Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 22:07

@MuSLi : ik kan gelukkig thuis trainen. Als ik eenmaal thuis ben uit werk wilde ik vaak de deur niet uit. Dus klein begonnen met wat spullen, maar inmiddels staat de zolder redelijk vol met trainingsmateriaal. Merk ook dat ik op een of andere manier werkt dit beter. Heb geen reden om te zeggen dat ik niet kan trainen.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 22:14

Doe je goed @Serenta. Ik kan zowel thuis als in de sportschool trainen. Naar de sportschool ga ik alleen voor groepslessen, dat geeft mij net een beetje extra motivatie ;) beetje stok achter de deur idee.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 12:45

Geniet van je dagje niks doen müsli.

Hier eigenlijk de hele week nasleep gehad van het ziek zijn. Alleen donderdag geklommen, maar dat ging nog niet erg van harte.

Serenta, wat fijn dat je thuis kan trainen, dat maakt het wel lekker laagdrempelig.

Hier nog een rustig weekend qua sporten. Vandaag even rondje hardlopen, maar hou het nog even kort.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 23:02

Serenta goed bezig!
Blijf het knap vinden jouw challenge musli

Ik heb de smaak weer te pakken.
Ma/di/wo niks gedaan. Ja gewerkt. Aan de boot geklust. Uitgerust. Maar niks actiefs verder.
Donderdag naar hardlooptraining geweest.
En sindsdien heb ik de smaak weer te pakken.
Vrijdag 22 km hardgelopen.
Zaterdag en zondag zeiltraining gehad.

Hoop dat je je snel weer beter voelt Lieke.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:58

Fijn dat je de smaak weer te pakken hebt @LMM :)

Hier nog steeds last van taai slijm en heel veel hoesten (al een week of 6).
Had toch gehoopt dat het ergens wel eens beter zou worden. Maar -O-

De eerste week na de challenge toch maar een beetje rustig aan gedaan so far.
Maandag: rust
Dinsdag: wielrennen met groepje
Woensdag: rust
Donderdag: rust
Vrijdag: kickboksen/circuit
Zaterdag: kickboksen/conditie
Zondag: hardlopen duurloop

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 19:46

Müsli, irritant zeg dat het niet weg gaat. Maar volgens mij wel echt iets wat heerst en blijft hangen. Ik hoor ook iedereen erover.

Hier
Maandag klimmen
Dinsdag hardlopen 5km
Woensdag yoga (kort)
Donderdag klimmen (nu onderweg)
Vrijdag eindelijk weer eens Mtb en (ochtendje vrij)

Voel me weer fit (ondanks ook wat slijm en een kuchje in de ochtend). Weer zin om hard te gaan trainen

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 20:16

Zijn er nog fietsers hier? MTB en is erg leuk, maar mijn zadel is drama. Ik ben eigenlijk op zoek naar een winkel waar ze mij goed kunnen adviseren en dus ook voldoende vrouwenzadels hebben. Iemand hier tips? Omgeving randstad zou wel fijn zijn, evt richting arnhem

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:08

Ik ben in Arnhem bij Mantel geweest voor mijn fietszadel.
Was weliswaar voor een hybrid/touring fiets en niet voor MTB, maar er was wel veel keus en advies a.d.h.v. een meting hoever je zitbeenknobbels uit elkaar staan.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 20:46

Leuk dat jij aan wielrennen doet musli!!
Lijkt me ook wel wat.
Alleen niet in het bezit van zo’n fiets, en voorlopig ook geen geld voor.

Lieke ik heb ook een mtb. Je inspireert me om dat weer eens op te pakken. Ik heb geen verstand van zadels.

Ik heb maandag warme yoga gedaan, aerial yoga en 2x flink gewandeld met de hond.
Dinsdag avond hardlooptraining. Voor het eerst weer savonds. Superfijn dat het weer langer licht is.
Woensdag geklust waardoor ik te moe was om nog te sporten.
Donderdag hardlooptraining.
Vrijdag wezen toerzeilen (bijna windstil).
Zaterdag, zondag en vandaag op zeilwedstrijd geweest, erg genoten!!

Nu moe haha.
Komende dagen beetje rustig aan denk ik.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:18

Marije bedankt voor de tip. Zie dat mantel ook in Utrecht zit, dus ga eens even bellen. M'n zitbeenknobbels doen namelijk nog steeds pijn van vrijdag.

Zaterdag heerlijk hardgelopen in het zonnetje in de duinen. Dat was echt genieten.
LMM, waar heb je gezeild?

Nu rondje hardlopen, even nieuwe schoenen uit proberen.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:09

Graag gedaan, @Lieke
Los van het zadel zelf, kun je kwa zadelpijn ook nog heel wat voorkomen door de afstelling van je zadel wat aan te passen.
In de winter fiets ik met schoenen met dikkere zolen en in de zomer met dunnere. Als ik mijn zadelhoogte niet aanpas van winter naar zomer, zit ik met mijn zomerschoenen niet lekker op mijn fiets. Het is maar een paar mm zadel lager, maar het is het verschil tussen wel of niet lekker zitten.

Ik was verder wat afwezig hier, beetje dipje in posten, sporten zelf gaat wel aardig.

Heb vanmiddag een kennismaking bij een sportschool.
Ik merk dat ik naast het kickboksen nog iets (meer) aan krachttraining zou moeten doen, maar het ontbreekt me in mijn eentje aan inspiratie en daardoor ook aan motivatie.
En ik vind sporten a.d.h.v. filmpjes echt 3x niks.
Heel knap voor mensen voor wie het werkt, maar voor mij dus niet.

Dus beetje aan het rondneuzen gegaan.
Er zit een kleinschalige sportschool op 400 m van huis, waar ik altijd voorbij loop als ik mn auto aan de lader heb gezet en terug naar huis loop of hem weer op ga halen.
Die website eens bekeken, maar sprak me toch nog niet helemaal aan.
Toen maar eens verder gegoogled en er zit 300 m verder nog een andere kleinschalige sportschool waarvan de website me in eerste instantie veel meer aanspreekt.
Daar dus een afspraak voor kennismaking gemaakt, eens kijken hoe de sfeer daar is en of zij me kunnen bieden wat ik nog zoek.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 22:56

Gelukt Lieke met je zadel?
En hoe zitten je schoenen?

Marije hoe was je sportschool?

Ik had maandag de laatste dag van een driedaags zeilevenement.
Dinsdag moe, hardlooptraining afgezegd en achteraf toch ook wel weer spijt van. Het was denk ik wel goed geweest om toch te gaan. Ik zeg mijn hardlopen namelijk erg makkelijk af soms. Terwijl ik er meestal erg van geniet.
Woensdags een zeilwedstrijd gehad, was fijn.
Donderdag fijne hardlooptraining gehad
Vrijdag een iets te zware hot yoga les
Zaterdag flink rondje hardgelopen. Gevallen onderweg helaas, best wel een zere knie van. Maar tegelijk ook erg genoten. Het was goed weer en een mooie omgeving.
Vandaag weer zeilwedstrijd gehad, en dit keer een hele mooie eindstand te pakken. Geeft me echt een trots gevoel dan.

Ik vaar grote evenementen. En kleine onderlinge wedstrijden. Die laatste een beetje als training.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 22:09

Zijn jullie nog in beweging ?

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:12

Hier afgelopen week niks gedaan, in de hoop dat ik toch eens van die verschrikkelijk aanhoudende verkoudheid/hoesten af zou komen. Helaas heeft dat weinig gedaan, tot nu.

Dus vandaag maar weer een rondje hardgelopen. 6km, samen met mijn zoon in de kar mee :D

Afbeelding

Volgende week gewoon weer mijn normale schema. 2x hardlopen, een avondritje op de racefiets èn een uurtje kickboksen!

Hoe gaat het bij jou @LMM?

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 09:00

Ik had het hier al eerder over mijn gebrek aan motivatie gehad, maar die is er nog steeds wel haha.
Wel doelen gesteld om naar toe te werken zoals afgelopen januari Hyrox en aanstaande juni ga ik mee doen aan de Dutch Throwdown. Maar de motivatie om ervoor te trainen komt eigenlijk pas een maand van te voren. Beetje laat natuurlijk.
Wel steady 2x in de week blijven crossfitten en daarnaast ben ik nu weer steeds meer aan het paardrijden op mijn jonkie.

Inmiddels samen met mijn vriend een schema gemaakt waarin in alles bij kan houden, hopelijk geeft dat ook een stok achter de deur. Want behalve fitter worden, zou ik ook nog graag 10 kilo afvallen.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 21:26

Succes josien!
Leuk zo met je zoon musli!

Ik ben aan het klussen aan boten, waardoor het sporten niet altijd lukt. En dan vaar ik nog op moderne boten. Dus in vergelijking met oude jachten valt het alles mee.

Vorige week maandag warme yoga gedaan en heerlijk gewandeld.
Dinsdag flink hardgelopen en heel erg genoten.
Woensdag te druk met klussen
Donderdag hardlooptraining
Vrijdags druk met klussen
Za en zo op zeilwedstrijd geweest. Dat was best intensief qua belasting.

Buiten het zeilen en hardlopen om kom ik eigenlijk niet altijd toe aan andere sporten. Hoop dat dat binnenkort weer wat meer ruimte krijgt.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:57

Hier ook wat wisselvallig.
2 weken terug een eerste keer getraind bij een nieuwe personal trainer.
Helaas was ik het weekend ervoor gevallen en had ik mijn knie geblesseerd, dus kon er nog niet voor 100% voor gaan.
Maar voelde wel als goede kennismaking.
Rest van de week alleen gewandeld, want had een conferentie van het werk en helaas was het zwembad in het hotel gesloten...

Vorig weekend wel lekker paardgereden, alleen schopte paardlief 2 km van huis een ijzer eraf, dus kon ik maandagavond naar de hoefsmid in plaats van weer rijden...

Dinsdag wel lekker gekickbokst, was een lekker fanatieke training.
Woensdagavond naar de camping vertrokken, op Koningsdag een stukje gefietst en een mooi rondje gewandeld.
Gisteren was het wat minder weer, maar toch een eind gefietst en 2 musea bezocht.

We zitten nu weer in de stralende zon te ontbijten, we willen in ieder geval op de fiets even naar een doorgezaagde bunker toe en verder denk ik weer een eind wandelen door de uiterwaarden van de Lek.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 10:36

Heb je nog nieuwe afspraken bij de personal trainer marije?

Ik heb Maandags warme yoga gedaan
Dinsdag aan de boot geklust, geen tijd voor wat anders.
Woensdag een boot opgehaald, verder geen tijd om wat actiefs te doen.
Donderdag hardlooptraining, was fijn!
Vrijdag zelf een rondje met vriendinnen hardgelopen.
Zaterdag een boot naar een haven gebracht, niet meer echt gesport, wel lekker buiten geweest.
Gister zeiltraining, echt genieten in die zon !!

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:42

Ja deze week weer.
Idee was 1x per 2 weken met trainer trainen en andere week zelf wat doen (met inspiratie uit de oefeningen van de trainer), naast de welelijkse kickbokstrainingen.

Alleen afgelopen week zijn we woensdag direct na werk voor een lang weekend gaan kamperen en toen bestond mijn training dus uit een mooie wandeling door de uiterwaarden van de Lek en een paar mooie fietstochten in dezelfde omgeving.

Ik zie net dat het buitenzwembad deze week ook weer open is, dus ik kan ook weer zwemmen gaan toevoegen aan mijn beweegpatroon (binnenzwembad vind ik heel vaak veel te warm, buiten zwemmen vind ik echt veel fijner.

Verder heb ik een dressuurles bij mijn instructrice op de planning staan en kickboksen is er deze week niet i.v.m. vakantie.

Maar dus donderdag wel weer PT.

Is dat klussen aan je zeilboot? Of heb je ook nog een andere boot?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:27

Hier net terug van een weekendje België, klimmen en hardlopen. Echt een kadootje met het lekkere weer.
Marije, werk je dan met PT nog naar een specifiek doel toe?
Fijn buiten zwemmen, kan me voorstellen dat binnen te warm is. Ik ga regelmatig met mijn kinderen zwemmen, maar dat is niet zwemmen, maar spelen. Dan is het warme water wel prettig.
Was ook mooi weer om te zeilen dit weekend!

Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:22

Mijn sportdoel is functioneel fit worden/blijven.
Hele lichaam trainen, zorgen voor een sterke core, zodat ik mijn rug ook heel houd.

Zodat ik in het dagelijks leven en op mijn paard soepel en sterk kan bewegen.

Ik vind alleen zelf trainen op apparaten in de sportschool echt heel erg saai en stomvervelend.
En in mijn eentje zelf trainen, daar mis ik soms een stukje motivatie en ook inspiratie.
Ik heb iemand nodig die zegt, ja, die laatste 2 herhalingen kun je ook nog wel.
Of die me uitdaagt met een zwaarder gewicht.
Dus nu probeer ik dus de mix, trainer afwisselen met zelf trainen, met inspiratie uit de PT oefeningen.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:41

Ik kom even onder mijn meelees steen vandaan. Door studie weinig tijd om te reageren en actief te sporten.
Vandaag een voor het eerst sclpt cycling gedaan, als ik het goed typ. Was een proeflesje op onze sportschool. Echt heel leuk! :D
Combinatie van spinning en XCore, maar ook weer net niet helemaal.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 17:01

Klinkt ingewikkeld, Zertab!

Ik heb deze week wel lekker bewogen.
Maandag met paard in de bak getraind. Dinsdag zou ik les hebben, maar er was wat gedoe met mn auto, dus ipv met de trailer op pad ging mn man met de auto naar de garage.
Toen was t probleem in 30 seconden opgelost, maar ik was al lang te laat voor m'n les.
Ik kon gelukkig woensdagavond na het eten nog terecht, dus toen ben ik dinsdagmiddag maar lekker naar het bos geweest. Les ging woensdagavond super fijn.
Donderdag 2e keer PT bij nieuwe trainer. Lekker gewerkt wel.
Vanmorgen met een stalgenootje 21 km door het bos gereden, was heerlijk nog, in de zon.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 18:21

Ziet er fijn uit Lieke !!

Ik heb maandag mijn eerste roeitraining gehad.
Vond het best moeilijk nog.
Ga het proberen vol te houden.
Dinsdags voor het eerst in een 1 persoons bootje gezeild. Vond ik ook moeilijk haha. Merkte nog weinig plezier.
Woensdag warme yoga gedaan en met de hond gewandeld.
Donderdag hardlooptraining.
Vrijdag niks.
Zaterdag wezen toerzeilen.
Zondag op route geweest om vogels te kijken. Heel erg van genoten!! Nieuwe interesse is ontstaan.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 22:17

Zertab ben je inmiddels vaker naar de sclpt cycling geweest?