Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 11 [ 262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

 
Profiel   

Ik heb de experience gekozen, de tommorrowland versie en de mute inzetstukjes erbij genomen, hopelijk zijn ze er snel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 14:22 



 
Profiel   

Ze zijn allemaal eventueel nog +5 dB als je de plus neemt en dus dat extra inzetstuk erbij krijgt (of los erbij koopt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:32 



 
Profiel   

Laatst heb ik de Calmer Night van Flare gekocht. De mini, omdat een huisarts had gezegd dat ik een (erg) smalle gehoorgang heb. Maar net slapen deden ze teveel pijn en verloor ik ze. Overdag vond ik ze wel fijn. Het was even wennen in het begin, maar daarna voelde ik ze niet veel meer. Soms merkte ik wel dat ze een beetje los zaten en bijna eruit vielen. Afgelopen vrijdag ben ik er 1 verloren, na ze bijna een maand gedragen te hebben.

Door dit topic en omdat de Calmer night vervelend waren om mee te slapen heb ik nu de Loop Quiet besteld. Voor de zekerheid met xxs oordopjes en de mute erbij. Ook al zegt Loop dat de mute niet extra dempt bij de quiet, dat het alleen visueel is. Sommige mensen zeggen dat het wel een beetje extra dempt en ze zitten bij de xxs oordopjes. Heb een tijd getwijfeld om de xxs en de mute erbij te doen }:0

Ts, fijn dat de Loop Engage helpt!
Ik zat te twijfelen om je de Calmer aan te raden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 02:37 



 
Profiel   

Mijn dochter heeft ook snel last van geluiden en boor haar hebben we air pods gekocht met noise canceling.. Voor haar zijn ze ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 04:57 



 
Profiel   

Ik heb AirPods met noise cancelling maar die zitten niet helemaal goed, willen nog wel eens uitvallen en gaan na langere tijd pijn doen aan mijn oor. Ik heb de loops ook besteld (door dit topic), de engage en experience met mute. Ben heel benieuwd of deze wel blijven zitten en geen pijn doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 09:44 



 
Profiel   

Mijn Loops zijn gisteravond binnen gekomen. Heb heel even de Engage ingehad en kon er inderdaad nog mee praten. Maar ik hoorde alles gewoon zachter. Mocht ik ze beter getest hebben laat ik het weten.

De Quiet versie had ik ingedaan op de bank maar met liggen deed het me zeer. Dus baalde enorm. Uiteindelijk toch voor de nacht ingedaan en ik heb er toch heerlijk mee kunnen slapen. Ben ze niet verloren.

Enige is dat ze een soort van vacuüm zuigen en ik trok dus het oordopje uit m'n oor en toen bleef het dopje zitten. Gelukkig kon ik 'm er nog relatief snel uitvissen maar dat was wel een nadeel die ik snel vond.

Ik kan er overigens totaal niet mee slapen als de mute in de Quiet zit. Dan zijn ze veel stugger en voel ik ze erg zitten.

Tot zover mijn eerste review!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 08:48 



 
Profiel   

Ik heb al een paar keer mijn Loops in gehad, en ik vind het wel lekker rustig.
Je hoort toch alles maar dan meer gedempt.

Echt lekker relax voor hier in dit kippenhok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 14:34 



 
Profiel   

De Quiet kan ik toch prima mee slapen gelukkig! Al twee nachten niet wakker geweest. Zou het dan toch kunnen? _/-\o_

De Engage lijken niet goed te passen. De loop zelf is hard en drukt tegen twee plekjes van mijn oor aan waardoor ik pijn krijg. Hoop dat het wat gewenning is, maar nu kan ik ze maar kort inhouden nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 07:02 



 
Profiel   

Heb je wel de juiste dopjes er op? Ik ervoor dat vast zitten en pijn helemaal niet, en vond dat ik behoorlijk moeite moest doen om het dopje te wisselen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 07:54 



 
Profiel   

Ik heb de kleinste dopjes erop gezet en dat lijkt wel goed te zijn. Maar heb het meer over het ringetje. Die zit precies tegen twee plekken van mijn oor aan en dat geeft toch wat druk, hoe klein ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 08:03 



 

Celebi schreef
Ik heb de kleinste dopjes erop gezet en dat lijkt wel goed te zijn. Maar heb het meer over het ringetje. Die zit precies tegen twee plekken van mijn oor aan en dat geeft toch wat druk, hoe klein ook.
En een beetje veranderen van positie, helpt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 08:13 



 
Profiel   

Ik heb net de Engage Plus besteld, gewoon bij Loop zelf. Bij bol.com hadden ze de gouden niet en die wilde ik graag.

Heb ze vooral besteld voor op kantoor of in het OV, ik heb wel mijn NC koptelefoon maar ik heb ook niet altijd zin om die op te zetten. Dat drukt ook weer op je hoofd en vaak zet ik dan wel muziek op omdat ik anders mijn tinnitus heel goed kan horen.

Zal mijn ervaring delen als ik ze een paar dagen in gehad heb. Ben even bewust voor de laagste demping gegaan met mogelijkheid tot die extra demping, omdat ik even wil ervaren of dit voldoende is en ik ook bang ben dat ik met hogere demping mijn tinnitus te veel ga horen en dat werkt dan weer averechts.

Ik hoop dat het gaat helpen tegen de omgevingsgeluiden in de kantoortuin op stage!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 10:09 



 
Profiel   

Vandaag een paar keer gedragen op het werk en hemels, het grote lawaai is gedaan maar kan makkelijk babbelen nog met mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 16:06 



 
Profiel   

Ik heb vandaag ook de Engage wat getest op kantoor. Ik zit veel meer in mijn eigen bubbel, maar ik hoor heel zachtjes nog steeds de radio en als mensen tegen me praten hoor ik dat goed. Ik verkies er nog wel voor om de oortjes uit te doen als ik echt een gesprek wil voeren, maar misschien is dat ook gewenning?

Qua pijn: dat was vandaag minder, dus misschien moeten mijn oren ook wennen aan dat harde cirkeltje in mijn oor. Desalniettemin had het cirkeltje iets kleiner mogen zijn. Met de quit heb ik er geen last van, omdat die flexibel is. Bij deze is het toch een hard randje dat heel licht in mijn oor duwt.

Wat ik vooral frappant vind is dat je op een gegeven moment niet meer door hebt wat voor herrie er allemaal om je heen is, tot je het oortje even uitdoet en opeens overladen wordt met getik van toetsenborden, mensen die overal aan het praten zijn, de herrie van het verkeer buiten. En ja, dat hoor ik nog steeds allemaal, maar veel zachter en meer gedempt. Geeft net even iets meer rust. Dus wat dat betreft werken ze wel echt prima!

Zal jullie op de hoogte houden van de oorpijn of dat echt minder wordt. En of ik er fijn gesprekken mee kan voeren. Wil ze ook graag in een restaurant testen. Dat is voor mij een van de moeilijkste plekken momenteel. Veel luidruchtige mensen en dan ook nog een gesprek willen voeren aan tafel terwijl er pal naast je vaak een ander gesprek gevoerd wordt. Ben benieuwd. :+

Overigens maakt draaien niet uit voor de oorpijn. Tenminste, ze zitten al op de meest comfortabele manier in en dan raken nog de randjes mijn oor. Zal wel te maken hebben met de vorm van mijn oor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 16:14 



 
Profiel   

Heeft er iemand recent bij loop zelf besteld? Hoe lang duurde het voordat ze de post gingen? Hoelang doen ze er daarna nog over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 21:55 



 
Profiel   

Vorige week zondag had ik ze besteld, maandagochtend gingen ze op de post en vrijdag had ik ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 02:52 



 
Profiel   

Ik heb ze sinds zaterdag binnen! (Had ze vrijdag 31 maart besteld, op maandag 3 april waren ze verzonden).

En ben er blij mee. Tot nu toe alleen thuis geprobeerd, maar ook daar halen ze wat ruis weg en vooral indringende geluiden komen minder binnen. Bij lang dragen voel ik ze wel in mijn oorschelp, maar ik heb kleine en gevoelige oortjes (kan de apple in-ear dingen bijvoorbeeld echt niet verdragen, alleen de marley in-ear oortjes gaan goed omdat die nergens mijn oorschelp raken) en denk dat de loops enkel een kwestie van wennen zijn. Ze gaven geen irritatie of pijn.
Heb het ook even geprobeerd in combinatie met mijn on-ear headphones, dat gaat ook goed! Ik voel de loops dan wel meer zitten door de lichte druk op mijn oren van de headphones, maar nog niet op een vervelende manier. Uren achter elkaar moet ik nog wel een keer testen.

Ik heb de engage plus in de kleur dusk.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 06:31 



 
Profiel   

Goed om te lezen! Krijg je altijd alle maten of moet je een maat selecteren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 06:55 



 
Profiel   

Ik heb ze woensdag 29 maart besteld. 30 maart werden ze verzonden en dinsdag 4 april kwamen ze binnen. Bijna een week.

Ik heb de Engage inmiddels flink gestest in een sociale situatie en ik ben ze ontzettend dankbaar. Ik had een borrel achtig iets op kantoor waarbij we allemaal Nintendo spelletjes gingen spelen. Heel veel verschillende harde geluiden bij elkaar van diverse spellen tegelijkertijd plus iedereen die luidruchtig aan het praten was: erg veel prikkels! Ik werd binnen 2 minuten gillend gek. Toen heb ik mijn oortjes in gedaan en opeens was het behapbaar. Heb de hele avond gezellig mee kunnen doen en was niet kapot aan het einde van de avond. Denk dat ik zonder oortjes binnen een uurtje weg geweest was omdat al die schelle geluiden door elkaar echt too much was. Erg blij mee dus!

En ik ben tot nu toe ook niet meer wakker geweest van het gesnurk van mijn vriend nu ik met de Quiet oortjes slaap. Dat is ook erg fijn! Alleen spijt dat ik zwarte heb genomen, gezien ik er geen mute dopjes in kan doen want dan zijn te te hard om mee te slapen. Ik dacht juist, bij zwart kan ik al die leuke kleurtjes combineren. Helaas. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 07:20 



 
Profiel   

Zit er in de quiet verschil qua hardheid in kleur?
Ik zie dat er ook verschillende oordoppen zijn; foam en siliconen. Wat wordt het best verdragen onder de mensen met kleine (gevoelige) oren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 08:06 



 
Profiel   

Ik kom even binnenvallen. Die loops klinken reuze interessant. Als hsp in een kantoortuin wordt ik een tikkeltje gestoord en neem ik de hele ruimte erbij. Ik hoor alles door mijn noice canceling headphone heen. Dit zou best een oplossing kunnen zijn. Tot nu toe heb ik een hekel aan oordoppen omdat ze je ook afsluiten van de wereld en je geen gesprekken meer kunt voeren. Maar volgens de website kan dit dus wel bij deze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 08:07 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Zit er in de quiet verschil qua hardheid in kleur?
Ik zie dat er ook verschillende oordoppen zijn; foam en siliconen. Wat wordt het best verdragen onder de mensen met kleine (gevoelige) oren?


Nee de kleuren zijn gewoon esthetisch! Foam is het meest zacht en die is speciaal ontwikkeld voor gevoelige oren dacht ik, maar bij mij werkt het siliconen prima. Ik denk dat dat beter afsluit ook, je creëert echt een vacuüm in je oor. Foam zal dat niet doen lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 08:30 



 
Profiel   

@Eapy, van de dopjes krijg je inderdaad alle maten, dus dat is het enige aanpasbare. Voor mij is dat standaard s.

@Celeni, wat fijn om je ervaringen te horen! Ik ben erg benieuwd hoe ik de engage ervaar in een sociale setting.
Als ik het goed begrijp probeerde je de extra mute ringetjes bij de quiet in te doen? Ik denk dat dat sowieso niet kan. De experience en engage hebben de plus functie waarbij je de mute ringetjes erbij krijgt, maar de quiet heeft dat niet, daardoor zal het niet fijn passen. Volgens mij heeft de quiet ook wel een beetje de max aan het aantal dB’s dat je kan dempen (begreep ik uit een eerdere reactie in dit topic).

@Slmt9, als het goed is zou er in de kleuren geen verschil moeten zitten bij de quiet, ze zijn allemaal van hetzelfde materiaal gemaakt. Zie mijn reactie op celeni!
Ik heb gevoelige/kleine oren, heb zowel de foam s als de siliconen s in dopjes gebruikt, die ervaar ik beide als hetzelfde. Bij de foam had ik het idee dat het nog net iets meer dempte, maar dat durf ik niet met zeker te zeggen. Of je het ringetje verdraagt is de grootste vraag, maar ik ben positief tot nu toe. Na een tijd dragen voel ik ze meer zitten, maar niet op een vervelende manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 08:41 



 
Profiel   

De mute dopjes passen prima in de Quiet, alleen doen ze niets. Het is puur esthetisch. Dat vond ik wel een leuk idee om de kleurtjes te kunnen wisselen en daarom koos ik een zwarte basis. Maar er is dus een kans dat je er dan niet meer mee kunt slapen omdat ze minder flexibel zijn, dus hou dat in gedachten bij bestellen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 08:46 



 
Profiel   

Celebi schreef
Alleen spijt dat ik zwarte heb genomen, gezien ik er geen mute dopjes in kan doen want dan zijn te te hard om mee te slapen. Ik dacht juist, bij zwart kan ik al die leuke kleurtjes combineren. Helaas. :+


Vandaar mijn vraag of de quiet kleuren verschil hebben in hardheid, dit snap ik niet helemaal :o

Of is de mute een hard dopje?

Sorry, hersenletsel, moeite met begrijpend lezen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 08:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 11 [ 262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen