Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 464 van de 499 [ 12462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wielrenners/ mountainbikers hier?

 
Profiel   

Pff was ik vandaag vrij denk lekker stuk fietsen met bakken kwam het naar beneden.
Nu wel droog maar te koud om nog motivatie te vinden om alleen een rondje te doen.
Kan mij niet heugen zo`n koud en nat voorjaar te hebben gehad ooit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 20:14 



 
Profiel   

Nou hier kwam het overdag ook met bakken uit de hemel …
Echt stabiel is het voorjaar nog niet .
Maar het weekend word mooi , en dat komt goed uit .
Zaterdag een lange trainingsdag , en zondag jureren in Enschede ( triatlon wedstrijd )

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 20:28 



 
Profiel   

Pfff die regen mag inderdaad wel even stoppen…

Leuke weekendplannen T2T!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 21:19 



 
Profiel   

Het weekend ziet er inderdaad een stuk beter uit! Hopelijk droogt het bos nu ook even wat meer op. Ik kan het toch moeilijk laten om alleen de weg te pakken := . vindt de singeltracks toch net even wat leuker.

Ik merk wel dat ik er gemakkelijk weer in kom dan vorig jaar. Toen was ik heel erg zoekende naar wat nu precies voor mij werkt waardoor ik te lang bleef hangen op weinig kilometers rijden. Nu wil ik dit jaar sneller meer kilometers op gaan pakken. Ik merkte bij de wedstrijd van vorig jaar dat ik de laatste 15 km toch echt te kort kwam in de benen. Was meer er tegen vechten om niet af te stappen.

En ook dat ik nu meer durf als in harder rijden en de klimmetjes voelen ook minder vermoeid. Toch heb ik in de winter niet veel aan mijn conditie gedaan. Vorig jaar was ik enorm voorzichtig met trainen. Nu kan ik beter inschatten waar ik wat meer kan trappen en wat minder. Zit er wel over te denken om een strava abonnement te nemen om alles eens goed bij te houden ik vindt het wel interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 21:45 



 
Profiel   

leeslampje schreef
Leuke weekendplannen T2T!


:j , vooral een druk vermoeiend weekend :=

En dan stap ik maandag in de auto voor twee weekjes naar België voor
het werk .Een van mijn fietsen gaat mee , dan kan ik daar ook door met trainen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 08:06 



 
Profiel   

De tijd van prachtig fietsweer lijkt nu echt aangebroken, dus weer tijd voor een upje van dit topic :D Hoewel het nog wel iets warmer mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 20:50 



 
Profiel   

Nou, dat mag je zeggen. Gisteravond gingen wij weer voor een dinsdagavondritje, maar ik vond die wind wel echt heel erg fris 8-) na 43km was ik toch wel blij om mijn huisje weer te zien. Haha.

Afgelopen vrijdag waren mijn man en ik voor het eerst sinds tijden weer eens samen fietsen. Mijn schoonouders hadden aangeboden om op te passen en het was mooi weer, dus we hebben het ervan genomen. Een mooie rit langs de kust omhoog richting Schagen en via de dijkjes weer terug richting huis. Totaal 95km *\o/*

Hoe gaat het bij jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 21:09 



 
Profiel   

Maandag de Elfstedentocht *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Beetje beroerde voorbereiding ivm twee vakanties tussendoor, dus het zal een dagje afzien worden :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 21:27 



 
Profiel   

Herkenbaar MusLi, heb ik ook altijd op mijn woensdagavondritjes met de club. En aan je woonplaats te zien hebben we allebei ‘last’ van dat eeuwige frisse kustwindje :D

Spannend Sakura!! Ben benieuwd hoe het je af gaat. Je krijgt in ieder geval mooi en droog weer mee maandag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 21:39 



 
Profiel   

Ik heb mijn dinsdag avond ritje geskipt kon het niet opbrengen weer in die koude wind te fietsen.
Iets te drukke dag dus dat zou teveel energie hebben gekost.

Vorige week wel met schoonzus mee voor een rondje 80/90 km op de planning ok heel mooi 115 km later was ik thuis ahum.. :o
Dit weekend rondje Posbank op de planning staan en dan moet Limburg klaar zijn niet ideale voorbereiding maar soms is iets gewoon zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 22:05 



 
Profiel   

Het word eens tijd dat het weer beter word .
Het is gewoon koud .
Op het moment nog voor mijn werk in België, dus afgelopen weekend naar de kust gefietst .
Heen en terug 145 km , veel wind en erg slechte fietspaden . Dacht altijd dat het in Duitsland slecht was .
Scheelde niet veel zondag of ik was echt vies gevallen .
Gisteren idd veel wind en koud .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 22:18 



 
Profiel   

Hihi, ik spreek jullie vanavond :') . Op dit moment zit ik in Duitsland en zijn de fietsen mee. Het plan is vandaag de Brocken op te fietsen, een route van 60km met zo’n 1500 hoogtemeters. Ik heb ook weer wat bedacht… ik ben namelijk nergens echt getalenteerd in en in klimmen met de fiets ben ik ronduit slecht. Dit gaat dus wel even duren. :=

Volgens mij wordt het weer langzaamaan beter vanaf volgende week. Het wordt wel tijd. Op het werk vragen ze al weken of ik alweer fiets naar het werk. En het antwoord is: nee. Ik ga niet om half 6 op de fiets zitten bij 5 graden en regen. Zo geen zin in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 08:28 



 
Profiel   

Wat leuk, veel plezier @maaikemuis. Over 2 weken zitten wij ook bij de Brocken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 09:04 



 
Profiel   

Of het plezier was… ik geloof dat ik de eerste 10 km vooral heb lopen vloeken. Garmin had bedacht dat het een goed idee was om met een klim van 5 kilometer met een stijgingspercentage van op sommige punten 15% het dorp uit te gaan. Daarna waren de paden bij vlagen volledig aan gort gereden door landbouwvoertuigen om maar niet te spreken van de hoeveelheid dood hout op het pad. Daarna volgde een 16 km lange klim omhoog te Brocken op. Dat duurde vooral heel lang, maar was wel prachtig. Daarna weer 16 omlaag. Gevolgd door wat venijnige klimmetjes en een totaal onbegaanbaar pad wat resulteerde in een blauwe plek in de vorm van een rotsblok.

But, we did it! Waarschijnlijk de langzaamste klimmers in de geschiedenis, maar eentje zonder e-bike!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 17:52 



 
Profiel   

Knappe prestatie hoor om zoveel te klimmen , ik doe het je niet na!


--

Heerlijk dat mooie weer , extra balen dat mijn fiets alweer een beetje pech heeft. Gisteren dus een fiets gehuurd in Appelscha en daarbij de blauwe en rode lijn gereden. Ondanks dat ik de fiets niet echt top vond ( van Fully naar Hardtail is echt wel een achteruitgang voor mijn idee) ging het best lekker. Ik merkte nu pas hoeveel de remblokjes van mijn eigen fiets aan het klemmen waren want nu kon ik ineens wel vlot doorfietsen.

Alleen wat te fanatiek geweest , ik ben nog herstellende van een griepje / corona ? achtig iets en ik voel mij vandaag echt weer minder dan gisteren. Dus misschien maar goed dat mijn eigen fiets pas over een dikke 1,5 week beschikbaar is. Maar de eerste 25 km verloopt probleemloos dus ik kan al wel uit gaan bouwen weer.

Mijn eigen fiets gaat weer 'onder het mes'. De remblokken waren dus niet passend 8)7 Slechte zaak van de winkel waar ik de blokken gekocht heb. Daardoor is er een zuiger uitgekomen en moeten de remmen nu ook ontlucht gaan worden. En verassing ik reed blijkbaar toch tubeless maar dit laat ik wel vervangen naar binnenband want ik vindt dat deze tubeless banden ook wel snel leeglopen. Daarnaast blijft het schakelen toch wel een beetje happeren en blijk ik 2 verschillende soorten remmen te hebben.

En dan toch het stuur die niet voor mij geschikt is , maar ik mag een kortere kosten loos uit gaan proberen , mijn prestaties konden alleen maar daarop vooruit gaan volgens de reparateur.

Weer een andere zaak dan de vorige keren maar nu een eenmanszaak en servicepunt van Canyon dus ik heb er nu wat meer vertrouwen in. Hele enthousiaste man en duidelijk gek op fietsen en alles eromheen. Stonden ook prachtige fietsen in de zaak die keurig onderhouden waren. En pluspunt hond voor de deur dat trekt mij altijd erg aan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:14 



 
Profiel   

Je hebt niet heel veel mazzel met je fiets Zebrastreep. Ik vraag me zelfs af of ze de tubeless banden wel goed gemonteerd hebben of dat je de goede banden er om hebt zitten. Want mijn tubelessbanden verliezen weinig druk. Dat deden ze wel, maar ik heb het opnieuw laten doen bij een goede zaak en nu ben ik wel om. Zonder tubeless had ik hier in Duitsland echt reddeloos verloren geweest. Dan had ik binnen 500 meter al lek gereden. Ik hoop wel voor je dat je straks eindelijk kan genieten van je fiets. Dat je in de schuur staat en je hem ziet en denkt: ‘wij gaan avonturen beleven.’

De week vakantie in Duitsland zit er weer op. Vandaag een laatste fietstocht gemaakt en ik moet zeggen dat na 7 dagen van fietsen, hiken en rotsklimmen ik er nu wel goed af lig. De route van vandaag was de mooiste met een prachtig stuwmeer, een onwijs mooie klim en een gedeelte dat heel intensief was voor mij omdat het meer een mountainbike route was en op de gravel een randgevalletje. Maar het was wel een van de mooiste segmenten van de route. Maar ook vandaag waren we weer een van de weinigen zonder elektrische fiets. Stiekem vind ik mezelf best stoer O:) .

Even een sfeer impressie
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:54 



 
Profiel   

Wauw wat een verhalen weer.

Ik heb niet zo heel veel gefietst. Aangezien hier op stal een pony op knappen stond.
Ben gisteravond/nacht dus bij een bevalling geweest van een shetland veulen.

Dus geen mooie tocht of een stuk fietsen, maar in spanning uiteindelijk bij een geboorte van een pony geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 21:58 



 
Profiel   

Wat een mooie omgeving Maaike.
Dat is geen straf daar fietsen.
Dat klinkt echt als een loeizware klim

Wat een gedoe met je fiets Zebra streep had je hem bij een winkel gekocht.?

Vandaag een soort van generale gedaan rondje over de Posbank voor volgende week Limburg Mooiste.
Niet zo fit als ik zou willen maar heel slecht ging het ook niet.
Alleen volgend jaar wil ik mijn fiets upgrade geven
Heb nog remblokjes maar merk dat ik rem kracht te kort kom.
Mijn handen doen het niet altijd en zwaar remmen doet dus pijn.
Net als dat band wisselen net grappig is want dn krijg ik mijn binnenband er niet goed uit.
Dus misschien is Tubeless een goed alternatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:18 



 
Profiel   

Of… een fiets abonnement van de ANWB! Heb ik van mijn schoonouders gekregen voor mijn verjaardag en ik vind het echt ideaal. Ik ben ook niet zo handig met banden plakken (tubeless is handiger want dat kun je pluggen), of wat voor reparatie dan ook. En nu komt de ANWB me helpen, of ze brengen mij naar een fietsenmaker of huis. Ik vond het zo’n lief verjaardagscadeau <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:37 



 
Profiel   

@ Maaikemuis: prachtige foto’s! Het klinkt als een loeizware rit maar zo te zien was het het waard.

@ Zebrastreep: wat je heb toch steeds een pech met je fiets zeg! Heb je er al wel een beetje van kunnen genieten? Het is zo’n gaaf apparaat, maar als ie zo vaak stuk is…

@ Gothico: agossie Shetland veulentjes zijn zo schattig, kleine fluff balletjes.

@ Scooby: klinkt als een goede voorbereiding. Ben benieuwd hoe het je volgende week in Limburg vergaat.

Sakura fietst morgen de Elfstedentocht, ben benieuwd hoe het gaat (of hoe je het hebt gehad, afhankelijk van wanneer je dit leest :D ).

Ik heb deze week weer eens een 100-plusser gefietst. Een recht lijntje met de wind mee, aan het eind weer met de trein terug naar huis. Ik was helemaal klaar met dat stoempen tegen de wind in :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 23:15 



 
Profiel   

Goedemorgen , ik ben sinds vrijdag weer terug van bijna twee weken
in België te zijn geweest .( voor werk )
Uiteraard had ik mijn sport spulletjes inclusief fiets mee .
Maar ik dacht altijd dat ij Duitsland de fietspaden slecht waren , maar
man man in België is het helemaal een drama .

Toch maar mooi gedaan @Maaikemuis , chapeau _/-\o_

@Zebrastreep ; i love my tubeless banden <3
Uiteraard gemonteerd door de fietsenmaker van vertrouwen .
Zelf begin ik er niet aan .
Net als bij Maaikemuis verliezen ze bij mij ook weinig druk .

Alvast succes voor volgende week @Scooby

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 10:22 



 
Profiel   

Leuk T2T! Nu weer terug bij goed asfalt ;) Ik ga binnenkort een weekendje fietsen in de Belgische Ardennen, ben heel benieuwd wat ik daar aantref.

Mijn racer is ook tubeless en ik zou niet anders willen. Nog nooit lek gereden (even afkloppen) en het verliest weinig lucht bij mij. En het idee dat een plug genoeg is om bij lek toch terug thuis te komen is heerlijk. Geen gedoe met binnenbandjes wisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 10:26 



 
Profiel   

Leef nog! Nu de súdwesthoeke nog…

Het is echt fantastisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:59 



 
Profiel   

Succes! Jullie hebben er wel lekker weer bij . Ik fiets dit jaar zelf niet mee, maar sta deze keer langs de kant aan te moedigen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 14:35 



 
Profiel   

Sakura789 schreef
Leef nog! Nu de súdwesthoeke nog…

Het is echt fantastisch!


Oeps , overheen gelezen ...succes nog
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 464 van de 499 [ 12462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen