Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 10:06

Langdurige hevige menstruatie kan ook komen door hormoonschommelingen bij het begin van de overgang, maar ik lees dat ts pas 32 is. Stress kan ook een oorzaak zijn.

Nyaleti

Berichten: 6132
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 10:58

Hè wat vervelend dat je nogsteeds vloeit. En dat de huisarts je absoluut niet serieus neemt.

Excuse me if I'm wrong maar kun je niet zelf een afspraak maken met een gynaecoloog? Dan wordt het vaak helaas niet vergoed maar heb je wel antwoorden. Als je pas half Juni terecht kan en je mogelijk dus nog geen verwijzing krijgt..

Molfre

Berichten: 2633
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-23 11:29

Ik heb gekeken. Voor niet akute patienten (en zonder verwijzing) staat de wachttijd op dit moment op 13 weken. Ik wil wel, en ik ga die afspraak ook maken... Just in case... In de tussentijd is het toch wachten op de huisarts ben ik bang.

Heel erg bedankt voor de goeie raad wel. Dit helpt mij de boel een beetje op een rijtje krijgen. Ik maak me nog steeds zorgen, maar ik kan er gewoon niks aan doen op dit moment -O-

Ik denk dat ik morgen gewoon even bel met de HAP om even te overleggen. Aan de andere kant ben ik bang dat ik dan te boek kom te staan als "die hysterische patient", en me dit niet ten goede komt :(

Nyaleti

Berichten: 6132
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 12:12

Pfoe da's lang -O-
Misschien toch gewoon al in plannen? Je kan het altijd nog annuleren.

Bedoel je de huisartsenpost of je eigen huisartsenpraktijk? Huisartsenpost die gaan niks voor je kunnen betekenen.
Opnieuw naar je huisarts bellen is wel verstandig, zeker nu je onregelmatigheid voelde. Gewoon even vragen of de huisarts je terug wilt bellen.
Bij mijn HA zijn de assistentes in iedergeval irritant, als ik iets vraag wordt het altijd verkeerd doorgegeven en krijg ik dus een antwoord waar ik niks mee kan, dus ik vraag altijd om de huisarts zelf.

Als ze je nu als hysterisch gaan bestempelen is dat echt hun eigen probleem. Dat ben je namelijk helemaal niet en ik snap je helemaal dat je je zorgen maakt en niet serieus genomen voelt.


Wat je kan doen is je dossier opvragen. Je hebt daar namelijk gewoon recht op want het gaat over jouw klachten. Gewoon zeggen dat je het fijn vind om in te zien wat de bevindingen waren van de arts.

Toen ik die van mij inzag na heel wat consulten, zag ik zoveel informatie die niet klopte en echt de interpretatie van de huisarts zelf was ondanks dat ik bij meerdere dingen had aangegeven dat daar geen sprake van was. (Bv dat ik echt geen stress had maar dat stond wel in het dossier als mogelijke oorzaak := ) arts op aangesproken en nu staat het in iedergeval correct in het dossier voor doorverwijzingen..
Je dossier opvragen zorgt er ook voor dat ze bepaalde dingen anders zullen verwoorden. Of bijvoorbeeld eruit zullen halen die niet correct verwoordt zijn. Mogelijk zullen ze je zien als "hysterische patiënt" (maar dat zullen ze nooit zo verwoorden) en is dat na het opvragen in iedergeval verwijderd of aangepast. ("Patiënt maakt zich zorgen" :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 13:16

Oh menn wat een ellende die zorg. Kom voor jezelf op hoor!
Ik heb 3 weken op de badkamervloer gelegen met extreme buikpijn/menstruatieklachten. Oxycodon hielp zelfs niet. Ze wilden me alleen maar meer pijnstilling geven. Ik sliep niet meer en lag te kermen vd pijn hele nachten lang.
Heb elke dag de huisarts gebeld en berichten gestuurd. Uiteindelijk een doorverwijzing gekregen en bleek er een enorme cyste te zitten (die volgens de huisarts de klachten niet kon veroorzaken :roll: ). Binnen 3 weken lag ik op de operatietafel.
Kom voor jezelf op! Jammer dat ze onderbezet zijn en dat soort dingen,je gezondheid is belangrijk! Zo niet het belangrijkste.
Mijn klachten zijn ook begonnen na gebruik van menstruatiecup. Heb geen spiraal. Kan zijn dat het toeval is, maar beter idd om het uit te sluiten..

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 14:28

In Amsterdam zit een vrouwenkliniek.
Ze hebben daar bij mij die koperspiraal eruit gehaald. Kloteding.

Achteraf kwam alle ellende daardoor.

Fijne vrouwelijk artsen die ook je binnenboel kunnen nakijken.

Stoppen spiraaltjes en pillen is het beste dat ik voor mijn gezondheid heb kunnen doen. Het is gewoon echt bende :-(

scrabbel

Berichten: 945
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 14:37

Google zegt als je een hard stukje voelt is dat het pootje van de spiraal.Afbeelding

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:09

Balen zeg, dat je zolang moet wachten voor je weer naar de huisarts kan..

Dat de spiraal de boosdoener is, kan heel goed! Zeker icm de cup. Je trekt hem toch heel makkelijk eruit die spiraal, en zo’n cup moet je toch altijd een vacuüm verbreken dus die combinatie gaat lang niet altijd goed zoals je had gelezen. Wat Scrabbel dus ook schrijft.

Zelf heb ik kort een koperspiraal gehad. Mijn menstruaties werden juist steeds langer tot ik niet meer stopte met bloeden. Echo gehad, ding zat goed. Dus toen ik hem verwijderde was ik binnen 4 dagen van het bloedverlies af en sindsdien weer een normale cyclus. (Ik bloedde op een gegeven moment 7 weken achter elkaar.. niet veel, wel dagelijks.)

Hopelijk heb jij ook snel duidelijk wat er nu aan de hand is. Stress kan idd ook heel veel doen, dus wellicht is dat ‘het enige’. Maar icm met een hard plek bij je bmm lijkt het toch wat anders te zijn..

Anoniem

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:17

Je moet nu wel extra opletten het veilig te doen. Wie weet zit de spiraal niet goed.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:47

Een hard stukje/bultje hoeft echt niet direct een pootje van een spiraal of iets anders ernstigs te zijn. Ik ben het er wel mee eens dat TS het het beste wel zsm na moet laten kijken om dingen uit te sluiten. En doe de daad idd veilig. Maar het kan ook net zo goed bijv. een onschuldige ovula nabothi zijn. Komt ook relatief vaak voor en ik weet toevallig uit ervaring dat het echt als een harde bobbel aan kan voelen (en groter kan zijn dan wat internet zegt).
Ik zou wel nog steeds naar dat uitstrijkje vragen als dat nog niet gebeurt is. Dat is 5 seconden werk en kunnen ze gelijk even naar je baarmoedermond kijken. Want het klinkt alsof dat ook nog niet gebeurt is, of wel? Echo idem dito trouwens, al is het maar om de locatie van het spiraaltje te bevestigen.

Gaabje
Berichten: 928
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 23:05

Ik zou toch ook de spiraal laten checken als je iets hards voelt. Na de plaatsing kreeg ik hevige bloedingen. Ik dacht eerste menstruatie en met koperspiraal zijn die zeker in het begin heftiger. Was al bijna een week heftig aan het bloeden en voelde toen ‘s avonds ook wat hards. De volgende ochtend geen touwtjes meer dus die was eruit gevallen… dit bleek ook na echo. Wellicht heeft de cup wat aan de spiraal getrokken waardoor die wat is verplaatst en wil je lichaam hem er nu uit werken. Vandaar de bloedingen.

Nyaleti

Berichten: 6132
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 18:45

En TS, heb je al contact gehad met de huisarts en ben je iets verder?

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Menstruatie: middenin cyclus en stopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 23:50

Ik wil toch even een tegengeluid geven op sommige reacties hier. TS, wacht het gewoon rustig even af. Het advies van je huisarts is niet raar. :knuffel: