Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 10:44

Welkom Siep en Lisa!

Goldie fijn dat de NIPT goed was.

Rebecca wat vervelend dat het nu al zo heftig is. Hopelijk gaat het iets beter als je verlof hebt.

Lisitano ik had tijdens mijn 1e zwangerschap ook last van m’n bekken maar pas rond de 30 a 32 weken als ik het me goed herinner. Nu dus echt heel veel eerder. Fijn dat het bij jou weer beter gaat, hopelijk blijft het zo.

De fysio bevestigde dat het inderdaad bekkeninstabiliteit is. M’n bekken stond ook scheef, ze heeft de boel weer recht gezet maar de kans is groot dat het weer terug schiet. Ik moet rustiger aandoen en heb wat oefeningen gekregen. Over een paar weken moet ik weer terug.

Ik voel de baby de afgelopen dagen zoveel bewegen, echt genieten <3 Net zat m’n dochter op schoot en begon de baby echt tegen m’n dochter aan te bewegen, daar kan ik dus helemaal emotioneel van worden :')

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 10:47

Wat heerlijk Senna <3
Vervelend dat je nu al last hebt van je bekken. Ik had het bij mijn vorige zwangerschap al erg vroeg. Ik ben daar nooit voor naar een fysio geweest maar ik kon echt weinig en dan had ik al pijn. Goed rustig aan doen maar en inderdaad oefeningen. Misschien kun je gaan zwemmen?

Anoniem

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 12:02

Welkom MATiWi!

Dat je t niet kan geloven hefken ik wel. Hoe groter de buik hoe echter het wordt <3

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 12:06

Vandaag heb ik nauwelijks een buik. Omdat mijn baarmoeder smal en hoog is, kan baby soms al boven mijn navel liggen en dan heb ik echt een flinke zwangere buik. Nu ligt ze beneden en dan zie je weer bijna niks. Vandaag voel ik me ook “lichter”. Wel fijn want het huis moet echt aan kant dus het komt wel goed uit :))

Volgende week gaan we naar Amerika *\o/* Ik ben nog nooit zo ver weg op vakantie geweest. Ik vind het zo leuk en spannend!

Anoniem

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 12:11

Wat een heerlijk vooruitzicht Lisitano!

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 14:46

Heerlijk Lisitano! Waar gaan jullie precies heen?

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 15:32

Heerlijk lisitano, geniet ervan!

Hier vandaag een goede 13 weken echo.
Morgen op mn werk vertellen dat ik zwanger ben en het weekend aan de familie.

Heb 2 weken vakantie gehad, heb nog nooit zo weinig gedaan maar ben doodmoe.
Voel me gelukkig verder goed dus dat is het belangrijkste!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 16:00

Wat fijn Taartje!
Ik heb hem morgen (en dat kan gelukkig ook doorgaan) en wil het daarna ook op het werk vertellen :D
Maar mag deze week niet meer komen van m'n leidinggevende en eerst thuis even rustig bijkomen. Want ik ben net ontslagen uit het ziekenhuis *\o/*

Vrijdag bloedprikken en dan maandag weer controle :)
Laatst bijgewerkt door Goldie op 05-06-23 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 16:04

O fijn Goldie en nu even een weekje rust. Gefeliciteerd!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 16:39

Dank je <3

Niks doen is niet goed voor je, ik ben enorm _O-
12+4 vandaag :+
Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 16:41

SennaS schreef:
Heerlijk Lisitano! Waar gaan jullie precies heen?

We landen in Atlanta, slapen daar een nachtje en rijden door naar Macon en Jacksonville. Daarna door naar Florida voor 2 dagen Disney en een dag omgeving kijken. Vanaf daar vliegen we naar New York en blijven we nog een paar dagen voor we weer naar huis gaan :)

Fijn Taartje! Leuk om te gaan vertellen *\o/*

Heerlijk Goldie, eindelijk thuis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 16:56

Wat leuk Goldie. Echt al een buikje te zien! Leuke foto!

Supergave reis Lisitano!

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:05

Lisitano schreef:
We landen in Atlanta, slapen daar een nachtje en rijden door naar Macon en Jacksonville. Daarna door naar Florida voor 2 dagen Disney en een dag omgeving kijken. Vanaf daar vliegen we naar New York en blijven we nog een paar dagen voor we weer naar huis gaan :)

Fijn Taartje! Leuk om te gaan vertellen *\o/*

Heerlijk Goldie, eindelijk thuis!


Toffe reis! Wij gaan vrij regelmatig naar Amerika op vakantie. Ik heb er ook een half jaar gestudeerd. We zijn eind september vorig jaar voor het eerst met onze dochter naar Florida en Disney geweest. Ze zegt nu nog meerdere malen per week dat ze weer naar Amerika wil :')

Fijn dat de echo goed was Taartje!

Goldie heerlijk weer thuis.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 19:33

@ Lisitano, het is niet makkelijk, maar het gaat wel zo'n beetje in combinatie met m'n dochter. Vooral het advies om zo min mogelijk te tillen is lastig op te volgen met een 1,5 jarige die echt flink in de peuterpubertijd zit. Mijn man helpt waar hij kan, maar vooral het uit bed halen en naar bed brengen komt voor mijn rekening in verband met het melken.

Wat een gave trip heb je gepland staan trouwens! Mooie herinneringen maken :D.

@Goldie, wat fijn dat je weer thuis bent! En succes morgen!

@ SennaS, haha, je dochter heeft een mooi dure smaak, kan me wel voorstellen dat Disney echt magisch is voor kinderen.

@Matumi, welkom! Wat spannend dat je ook steeds wat verder naar voren bent gehaald, even schakelen meteen zo'n 13 weken echo, maar gelukkig alles goed!

@Taartje, wat fijn dat je een goede echo had!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 13:21

Welkom Matumi, wel even schakelen als je al verder blijft te zijn denk ik :+

Wij hadden vanochtend de 13 weken echo. Was blij dat het naar wat later in de ochtend was gezet, kon ik even bijslapen ook :=
Alles zag er goed uit :+: al was onze frummel niet echt aan het meewerken en die zat gewoon lekker dwars rechtop en echt no way dat ie wat anders ging doen _O- Wel alles kunnen zien iig <3
Moest eerst even uitleggen wat er nou afgelopen week allemaal aan de hand was :=

amillion

Berichten: 113
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 10:10

Taartje schreef:
Welkom amillion!
Fijn dat het zo goed gaat!

Uit pure interesse, is er bij jou een speciale reden waarom ze je na je miskraam zo in de gaten houden?


@goldie wat balen zeg dat je nu aan het infuus moet, gelukkig houden ze je goed in de gaten en doet je kleintje het goed.

Hier aan t wachten op de uitslag nipt, vind het toch wel erg spannend hoor..
Maandag de 13 weken echo, ook zo spannend. Pfff maar echos vind ik van tevoren toch niet meer leuk na mn ma.



Hey Taartje,

Eerlijk gezegd zou ik het niet weten waarschijnlijk omdat we toen vrij laat op echo konden en toen ook nog eens geen vruchtje te zien was enkel een leeg zakje/huisje. Het traject om de miskraam op gang te krijgen heeft een maand geduurd. Ik ben er zelf ook een beetje in de war van geraakt.
Na het invullen van de vragenlijst blijkt dat ik ook een risico heb voor zwangerschapsvergiftiging en diabetes en dit ook voor de kleine kan zijn. Daar mijn partner geboren is met een gaatje in zijn hartkleppen en hier als baby aan geopereerd is gaan ze dit ook goed blijven monitoren bij deze zwangerschap. Ik zal jullie een beetje op de hoogte houden indien mensen hier geïnteresseerd in zijn. Vandaag ben ik 11 weken zwanger en hebben vanavond om 21 uur een echo gepland.

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:25

amillion schreef:
Taartje schreef:
Welkom amillion!
Fijn dat het zo goed gaat!

Uit pure interesse, is er bij jou een speciale reden waarom ze je na je miskraam zo in de gaten houden?


@goldie wat balen zeg dat je nu aan het infuus moet, gelukkig houden ze je goed in de gaten en doet je kleintje het goed.

Hier aan t wachten op de uitslag nipt, vind het toch wel erg spannend hoor..
Maandag de 13 weken echo, ook zo spannend. Pfff maar echos vind ik van tevoren toch niet meer leuk na mn ma.



Hey Taartje,

Eerlijk gezegd zou ik het niet weten waarschijnlijk omdat we toen vrij laat op echo konden en toen ook nog eens geen vruchtje te zien was enkel een leeg zakje/huisje. Het traject om de miskraam op gang te krijgen heeft een maand geduurd. Ik ben er zelf ook een beetje in de war van geraakt.
Na het invullen van de vragenlijst blijkt dat ik ook een risico heb voor zwangerschapsvergiftiging en diabetes en dit ook voor de kleine kan zijn. Daar mijn partner geboren is met een gaatje in zijn hartkleppen en hier als baby aan geopereerd is gaan ze dit ook goed blijven monitoren bij deze zwangerschap. Ik zal jullie een beetje op de hoogte houden indien mensen hier geïnteresseerd in zijn. Vandaag ben ik 11 weken zwanger en hebben vanavond om 21 uur een echo gepland.



Alles bij elkaar klinkt het wel als een goed plan om je extra te monitoren.
Ik ben zeker benieuwd naar hoe alles bij jullie gaat, hou ons zeker maar op de hoogte.
Heel veel succes bij echo vanavond, spannend weer he?

amillion

Berichten: 113
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:58

Zojuist nog de echo gehad om 21.30u. Het was een goede echo we zijn zooo blij het zag er allemaal goed uit. Was wel een kleine druktemaker 3,6 cm en stuiterde alle kanten op. Was ook aan de navelstreng aan het trekken :):). Morgen ochtend gaan we voor de NIPT *fingerscrossed* :D

amillion

Berichten: 113
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:59

Ohja de uitgerekende datum hebben ze opnieuw vast gesteld op 31 december <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 23:10

31 dec en je bent elf weken. Dat klopt wel :) Wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad. Gefeliciteerd! :) Hoe verder je bent hoe kleiner de kans op nog een miskraam.

Morgen ga ik de 15 weken in? (als ik het goed heb) ik raak nog de tel kwijt :=

Vandaag heb ik voor voorlopig afscheid genomen van mijn rijbroek. Deze heb ik tot en met vandaag aangehad. Eenmaal thuis moest hij direct uit..met hulp..en ik wil ook niet dat hij uitrekt.

Kleding wordt nu wel een ding.

nps
Berichten: 1982
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:24

Evamarie schreef:
31 dec en je bent elf weken. Dat klopt wel :) Wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad. Gefeliciteerd! :) Hoe verder je bent hoe kleiner de kans op nog een miskraam.

Morgen ga ik de 15 weken in? (als ik het goed heb) ik raak nog de tel kwijt :=

Vandaag heb ik voor voorlopig afscheid genomen van mijn rijbroek. Deze heb ik tot en met vandaag aangehad. Eenmaal thuis moest hij direct uit..met hulp..en ik wil ook niet dat hij uitrekt.

Kleding wordt nu wel een ding.


Ik heb, mocht je nog wat willen gaan rijden, een rijlegging gekocht. Zit zoiezo heel erg fijn, heeft boven een brede, elastische band en kan ik ook na de zwangerschap nog aan. Gister ook mn ruimste rijbroek aangedaan maar die gaat ook goed krap zitten ;)

@amillion fijn dat alles goed is, end at jullie goed in de gaten worden gehouden! Vind t zelf stiekem ook wel wat spannend, altijd weer n opluchting als alles ok is.

@goldie mooi buikje!

@lisitano gaaf zeg, fijne vakantie!

Hier inmiddels alweer 14+3 en een goede 13 weken en nipt achter de rug. Verteld aan vrienden en familie, deze week m’n projectgenootjes aan de beurt. Zie zelf al wel wat maar voor “vreemden” is het nog niet echt zichtbaar. Ook nog steeds verder nergens last van, behalve een heel licht stekende pijn soms in mijn onderbuik. Hebben jullie dat ook? En hebben jullie al wat spulletjes gekocht?

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:44

Amillion wat fijn dat alles goed is.

Goldie fijn een goede 13-weken echo.

NPS bij mijn eerste zwangerschap had ik ook regelmatig een stekende pijn in mijn onderbuik. Nu heb ik er weinig last van, ik vermoed doordat alles al een keer uitgerekt is geweest :P. Ik heb nog niks gekocht, maar we hebben ook bijna niks nodig.

Wij hebben vanavond de 20-weken echo, toch wel weer een spannend moment.

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 10:31

Net gebeld over de nipt test. Geen bijzonderheden en ook geen neven bevindingen. Dus dat is een hele gerust stelling weer.
Van de week al gebeld over mijn eigen bloed onderzoek en behalve m'n vitamine D wat laag en ijzer wat laag was alles goed.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:42

Wat een fijn nieuws hierboven *\o/*

Spannend Senna! Wij gaan dinsdag en ik vind het toch ook een beetje spannend.

Hier nog maar 1 broekje gekocht, verder helemaal niks. Gisteren wel een boek voor mijn zoontje, over baby in de buik bij je moeder. Hij pakte het aan, bladerde even en zei: “Deze is niet leuk mama”.
:')

Verder gaat het heel goed bij mij. Vandaag even een wat mindere dag, twee keer over moeten geven en ik ben ontzettend moe. Mijn buik is ook flink vandaag, misschien dat het daarmee te maken heeft.
Verder wel heel fijn om mijn energie weer terug te hebben. Hardlopen gaat wel op een steeds lager pitje want mijn bekken gaat nu toch wel wat zeuren na veel beweging.

Voor de nog rijdende dames hier. Ik heb een zgan zwangerschapsrijbroek van Pfiff liggen hier. Is 38 maar valt ruim vond ik, meer 38/40. Ik wil het tegen verzendkosten wel opsturen voor degenen in het topic. Stuur dan even een PB :)

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 14:15

Ik lees vooral goede berichten, wat fijn!

Hier vandaag 23 weken dus dat gaat snel. Sinds 4 weken heb ik een nieuwe baan en dat in combinatie met zwanger zijn en lange reistijd brak me wel een beetje op. Maar nu ben ik goed ingewerkt en mag ik vandaag lekker thuis werken. Verder voel ik me alweer zoveel beter als een paar weken geleden, alleen mijn buik groeit wel heel hard dus hopelijk zit die nog niet heel snel in de weg…