Floaten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Floaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 10:43

Door verschillende persoonlijke omstandigheden ben ik de laatste tijd echt heel erg moe. Een collega wees mij er op dat floaten misschien wel iets voor mij is. Nou ben ik heel sceptisch en vooral op zoek naar verschillende ervaringen met het floaten.

Brand los!

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Floaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 10:46

Bokker Irm heeft een eigen float-bedrijf. Misschien kun je haar eens vragen.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Floaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 11:26

Bedankt voor de tip.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:28

Het is sowieso iets om eens te proberen! Ik vind het vooral op dat moment erg ontspannend :j een vriend van mij had er voor zijn gevoel ook extra energie door gekregen voor de rest van die week.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Floaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:32

Wij zijn fervent floaters. Ik ben ook zo'n scepticus die niets moet hebben van bijv. ontspanningsoefeningen, meditatie of mindfulness.
Floaten is wel echt een verademing voor mij. Het is altijd best wel veel herrie in mijn hoofd/gedachten en ik dacht, ik kan nooit de ontspanning vinden om daar een uur in dat water te gaan liggen. Ik was bang dat ik me zou gaan vervelen. Maar na een minuut of 10 was het rustig in mijn hoofd en ik ben zelfs in slaap gevalen (ja, dat kan gewoon).
Daarna voelden we ons allebei echt mega relaxed en uitgerust. We hadden de eerste keer na het floaten nog een restaurantje geboekt om te dineren en dat was een hele domme keuze. We zaten allebei heerlijk in onze relaxte cocon en de prikkels in het restaurant waren op dat moment helemaal niet prettig. Dus ja, ik vind floaten echt de beste uitkomst ever. Ik heb nog nooit zo'n goed rustgevend en uitgerust effect behaald met iets anders.

Groetjes van de op-en-top-scepticus

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Floaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:52

Ik ga regelmatig floaten. Ik heb een incomplete dwarslaesie met extreme pijnklachten en dan is het heerlijk om even een uurtje gewichtsloos te ontspannen.
Het wellness centrum bij mij om de hoek heeft floating kamers i.p.v. die eieren. Ik ben zo'n claustrofobisch konijn dat ik dat echt niet trek maar die kamers gaan prima.

Ik merk echt verschil, het is voornamelijk de ontspanning die veel goed doet. Ik heb even geen druk op mijn kapotte ruggenwervels. Het zout lijkt ook wat te doen voor mijn spieren. De rest van het zweverige gedoe over herboren zijn en dergelijke is niet aan mij besteed en ook ver gezocht. Het is gewoon een heerlijke manier van ontspannen.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 11:54

Ohh, zo’n cocon lijkt mij ook erg claustrofobisch inderdaad. Neem aan dat zo’n cocon dicht gaat? Ik moet dus zoeken naar een kamer.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Floaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:55

Als je claustrofobisch bent zou ik inderdaad naar een kamer zoeken. Er komen er gelukkig steeds meer. in welke omgeving zit je? Ik weet er inmiddels wel een flink aantal te zitten.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:57

Ik heb het 1x gedaan want ik moet anderhalf uur rijden. Maar ik vond het echt heerlijk. Niet in een cocon geweest maar in een kamer. Dat was echt perfect

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:59

Ik kende het niet (dacht dat ze alleen baby's in zo een badje mikten) maar dit klinkt echt hemels.
Moet ik echt eens doen en snel ook.

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 12:00

Ik wil het ook heel graag eens proberen. Moet nog even op zoek naar eentje met een kamer in de buurt. Zo’n cocon lijkt me minder.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Floaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 12:08

Ik weet niet waar je woont TS, maar wij zijn in Vught geweest. Daar hebben ze ook gewoon een kamer in de wand ipv zo'n cocon.
Bij die in Vught bepaal je ook zelf met knoppen of je de plafondverlichting en de bodemverlichting aan of uit wilt, maw of je in het pikkedonker ligt of niet. En de floatingcabine zit in een afgesloten ruimte met douche, dus je kunt er ook voor kiezen om de entreedeur op slot te doen en de deur van de floatingcabine open te laten, als je dat fijner vindt.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Floaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 12:10

Floaten klinkt heel goed! Heeft iemand een tip voor een adres met een float kamer in Zuid-Holland of provincie Utrecht? :)
Vught is voor mij 1 uur en 50 minuten reizen, ik hoop adresjes te vinden waarvoor ik maximaal 90 minuten enkele reis hoeft te reizen.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Floaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 12:14

Ik lees even mee ik heb er pas iets over gelezen dus ben benieuwd naar ervaringen. Vind het wel erg duur

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 12:19

Renee1991 schreef:
Ik weet niet waar je woont TS, maar wij zijn in Vught geweest. Daar hebben ze ook gewoon een kamer in de wand ipv zo'n cocon.
Bij die in Vught bepaal je ook zelf met knoppen of je de plafondverlichting en de bodemverlichting aan of uit wilt, maw of je in het pikkedonker ligt of niet. En de floatingcabine zit in een afgesloten ruimte met douche, dus je kunt er ook voor kiezen om de entreedeur op slot te doen en de deur van de floatingcabine open te laten, als je dat fijner vindt.


Ik woon in Waalwijk, dus Vught is zeker te doen!

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 12:21

ik moest even zoeken wat het is,maar het is drijven in zout water?

ik ga zelf wel regelmatig naar bad nieuweschans toe.
in het thermaalbad daar kun je ook floaten.
omdat het daar een heel welnesspark is vind ik het voordeel dat er meer is waar je uit kunt kiezen :j

Sparks
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Ergens in de achterhoek

Re: Floaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 13:12

Ik ben 2x weze floaten maar vond het vergelijkbaar met een ontspannend lauwwarm bad. Gezien de kosten en de uiteindelijk niet perse extra meerwaarde gekozen om het niet meer te doen. Mijn voorkeur gaat eerder uit naar een stoomcabine. Net iets warmer, waardoor ontspanning voor mij eerder inzet dan het floaten.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 14:24

Gaby schreef:
Floaten klinkt heel goed! Heeft iemand een tip voor een adres met een float kamer in Zuid-Holland of provincie Utrecht? :)
Vught is voor mij 1 uur en 50 minuten reizen, ik hoop adresjes te vinden waarvoor ik maximaal 90 minuten enkele reis hoeft te reizen.


Ik kan je wel aan een goed adres in Noord-Holland helpen, niet in de kop maar meer in het zuiden dus wellicht voor jou te doen.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 14:52

Tazzey schreef:
Gaby schreef:
Floaten klinkt heel goed! Heeft iemand een tip voor een adres met een float kamer in Zuid-Holland of provincie Utrecht? :)
Vught is voor mij 1 uur en 50 minuten reizen, ik hoop adresjes te vinden waarvoor ik maximaal 90 minuten enkele reis hoeft te reizen.


Ik kan je wel aan een goed adres in Noord-Holland helpen, niet in de kop maar meer in het zuiden dus wellicht voor jou te doen.

Ik zou het graag hebben, geef maar! :D

Vergeten te zeggen in het algemeen: Ik ben wel afhankelijk van het openbaar vervoer (geen rijbewijs), dus een locatie vlak naast een snelweg waar geen openbaar vervoer stopt, is geen optie (Taxi's zijn erg duur).

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Floaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 15:01

Overigens, misschien goed om even toe te voegen. Ik vind floaten bij een algemene sauna zoals de Berendonck beduidend anders dan floaten in een speciale cabine.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Floaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 15:56

Ik volg even mee
Lijkt mij heerlijk om eens te gaan doen.

Iemand tips voor het midden van het land.
Omgeving Harderwijk.
Wat kost het gemiddeld eigenlijk?

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 16:09

Linnie050 schreef:
Ik volg even mee
Lijkt mij heerlijk om eens te gaan doen.

Iemand tips voor het midden van het land.
Omgeving Harderwijk.
Wat kost het gemiddeld eigenlijk?

In Amersfoort kun je floaten https://floatingcenternederland.nl/tari ... -floating/ maar dat is wel in zo'n cocon/cabine.

tienus63

Berichten: 12053
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 16:14

Linnie050 schreef:
Ik volg even mee
Lijkt mij heerlijk om eens te gaan doen.

Iemand tips voor het midden van het land.
Omgeving Harderwijk.
Wat kost het gemiddeld eigenlijk?

Heerde en Zwolle kan ook.
https://www.floatenzwolle.nl/

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Floaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 16:39

Ik lees ook even mee, als iemand tips in Limburg heeft dan hou ik me aanbevolen.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Floaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 17:05

Ik ben in Naaldwijk geweest. Mooie baden, groter dan zo n ei en er is een mogelijkheid om met zn 2en te gaan. Het was fijn de ontspanning is ook super maar ik vond het water warmer dan de lucht met als gevolg dat ik het koud kreeg wat erg jammer was anders zou ik vaker gaan. Maar dat 1 uur floaten gelijk staat aan 5 uur slaap haal ik er niet uit.