Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-23 16:37

QueenE schreef:
Hier net bij de verloskundige geweest en ze ligt nu wel mooi ingedaald, dat gevoel had ik zelf ook al maar toch fijn. Ik mag dus ook gewoon gaan bevallen :P hoop ook wel dat het niet heel lang gaat duren, je gaat er toch steeds meer op zitten wachten he..


Fijn!! Lastig hé dat het zomaar kan beginnen en ook nog weken kan duren.

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 17:08

Ah fijn dat het nu echt vordert Freekieee! Succes!

En ook fijn van jouw controle QueenE, goed dat het ingedaald is :)

Hier ook naar de verloskundige geweest en die was tevreden. Ik moet wel wat letten op mijn ijzer, al waren 2 van de 3 de waardes prima. Alleen de hoeveelheid opgeslagen ijzer was iets lager, dus moet ik er wel iets op letten. Maar heb er verder geen last van, dus ik voorzie geen problemen :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 17:19

Freekieee schreef:
Hier eindelijk iets positief. 3 cm ontsluiting en gestript.
Dit even afwachten en zaterdag sws contact als er nog niks is en anders dan vliezen breken.
Maar ben blij dat er verandering in zit.
Zat er al even door heen, maar als er niks veranderd was was ik er echt klaar mee

3cm is al best wat, succes!

Net de "nieuwe" flessenwarmer in gebruik genomen. In de macht geven we graag een flesje maar dat ding van ons deed een half uur over 90ml melk en dat was dus geen doen.

Nu een alecto en met 4 minuten is hij heerlijk warm vanuit de koelkast, wat een genot.
Ik geef meestal de borst maar snachts of tijdens het clusteren is het wel zo handig even een flesje te kunnen geven en een half uur wachten is ellendig :+

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-23 17:28

Azmay schreef:
Freekieee schreef:
Hier eindelijk iets positief. 3 cm ontsluiting en gestript.
Dit even afwachten en zaterdag sws contact als er nog niks is en anders dan vliezen breken.
Maar ben blij dat er verandering in zit.
Zat er al even door heen, maar als er niks veranderd was was ik er echt klaar mee

3cm is al best wat, succes!

Net de "nieuwe" flessenwarmer in gebruik genomen. In de macht geven we graag een flesje maar dat ding van ons deed een half uur over 90ml melk en dat was dus geen doen.

Nu een alecto en met 4 minuten is hij heerlijk warm vanuit de koelkast, wat een genot.
Ik geef meestal de borst maar snachts of tijdens het clusteren is het wel zo handig even een flesje te kunnen geven en een half uur wachten is ellendig :+


Een half uur |( dan heeft ie hier de tent al afgebroken inderdaad. Hier ook eentje van marktplaats gehaald. Ideaal!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-23 20:54

Boris heeft wat beginnende luieruitslag geloof ik. Hele kleine open rode plekjes. Hebben het nu met naïf ingesmeerd voor uitslag.. Iemand al ervaring mee toevallig?

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 20:59

Warmt die dan wel au bain marie in maar 4 min? Klinkt ideaal. De onze doet er toch wel een klein kwartier over maar dan kan je in de tussentijd verschonen. Sneller kan wel maar dan is het met stoom en dat is blijkbaar niet goed voor de moedermelk dus dat doen we maar niet.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 21:03

Gnome schreef:
Boris heeft wat beginnende luieruitslag geloof ik. Hele kleine open rode plekjes. Hebben het nu met naïf ingesmeerd voor uitslag.. Iemand al ervaring mee toevallig?

Nimue heeft het ook, gelukkig niet zo erg nog. Het schijnt met de spruw te maken te kunnen hebben. Smeer nu de zalf van happy earth maar lijkt niet veel te doen. Andere billendoekjes willen nog wel eens helpen hoorde ik dus heb nu sensitive van pampers.


Kiwipitje schreef:
Warmt die dan wel au bain marie in maar 4 min? Klinkt ideaal. De onze doet er toch wel een klein kwartier over maar dan kan je in de tussentijd verschonen. Sneller kan wel maar dan is het met stoom en dat is blijkbaar niet goed voor de moedermelk dus dat doen we maar niet.


Er zit een klein laagje water in wat het flesje raakt, a bain marie dus. De oude had een potje in het water waar je je flesje in zette.
Is de alecto 700 oid, we hebben hem getest met melk voor de koffie en was echt heel mooi snel warm.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-23 21:35

Azmay schreef:
Gnome schreef:
Boris heeft wat beginnende luieruitslag geloof ik. Hele kleine open rode plekjes. Hebben het nu met naïf ingesmeerd voor uitslag.. Iemand al ervaring mee toevallig?

Nimue heeft het ook, gelukkig niet zo erg nog. Het schijnt met de spruw te maken te kunnen hebben. Smeer nu de zalf van happy earth maar lijkt niet veel te doen. Andere billendoekjes willen nog wel eens helpen hoorde ik dus heb nu sensitive van pampers.


Wij hebben die aqua doekjes van pampers dus daar zou al niets in moeten zitten. Spruw zie ik verder ook nergens. Hoop dat het vlot over is voor 'm.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 00:05

Kleine van mn zus heeft momenteel echt flinke luier uitslag en alles wat normaal helpt doet niks. Buurvrouw van verderop gaf als tip maizena. Gewoon zo uit doosje als poeder erop.
Doet ze nu twee dagen en wordt al minder.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:09

De maizena tip ken ik ook idd

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:29

De maizena tip kende ik nog niet, goed om te weten :Y)
Laatst bijgewerkt door Dani op 02-06-23 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek aangepast

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:57

Hier is vanmorgen om 9:33 Zoë geboren. Alles ging heel goed. Alleen had ze gepoept in het vruchtwater dus moeten vanaf geboorte 8 u blijven. Maar alles is goed

Charlotte446

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:09

Gefeliciteerd Freekie, ze is er eindelijk <3

Vervelend die luieruitslag. Ik heb ergens gelezen dat sommige baby's daar snel last van hebben omdat het tussen de billen een klein beetje vochtig kan blijven na het schoonmaken met billendoekjes. Dan kan het droogmaken met een ander doekje helpen.

Kiwi, ik heb een flessenwarmer van Luvion gekocht. Nog niet gebruikt maar had goede reviews en kan ook flessen en spenen steriliseren. Het lijkt mij ideaal dat je met 3 minuten een fles warm hebt en met 8 minuten 1 flesje gesteriliseerd.

QueenE en Ballard ook een goede controle, fijn :)

Vanmorgen weer een echo gehad. Baby zit op P45, heel netjes dus :) Benen waren iets langer en buikomvang iets kleiner. Wij (ouders) hebben ook lange benen. Ik moest even iets met een gebrek omruilen bij Babypark en mijn vriend was mee. Hij keek zijn ogen uit voor het eerst in een babywinkel _O-

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:10

Van harte gefeliciteerd!!! <3 Fijn dat alles goed gaat en hopelijk mogen jullie straks lekker naar huis!

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:11

Freekieee schreef:
Hier is vanmorgen om 9:33 Zoë geboren. Alles ging heel goed. Alleen had ze gepoept in het vruchtwater dus moeten vanaf geboorte 8 u blijven. Maar alles is goed


Ja daar is ze dan! Gefeliciteerd! Geniet van de kleine :)

Sky_As

Berichten: 4703
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:14

Gefeliciteerd Freekieee! fijn om te horen :-)

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:15

Freekieee gefeliciteerd!!!


Ballard, fijn dat de echo goed was.

JitskeJeldau

Berichten: 240
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:26

Freekiee gefeliciteerd! Eindelijk is ze er! Heel veel geluk!

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:50

Freekie gefeliciteerd en prachtige datum. Mooie naam.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:53

Hier is om 11:11 uur onze Soof geboren met een geplande keizersnede. Ondanks net gewicht van 3210 gram en 49 cm is maat 50 veel te groot.

We hadden een super lief ok team om ons heen. Afbeelding
Afbeelding

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:58

Jij ook van harte gefeliciteerd! Succes met het herstel!

Sky_As

Berichten: 4703
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:05

gefeliciteerd !! wat mooi om te zien!
(en ik haat hormonen, zie die foto dat ze net op je borst ligt en krijg tranen in mijn ogen)
Wat een complete mensjes al zoals ze eruit komen.

Het voelt nog altijd als een ver van mijn bed show, en ik heb echt nog zo het idee er nog zo niet aan toe te zijn.....maar het komt toch echt allemaal steeds dichterbij. Nog 1 weekje werken en dan alweer verlof (waar ik lichamelijk aan toe ben, maar geestelijk nog helemaal niet)

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:25

Marlis schreef:
Hier is om 11:11 uur onze Soof geboren met een geplande keizersnede. Ondanks net gewicht van 3210 gram en 49 cm is maat 50 veel te groot.

We hadden een super lief ok team om ons heen. [ [url=m/47PcRM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/l8Emt2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ahh gefeliciteerd Marlis!

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:01

Ook jij gefeliciteerd Marlis met jullie knappe Soof!!

Hier ging het best snel. 4 u snachts in ziekenhuis en 9:33 geboren.
Alles ging goed en vond het echt mee vallen. Ja was niet helemaal leuk natuurlijk, maar had veel erger verwacht.

Nu tot na etenstijd hier blijven ivm gepoept in vruchtwater en even extra in de gaten houden. Maar tot zover gaat alles zoals het hoort.
Stuur later deze week een fototje. Nu nog even niet :o

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:12

Freekieee schreef:
Ook jij gefeliciteerd Marlis met jullie knappe Soof!!

Hier ging het best snel. 4 u snachts in ziekenhuis en 9:33 geboren.
Alles ging goed en vond het echt mee vallen. Ja was niet helemaal leuk natuurlijk, maar had veel erger verwacht.

Nu tot na etenstijd hier blijven ivm gepoept in vruchtwater en even extra in de gaten houden. Maar tot zover gaat alles zoals het hoort.
Stuur later deze week een fototje. Nu nog even niet :o


Dat ging dan uiteindelijk best snel! Hopelijk vanavond dus in je eigen bed slapen :)