Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sylviej

Berichten: 188
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:03

Wij willen het geslacht ook graag weten :D kwestie van gerichter kledij te kunnen kopen en stiekem zijn wij ook gewoon heeeeel nieuwsgierig :+
Wat voor ons ook nog spannend is, is het feit of het 1 of 2 kindjes zijn. Mijn mama is namelijk onderdeel van een tweeling. Ze zeggen dat het 1 generatie over slaat dus ik ben benieuwd :o

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:10

sylviej schreef:
Wij willen het geslacht ook graag weten :D kwestie van gerichter kledij te kunnen kopen en stiekem zijn wij ook gewoon heeeeel nieuwsgierig :+
Wat voor ons ook nog spannend is, is het feit of het 1 of 2 kindjes zijn. Mijn mama is namelijk onderdeel van een tweeling. Ze zeggen dat het 1 generatie over slaat dus ik ben benieuwd :o


Ooh spannend,
Ik ben ook wel benieuwd door de icsi behandeling hebben wij ook kans op een tweeling. Ik hoop dat het er 1 is maar je kan nu niet meer kiezen :')

sylviej

Berichten: 188
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:16

@Lau : Oh ja ook spannend voor jullie :) Zetten ze bij ICSI meerdere embryo's terug?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:26

sylviej schreef:
@Lau : Oh ja ook spannend voor jullie :) Zetten ze bij ICSI meerdere embryo's terug?


Bij mij nog niet ben nog geen 30 maar de kans dat hij nog een keer gaat delen is aanwezig.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 12:40

Hoe snel gaan jullie :D

Wel vreemd dat die mogelijkheid tot abortus zo kan verschillen in twee westerse landen. Dan moet je na de uitslag van je nipt al direct kiezen en kan je er niet rustig wat over nadenken en praten..

Saskia, een jongen, hoe fijn! Kunnen ze straks samen ravotten <3 En scheelt waarschijnlijk ook een berg qua kleertjes enzo, heb je het meeste nog?

Gisteren verteld aan mijn familie, ze waren heel blij :D Mijn moeder vroeg al meteen of ze bij de geboorte mocht zijn en of ze mocht helpen kramen en %) Nee mam, ik wil geen polonaise aan m'n lijf. M'n vent is genoeg in het begin.. Maar toch lief dat ze meteen zo enthousiast was.
Afbeelding

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 13:46

Leuk pakket rebel! Haha daar zou ik ook niet op zitten te wachten :+ lekker even cocoonen in t begin :D

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 13:48

Super leuk pakketje Rebel_Jits!

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 20:02

Rebel, zo'n leuke aankondiging! Zo'n lieve reactie vanje moeder, maar zou er ook niet om te staan springen. Als die van mij het uiteindelijk hoort, vrees ik op een giga gekte waarvoor ik me ga moeten verstoppen O:)

Oh Lau, Parijs. Super leuk! Helaas vermoedelijk ook geen top weer vermoedelijk?

Ben benieuwd of hier toch iemand een tweeling heeft zitten. Wist niet dat bij ICSI er meer risico was!

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 20:24

Wat een leuke reacties Rebel! Heel lief ook van je moeder, maar ik kan me voorstellen dat het wat teveel van het goede is :').

Vorige keer was mijn moeder ook heel enthousiast, die wilde wel een week bij ons komen logeren (ik woon 150km van mijn geboorteplaats af, mijn moeder en zus wonen daar nog wel). Ik heb vriendelijk bedankt, na een paar uur ben ik altijd al weer blij als ik het huis weer voor mezelf heb + m'n moeder heeft geen rijbewijs of iets - ik woon in the middle of nowhere (we hebben alleen een café en een landbouwmechanisatie-bedrijf in ons dorp, dus we kunnen trekkers en drank kopen :') ) en m'n moeder heeft allerlei lichamelijke problemen waardoor ze ook niet in de huishouding kan helpen... Daar heb je dan toch helemaal niets aan. Super lief bedoeld natuurlijk, maar nee.

Ben nu nog wel aan het bedenken hoe we het rondom de uitgerekende datum met mijn dochtertje gaan doen. Ze is helemaal gek op opa, alleen die zit in zijn eentje met een melkveebedrijf als mijn man er niet is, dus dan kan hij niet oppassen. Schoonmoeder is overleden. Mijn zus en moeder zitten dus 150 km verderop... ach, we zullen zien :D.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 20:38

Larisske schreef:
Rebel, zo'n leuke aankondiging! Zo'n lieve reactie vanje moeder, maar zou er ook niet om te staan springen. Als die van mij het uiteindelijk hoort, vrees ik op een giga gekte waarvoor ik me ga moeten verstoppen O:)

Oh Lau, Parijs. Super leuk! Helaas vermoedelijk ook geen top weer vermoedelijk?

Ben benieuwd of hier toch iemand een tweeling heeft zitten. Wist niet dat bij ICSI er meer risico was!



Ooh we hebben echt heerlijk weer gehad, wel dat vage een jas is net te warm en zonder net te koud weer. We hebben alleen gister regen gehad.

Ja de kans is aanwezig het wordt vermeld maar of het gebeurt is klein. Net zoals bij iui of ivf. Het kan maar het hoeft niet ze zeggen het erbij.


Ik zou er niet aan moeten denken mijn moeder in huis. Ik zou gillend gek worden we zijn daar echt te verschillend voor :')

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 21:06

Helleuw Ladies!

Even onder de ‘meeleessteen’ vandaan haha, ik blijf de reden van de nipt qua geen geslacht in NL bijzonder vinden, snap het wel qua beredenering maar toch.. dat is toch voor ieder aan zich? Wel fijn dat hij voor de NL dames hier, volgens mij gratis gaat zijn. Wij vielen net buiten de boot, ivm vanaf 1 april dacht ik gratis, met voorwaarde na 1 oktober uitgerekend te zijn… dus op 7 dagen ben ik te vroeg uitgerekend Hahah. Toch zonde, voor €175 hadden we toch een hoop leukers kunnen halen voor de kleine O:)

Verder wilde wij het wel graag weten, dus vandaag de lang verwachte geslachtsecho haha! Nu een leuke ervaring na de ‘stomme’ 13weken echo door dat nare mens.

Wij verwachten een:
Afbeelding

Vandaag precies 15 weken, ze was vandaag lief en liet duidelijk zien wat ze was, zowel via ‘nub’ theorie zoals op de foto als een mooi onder aanzicht hahaha!

Tevens even los gegaan in de winkel :o
Afbeelding

Vond het mini mouse setje van de foto die we gedeeld hebben met familie/vrienden van de week al zo leuk, maar laten liggen want was echt voor meisjes, ondanks mijn gevoel dat het echt een meisje ging worden. Toch maar niet gedaan, vandaag terug naar de winkel gerend voor dat pakje haha! :D

Misschien leuk voor de dames die nog niet zover zijn, dit was ons meisje als gummibeertje rond de 8 weken haha. <3
Afbeelding

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 23:14

Aaah super leuk justonebite, gefeliciteerd!

Ons zoontje krijgt een…… broertje!! Had ik het tóch goed gezien tijdens de 13 weken echo!

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 23:15

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- JustOneBite - 23 september - nog onbekend
- Bloem24 - 25 september - jongen
- Rebel_Jits - 6 oktober - nog onbekend
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- Claudiadvx - 4 November - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Melewel94 - 25 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend
- Lienepien95 - nog onbekend - nog onbekend
- Lisitano - 8 november - nog onbekend
- Lau - nog onbekend - nog onbekend

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 23:17

Lau schreef:
Sorry voor mijn afwezigheid! Heb redelijk meegelezen dat wel. Maar wij waren lekker in Parijs <3
Mooi ook die echo’s van Liam daar kan je het echt goed op zien. Ik hoop dat het een jongetje wordt mijn vriend maakt het niet uit. Maar bijna iedereen om mij heen zegt dat ik een meisje krijg :')
Van een vriendin vind ik het wel eng want die heeft bij iedereen gelijk gehad wat ze kregen en ook zij zegt dat ik een meisje krijg :')


Hier dacht letterlijk iedereen in mijn omgeving een meisje, had een poll op Insta geplaatst waar 300 volgers voor een meisje gingen en 93 voor een jongen en het is toch echt een jongen! (zelf dacht ik overigens ook een meisje en volgens de NUB zou het ook een meisje zijn :+ )

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 09:15

Haha, wat leuk! Ook twee jongens :)

En JustOneBite, een meisje. Onwijs leuk! En superschattig setje van Mickey Mouse.

Wij hebben ook een foto waar ‘jongen’ bijgeschreven staat. Foto van onderen waar je duidelijk z’n piemelie ziet. Pijltje staat precies daarop gericht :')

Rebel, heb inderdaad veel kleertjes bewaard. Maar wil wel even een selectie maken in wat handig was en wat niet. Alles moet stretchhhh :+

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 10:42

Rebecca,wij wonen ook een 120 km van bij mijn ouders vandaan, waarbij mijn moeder niet durft autorijden zo ver. Dus ken de afstand. Hoe vaak gaan jullie naar daar? Mijn vriend vind dit altijd wel een puntje, met een eventueel kind is dit voor hem een groot puntje :Y) Wel inderdaad een nadenkoefening voor de bevalling met al een kindje, zeker omdat die bevallingen nu niet echt aangekondigd komen. :')

Bloem, gefeliciteerd! Ook 2 jongentjes bij jou dan! <3

Justonebite, wat een schattige setjes. Gefeliciteerd met jullie meisje! *\o/*

Ik heb even een paniekmoment had net bij het toiletbezoek donker bloedverlies, ik probeer mijn inner calm te bewaren, maar baal er wel van ;( Nu lijkt de echo nog zoveel verder weg.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 10:59

Oh no knuffel larisske hopelijk is alles nog goed :(:) gewoon maandag even bellen als je onzeker bent.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:07

Saskia, leuk een jongen! *\o/* Grappig dat je gevoel zo klopt.

Primavera, mooi het verschil zo goed te kunnen zien op de echo’s. Wat gaat dat groeien toch snel die eerste maanden.

Lau, lekker zeg - Parijs. Hopelijk heb je goed genoten. Nog last van je misselijkheid?

Sylviej, ik zou het ook heel spannend vinden of het een tweeling is of niet :))

Rebel, wat heb je het leuk verteld. Heel lief van je moeder! Ik wilde juist zo graag mijn moeder in de kraamtijd. Normaal vind ik haar ook teveel aanwezig met al haar zorgen maar toen wilde ik haar zooo graag erbij. Door Corona mocht het niet als de kraamzorg er was en we hebben ook een tijd in het ziekenhuis gelegen. Daar mocht geen bezoek komen.
Maar je kan je ook altijd op het laatste moment nog bedenken natuurlijk.

Rebecca, lastig met je dochter inderdaad. Misschien dient de oplossing zich tegen die tijd nog wel aan. Geen vrienden die in je huis willen slapen met dochter als jullie “bezig” zijn?

JOB, gefeliciteerd! Wat leuk, een meisje. En gelijk al lekker geshopt!

Bloem24, en een jongen! Ook gefeliciteerd! Leuk hoor, nu lekker gericht kunnen shoppen.

Ik wil het ook heel graag weten. Ik denk een meisje. Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik heel relaxed en nu ben ik een emotioneel wrak. Dat kunnen alleen vrouwen aanrichten :') Maar bij mijn vorige zwangerschap dacht ik ook aan een meisje en dat was niet zo. Ik ben er dus helemaal niet goed in, dat voelen. Zowel jongen als meisje zou ik heel leuk vinden. Het maakt me echt geen drol uit, als ik maar weer een gezond kindje krijg en dit keer een betere bevalling :+

Larisske, je mag ook in het weekend bellen hè? Maak je je veel zorgen? Is het veel of weinig? Ik zou bij twijfel toch echt even bellen, maak er desnoods een foto van. Daar is de verloskundige ook voor hoor :*

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:47

Ik kom me ook voorzichtig melden,

Voor de gene die me niet kennen,
Wij hebben een zoontje van 4 word oktober 5.
2,5 jaar geleden kreeg ik te horen dat ik baarmoederhalskanker heb gelukkig niet in ver stadium maar het is inmiddels 2 keer weg gehaald de laatste uitslag was het “aanmaak” virus is nog in me lichaam maar geen slechte cellen meer. Mocht het weer terug komen moet waarsch mijn baarmoeder eruit.
De druk op de ketel voor nummer 2 werd zo hoog om voor de testen elke keer zwanger te worden dat het niet leuk meer was. Ik werd maand voor de test zwanger. Dat is helaas een miskraam geworden van waarschijnlijk een tweeling.
Nu moet ik juni weer terug en ben ik weer zwanger. Het is nog wel heel pril dus ben wel beetje bang en huiverig met de hoop dat nu wel goed gaat. Ook omdat de klok blijft tikken.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 15:08

@lisitano heel soms als ik wat eet nog. Maar voor vandaag valt het mee.

Jaaa eindelijk Lins!! Ben zo blij voor je <3

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 15:20

Wat een heftig verhaal Lins! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Hopelijk mag alles nu goed gaan!

Lisitano, ik denk ook een meisje voor jullie en ik ben er kennelijk goed in :P Qua bevalling scheelt het hopelijk dat de doorgang al eens is vrijgemaakt :Y)

Schrikken Larisske, blijft het bij een klein beetje of blijft het bloeden? Het kan ook bij de innesteling horen. Een foto maken is inderdaad wel een slim plan.

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:06

Het is roestig bruin. De 1e maal was het eerder slijm, en nu enkel bij afvegen wat. Hoop dus dat het gewoon niet is. Ik bel morgen misschien even naar de huisarts ofzo, zie dat de gyn die ik koos net in verlof is :roll: . Mijn vriend vroeg meteen of ik ook buikpijn heb, maar ik heb geen idee, dus ga ervan uit van niet 8)7

Gefeliciteerd Lins! Hoe ver ben je (denk je)? Heftig verhaal zo te lezen. Hopelijk blijven de controles goed!

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:07

Larisske schreef:
Het is roestig bruin. De 1e maal was het eerder slijm, en nu enkel bij afvegen wat. Hoop dus dat het gewoon niet is. Ik bel morgen misschien even naar de huisarts ofzo, zie dat de gyn die ik koos net in verlof is :roll: . Mijn vriend vroeg meteen of ik ook buikpijn heb, maar ik heb geen idee, dus ga ervan uit van niet 8)7

Gefeliciteerd Lins! Hoe ver ben je (denk je)? Heftig verhaal zo te lezen. Hopelijk blijven de controles goed!



Hier een stille meelezer die je even een pb stuurt.
Ik lees nog even mee ivm meelezers aan mijn zijde..

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:13

@lau thanks! <3

@ Saskia thanks!

@larisske ik denk 4/5 weken volgens mijn menstruatie 6 maar mijn ovulatie kwam pas na 3,5 week dus denk korter zegt de clearbleu ook 1-2 en mijn streepjes zijn ook heel licht.

Hoop voor je dat niks is duim voor je mee en zeker even bellen hoor zijn ze voor.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:17

Lins, gefeliciteerd *\o/* Spannende weken zo in het begin, zeker met jouw verhaal. Maar wat ben ik al blij voor je. Ik duim!

Larisske, kan heel goed innesteling zijn. Gewoon bellen als je veel twijfelt hoor.

Lau, fijn dat het nu beter gaat met de misselijkheid.

Saskia, haha! Nu moet het wel :D