Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 13:42

Ik slik deze en de omega 3 erbij:
https://www.yummygums.com/producten/zwa ... vitaminen/

@Evamarie wat is daar de reden dan van? Ik had gelezen dat het geen kwaad kan om door te slikken dus dan ben ik wel nieuwsgierig nu :j

Gisteren m'n beste vriendin verteld, die kwam bij ons met der vriend en de hond (ons peetkind). Dus die moest in het complot :))
Dus ik had een bandana gemaakt voor Fitz dat hij oom wordt <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 14:00

Goldie schreef:
Ik slik deze en de omega 3 erbij:
https://www.yummygums.com/producten/zwa ... vitaminen/

@Evamarie wat is daar de reden dan van? Ik had gelezen dat het geen kwaad kan om door te slikken dus dan ben ik wel nieuwsgierig nu :j

Gisteren m'n beste vriendin verteld, die kwam bij ons met der vriend en de hond (ons peetkind). Dus die moest in het complot :))
Dus ik had een bandana gemaakt voor Fitz dat hij oom wordt <3
[ [url=m/n8xDp3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankje! Ik heb ze gelijk besteld :)

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 16:08

Ik voel me eigenlijk steeds beter nu met 12 weken.
Wel nog heel erg moe, dus ga smiddags vaak een uurtje slapen, en savonds op tijd naar bed.
Af en toe misselijk maar dan heb ik te weinig gegeten.
We zijn nu een weekje op vakantie en kan gelukkig weer wat kilometers lopen, hiervoor was dat echt een ramp, wel lekker de fietsen mee, dat gaat beter, alleen de warmte valt me heel zwaar.

Ik slik nog steeds foliumzuur, maar heb ook een b12 tekort en foliumzuur zorgt dat je dat beter opneemt dus ik blijf dat gewoon slikken.

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 16:18

Al even niet meer geageerd, maar lees nog steeds mee hoor :)

Goldie: Leuk, die bandana voor de hond!
Claudia: Balen van je werk zeg. Kun je nog even door of loopt je contract al snel af? Zwanger solliciteren lijkt me inderdaad moeilijk.
Melewel: Wat lastig van de opvang zeg. Is alles al vol? Wij wilden destijds ook halve dagen, maar dat kan helaas niet overal.
Rebecca: Pff, zit je niet mee zeg. Zo duurt een zwangerschap wel erg lang :knuffel:
Rebel: 5 kilo is toch niet zo extreem rond die termijn?

Hier niet zo heel veel te melden haha. Alles gaat (naar mijn idee) goed. Heb donderdag weer een afspraak bij de verloskundige. Eens kijken of we weer goedgekeurd worden. Voel de baby in elk geval wel dagelijks zachtjes bewegen en mijn buik is lekker gegroeid de afgelopen weken :+

Foliumzuur ben ik mee gestopt rond de 14 weken. Na 12 weken had het geen zin meer volgens de verloskundige, maar heb het restantje toch nog maar opgemaakt. Slik nu geen aanvullende vitamines. Volgens mij heb ik die niet nodig :Y)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 18:16

Ik heb zelf ook geen idee op basis van wat mijn aanvragen worden geweigerd. Ik zet er duidelijk bij dat ik voor Max 3 dagen 4u opvang zoek. Dagen zijn nog flexibel te bepalen dus als de opvang ma-di-woe kan dan blijft m’n vriend op do of vrij thuis en oma dan de andere dag van die 2. Is het anders kunnen we gewoon schuiven. 8)7

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 19:14

@goldie wat leuk die bandana!

Lijkt me lastig die wisselende tijden en dan ook nog zo kort van te voren horen!

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 20:39

Melewel94 schreef:
Ik heb zelf ook geen idee op basis van wat mijn aanvragen worden geweigerd. Ik zet er duidelijk bij dat ik voor Max 3 dagen 4u opvang zoek. Dagen zijn nog flexibel te bepalen dus als de opvang ma-di-woe kan dan blijft m’n vriend op do of vrij thuis en oma dan de andere dag van die 2. Is het anders kunnen we gewoon schuiven. 8)7


Zouden ze misschien liever juist hele dagen hebben? Daar krijgen ze natuurlijk meer voor, en de andere halve dagen zijn waarschijnlijk lastig op te vullen.... Misschien zou je dat kunnen overleggen? Dat in overleg een hele dag ook mogelijk is? Misschien kom je dan al verder?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 20:42

Snap wat je bedoeld ja. Maar ik zie het nog niet zitten om m’n kind van 3 maanden al hele dagen ergens anders te moeten plaatsen |o wou zelf eerst nog thuis blijven hele dagen maar dat is financieel gewoon niet haalbaar.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:06

Ik heb nu eenmaal 9-urige werkdagen dus ik heb geen keus. Kan me nu ook nog niet voorstellen dat ik dat erg vind, maar misschien tegen die tijd dat het er is wel _O-

Wij gaan morgen eens beginnen met een kamer leegruimen op de bovenverdieping. We hebben alles beneden, dus boven is echt als opslag in gebruik :=

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:42

Hahaha, dat dacht ik ook voordat m’n zoontje geboren was }> . Toen hij er was vond ik naar de opvang brengen opeens überhaupt een ding. En toen bleek dat hij ook nog eens heel lastig sliep daar, vond ik een halve dag helemaal wel genoeg :')
Inmiddels is het goed gekomen met hem op de opvang hoor. Hij gaat vooralsnog wel nog halve dagen, maar vanaf eind dit jaar gaan we ook een hele proberen. Hij is dan ruim twee.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:53

Hier nu bijna 17 weken en op moeheid na voel ik me top!
Slik geen vitamines meer bij al zou ik nog wel wat vitamine D kunnen nemen want deze was iets aan de lage kant.

Saskia89: mijn contract loopt 20 Juli al en dan zit ik de 24e week. Dus dan heb ik ook nog wel even te gaan. Ik weet dat ze je niet mogen weigeren bij een sollicitatie omdat je zwanger bent. Maar de praktijk blijkt toch vaak anders. Daarom wil ik er niet teveel moeite in steken

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:19

claudiadvx schreef:
Hier nu bijna 17 weken en op moeheid na voel ik me top!
Slik geen vitamines meer bij al zou ik nog wel wat vitamine D kunnen nemen want deze was iets aan de lage kant.

Saskia89: mijn contract loopt 20 Juli al en dan zit ik de 24e week. Dus dan heb ik ook nog wel even te gaan. Ik weet dat ze je niet mogen weigeren bij een sollicitatie omdat je zwanger bent. Maar de praktijk blijkt toch vaak anders. Daarom wil ik er niet teveel moeite in steken


Zou zeker vitamine D bijslikken, is zo ontzettend belangrijk, en al helemaal tijdens je zwangerschap.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 11:59

Goh, ik pak een multivit voor zwangeren om de dag. Daarnaast gezond en afwisselend eten, dat lijkt me genoeg. Frummel groeit goed vanbinnen, dus hij zal niets tekort komen zeker :D
Er zijn veel belangrijke vitamines en mineralen voor tijdens de zwangerschap. Denk aan ijzer en calcium bijvoorbeeld. En daar heb je vitamines C en D voor nodig om goed op te nemen.

@Saskia, volgens mijn berekening maar 5kg erbij he :D De gyn gaat uit van 10kg en dat is aan de hoge kant op 20 weken. Als je dan nog maar 5kg erbij mag voor de tweede helft, is dat behoorlijk pittig voor iemand met een prima gewicht. Daarom dat ik lastig was, hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 12:09

Afbeelding
Afbeelding
Hier heb ik dus heel veel van over.
Vooral vd tweede verpakking.
Wat doen jullie ermee weggeven?

Ik wil het liever niet op MP of Facebook zetten omdat ik het nog niet iedereen persoonlijk heb verteld.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 12:16

Ik slik die Compleet mama met visolie en doe dat gewoon de hele zwangerschap dagelijks plus nog extra vitamine D naast.
Na mijn bevalling heb ik ook nog een tijdje doorgeslikt. Ik heb geen tekorten tot nu toe. Vrienden van ons kregen een baby met open rug en dat wil ik echt heel graag voorkomen. Geen garantie natuurlijk maar het voelt zo toch fijner voor mij.

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 12:33

Ik slik ook de Davitamon compleet met visolie en dat blijf ik ook doen. Heb ik m’n vorige zwangerschap ook gedaan en na m’n zwangerschap ook nog een tijdje. Mijn waardes zijn altijd keurig.

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 14:30

Kleine bijleespost van de laatste 2 pagina's, ik heb een drukke periode en ondanks het 2de trimester, heb ik nog niet die beloofde energie terug. Ik lees wel alles goed mee! :Y)

Rebel, zo zielig dat ze zo zitten op het gewicht, zou ook lastig zijn. Ik denk dat dit ook gewoon heel erg verschilt van persoon tot persoon, en zwangerschap tot zwangerschap misschien zelfs. En zo te horen is het bij jou niet eens abnormaal! Ik zit nog steeds onder mijn startgewicht , maar moet wel echt gezonder eten. :Y)

Goldie, gelukkig een goede echo! Hoe ver ben je nu? Ik kan echt niet goed tellen. Balen van de opvang, dit is momenteel ook mijn grote stress.. WIj zouden vanaf 12 weken al voltijdse opvang nodig hebben omdat onze ouders op 1u - 1,5 uur wonen. 2 voorkeurplaatsen hebben al teleurgesteld, nog 3 in afwachting en nu hoor ik dat het aanvraag systeem van de stad niet door elke opvang juist opgevolgd wordt. 8)7 Wat schattig de aankondiging met de hond!

Claudia, balen van je werk. Is toch weer een extra stress erbij. Hopelijk houdt de opvang een plaatsje vrij! :(:)

Ik ging normaal nog niets kopen toy 16w-20w, maar heb toch al 3 setjes gekocht, zie ze nu allemaal passeren via advertenties. Google weet duidelijk hormonale, zwangere vrouwem te vinden <3 :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 16:36

O, wat een prachtige setjes! <3
Weten jullie wat het wordt?

Hier ook 1 eerste set gekocht afgelopen week. Roze. We weten niet wat het wordt en gaan dit ook niet weten van te voren.

Vandaag het ledikant eens goed gepoetst. Nu een nieuw likje verf erop. Helemaal leuk!

Dit x wil ik voor een ouderwetse wieg met veel kant gaan.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 16:34

Even geen bijleespost, die probeer ik later nog even te maken :)

Vanochtend gewoon lekker 3 stallen mesten en het land..
Ging vanochtend prikken voor internist morgen, en meteen nipt etc
Maar toen belde mn arts en ik dacht huh we hebben toch pas morgen een afspraak, maar kalium dus weer veel te laag... Dus hij vond het nu niet meer verantwoord om me door te laten lopen dus ik word opgenomen en krijg zo een kaliuminfuus en lig aan de ecg. Het ophogen van de medicijnen heeft dus niet het gewenste effect gehad, want het is nog verder gezakt..
Afbeelding

Wel net even baby gekeken ook, die doet het gelukkig hartstikke prima <3

Anoniem

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 16:50

O balen! Hoe lang moet je blijven?

Floortje88
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: Midden van het land

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 17:04

Dat is balen goldie, beterschap! Hopelijk ben je er snel weer boven op.

@ Lariska, wat een onwijs leuke sets! Ik ben soms ook beetje aan het kijken maar vind weinig leuk. Waar komen deze vandaan?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 18:15

Oh nee Goldie, wat een miserie. Hopelijk is het opgelost met een infuus en dan weer lekker thuis.

Larisske, zo schattige kleertjes! <3

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 20:48

Evamarie schreef:
O, wat een prachtige setjes! <3
Weten jullie wat het wordt?

Hier ook 1 eerste set gekocht afgelopen week. Roze. We weten niet wat het wordt en gaan dit ook niet weten van te voren.


Het wordt een meisje bij ons <3 (hopelijk is de NIPT juist, want de kleertjes zijn nu wel al een beetje meisje-meisje := )

Zo spannend niet weten wat het wordt, hopelijk houdt de baby het zelf ook goed geheim tijdens de echo's.

@Goldie, zo heftig! Is het door de zwangerschap dat die waarden zo schommelen? Voel je zelf ook ergens dat er iets off is, of kwam het volledig onverwacht?

@Floortje, ik ben ook wel zo. Ik vind alles wel schattig, maar ben niet meteen verliefd, maar op deze stuks wel. Dus dacht ach deze laat ik niet liggen. Het is van Noukies, ze hebben momenteel een online private sale tot 50÷ korting op sommige stuks! Kreeg het via instagram! https://www.noukies.com/nl/

amillion

Berichten: 113
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:20

Hoi,

Stiekem ben ik al een tijdje aan het meelezen. Na 3 positieve echo's kom ik me ook melden. Ik zit momenteel op 10 weken en ben uitgerekend op 27 december. <3
Helaas heb ik afgelopen december een miskraam gehad. Dus nu houden ze me extra in de gaten. Volgende week woensdag heb ik weer een echo.

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:35

@goldi hopelijk zijn je waardes snel weer goed/beter!

Welkom @amillion fijn dat ze je nu extra in de gaten houden! Het is normaal al spannend maar na zo’n gebeurtenis extra spannend denk ik!

@lariske oooee leuk een meisje!

Ik zei al tegen m’n man, bij de vorige wou ik zo snel mogelijk weten wat het was, en nu vind ik het wachten tot 20 weken prima. Om vervolgens te realiseren dat ik dan nog 4 weken moet wachten en dat toch wel lang vind whahah maar we wachten rustig verder!