Oh wauw wat mooi om het verschil te zien tussen de eerste echo en dan die op 10 weken. Daar zie je echt al armpjes en beentjes <3
Idd 21 april is nog wel even, en af en toe krijg ik het nog benauwd als ik eraan denk maar ik probeer rustig te blijven en mij even te focussen op andere dingen zoals onze verbouwing thuis :P
Geduld wordt beloond zeggen ze :D (hoop ik ;( )

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:35 



 
Profiel   

Primavera: Wat een verhaal joh. Het klinkt bijna onwerkelijk.

De echo was goed :D. Ze heeft ook nog de standaard dingetjes nagelopen, zoals het hartje, schedeltje etc. Alles zag er mooi uit. En… we hadden het goed gezien met 13 weken, het is een jongetje! Geen twijfel mogelijk zei ze. Had ook niet anders verwacht :D

Wil voor de familie dit weekend een foto maken van ons zoontje en de hond met een bordje dat ze een broertje krijgen. Of dat ook daadwerkelijk gaat lukken met die twee, is de vraag :')
Hier kan ik het geslacht wel alvast delen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 15:18 



 
Profiel   

Yay een jongetje! Zijn jullie er blij mee of hadden jullie geen voorkeur? Was het wat je verwacht had, buiten je vermoeden na de 13 weken echo :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 16:26 



 
Profiel   

Ja, had echt een beeld in mijn hoofd van twee jongetjes. We hadden geen voorkeur, maar had wel heel raar opgekeken als het een meisje was geweest. Puur omdat ik dat echt niet verwacht had, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 16:46 



 
Profiel   

Wat een verhaal primavera. Heel heftig allemaal.

Wat fijn dat alles goed was Saskia! En wat leuk, nog een jongetje!

Kan niet wachten om ook het geslacht te weten, nog 11 dagen :):). Hoop ik tenminste, bij mijn dochter moest ik de dag erna terug omdat ze echt met geen mogelijkheid haar billen/onderkant wilde laten zien. Ik heb toen 10 minuten staan springen en gek doen in die wachtkamer en nóg werkte ze niet mee, eigenwijs ding. Hopelijk is deze iets meewerkender :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:34 



 
Profiel   

Hahaha, dat had ik bij de 20-wekenecho van ons zoontje ook. Hij lag ondersteboven en wilde niet omdraaien. Uiteindelijk lukte het bij ons wel :')

Ben nu onwijs benieuwd of ze op elkaar lijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:39 



 
Profiel   

Wat heftig Primavera.

Leuk nog een jongen Saskia!

Bij hoeveel weken doen jullie de geslachtsecho? Bij m’n dochter zaten we midden in Corona en mocht het pas weer bij 17 weken. Ik twijfel om nu een afspraak te maken bij 14 weken, maar ben toch bang dat ze het dan nog niet goed kunnen zien. Al mag je dan wel gratis terugkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:02 



 
Profiel   

Wij horen over 3 weken (bij 16.2) of het een jongetje of een meisje is. Ik voel me echt heel anders als de vorige keer, maar of dat nou ook betekent dat het nu ene jongen is haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:02 



 
Profiel   

Hallo dames! Er is een hoop gekletst, via telefoon is het lastig om op iedereen te reageren.

Wil iedereen weten wat t word?
Wij twijfelen nog een beetje maar goed. Eerst maar is naar de eerste echo de 14e. Als alles goed is maar is serieus nadenken of we het geslacht al willen weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:19 



 
Profiel   

Bij mij issie op 16+3. De vorige keer had ik 'm pas op 18 weken.

Ik wil wel graag weten wat het wordt, ik hou niet van verrassingen en ik zou, als ik het niet zou weten, heel bang zijn dat ik de hele zwangerschap het idee heb dat het bijvoorbeeld een meisje is en het blijkt dan een jongetje te zijn, dat ik dan zo 'teleurgesteld' ben dat ik het niet goed heb ingeschat/aangevoeld - daar zou ik niet makkelijk in kunnen schakelen.

Dan zou het haast lijken alsof ik niet blij zou zijn met het geslacht of het kindje, terwijl de teleurstelling in mijn hoofd dan zou zijn dat ik het dus fout had ingeschat (en mijn hoofd houdt van drama dus ik zou er dan meteen ook van maken dat ik dus schijnbaar wel een hele slechte moeder zou moeten zijn als ik zelfs dat niet goed kan aanvoelen :') ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:26 



 
Profiel   

Wij hebben de 12 weken echo op 8 mei. Ik ben dan 12+6 en die dag wordt ook de nipt afgenomen.
Ik verwacht dus een kleine week/10 dagen later de uitslag en voorlopig hebben we een gender reveal gepland voor 20 mei <3 nu nog zorgen dat ik iets geregeld krijg zonder dat we zelf te vroeg weten wat we krijgen :=

20 mei ben ik dan 14+4 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:04 



 
Profiel   

Bij ons was de geslachtsecho met 16 weken. Vorige keer hebben we gewacht tot de 20-wekenecho. Ik wilde gewoon weten of m’n gevoel klopte. M’n vriend wil het ook absoluut geen verrassing laten trouwens. Ook vanuit praktisch oogpunt :+

Ik voel me deze zwangerschap nóg beter dan bij m’n vorige zwangerschap. En toen had ik eigenlijk al geen klachten. Voor mij een extra reden om in te zetten op een jongen. Ik link misselijkheid erg aan meisjes :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:09 



 
Profiel   

Haha Saskia :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:12 



 
Profiel   

Hier willen we het inderdaad ook vanuit praktisch oogpunt weten, maar daarvoor kunnen we prima wachten tot de 20 weken echo. Vandaag de eerste echo gehad en zit inderdaad op 11+5, bijzonder om dan gelijk al zo’n ‘grote’ baby te zien.

Mijn gevoel zegt trouwens een meisje en dat van m’n vriend ook, maar die verwachtte ook een tweeling :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:15 



 
Profiel   

SennaS schreef
Ik twijfel om nu een afspraak te maken bij 14 weken, maar ben toch bang dat ze het dan nog niet goed kunnen zien. Al mag je dan wel gratis terugkomen.


Een goede echoscopist kan, mits de baby goed ligt, al wel wat zien hoor.
Dit was Liam op 10 weken en hier hadden we al een vermoeden :=
[ img ]

Hier was hij 14 weken en was er geen twijfel meer mogelijk :Y)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:15 



 
Profiel   

Mijn dochter werkte nooit mee met echo’s, vandaar mijn bedenkingen ;) Bij Liam is het duidelijk te zien met 14 weken inderdaad.

Wij zijn beiden gewoon echt mega nieuwsgierig, daarom willen we het weten zodra het kan :Y)
Ik ben weer heel misselijk, al gaf ik m’n vorige zwangerschap wel meer over, maar ik link misselijkheid in mijn geval niet perse aan een jongen of meisje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:26 



 
Profiel   

Wauw Primavera! Zo'n heftig verhaal. Wel mooi de echo's van Liam te zien, zo snel dat het beeld verandert! :wow:

Saskia, proficiat een jongen! Jullie hebbem al een zoontje? Ik denk dat twee van hetzelfde geslacht soms wel leuker voor de kindjes is!

Ik wil het zeker wel weten. Ik zou ook bang hebben dat ik 'teleurgesteld' ben doordat ik in mijn hoofd anders dacht. :') Plus zou de kleertjes/spullen effectief wel een beetje willen aanpassen. Wij doen ook de NIPT en krijgen daarbij dan het geslacht. Maar hier ook nog de eerste echo doorkomen _O-

Zo'n vele koppige kindjes tijdens de geslachtsecho :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:29 



 
Profiel   

Nee ze moeten wel een beetje meewerken idd anders zie je nog niet veel.
Spannend hoor! Ik duim voor jullie mee :D Heel logisch dat jullie zo nieuwsgierig zijn!

Hier is het nieuwsgierigheid en praktisch.. heel de kast ligt nu vol met kleding voor jongetjes en dat moet aangepast worden als het dit keer een meisje blijkt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:32 



 
Profiel   

Tof, die echo’s van Liam! En inderdaad duidelijk een jongetje. Denk dat het herkennen van een jongen vaak ook iets makkelijker is. Vooral als ze met de beentjes wijd liggen :+

Kleertjes kopen is ook leuker als je het geslacht weet, vind ik tenminste ;) Alle onhandige rompers en truitjes gaan de deur uit, dus goed excuus om hier en daar iets nieuws te kopen haha.

Larisske, we hebben inderdaad al een zoontje. Ik hoop dat ze elkaar leuk gaan vinden :+
Spannend, de eerste echo!

Ilse, je bent al lekker op weg! Gaan jullie ook de 13-wekenecho doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:23 



 
Profiel   

13 weken gaan we wel doen… ookal voegt het niet echt iets toe nu we net deze hebben gehad, maargoed, extra keer kijken is altijd leuk.

Qua kleertjes… als het nou een jongetje blijkt super leuk om extra te shoppen, maar ik vind dat dan ook weer zonde van al die super leuke meisjeskleren die ik op zolder bewaar.

Weet iemand waarom ze geen geslacht doorgeven na de NIPT in Nederland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:45 



 
Profiel   

Ik weet niet of het waar is maar ik heb me laten vertellen dat dat is omdat de abortus wet in Nederland langer is en er koppels zijn die op basis van geslacht de zwangerschap aborteren. Door het geslacht pas later bekend te maken kan dit niet meer.

In België kun je geen abortus meer laten doen na 12 weken. Dus dan kan t geslacht ook bekend worden als je van die reden uitgaat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 22:00 



 
Profiel   

Dat gaf onze verloskundige ook als reden. Mijn reactie was dat je voor het geslacht ook zelf een echo kunt inplannen (is nog goedkoper ook, al wordt de NIPT wel gratis in NL). Daarop was haar reactie: ‘dat kan inderdaad, maar we moeten het niet te makkelijk maken ;)

In Nederland mag abortus tot het kindje levensvatbaar is buiten de buik, ik meen tot 24 weken. Bizar lang eigenlijk. Nooit bij stilgestaan dat dat in België zoveel korter is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 06:24 



 
Profiel   

Tot 24 weken is inderdaad heel lang, maar 12 vind ik dan wel weer vrij kort. Ik vind dat ook een ingewikkeld ethisch vraagstuk nu de minimale leeftijd dat een baby kan overleven buiten de baarmoeder steeds meer naar voren komt.

Maargoed, ongezellig onderwerp, iemand goede plannen voor het weekend (met dit vieze natte weer)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 06:38 



 
Profiel   

Sorry voor mijn afwezigheid! Heb redelijk meegelezen dat wel. Maar wij waren lekker in Parijs <3
Mooi ook die echo’s van Liam daar kan je het echt goed op zien. Ik hoop dat het een jongetje wordt mijn vriend maakt het niet uit. Maar bijna iedereen om mij heen zegt dat ik een meisje krijg :')
Van een vriendin vind ik het wel eng want die heeft bij iedereen gelijk gehad wat ze kregen en ook zij zegt dat ik een meisje krijg :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 08:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 76 [ 1891 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 76  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen