Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 106 van de 109 [ 2707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Curlsys methode/ tips voor krullend haar

 
Profiel   

Jorex, en dat nieuwe cg product van jouw krullenkapper is van Yari ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 17:26 



 
Profiel   

Nee ik heb geen idee hoe dat heet. Ik gebruik zelf thuis Yari leave in nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 17:44 



 
Profiel   

Durquia schreef
Ik ben kapper en vind het wel leuk om dit alles te lezen.
Maar wil toch wel het een en ander corrigeren. Het is niet dat de kapper z’n producten aan je wil slijten, kappers werken met een merk waarvan zij denken/vinden dat dit het beste voor hun werkt met hun methodes en gevoel voor haar. Doordat ze al soms jaren met dit merk werken weten ze ook waarom een product juist voor dat type haar en/of stylings methode werk.
Tuurlijk kunnen we niet ervaring hebben met alle merken of drogist producten die er zijn. Dan zie je door de bomen het bos niet meer.

Ook denk ik dat het online zoeken naar een goede krullen kapper niet altijd het juiste beeld geeft. Je komt namelijk door alleen een cursus Krul knippen volgen soms al op zo’n website. Ik denk dat het beter werkt om om je heen te vragen aan mensen met krullen (waarvan je misschien vind dat hun haar mooi zit) waar zij heen gaan. Soms is een kapper die niet eens zo’n speciale training heeft gevolgd beter in krullen knippen dan iemand die een cursusje heeft gevolgd doordat ze gevoel voor krullen hebben.
Zoek een kapper die toevallig veel krulklanten heeft ;)


@Durquia je had mijn verhaal toch echt even beter moeten lezen. En je hoeft imo ook niks te corrigeren. Het is gewoon zo dat elke kapper zijn eigen merk gebruikt en verkoopt. Waar ik op doel is dat nou juist dat merk het niet hoeft te doen voor jou haar. Voor een nieuwe CG-er is het imo daarom slimmer om eerst eens wat testen te doen voor je naar die krullenkapper gaat. Dan weet je tenminste een beetje hoe en waarop je haar reageert. Maar dat is dus mijn mening, dat hoeft niet iedereen hier het mee eens te zijn.

Overigens over het vragen aan mensen met krullen irl. :') dat zeg je in mijn geval tegen iemand die onder een heule grote steen leeft :+ Ik zie weinig mensen, en al helemaal geen die CG-er zijn. Diegene die je online "kent" zitten over het algemeen toch niet bij je in de buurt, en ik doe een hoop maar ga niet half NL door voor een kapper. Dus blijft er weinig anders over dan online kijken. Waar ik wel altijd reviews lees over die kapper. Maar ook dat blijkt dus niet altijd te helpen met je zoektocht, ook hier weer omdat niet elke krul gelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 18:06 



 
Profiel   

Agree to disagree toch, even goede vrienden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 18:33 



 
Profiel   

Ik ga lezen hier. Dacht altijd dat ik steil haar had. Maar mijn natte haren bevatten toch echt slag. Dus wie weet verborgen slag ook in droog haar ?

Op internet lees ik best tegenstrijdige dingen. Zoals bv klitten in haren is teveel proteïne of juist te weinig ?

Hier toevallig iemand die ook fijn, sluik vallend haar heeft ? Ik denk laag poreus. En type 2a ?
Of wat is nu echt een goede fijne site qua info ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 12:19 



 
Profiel   

Ik heb type 2a, maar ben zelf ook nog zoekende. Naast dat ik het de helft van de tijd een beetje opgeef en toch gewoon door borstel en steil laat vallen. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 12:20 



 
Profiel   

Ik zit tussen 2a in.
Ik kam mijn haar alleen nog onder de douche.
Diffuus ik het daarna en ga er evt met mijn vingers doorheen.
Ik wil echt vermijden om slag eruit te halen met de borstel. Ik doe er zelf geen producten in omdat ik ook niet weet wat goed is :')
Ook zonder product blijft de slag er in zitten dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 13:00 



 
Profiel   

Sinds kerst gebruik ik producten van Evolvh en daar ben ik steeds blijer mee. Ook probeer ik manieren van bijvoorbeeld Manes by Mell en Blowout Professor te gebruiken. Sinds kort slaap ik zonder satijnen slaapmuts en gebruik ik geen shampoo brush meer. Ik doe nu mijn haar 's nachts weer in een knot, met een invisibobble elastiek. En ik was mijn haar 2 keer en gebruik genoeg shampoo zodat het de 2e keer schuimt. Mijn haar voelt ook schoner nu. Verder nog conditioner en leave-in conditioner. Qua stylingsproducten ben ik nog aan het experimenten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 16:16 



 
Profiel   

ik heb ook weer het 1 en ander geprobeerd, spijt van...
Glans is weg, en het is weer een droge boel geworden
Dus nu weer 'mijn' merk aangeschaft, hopelijk is het snel weer zoals het was

Reden voor iets anders, we hebben hier een hele mooie winkel met allemaal CG producten. Alleen het merk wat ik graag gebruik verkopen ze niet, niet omdat ze niet willen, maar omdat het merk niet in de winkel wil liggen. Online of bij de kapper dus ...

Ik gebruik graag Curly Secret

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 18:57 



 
Profiel   

Haha, jullie weten ook (nog) niet welke producten je kan gebruiken !
Er zijn toch ergens op internet vast wel lijsten met producten die goed bij bepaalde types haar passen ?

Co wash voelt niet goed voor mijn fijne, dunne 2a haren. Dus ik was gewoon met een cg shampoo.
En voor fijn haar lichte producten gebruiken, zover ben ik nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 12:14 



 
Profiel   

Goedemorgen iedereen. Vraagje, welke olie kunnen jullie aanraden om de cast uit je krullen te scrunchen, die je haar niet onwijs vet maakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 07:31 



 
Profiel   

Kunst is vooral niet te veel te gebruiken. Ik wrijf een kleine hoveelheid olie warm tussen m'n handen en knijp dat in m'n haar. Al krijg ik nooit echt een cast. Geloof dat ik het nog steeds niet helemaal goed doe :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 07:46 



 
Profiel   

Is pluizig haar altijd een teken van proteine tekort ? Of kan het net zo goed vocht tekort komen ?
Gaat om gekleurd haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:37 



 
Profiel   

De n7 bonding oil van Olaplex is echt perfect om een cast te scrunchen. Erg prijzig maar je hebt maar 3-4 druppels nodig, je haar gaat er heerlijk van ruiken en wordt totaal niet vet, wel een gezonde glans.
Een cast krijg je in de basis niet door olie, maar door andere producten zoals mousse en gel wat ‘opdroogt’ op de krul. Deze cast scrunch je ‘weg’ met een olie, dus de krul blijft alleen het harde laagje verdwijnt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:41 



 
Profiel   

Dat wist ik, maar tot nu toe heeft nog geen enkel styling product mij een cast gegeven. Ik doe er soms dus wel een beetje olie in als het te veel wil pluizen (wat de laatste tijd echt als een malle aan de hand is)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:58 



 
Profiel   

Qimm schreef
Dat wist ik, maar tot nu toe heeft nog geen enkel styling product mij een cast gegeven. Ik doe er soms dus wel een beetje olie in als het te veel wil pluizen (wat de laatste tijd echt als een malle aan de hand is)


Heb je de gel van Eco styling gel al eens geprobeerd? Die geeft bij mij wel zoveel cast :wow: Ik hoef er maar heel weinig van te gebruiken en heb veel meer definitie in de krullen (hmm waves) dan ik ooit gehad heb. Ik heb af en toe pluis, en dan ook alleen onderin, ik kan dan aan mijn haar voelen dat het te droog is en er proteine mist. Vocht toevoegen helpt bij mijn haar in elk geval niet op die momenten.

Met nog de cast erin.
[ img ]

Gecrunscht. (op de foto, de rechterkant wilde weer eens niet -O- ik heb van die dagen dat het alleen maar wild en raar gedraaid wordt.)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 23:36 



 
Profiel   

Die ken ik niet. Maar ga eerst opmaken wat ik heb voor ik weer wat anders aanschaf :') ik heb nog nooit zo veel spullen voor mijn haar gehad als nu haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:34 



 
Profiel   

x_ankieee schreef
De n7 bonding oil van Olaplex is echt perfect om een cast te scrunchen. Erg prijzig maar je hebt maar 3-4 druppels nodig, je haar gaat er heerlijk van ruiken en wordt totaal niet vet, wel een gezonde glans.
Een cast krijg je in de basis niet door olie, maar door andere producten zoals mousse en gel wat ‘opdroogt’ op de krul. Deze cast scrunch je ‘weg’ met een olie, dus de krul blijft alleen het harde laagje verdwijnt.


Die is inderdaad aan de prijs, maar ik lees er wel goede dingen over. Gaat op het 'gaan we even over nadenken' lijstje.

Met de As I Am Curling Jelly krijg ik trouwens wel een cast, vooral als ik mijn haar föhn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:02 



 
Profiel   

Qimm schreef
Die ken ik niet. Maar ga eerst opmaken wat ik heb voor ik weer wat anders aanschaf :') ik heb nog nooit zo veel spullen voor mijn haar gehad als nu haha


Hahaha ja die ken ik. De badkamerkast staat ondertussen helemaal vol :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:20 



 
Profiel   

x_ankieee schreef
De n7 bonding oil van Olaplex is echt perfect om een cast te scrunchen. Erg prijzig maar je hebt maar 3-4 druppels nodig, je haar gaat er heerlijk van ruiken en wordt totaal niet vet, wel een gezonde glans.
Een cast krijg je in de basis niet door olie, maar door andere producten zoals mousse en gel wat ‘opdroogt’ op de krul. Deze cast scrunch je ‘weg’ met een olie, dus de krul blijft alleen het harde laagje verdwijnt.


Deze is niet CG approved.
Het eerste ingrediënt op de lijst is dimethicone, deze staat op de zwarte lijst volgens de CG methode.
Dimethicone is een silicone die build up veroorzaakt.
Dit kun je er enkel uit krijgen met een shampoo met sulfaten en daar wil je het liefst zo ver mogelijk uit de buurt blijven als je deze methode gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:52 



 
Profiel   

Oh my bad, let erg zelf eigenlijk niet (meer) op en was er vanuit gegaan dat hij oké was _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:31 



 
Profiel   

Eventjes een vraagje!
Als ik mijn haar scrunch san worden de krullen echt wel type 2b/c maar ik doe er niks in en gaat het naar 2a. Nu wil ik het wel weer gaan proberen met producten om te kijken of ik 2b behoud daar mee maar hoe weet je nou welke gel/mousse goed is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:33 



 
Profiel   

fotolijstje schreef
Eventjes een vraagje!
Als ik mijn haar scrunch san worden de krullen echt wel type 2b/c maar ik doe er niks in en gaat het naar 2a. Nu wil ik het wel weer gaan proberen met producten om te kijken of ik 2b behoud daar mee maar hoe weet je nou welke gel/mousse goed is?


Trial en error.

Gewoon proberen en experimenteren wat voor jou werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:05 



 
Profiel   

fotolijstje schreef
Eventjes een vraagje!
Als ik mijn haar scrunch san worden de krullen echt wel type 2b/c maar ik doe er niks in en gaat het naar 2a. Nu wil ik het wel weer gaan proberen met producten om te kijken of ik 2b behoud daar mee maar hoe weet je nou welke gel/mousse goed is?


Ik weet er zelf ook nog amper wat van. Maar volgens mij is het wel een goed idee te gaan zoeken naar mensen die jouw type haar hebben ( dus niet alleen 2b/c maar ook hoog/laag in proteine, fijn haar of niet etc. ) . En dan vragen wat zij aan producten gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 11:23 



 
Profiel   

ik laat de cast altijd zitten, die is er bij mij nl zo uit
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 11:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 106 van de 109 [ 2707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen