Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 11:49

Daar ga je veel plezier van hebben Namiro, ik heb zelf de adv skin 12.

Dat duurt echt lang ieris, slim om er even naar te laten kijken.

Ik voel me niet helemaal fit dit weekend. Moe en snel een hoge hartslag. Heb een wat korter rondje gelopen van 12km door het bos, met 156HM.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:03

Oh balen Ieris! Zou er indd naar laten kijken want dit duurt nu te lang.. zeker als je echt geen verbetering merkt.
:(:)

Verder een rustige zondag SV? Hier ook een dip na het rennen.. mijn buik speelt toch weer op.
Had gehoopt op een zonnetje vandaag na alle regen van de afgelopen dagen, maar het is maar grijs…

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:17

Vervelend dat je buik opspeelt :\ .
Ik had er ook naar uitgekeken om in de zon te lopen, maar het was grijs, koud en winderig.

Zo nog een lunch en daarna ga ik lekker op de bank onder een dekentje.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:42

Supervixen schreef:
Vervelend dat je buik opspeelt : .
Ik had er ook naar uitgekeken om in de zon te lopen, maar het was grijs, koud en winderig.

Zo nog een lunch en daarna ga ik lekker op de bank onder een dekentje.


Dat laatste ga ik zo ook doen. Ondertussen wat dingen uitzoeken voor onze reis want volgende week zondag vertrekken we naar Zuid Afrika! *\o/*

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 13:00

Supervixen schreef:
Waarom vind je het eng? Hartstikke leuk vaak, die lokale loopjes.


Jaa ik vind het ook wel leuk! Is altijd prima georganiseerd. Maar ik heb gewoon nog nooit met een evenement meegedaan en ga dan liever niet alleen :') Heb dan dat duwtje in de rug nodig, even samen naar de start enzo... Aanmelden etc... Daarna is het goed :Y)

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:10

Ik heb al 5/6 weken last van taai slijm wat niet op te hoesten lijkt. Helaas probeert mijn lichaam dat (zeker tijdens en net na het sporten) heel overtuigend eruit te krijgen :x het hardlopen gaat dus de afgelopen tijd iets zwaarder dan normaal.

Vandaag deed ik mee aan de Duin en Kruid Lenteloop. Een lokaal loopje in de duinen bij Santpoort Noord. 11km met blijkbaar ook nog wel wat hoogtemeters :') ik heb in tijden niet zo afgezien tijdens het lopen. De rest zal wel gedacht hebben: mijn god wat een vrouw: hoesten, rochelen en daarna naar adem happen en toch blijven lopen :Y)

Uiteindelijk liep ik op de finish af en zag ik 59:45 staan. Even gesprint om toch onder het uit te finishen. Dat lukte. 59:55 volgens de klok. Garmin zei 1:00:18, maar die heeft vandaag pech. Dit keer ga ik met de klok mee O:)

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:43

-Namiro- schreef:
Supervixen schreef:
Vervelend dat je buik opspeelt : .
Ik had er ook naar uitgekeken om in de zon te lopen, maar het was grijs, koud en winderig.

Zo nog een lunch en daarna ga ik lekker op de bank onder een dekentje.


Dat laatste ga ik zo ook doen. Ondertussen wat dingen uitzoeken voor onze reis want volgende week zondag vertrekken we naar Zuid Afrika! *\o/*


Ohh jaloers! Waar ga je allemaal heen?
Ik heb mijn hart verloren aan Zuid Afrika, ik ben er nu vijf keer geweest en wil liefst volgend jaar weer.
Geweldig land.

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:48

Ohhh waaauw Zuid Afrika, wat gaaf! Veel plezier!

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:07

Goed gedaan Karin, mooie mijlpaal *\o/* En sterkte met de shet, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

En MuSLi ook een snel rondje, de snelste tijd telt, dat is gewoon de regel. Punt. :))

Fijn dat je geslaagd ben Namiro en mooie reis hebben jullie in het vooruitzicht.

Balen Ieris :knuffel: verstandig om te bellen, het moet wel opknappen.

SV niet fit, geniet van je dekentje en de bank, kan af en toe heerlijk zijn :z :Z

Ik zag via Garmin dat Suusje ook een snelle 10km heeft gelopen, allememachies :):)

Hier vanochtend eerst grondwerk les gehad met de puber en daarna met gepaste tegenzin (windkracht 6 ^)) vertrokken met mijn man voor de 28km. We hebben 15km tegen de wind gelopen, ik was er niet heel blij mee, maar heb het van me afgezet. Het laatste stuk hadden we voor het grootste deel wind mee, dat was fijn. Al met al lekker gelopen.

Verder alles aan de kant hier in huis en klaar voor morgen. Hier schijnt de zon wel, dus ik duik de tuin even in met een boek, we zitten uit de wind onder de overkapping, echt heerlijk {:}

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:09

Zou ik ook doen MuSLi: Garmin had vast ff ergens een hapering ;)
Hopelijk ben je snel van dat gehoest af. Niet fijn als het zo hardnekkig blijft.

Goed bezig Ninus!! Ook nog het huis aan kant… ik heb net een heerlijk dutje gedaan op de bank onder een dekentje.. die windkracht van vanochtend bij jullie staat hier nog steeds.. :brr:
geniet van de zon!

Wij vliegen naar Johannesburg en gaan dan Via Pretoria, naar Kruger, eSwatini, st. Lucia, Durban, Drakensbergen.. verder weet ik het even niet uit mijn hoofd.
Dan terug naar Johannesburg en van daaruit vliegen we naar Kaapstad waar we nog 4 dagen blijven (en mijn vriend moet werken).
Heel veel zin in maar ook wel spannend met een driejarig mannetje erbij.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:15

Ik heb vanochtend gecoacht en hoopte op een zonnetje en zacht weer, maar wat was het koud zeg! Zo even wat in huis doen en daarna nog een stukje lopen.

Namiro, veel plezier!
MuSLi, goed bezig. Mooie tijd!
SV, zo tof die foto's. Ik zou ook graag wat dichter bij het bos wonen :)

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 18:20

-Namiro- schreef:
Zou ik ook doen MuSLi: Garmin had vast ff ergens een hapering ;)
Hopelijk ben je snel van dat gehoest af. Niet fijn als het zo hardnekkig blijft.

Goed bezig Ninus!! Ook nog het huis aan kant… ik heb net een heerlijk dutje gedaan op de bank onder een dekentje.. die windkracht van vanochtend bij jullie staat hier nog steeds.. :brr:
geniet van de zon!

Wij vliegen naar Johannesburg en gaan dan Via Pretoria, naar Kruger, eSwatini, st. Lucia, Durban, Drakensbergen.. verder weet ik het even niet uit mijn hoofd.
Dan terug naar Johannesburg en van daaruit vliegen we naar Kaapstad waar we nog 4 dagen blijven (en mijn vriend moet werken).
Heel veel zin in maar ook wel spannend met een driejarig mannetje erbij.


Allemaal gaaf, op Kaapstad na ben ik op al die plekken geweest.
De Drakensbergen zijn geweldig! En Kruger ook, ben er vorig jaar in mei nog 10 dagen geweest en 4 dagen in het Marloth park.
St. Lucia is ook heel mooi.
Hlane game park in eSwatini rij je denk ik dwars doorheen.
Heel veel plezier alvast!

Ninus goed gelopen hoor! Die wind was wel pittig ja.

Aan welke kant van het land woon je Tiggs?

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:35

In het westen, poldergebied.

Mijn training vandaag was zwaar, ik voelde gisteren nog flink in m'n benen.

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:48

Ik meld me ook weer even, zal de eerste of hoogstens de 2de keer zijn dit jaar. Had begin januari 1x gelopen, maar daarna moeten stopzetten doordat ik de handen vol had met kwakkelende paarden (merrie met lichte koliek, hengst met maagzweren, zelfde merrie met hoefzweer en pees die bijna doorgescheurd was) dus pas nu weer wat ademruimte (merrie is natuurlijk nog niet helemaal hersteld, maar heeft weer haar gewone leventje op de paddock en is van de medicatie af, nu moet de tijd de rest doen).

Hoewel ik geen lid meer ben van de joggingclub, werd ik toch nog uitgenodigd op de paasreceptie. Uit beleefdheid toch een rondje meegelopen vanmorgen, misschien maar 4 à 5 km, maar ging lekker en was gezellig. Daarna een hapje, drankje en massa's belegde broodjes en nog een chocolade paashaas als paasgeschenk, dus ik heb beloofd dat ik mijn lidgeld weer betaal :) . Als het niet regent, ben ik dinsdag- en donderdagavond weer op post voor de training.

En stiekem begin ik weer te dromen van een halve marathon. Nog even mijn laatste resultaten opgezocht: had daar de 1e helft meegelopen met de marathonpacer van 4:30, dus voor een halve zou dat 2:15 geweest zijn. Na het uitsplitsen van halve en hele marathon ben ik uiteindelijk gefinisht op een kleine 1:58, dat betekent dat ik de tweede helft aan ongeveer 12 km/u gelopen heb, best iets om trots op te zijn toch? Zeker aangezien ik nooit lange afstanden train (maximum trainingsafstand was 10 mijl, en heb ik ook nog maar 3x in mijn leven gedaan).

Voor de korte afstanden met podiumambitie vrees ik dat ik mijn beste tijd gehad heb, geen idee of ik me daar nog aan waag.

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:41

Welkom terug hwn, balen al die paarden ellende. Ze zijn leuk, maar als er iets mis is... Leuk dat je mee hebt mee kunnen lopen met de paasreceptie. En zeker een goede tijd op de halve, leuk hoor als je daar weer voor gaat trainen.

Tiggs, hoe voelen je benen vandaag?

Klinkt als een gave reis Namiro, zeker met de kleine erbij, maar wat een gave ervaring word dat dan!

De zon was inderdaad pas laat wakker gisteren Ninus, en die wind was niet fijn. Mooie afstand weer! Jullie zijn lekker bezig *\o/*

Haha Musli, zo herkenbaar dat Garmin soms wat anders laat zien dan het wedstrijdresultaat. Maar lekker tempo ook zeg, je gaat goed ondanks je taai slijm. Na het hardlopen ben je dan vast wel weer lekker bevrijd van dat slijm :Y)

Voel je je vandaag alweer wat beter SV? Wel weer een prachtige omgeving waar je gelopen hebt.

Nogmaals beterschap met je voet Ieris, hopelijk kan je deze week weer lekker hardlopen.

Las ook nog iets over nieuwe trailvesten en hamburgerloopjes.. Klinkt goed :Y)

Wij waren met het gezin een nachtje in een B&B omdat ik de 10 km vestingloop in Steenbergen wilde doen. Kinderen voor het eerst echt een hardloopwedstrijd gelopen en super trots op ze. De jongste wilde 100 meter voor het einde stoppen, toen zei ik tegen hem dat hij zijn lichtsnelheid maar even aan moest zetten en weg was ie :') Heerlijk hoe die hersenen van een 4 jarige werken. Daarna heb ik nog een fijne 10 km gelopen, al vond garmin het 9.85 dus die 150 meter heb ik nog extra na de finish gelopen. Nu wel een medaille met een tijd van 49.03 :Y)

Volgende is Hellevoetsluis en dat zal weer een HM worden.


Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:28

Mooie medailles en een mooie tijd suusje! Knap van je kinderen ook, inderdaad mooi hoe dat gaat met een beetje fantasie.
Ik ben wat verkouden geworden, dus lekker hoesten. Gaat wel weer over.

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:44

SV, beterschap met je verkoudheidje, hopelijk knap je snel op! Gelukkig heb je nog wel een mooi stukje kunnen lopen, mooie foto's weer!
Ben nu wel jaloers op jullie loopjes, mis het echt, zeker met dit mooie zonnetje!

Suusje, echt een mooie medaille, dik verdiend!
Nog 3 te gaan en dan is de puzzel compleet!
En super leuk dat je kids ook mee gedaan hebben!

Hwn, leuk dat je weer mee komt kletsen, en goed dat je je weer aangesloten hebt bij je joggingclubje!
Maar hoezoe vrees je dat je je beste tijd gehad hebt? Je weet maar nooit waar je terecht komt, gewoon lekker trainen en genieten!
En leuk dat je van een halve marathon droomt, die heb je al eens eerder gelopen in 1uur58m daar mag je zeker trots op zijn!
Volgens mij klopt er alleen iets niet met de 4.30 van de marathon pacer, dan zou dat uitkomen op 1.40 ongeveer, en niet 2.15.

Tiggs, hoe gaat het vandaag met je benen?
Hopelijk voelen ze al wat beter!

Namiro, super gaaf zeg dat jullie naar Zuid-Afrika gaan, heel veel plezier daar, en geniet er van!

Ninus, goed bezig weer 28km er op zitten, en ook nog wind tegen de 1e 15km, dat zal vast zwaar zijn geweest.
Fijn dat je nog even in de tuin hebt kunnen genieten.

Musli, sterkte met je taai slijm, ondanks dat heb je toch nog prima gelopen hoor!
Ziet er goed uit!

Vanmiddag heb ik een afspraak bij de huisarts, even goed mijn voet na laten kijken, ben benieuwd!

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:32

Ben benieuwd! Hopelijk valt het mee.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 16:43

Hopelijk valt het mee Ieris!

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:07

De kermisrun in Tilburg is ook zeker een aanrader. Funrun over de kermis en door highlights van Tilburg. Ondertussen gek op de foto, in diverse attracties, suikerspin, poffertjes eten en nog veel meer. Start en finish in de 013.

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:52

Ben bij de huisarts geweest, en het was niet mijn enkel die verzwikt was, maar een pees, die naast de achillespees loopt en doorgaat tot de ondervoet, had een moeilijke latijnse naam.
Hij heeft gevoeld, en er zit nu ontstekings weefsel, wat de pijn veroorzaakt, maar wat wel een goed teken is, want de pees is kraakbeen aan het vormen. Zolang ik de stekende pijn blijf voelen bij het gewone lopen, moet ik nog rustig aan doen. Maar zodra het een gevoel van stijfheid geeft kan ik het wat meer gaan belasten.
Er staat 4 tot 6 weken voor, dus het goede nieuws is dat het waarschijnlijk helemaal over gaat!
Maar het slechte is dat het best even gaat duren, maar goed ik mag niet klagen, wat is een maand nu op een mensenleven.
Er zijn veel ergere dingen.

Daarover gesproken, heb ik nog een kijk tip voor mensen die Netflix hebben, de film: 100 meters. Die is echt zo geweldig mooi en goed.
Zorg wel dat je genoeg zakdoekjes bij de hand hebt, want ik heb echt wel wat tranen gelaten.
Die man is zo bijzonder sterkt, gaat met m.s trainen voor een iron man!!!!
Dan denk je echt jeemig zoveel respect, wat stellen onze huis tuin en keuken kwaaltjes dan eigenlijk voor.

Lous, dat klinkt wel grappig inderdaad!
Mijn moeder deed vroeger ook vaak kermis runs on Siebegenwald.
013 ken ik wel, leuke plek voor concerten!

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:24

@Namiro, wauw een bever, die zal je ook niet gauw tegenkomen. Cool!
Super tof ook Zuid Afrika!

@Musli, altijd lekker zo'n rochel :Y) Balen dat je hem niet kwijt raakt!

@Ninus, 15km tegen de wind in, respect!

@hwn, jemig wat een paardenellende zeg!
En wat een snelheden joh :oo Knap hoor!

@Suusje, wat leuk dat je dat samen met de kinderen gedaan hebt! Super knap van ze!


Die kermisrun in Tilburg ziet er super leuk uit! Jammer dat ik dan in Frankrijk zit :D

@Ieris, hopelijk herstelt je pees snel! Ik ga die film op de kijklijst zetten, thanks voor de tip!

Ik ga zo nog even snel een kort rondje van 5km en de stallen etc doen. Moet vanmiddag naar de kliniek met de shet dus vandaag iets meer gehaast om alles gedaan te krijgen onder schooltijd.
Donderdag nog niets op de agenda staan dus dan hoop ik weer een wat langer rondje te doen.
Wel grappig hoe je je grenzen verlegt. Eerst was het doel de 5km, toen dacht ik misschien ooit de 10km en nu hebben die vriendin waarmee ik samen de wedstrijdjes loop en ik het stiekem al over de halve marathon :oo

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:05

Dank iedereen! Zuid Afrika zal zeker heel gaaf worden! Heb er heel veel zin in.
Ik had al iets meegekregen van jouw Zuid Afrika liefde SV. Ik lees ook mee in het tattoo-topic.

Gelukkig geen hele lange hersteltijd Ieris! Rustig aan doen en dan daarna weer knallen!

Grappig hè Karin.. hoe dat werkt bij een mens.
Wij begonnen vorig jaar november met rennen met de gedachte: eens zien hoe lang we het vol houden.. als we de 5 km al eens halen is het veel! Toen renden we er ineens 10 en nu hebben we ons afgelopen weekend ingeschreven voor de trailrun van 22 km. 8)7
Het zit toch in een mens (of iig in sommige) om grenzen te verleggen denk ik..

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:00

Ieris, je weet nu in ieder geval wat het is. Hopelijk verbetert het snel!

Benen voelen minder moe en ik ben vanmiddag vrij, dus ik ga m'n training (3*7' met 5' rust tussendoor) rond de Reeuwijkse Plassen lopen.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:15

Gister rondje van 8 km gelopen en het moest echt vanuit mijn tenen komen..
geen idee waar het aan lag maar voorlopig geef ik mijn nieuwe trail-schoenen maar de schuld.
Een soort vage kramp in mijn voet en daarna in mijn kuiten..
misschien goed dat ik nu ff rust heb.. heel misschien wil ik zaterdag nog een rustig 5 km rondje maken om te testen of het echt aan mijn schoenen ligt..

Dus misschien passen de Brooks Cascadia mij dus ook niet.. -O-