Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 10:05

Jitske, ik wordt niet meer ingeleid in principe. Was bij de 1ste ziekenhuis waar ik zat. Die afdeling is gesloten. Waar ik nu zit hoef dat niet.

Lees dus eigenlijk dat iedereen hier kolft… ik heb niks van een kolf in huis eigenlijk :+ we gaan het zien straks en anders is die ook snel binnen

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 10:09

Freekieee schreef:
Jitske, ik wordt niet meer ingeleid in principe. Was bij de 1ste ziekenhuis waar ik zat. Die afdeling is gesloten. Waar ik nu zit hoef dat niet.

Lees dus eigenlijk dat iedereen hier kolft… ik heb niks van een kolf in huis eigenlijk :+ we gaan het zien straks en anders is die ook snel binnen
Je kan die huren via verloskundige of kraamzorg en inderdaad die is ook zo binnen. Ik vind live voeden wel echt minder gedoe dan kolven!

Mijn kolf was dus kapot en heb buiten de garantie zonder discussie of bon een nieuwe unit gekregen. Echt heel nette service van Medela.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 10:10

Marlis schreef:
Om de drie uur voeden is normaal. Maar ik lees hele andere dingen op de groepen waar ik nu lid van ben.

En bijna elke minuut van de dag aan de borst gaat hier echt niet gebeuren. Dan wordt het echt kunstvoeding.


Ik moest minimaal elke 3 uur voeden in het begin, maar ze hangt echt niet de hele tijd aan mijn borst hoor :=
Als ze een jengelbui heeft is het soms wel een handige kalmeerder, maar verder is het inderdaad gemiddeld elke 3 uur een half uur voeden. Is niet een half uur echt drinken, ze doet een powernap tussendoor.

Heerlijke nacht gehad, van 11 tot 4 door geslapen. Toen helaas krampjes dus anderhalf uur bezig geweest maar heb haar wakker gemaakt omdat mijn borsten gespannen waren vanmorgenm heerlijk om eens 5 uur slaap aaneen te hebben. Is voor het eerst in 5 weken. :Y)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-23 10:35

@Azmay wat een super toffe kist! Wat ga je erin doen?

@marlis constant aan de borst lijkt mij indd wat overdreven maar je weet nooit hoe of wat. Zou het gewoon over me heen laten komen op dat moment en voor de zekerheid kv in huis houden. Die fles is zo gemaakt als je het niet ziet zitten op dat moment.

@freekie poeh ik dacht inderdaad ook dat ze je wel zouden gaan inleiden inmiddels maar je moet dus veel geduld opbrengen de laatste dagen.

Ik heb eventueel wel een kolf hier liggen die ik heb gebruikt in de kraamweek om te zien of het op gang zou komen. Is een ouder model van Medela. Als je wilt kan ik 'm tegen verzendkosten naar je opsturen hoor.

@azmay heerlijk die uren achter elkaar! Hier word ik ook wakker van lekboobs haha. Zodra ik ook maar een klein huiltje hoor, heb ik een toeschietreflex.

Uiteindelijk is Boris na m'n tirade om 11 uur in slaap gevallen en werd ie om 3 uur pas weer wakker. Was helemaal verbaasd. Daarna sliep ie ook heel snel weer dus mocht achteraf niet klagen over deze nacht. Neem hem niks kwalijk en moet er ook niet aan denken dat ie er niet zou zijn.. Maar m'n eigen geduld vind ik wel teleurstellend op z'n tijd -O-

Ga denk ik vandaag even een baby fysio bellen of zij hem eens na kunnen kijken. Was natuurlijk wel een lange bevalling met een pomp op het einde. Misschien zit er iets net niet lekker.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 10:46

Gnome, is wel iets wat ik wil bespreken straks met de verloskundige.. ben er zo klaar mee. Elke nacht begint het weer. En dan houd t op.

Wat lief van jou! Als je er van af wilt heb ik eventueel wel interesse!

Wel fijn dat ie goed sliep! Snap dat je je eigen geduld wel teleurstellend kan vinden. Maar het is niet niks hè. En indd misschien een slim idee! Je hebt geen makkelijke bevalling gehad. Niet voor jezelf maar ook niet voor hem

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 11:27

Heel gaaf cadeau van je ouders Azmay <3
Lekker dat je vannacht 5 uur hebt kunnen slapen :D

Lief dat je honden zo graag bij je liggen Lisette :) Mooi box ook, ik wil ook graag zo'n model met schuine poten.

Is dat uit zichzelf verbeterd QueenE? Dat is wel heel fijn :)

Zulke opmerkingen zijn ook niet leuk Marlis, zeker niet van familie :(:)
Sommige mensen mogen weleens wat vaker nadenken of wat ze willen zeggen iets toevoegt...
In eerste instantie wil ik geen borstvoeding geven, ik doe het omdat mijn vriend dat fijn zou vinden. Als ik dan hier lees dat het niet altijd even makkelijk is vraag ik me af of het voor 6-8 weken wel de moeite waard is :+

Ahh Gnome, klinkt als een lastige dag :(:)
Goed dat je Boris even na laat kijken.

Ik ben vanmorgen bij de tandarts geweest, ik zag er een klein beetje tegenop door wat slechte verhalen van vriendinnen. Binnen een paar minuten was de controle alweer klaar, alles zag er keurig uit :D Mijn lieve tandarts eiste bijna dat ik de baby de volgende afspraak mee zou nemen. Ze wil de baby heel graag zien en zegt dat ze dan vast kunnen wennen aan alle prikkels in de kamer.

Mijn darmen zijn wel enorm van slag := Ik wilde even boodschappen doen maar ben bij de ingang van de winkel snel terug gerend naar de auto en naar huis gegaan. Gisteravond toevallig mijn arts gesproken, de darmziekte is rustig dus het zou kunnen zijn dat de baby tegen mijn darmen drukt en ze daardoor zo van slag zijn. Ik ben extreem blij dat de ziekte niet actief is, maar het blijft rot. Ik ga er weer een beetje naartoe dat ik het huis bijna niet uit kan.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-23 11:41

Freekieee schreef:
Gnome, is wel iets wat ik wil bespreken straks met de verloskundige.. ben er zo klaar mee. Elke nacht begint het weer. En dan houd t op.

Wat lief van jou! Als je er van af wilt heb ik eventueel wel interesse!

Wel fijn dat ie goed sliep! Snap dat je je eigen geduld wel teleurstellend kan vinden. Maar het is niet niks hè. En indd misschien een slim idee! Je hebt geen makkelijke bevalling gehad. Niet voor jezelf maar ook niet voor hem


Ja hoor hij ligt hier maar dus laat maar weten :)

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 12:27

Gefeliciteerd Annemein!! <3

Freekie ik hoop echt voor je dat het snel doorzet!

Marlis, ja sommige mensen met hun opmerkingen.. echt heel bijzonder. Totaal onnodig.

Voor wat betreft luier aanbiedingen, kan ik jullie deze site aanraden:
https://www.luieraanbiedingen.net

Duidelijk overzicht van alle aanbiedingen per merk en type. En staat ook de prijs per luier bij, zodat je echt goed kunt zien of een aanbieding ook daadwerkelijk een aanbieding is :+

Hier gaat alles lekker z’n gangetje, ze draait al mooi mee in het ritme, maargoed dat moet ook wel als je de 3e bent :+ Ben zelf nog wel wat vermoeid zo her en der, maargoed, de keizersnede is ook pas 2 weken geleden.

Succes voor iedereen met de laatste loodjes :)

Voor de mensen met baby’s met veel last van krampjes, sab simplex is hier een goed middel tegen. Hier bij alle kinderen de eerste weken gebruikt, werkt voor ons fantastisch. Kan ook bij borstvoeding.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 12:28

Charlotte446 schreef:
Heel gaaf cadeau van je ouders Azmay <3
Lekker dat je vannacht 5 uur hebt kunnen slapen :D

Lief dat je honden zo graag bij je liggen Lisette :) Mooi box ook, ik wil ook graag zo'n model met schuine poten.

Is dat uit zichzelf verbeterd QueenE? Dat is wel heel fijn :)

Zulke opmerkingen zijn ook niet leuk Marlis, zeker niet van familie :(:)
Sommige mensen mogen weleens wat vaker nadenken of wat ze willen zeggen iets toevoegt...
In eerste instantie wil ik geen borstvoeding geven, ik doe het omdat mijn vriend dat fijn zou vinden. Als ik dan hier lees dat het niet altijd even makkelijk is vraag ik me af of het voor 6-8 weken wel de moeite waard is :+

Ahh Gnome, klinkt als een lastige dag :(:)
Goed dat je Boris even na laat kijken.

Ik ben vanmorgen bij de tandarts geweest, ik zag er een klein beetje tegenop door wat slechte verhalen van vriendinnen. Binnen een paar minuten was de controle alweer klaar, alles zag er keurig uit :D Mijn lieve tandarts eiste bijna dat ik de baby de volgende afspraak mee zou nemen. Ze wil de baby heel graag zien en zegt dat ze dan vast kunnen wennen aan alle prikkels in de kamer.

Mijn darmen zijn wel enorm van slag := Ik wilde even boodschappen doen maar ben bij de ingang van de winkel snel terug gerend naar de auto en naar huis gegaan. Gisteravond toevallig mijn arts gesproken, de darmziekte is rustig dus het zou kunnen zijn dat de baby tegen mijn darmen drukt en ze daardoor zo van slag zijn. Ik ben extreem blij dat de ziekte niet actief is, maar het blijft rot. Ik ga er weer een beetje naartoe dat ik het huis bijna niet uit kan.

Het huis niet uit kunnen lijkt me vreselijk. Hopelijk snel beter

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 12:30

Hier het bed op klossen.. ben er totaal niet blij mee want kan er nu al niet normaal in en uit laat staan na een keizersnede Afbeelding

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-23 12:41

@charlotte wat rot zeg. Dat overvalt je inderdaad dan op zo'n moment.. Hoop dat je toch nog een beetje vrij blijft in je doen en laten de laatste loodjes.

@marlis wow ziet er ook echt super hoog uit. Kun je je kraamzorg niet bellen en dit aangeven? Allemaal leuk en aardig maar lijkt me toch wel noodzakelijk dat je er zelf normaal in en uit kunt komen. Die controles die zij eens per dag doen stellen echt niks voor. Tis niet dat ze dan een kwartier gebukt moeten staan en jij zal veel vaker dat bed in en uit moeten.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 13:16

Zo hoog was die van mij ook. De laatste weken van m'n zwangerschap werd ik uitgelachen door m'n kerel als ik op bed probeerde te klimmen. Blij dat ze d'r weer onderuit konden.

Gnome ik hoop dat babyfysio helpt! Echt jammer dat hij zoveel last lijkt te hebben. Ik gun jullie juist een zorgeloze tijd. <3 Pas ook goed op jezelf. Het is al een aanslag op je lijf om een baby te krijgen en dit helpt ook niet.

Freekieee ook nog steeds lange nachten. Hopelijk zet het snel door. :knuffel:

Wij waren aan het wandelen en kwamen langs een winkel met babykleertjes waar in het raam zo'n prinses achtige jurk met allemaal frutsels aan zaten enzo. Echt zo'n ouderwets ding in een modern stofje. Begon manlief over een tweede en dat een meisje wel leuk zou zijn in van die jurkjes. Mag ik even bijkomen van deze... :') |(

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 13:38

Gnome schreef:
@charlotte wat rot zeg. Dat overvalt je inderdaad dan op zo'n moment.. Hoop dat je toch nog een beetje vrij blijft in je doen en laten de laatste loodjes.

@marlis wow ziet er ook echt super hoog uit. Kun je je kraamzorg niet bellen en dit aangeven? Allemaal leuk en aardig maar lijkt me toch wel noodzakelijk dat je er zelf normaal in en uit kunt komen. Die controles die zij eens per dag doen stellen echt niks voor. Tis niet dat ze dan een kwartier gebukt moeten staan en jij zal veel vaker dat bed in en uit moeten.

Moet verplicht 80. Maar als ze komen en het moet blijven sluiten we kraamzorg gelijk af denk ik haha. Heb maar drie uur per dag alleen controles en moet het bed zo blijven kan mn zus ook dagelijks mn wond checken (verpleegkundige)

Veiligheid voor mezelf ook belangrijk lijkt me

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:03

Hier eindelijk iets positief. 3 cm ontsluiting en gestript.
Dit even afwachten en zaterdag sws contact als er nog niks is en anders dan vliezen breken.
Maar ben blij dat er verandering in zit.
Zat er al even door heen, maar als er niks veranderd was was ik er echt klaar mee

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:09

Oh ik had uiteindelijk wel een trappetje naast m'n bed gezet trouwens. :')

Wat fijn Freekieee! Hopelijk gaat het net als hier. De dag na strippen had ik m'n beeb. <3 Ik duim voor je, dat 't maar snel door mag zetten. Succes!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-23 14:11

Freekieee schreef:
Hier eindelijk iets positief. 3 cm ontsluiting en gestript.
Dit even afwachten en zaterdag sws contact als er nog niks is en anders dan vliezen breken.
Maar ben blij dat er verandering in zit.
Zat er al even door heen, maar als er niks veranderd was was ik er echt klaar mee


Heel fijn Freekieee. Dan weet je ook dat je nu binnen een paar dagen moeder wordt. Hoe voelt dat voor jou en je partner? *\o/*

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:19

Hanco, hopelijk gaat dat hier ook zo!

Gnome, ik ben heel blij dat er vordering in zit en er sws 1 deze dagen gaat beginnen.
Mijn man weet het nog niet _O- die had net een klant zitten, en aangezien dit geen spoed heeft kan hij het straks ook horen. Maar die was er ook echt klaar mee hoor. Dus die zal zeker ook blij zijn dat er iets gebeurd is.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:23

Hier ook een opstapje naast het bed en de co sleeper ook op klossen gezet.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-23 14:43

Freekieee schreef:
Hanco, hopelijk gaat dat hier ook zo!

Gnome, ik ben heel blij dat er vordering in zit en er sws 1 deze dagen gaat beginnen.
Mijn man weet het nog niet _O- die had net een klant zitten, en aangezien dit geen spoed heeft kan hij het straks ook horen. Maar die was er ook echt klaar mee hoor. Dus die zal zeker ook blij zijn dat er iets gebeurd is.


Snap ik! Die van mij begon rond te rennen dat ie geen broek en sokken aan had, toen m'n vliezen braken :') daarvoor was het toch nog een ver van z'n bed showtje.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:50

Gnome schreef:
Freekieee schreef:
Hanco, hopelijk gaat dat hier ook zo!

Gnome, ik ben heel blij dat er vordering in zit en er sws 1 deze dagen gaat beginnen.
Mijn man weet het nog niet _O- die had net een klant zitten, en aangezien dit geen spoed heeft kan hij het straks ook horen. Maar die was er ook echt klaar mee hoor. Dus die zal zeker ook blij zijn dat er iets gebeurd is.


Snap ik! Die van mij begon rond te rennen dat ie geen broek en sokken aan had, toen m'n vliezen braken :') daarvoor was het toch nog een ver van z'n bed showtje.




Hahaha mannen :')
Voor hem was t ook zo nou van mij mag t nog wel even duren. Maar sinds paar dagen is het voor hem nu ook genoeg.
Heb hem net gesproken en is ook blij dat er iets veranderd is. Nu wachten we af hoe het gaat.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 15:14

Freekieee schreef:
Jitske, ik wordt niet meer ingeleid in principe. Was bij de 1ste ziekenhuis waar ik zat. Die afdeling is gesloten. Waar ik nu zit hoef dat niet.

Lees dus eigenlijk dat iedereen hier kolft… ik heb niks van een kolf in huis eigenlijk :+ we gaan het zien straks en anders is die ook snel binnen

Ik ook niet maar kan zo 1 ophalen hier bij de lactatiekundige, kan je ook verschillende proberen

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 15:16

Charlotte446 schreef:
Heel gaaf cadeau van je ouders Azmay <3
Lekker dat je vannacht 5 uur hebt kunnen slapen :D

Lief dat je honden zo graag bij je liggen Lisette :) Mooi box ook, ik wil ook graag zo'n model met schuine poten.

Is dat uit zichzelf verbeterd QueenE? Dat is wel heel fijn :)

Zulke opmerkingen zijn ook niet leuk Marlis, zeker niet van familie :(:)
Sommige mensen mogen weleens wat vaker nadenken of wat ze willen zeggen iets toevoegt...
In eerste instantie wil ik geen borstvoeding geven, ik doe het omdat mijn vriend dat fijn zou vinden. Als ik dan hier lees dat het niet altijd even makkelijk is vraag ik me af of het voor 6-8 weken wel de moeite waard is :+

Ahh Gnome, klinkt als een lastige dag :(:)
Goed dat je Boris even na laat kijken.

Ik ben vanmorgen bij de tandarts geweest, ik zag er een klein beetje tegenop door wat slechte verhalen van vriendinnen. Binnen een paar minuten was de controle alweer klaar, alles zag er keurig uit :D Mijn lieve tandarts eiste bijna dat ik de baby de volgende afspraak mee zou nemen. Ze wil de baby heel graag zien en zegt dat ze dan vast kunnen wennen aan alle prikkels in de kamer.

Mijn darmen zijn wel enorm van slag := Ik wilde even boodschappen doen maar ben bij de ingang van de winkel snel terug gerend naar de auto en naar huis gegaan. Gisteravond toevallig mijn arts gesproken, de darmziekte is rustig dus het zou kunnen zijn dat de baby tegen mijn darmen drukt en ze daardoor zo van slag zijn. Ik ben extreem blij dat de ziekte niet actief is, maar het blijft rot. Ik ga er weer een beetje naartoe dat ik het huis bijna niet uit kan.

Ja waar het beter door is geworden geen idee, ook wel jammer want heb dus geen tips :P

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 15:18

KSHancox schreef:
Zo hoog was die van mij ook. De laatste weken van m'n zwangerschap werd ik uitgelachen door m'n kerel als ik op bed probeerde te klimmen. Blij dat ze d'r weer onderuit konden.

Gnome ik hoop dat babyfysio helpt! Echt jammer dat hij zoveel last lijkt te hebben. Ik gun jullie juist een zorgeloze tijd. <3 Pas ook goed op jezelf. Het is al een aanslag op je lijf om een baby te krijgen en dit helpt ook niet.

Freekieee ook nog steeds lange nachten. Hopelijk zet het snel door. :knuffel:

Wij waren aan het wandelen en kwamen langs een winkel met babykleertjes waar in het raam zo'n prinses achtige jurk met allemaal frutsels aan zaten enzo. Echt zo'n ouderwets ding in een modern stofje. Begon manlief over een tweede en dat een meisje wel leuk zou zijn in van die jurkjes. Mag ik even bijkomen van deze... :') |(

Hahaha ja even geduld hoor

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 15:20

Freekieee schreef:
Hier eindelijk iets positief. 3 cm ontsluiting en gestript.
Dit even afwachten en zaterdag sws contact als er nog niks is en anders dan vliezen breken.
Maar ben blij dat er verandering in zit.
Zat er al even door heen, maar als er niks veranderd was was ik er echt klaar mee

Ik hoop nu echt voor je dat het snel komt!!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 15:24

Hier net bij de verloskundige geweest en ze ligt nu wel mooi ingedaald, dat gevoel had ik zelf ook al maar toch fijn. Ik mag dus ook gewoon gaan bevallen :P hoop ook wel dat het niet heel lang gaat duren, je gaat er toch steeds meer op zitten wachten he..