Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 17:30

Gefeliciteerd met de geboorte *\%/*
Sterkte met de kwalen, zwanger zijn is echt niet altijd leuk. Een newborn is ook niet altijd leuk maar dan heb je nog wat om van te genieten ook :=

Hier eindelijk een goede nacht en dag. Ze slaapt op haar eigen plekje. Heerlijk om eens mijn handen vrij te hebben _/-\o_

Mijn ouders kwamen met een geweldig kado aan, helemaal matched met het geboortekaartje :):)
Afbeelding

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 17:33

Wauw wat gaaf zeg zo’n opbergkist!

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 17:57

Wauw die is tof zeg Azmay!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 18:34

Azmay, wauw heel tof en origineel cadeau zeg <3

Ballard, wow ik ben best nog fit, maar zo fit ook weer niet :P vooral bukken is uitdagend :o

Zo irritant als je dan te horen krijgt dat je het er eigenlijk maar gewoon mee hebt te doen :(
Ik heb dat eigenlijk vanaf het begin al met mijn angst voor de bevalling en met mijn zere handen (van vocht vasthouden) ze luisteren wel maar het komt er toch steeds op neer dat ik me er maar bij neer moet leggen. Zo ontzettend frustrerend!!

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 19:13

Waardeloos Freekieee, duurt wel erg lang bij jou!

Linda: ja ik voel me echt gezegend, slaap ook prima. Hoef er maar 1 keer ‘s nachts uit. Dus ik heb echt niets te klagen!
Is er bij jou al meer bekend over de bevalling en de angst die je ervoor hebt? Gaan ze daar nog iets mee doen?

Wat een tof cadeau Azmay!

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 19:17

HappyBuddha wat vervelend allemaal. Ik hoop voor je dat het beter zal gaan.


Freekieee, nog steeds niks. Zo vervelend!


Azmay, wat een gaaf cadeau! Die kisten zijn ook zo fijn. Heb zelf ook 5 van zulke staan (voor werk dan wel) en er past zoveel in!

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 19:52

Azmay, gaaf, mooi gemaakt ook!!
Freekie, frustrerend dat wachten -O-
Happybuddha, vervelend dat ze er niks mee doen, als je het zelf niet vertrouwd gewoon door blijven vragen!!

De honden hier beginnen te snappen dat het niet fijn is als ze op m’n buik/ op mij liggen en kruipen nu steeds vaker strak tegen me aan, half over elkaar heen :')

Afbeelding

En onze box staat! Toen ik thuiskwam zat hij al bijna in elkaar *D

Afbeelding

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:10

MissAnnemijn schreef:
Even niet bijgelezen maar gisteren is onze dochter geboren! Uiteindelijk toch spontaan begonnen, alles is gelukkig goed gegaan <3 We gaan straks lekker naar huis.

Gefeliciteerd *\o/*

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:13

JitskeJeldau schreef:
Gefeliciteerd MissAnnemijn! De tijd van genieten is aangebroken! <3

Fijn Gnome! Dat de white noise zo goed werkt!

Wij hebben vanochtend de kraamhulp voor het laatst uitgezwaaid. Toch een vreemde gedachte dat we het nu zonder backup moeten doen. Aan de andere kant ook wel lekker dat we nu niet om een bepaalde tijd uit bed moeten zijn.
Mijn kraamtranen kwamen gisteren even om de hoek kijken. Ik had ze niet meer verwacht op dag 9, maar Oliver had meer voeding nodig dan om de 3 uur en mijn borstvoeding is nog niet 100% op gang, dus we zaten met een huilende hongerige baby en ik voelde me een slechte moeder. Ik zat er zo doorheen dat mijn man mijn moeder heeft geappt of ze even langs kon komen om ff te kletsen.
Ik heb vervolgens een goede 2uur geslapen voor de volgende voeding en toen hadden we weer een heel zoet jochie. Het wisselt soms zo.

Hoe lang zou het nog kunnen duren voordat het goed op gang is? Lief dat je moeder kon komen!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:14

Kiwipitje schreef:
Herkenbaar hoor ladies! Als ie een keertje wat eerder komt denk ik ook dat ie te weinig uit de borst heeft gehad terwijl dat met flesje ook voorkomt. Maar laat binnenkort wel nog een keer lactatiekundige meekijken. Ik wil graag van het tepelhoedje af en soms drinkt onze jongen heel onrustig (kaakklem om de tepel en dan kronkelen) en dat doet gewoon ronduit pijn.

Dat klinkt inderdaad niet lekker!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:15

HappyBuddha schreef:
Gefeliciteerd Annemijn! <3


Ik ben er momenteel echt even allemaal goed zat van… Was gisteren iets minder benauwd maar vandaag is het in alle hevigheid terug. En de pijn in m’n bovenrug wordt alleen maar erger. Had vanmorgen een afspraak bij de gynaecoloog, hij heeft even wat gevoeld en kwam tot de conclusie dat het niet van de spieren kwam. Maar uiteindelijk kwam het er wel op neer dat ik maar wat vaker een warme kruik tegen m’n rug moet houden en meer kan ik er niet tegen doen.
T valt me nu echt even tegen omdat de eerste helft mijn zwangerschap bijna echt zorgeloos was en het nu altijd wat is. Ik kan echt niks met deze benauwdheid en pijn, terwijl ik juist graag jong zwanger wilde worden zodat ik nog lekker fit zou zijn.
En het zit me gewoon ook niet lekker, ik kom uit een familie waar veel mensen long- of hartproblemen hebben. Aan de ene kant moet ik misschien maar gewoon vertrouwen hebben in degene die ervoor geleerd hebben, aan de andere kant heeft niemand röntgen ogen en snap ik niet zo goed dat ze geen verder onderzoek doen…

Nou dat was m’n ego post weer, t is helaas niet anders en ik ga proberen die laatste weken toch maar zo veel mogelijk te genieten :)

Wat vervelend! Als je je er echt niet goed bij voelt toch vragen of ze verder kunnen kijken hoor!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:17

Freekieee schreef:
Wel een fijne kraamhulp gehad Jitske?

Ben heel benieuwd hoelang ik borstvoeding ga volhouden. Maar sta er ook zo in als het mij te veel wordt dat het gewoon flesvoeding wordt.

Gnome, fijn dat het goed gaat weer !

Happybuddha, pff wat vervelend zeg. Klinkt alsof de gynaecoloog ook makkelijk praat zo. Als het je niet lekker zit gewoon door gaan en dat je verder onderzoek wilt! Ook omdat het in je familie speelt. Jou lijf gewoon aandringen.

Ballard, fijn dat het goed gaat! Gek idee hè. Kan al over 2 weken maar kan ook nog 5/6 weken duren..


Hier vannacht weer een rot nacht. Begon weer heel erg te rommelen. Hoopte dat het doorzette maar op een gegeven moment bleef het weer hangen. Vervelende buikpijn waar ik dan niet van kan slapen. Vanmorgen in bed gebleven en poging tot slapen en wat liggen. Vanmiddag zou ik met vriendinnen even ergens drankje doen. Maar die zijn toch maar naar mijn huis gekomen. Had te veel last om ergens gezellig te kunnen zitten met dit lijf nu….

Zondag 40 weken. Niet verwacht dat ik er nu nog zo bij zou lopen…..
morgen naar de verloskundige. Ik hoop dat we iets kunnen doen.. we gaan t zien

:knuffel: hoop echt dat het snel komt!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:19

Azmay schreef:
Gefeliciteerd met de geboorte *\%/*
Sterkte met de kwalen, zwanger zijn is echt niet altijd leuk. Een newborn is ook niet altijd leuk maar dan heb je nog wat om van te genieten ook :=

Hier eindelijk een goede nacht en dag. Ze slaapt op haar eigen plekje. Heerlijk om eens mijn handen vrij te hebben _/-\o_

Mijn ouders kwamen met een geweldig kado aan, helemaal matched met het geboortekaartje :):)
[ [url=m/ED17OI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is leuk!!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:23

Ik kan jullie toch hoop geven want bij mij is het vocht vasthouden de laatste tijd echt heel erg verbeterd! Is nu echt weer heel goed te doen. Maar het is inderdaad heel vervelend dat je er zelf echt niks aan kan doen..

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:26

Fijn queen!

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:28

Azmay: gaaf cadeau
Ballard: lekker actief dagje.
Freekie: hoop dat het een x door zet dit is ook niks zo lang.
Happybuddha; het zit je niet mee. Vervelend.
Lisette; mooie box en knappe hondjes.
Linda: lastig die angst helemaal nu het toch dichterbij komt.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:29

Happy Buddha , lijkt tegenstrijdig maar probeer eens extra water te drinken. En zolang je bloeddruk goed is en je geen hoofdpijn krijgt valt het vaak mee, twee a drie liter vocht vasthouden is vrij normaal en om dat af te voeren is extra water drinken vaak het beste.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:37

Hier vandaag weer ctg en echo gehad en alles zoals elke x weer prima.
Morgen weer ziekenhuis, bloedprikken.

Vandaag verder de hondjes vroeg gewandeld, paardjes gedaan en kipjes, bbque met zus, zwager en hun kleine.

En moest vanmiddag bij mn schoonouders langs die hier in buurt op Landal park zitten. Krijg je de opmerking je loopt nog. Opmerking terug was ben niet gehandicapt..

Ga slecht op zulke dingen. toen we naar de auto liepen liepen ze mee, je bent van achter nog wel slank. Snap niet waar zulke opmerkingen goed voor zijn.

Voeten en benen zijn weer mega dik van het vocht.

Hier had ik me aangemeld op paar Facebook groepen over borstvoeding maar maakt me alleen maar angstig. Lees je dat je echt bijna 24/7 meteen baby aan de borst zit en dat dat normaal is veel komen.

Ik heb iig flesvoeding in huis gehaald en ga wel zien of borstvoeding iets voor ons ia

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:42

BigOne schreef:
Happy Buddha , lijkt tegenstrijdig maar probeer eens extra water te drinken. En zolang je bloeddruk goed is en je geen hoofdpijn krijgt valt het vaak mee, twee a drie liter vocht vasthouden is vrij normaal en om dat af te voeren is extra water drinken vaak het beste.

Bedankt voor de tip, dat kan ik gaan proberen!
M’n bloeddruk is al te hoog en hier slik ik al een beste hoeveelheid medicatie voor, wellicht dat het me daarom ook niet helemaal lekker zit. Ook heb ik al weken hoofdpijn waar helaas niks aan te doen is. Dus het is een beetje een opeenstapeling van alles.

Ik kan het gelukkig nu allemaal weer wat positiever inzien. Ben allang blij dat de kleine het allemaal goed doet :) Het zijn de laatste loodjes gelukkig!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 22:37

Marlis schreef:
Hier vandaag weer ctg en echo gehad en alles zoals elke x weer prima.
Morgen weer ziekenhuis, bloedprikken.

Vandaag verder de hondjes vroeg gewandeld, paardjes gedaan en kipjes, bbque met zus, zwager en hun kleine.

En moest vanmiddag bij mn schoonouders langs die hier in buurt op Landal park zitten. Krijg je de opmerking je loopt nog. Opmerking terug was ben niet gehandicapt..

Ga slecht op zulke dingen. toen we naar de auto liepen liepen ze mee, je bent van achter nog wel slank. Snap niet waar zulke opmerkingen goed voor zijn.

Voeten en benen zijn weer mega dik van het vocht.

Hier had ik me aangemeld op paar Facebook groepen over borstvoeding maar maakt me alleen maar angstig. Lees je dat je echt bijna 24/7 meteen baby aan de borst zit en dat dat normaal is veel komen.

Ik heb iig flesvoeding in huis gehaald en ga wel zien of borstvoeding iets voor ons ia


Dat van borstvoeding klopt naar mijn idee wel in het begin omdat je productie op gang moet komen. Maar dat is met de fles niet anders. Ze komen heel kort op elkaar voor voeden. In de kraamweek moest ik ook iedere 2 uur 20 minuten kolven. Ik doe nu 4x per dag anders draai ik daar ook op door.

Ik word op dit moment ook weer knettergek. Sinds 6 uur weer eten janken spugen en weer opnieuw. Muziek en inbakeren doet niets. Dit zijn wel de momenten dat ik denk gadverdamme zeg. Waar zijn we aan begonnen. Echt loedermoeder mja dat is wat slaaptekort met mij doet in ieder geval ;(

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 22:41

Ik kolfde in de kraamweek elke 3 uur 15 minuten overdag en 1 keer snachts. Wel met een medela symphony. Had na de colostrum vrijwel meteen voldoende melk.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 22:42

Ik kolf zo vaak als de kleine drinkt. Geef daarnaast namelijk ook nog live voeding op verzoek en anders komt het soms zo ongelukkig uit.

JitskeJeldau

Berichten: 241
Geregistreerd: 29-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 09:04

HappyBuddha, wat vervelend dat ze je niet serieus lijken te nemen in het ziekenhuis. Ze behandelen je niet, maar zo te lezen kunnen ze ook niet je zorgen wegnemen.. kun je een afspraak maken bij een andere gyneacoloog? Ik zat nog even te denken aan een chiropractor, misschien zit er iets scheef in je rug waardoor je spieren protesteren, die moeten nu meer gewicht opvangen natuurlijk, zonder buikspieren die helpen. Maar op jouw termijn durven ze dat niet meer denk ik. Ik heb het rond 20 weken gehad dat ik niet langer dan een kwartier kon staan of liggen zonder pijn. De chiropractor heeft me toen recht gezet en was de pijn met 2 weken over. Zou een buikband kunnen helpen om evt het gewicht aan de voorkant wat te ondersteunen? (Er even van uitgaand dat het die reden heeft)

Ballard, jij bent nog lekker mobiel! Fijn dat je in alle rust lekker die klusjes kan doen. Ik vond dat ook heerlijk.. totdat mijn klusjes op waren met 37/38 weken. Toen werden het lange dagen (moraal: laat ook wat niet essentiele klusjes liggen voor die laatste weken, haha)

Freekiee, ik heb een superleuke kraamhulp gehad. We hadden haar 2 dagen langer omdat ik de keizersnee had gehad en toen we moesten beslissen zat ik echt nog in de lappenmand, maar dat ging die laatste twee dagen zo goed, dat ik me bijna schuldig voelde dat ze 2 dagen extra moest komen. Zij vond dat helemaal prima. 2 rustige dagen van 3 uurtjes en ik wandelde al lekker weer beneden rond.
Je gaat vandaag naar de gyneacoloog. Zullen ze je vandaag een datum geven voor inleiding? Je zou niet verwachten dat ze daar zo lang mee wachten aangezien je al bijna 40 weken bent.. of wilden ze je weeën afwachten?

Azmay, die opbergkist is echt zo mooi!! Wat een tof kado van je ouders! Helemaal passend!

QueenE, na een keizersnee zou het met 5 dagen wel op gang moeten komen. Nu ben ik er wel achter dat je het mentaal ook kan tegenhouden, want toen mn verloskundige tegen mij had gezegt dat ik ook echt wel 1 voeding mocht overslaan (ik kolfde elke 3 uur ook 's nachts) gaf dat zo'n rust dat ik van 30 cc per kolfbeurt naar 65 ging. En nu ik 's nachts 1 voeding oversla (en mijn man slaapt dan door de eerste ochtend voeding) ga ik richting de 100. Dus echt al een hele verbetering.
Fijn dat het vocht vasthouden bij jou beter gaat!

Marlis, bij mij hebben ze hem ook meteen om de 3 uur aangelegd, om de borstvoeding op gang te helpen en hem te leren goed aan te happen. De eerste dagen zijn inderdaad erg intensief, maar kolven kan ook al helpen met het op gang brengen en heb je wel iets meer je handen vrij. Al moet de kleine dan wel later de techniek leren om de borst goed vast te pakken of je doet het beiden. Ik had idd ook een nutrilon reserve pakketje in huis, voor het geval dat. (Daar ben ik heel blij mee geweest)

Ik snap dat hoor Gnome, je voelt je echt beroerd als je niks voor dat kleintje kan betekenen. En helemaal als je moe bent, dan is je mindset aanpassen ook niet te doen. Ik herken nu 2 verschillende huiltjes, de boze ik heb honger huil, die vind ik echt heel naar, daar wordt ik ook verdrietig van, omdat ik daar iets aan kan doen, maar niet snel genoeg ben. En de verdrietige ik heb krampjes huil en met die kan ik veel beter omgaan, omdat ik dan alleen hoef te troosten.
Ik hoop dat je uiteindelijk toch nog een goede nacht hebt gehad!

Fijne dag vandaag dames!

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 09:22

Om de drie uur voeden is normaal. Maar ik lees hele andere dingen op de groepen waar ik nu lid van ben.

En bijna elke minuut van de dag aan de borst gaat hier echt niet gebeuren. Dan wordt het echt kunstvoeding.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 09:55

Ik geef borstvoeding en heb in week 2 ook aanvullend gekolfd omdat de kleine snel in slaap viel aan de borst en niet genoeg aan kwam.
Overdag zit er bij mij geen regelmaat in soms 1 uur soms 3 uur soms 2 uur. Maar nooit meer dan 3 uur.
S’nachts beginnen we vaak met een lange slaap van 4 uur dan 3 uur dan 2 uur. In totaal zit je dan dus op 9 uur slaap, helemaal prima. Ik ga wel op tijd met haar naar boven en lig dan ook op bed omdat ik het fijn vindt en overdag niet slaap.
Het voordeel van borstvoeding is dat je onbeperkt kan aanleggen en als ze dan een huil uurtje hebben leg ik gewoon aan en is ze tevreden.
Met flesvoeding kun je dan veel minder.
Ik merk dat vooral als mijn vriend oppast en ik gekolfd heb. Hij klaagt er echt over dat hij jaloers is hoe snel ik haar kan troosten door aan te leggen.
Daarnaast is het knuffelen echt heerlijk. Zo lang je maar een kind hebt zou ik niet anders willen. Ik weet niet hoe het is als je er meer hebt.

Hier dus een bv voorstander maar laat je niet gek maken als je bewust voor flesvoeding kiest.