Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 242 van de 281 [ 7017 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245 ... 281  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

 
Profiel   

Ohh spannend QueenE! Nog eventjes hopelijk!!

Vannacht een pittige nacht gehad. Ze begon rond 22:00 heel erg te huilen. Maar weet voeding gegeven. Uiteindelijk bij m’n man even in slaap gevallen. Daarna bleef ze weer echt huilen. Last van krampjes. Uiteindelijk heb ik der over genomen zodat man kon slapen. Tijdje staan wiegen, en daarna op mn benen gelegd en wat bewogen met der. Nog even aan de borst en ook dat ging weer goed *\o/*
Daarna viel ze in slaap en kon ik der heel voorzichtig naast mij leggen.

Daarna man over genomen en lag ze bij hem zodat ik kon slapen. Vanmorgrn laatste voeding was 7:00 daarna nog tot half 10 geslapen.

Was een pittig begin. Vind nog erg lastig om uit te vinden wat het nou precies is, en wat je er tegen doet en dan wordt het mij echt even te veel.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:02 



 
Profiel   

Freekieee schreef
Ohh spannend QueenE! Nog eventjes hopelijk!!

Vannacht een pittige nacht gehad. Ze begon rond 22:00 heel erg te huilen. Maar weet voeding gegeven. Uiteindelijk bij m’n man even in slaap gevallen. Daarna bleef ze weer echt huilen. Last van krampjes. Uiteindelijk heb ik der over genomen zodat man kon slapen. Tijdje staan wiegen, en daarna op mn benen gelegd en wat bewogen met der. Nog even aan de borst en ook dat ging weer goed *\o/*
Daarna viel ze in slaap en kon ik der heel voorzichtig naast mij leggen.

Daarna man over genomen en lag ze bij hem zodat ik kon slapen. Vanmorgrn laatste voeding was 7:00 daarna nog tot half 10 geslapen.

Was een pittig begin. Vind nog erg lastig om uit te vinden wat het nou precies is, en wat je er tegen doet en dan wordt het mij echt even te veel.

[ [url=m/Ru7UhF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lastig is dat he, ik elimineer nu een voor een de mogelijke oorzaken en soms is het gewoon tijd voor een huilbui. Kan het wel wat beter hebben inmiddels, maar leuk is anders. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:05 



 
Profiel   

@freekie heel begrijpelijk gevoel. Is ook heel erg lastig en dat gevoel mag er zijn. Fijn dat ze uiteindelijk wel in slaap gevallen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:44 



 
Profiel   

Hier gaat het niet lekker. Twijfelde om het te plaatsen maar misschien ook goed om te melden dat het soms gewoon echt heel zwaar kan zijn.

Hadden een hele goede nacht gisteren en vannacht was het weer drama. Hij huilt of klaagt niet maar slapen doet ie niet. Wil alleen maar bij je zitten en het brak me gewoon ineens volledig. Heb uren lang gehuild met 'm op m'n arm. En dan sliep ie heel even, begonnen m'n borsten te lekken dus moest ik kolven ipv slapen. Uiteindelijk lag ie in z'n bedje en heb ik 'm gewoon niet gehoord toen ie heel hard lag te huilen |(

Vanmorgen zelf weer hysterisch gehuild. Mijn man heeft 'm met moeite bij me weg kunnen krijgen omdat ik me zo schuldig voelde. Uiteindelijk 6 uur geslapen tot ik weer wakker werd om te kolven. Nu nog steeds constant tranen. We gaan dan ook stoppen met bv en kolven en geven nu de nutrilon voor krampjes etc. Dat lijkt goed te gaan.

Weet dat het rationeel echt het beste is voor iedereen want ik ben gewoon niet meer in staat om voor 'm te zorgen zo maar het voelt toch als falen omdat het verder zo'n lief en makkelijk kindje is. Huilt nooit enzo.

Nouja hopelijk binnenkort weer een positieve update vanuit hier. Voor dit toetje gaan we gewoon door [ img ]

Hoe is het met jullie gegaan vannacht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:54 



 
Profiel   

Ah Gnome :knuffel: voel je niet schuldig. Het is ook heel zwaar en het gaat niet altijd zoals je zelf wil. Bevallen zelf is al heel pittig en dan ben je opeens verantwoordelijk voor zo'n kleintje die jou nodig heeft bij alles. We willen het allemaal perfect doen, maar ik denk dat in de praktijk niemand het perfect doet ook als we dat wel proberen en dat de kunst is om daar zo goed mogelijk mee om te gaan.

Hopelijk ben je snel weer een blije mama. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:50 



 
Profiel   

Ach lieve Gnome, je bent zo een top mama. Ik heb nog niet echt gereageerd en veel verteld over onze stand van zaken omdat ik zelf nog even moest landen.

De inleiding vond ik verschrikkelijk ondanks het achteraf gezien best snel ging. 08.00 in ziekenhuis, 09.00 vliezen breken en 09.30 begonnen de weeën opwekkers. De weeën bleven echter uit tot 15.00 en toen gingen we van 0 naar 100. Tot ik opgegeven moment heb geroepen weet niet wie gaat vangen, maar je moet nu vangen. En toen was ze er met 2x persen om 17.22. Gelukkig geen hechtingen en mochten al snel naar huis, al liet dat ook nog even op zich wachten omdat mijn man een giga migraine aanval had.

Eenmaal thuis fantastische kraamhulp, Jane wilde goed aanhappen maar de borstvoeding kwam niet op gang. Toen gaan kolven maar kon dat gevoel opgegeven moment niet meer handelen, vooral omdat er x op x niks kwam. Vind het zo knap dat je het zo lang hebt volgehouden Gnome!

Mijn zoontje is een vrolijke grote broer van 2,5 en groot geworden op kunstvoeding omdat hij niet wilde aanhappen, hopelijk word zijn zusje net zo blij.

Soms maak je de keuze die het beste past en waar je je goed bij voelt. Blije mama, blije baby en gelukkig stonden de kraamhulp en mijn man volledig achter mij. Al voelt het soms nogsteeds als falen.

Nu moeten we het sinds afgelopen donderdag zonder kraamhulp doen. Ik heb nog veel bloed verloren, de kraamtranen vloeien nog veel.

Gelukkig is Jane tot nu toe een makkelijke en tevreden baby. Ze kwam alleen niet genoeg aan in de kraamweek, morgen komt de verpleegkundige van consultatie bureau voor huisbezoek en word ze extra gewogen. Gelukkig had ze voor 37+5 al een mooi gewicht van 3822. Maar voor we lekker naar buiten mogen moet ze wel weer in die buurt komen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 17:19 



 
Profiel   

@lise wat een mooie post. Het is inderdaad echt een kak gevoel als het niet wil lukken. Fijn dat jullie daar als gezin achter kunnen staan. Op kv wordt Jane ook een hele grote knappe meid!

Inderdaad echt blije mama, blije baby. We gaan ver voor onze kleintjes, soms iets te ver blijkbaar. Allemaal super mama's hier <3

Boris heeft nu meerdere flesjes van de Abe nutrilon gehad en hij is ontzettend tevreden. Kwam ook veel ontlasting en lucht los na z'n eerste fles dus dat kan best dwars hebben gezeten.

En we denken duidelijk z'n sprong te zien al. Hij kijkt ineens heel helder uit z'n ogen, volgt je nu ook duidelijk met z'n ogen en reageert veel meer op geluiden. Heel leuk om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 17:33 



 
Profiel   

Gnome schreef
Hier gaat het niet lekker. Twijfelde om het te plaatsen maar misschien ook goed om te melden dat het soms gewoon echt heel zwaar kan zijn.

Hadden een hele goede nacht gisteren en vannacht was het weer drama. Hij huilt of klaagt niet maar slapen doet ie niet. Wil alleen maar bij je zitten en het brak me gewoon ineens volledig. Heb uren lang gehuild met 'm op m'n arm. En dan sliep ie heel even, begonnen m'n borsten te lekken dus moest ik kolven ipv slapen. Uiteindelijk lag ie in z'n bedje en heb ik 'm gewoon niet gehoord toen ie heel hard lag te huilen |(

Vanmorgen zelf weer hysterisch gehuild. Mijn man heeft 'm met moeite bij me weg kunnen krijgen omdat ik me zo schuldig voelde. Uiteindelijk 6 uur geslapen tot ik weer wakker werd om te kolven. Nu nog steeds constant tranen. We gaan dan ook stoppen met bv en kolven en geven nu de nutrilon voor krampjes etc. Dat lijkt goed te gaan.

Weet dat het rationeel echt het beste is voor iedereen want ik ben gewoon niet meer in staat om voor 'm te zorgen zo maar het voelt toch als falen omdat het verder zo'n lief en makkelijk kindje is. Huilt nooit enzo.

Nouja hopelijk binnenkort weer een positieve update vanuit hier. Voor dit toetje gaan we gewoon door [ [url=m/1vTND8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe is het met jullie gegaan vannacht?

Dikke knuffel voor jou :knuffel: het hoeft niet perfect! Dan maar geen borstvoeding als dat beter gaat! Komt vast echt goed :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 18:52 



 
Profiel   

Lisewiesje schreef
Ach lieve Gnome, je bent zo een top mama. Ik heb nog niet echt gereageerd en veel verteld over onze stand van zaken omdat ik zelf nog even moest landen.

De inleiding vond ik verschrikkelijk ondanks het achteraf gezien best snel ging. 08.00 in ziekenhuis, 09.00 vliezen breken en 09.30 begonnen de weeën opwekkers. De weeën bleven echter uit tot 15.00 en toen gingen we van 0 naar 100. Tot ik opgegeven moment heb geroepen weet niet wie gaat vangen, maar je moet nu vangen. En toen was ze er met 2x persen om 17.22. Gelukkig geen hechtingen en mochten al snel naar huis, al liet dat ook nog even op zich wachten omdat mijn man een giga migraine aanval had.

Eenmaal thuis fantastische kraamhulp, Jane wilde goed aanhappen maar de borstvoeding kwam niet op gang. Toen gaan kolven maar kon dat gevoel opgegeven moment niet meer handelen, vooral omdat er x op x niks kwam. Vind het zo knap dat je het zo lang hebt volgehouden Gnome!

Mijn zoontje is een vrolijke grote broer van 2,5 en groot geworden op kunstvoeding omdat hij niet wilde aanhappen, hopelijk word zijn zusje net zo blij.

Soms maak je de keuze die het beste past en waar je je goed bij voelt. Blije mama, blije baby en gelukkig stonden de kraamhulp en mijn man volledig achter mij. Al voelt het soms nogsteeds als falen.

Nu moeten we het sinds afgelopen donderdag zonder kraamhulp doen. Ik heb nog veel bloed verloren, de kraamtranen vloeien nog veel.

Gelukkig is Jane tot nu toe een makkelijke en tevreden baby. Ze kwam alleen niet genoeg aan in de kraamweek, morgen komt de verpleegkundige van consultatie bureau voor huisbezoek en word ze extra gewogen. Gelukkig had ze voor 37+5 al een mooi gewicht van 3822. Maar voor we lekker naar buiten mogen moet ze wel weer in die buurt komen.

[ [url=m/YFNg03.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 dan maar lekker aan de kv en hopelijk kunnen jullie snel lekker naar buiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 18:55 



 
Profiel   

Gnome, je hebt het fantastisch gedaan hoor!!! Echt niet denken dat je nu een slechte moeder bent! Het belangrijkste is dat jij het ook vol kan houden. En joh je hebt het superlang geprobeerd! (Sorry dames, lees stiekem mee, ben van het voorlopen topic).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:02 



 
Profiel   

Geen schande om kunstvoeding te geven toch?
En de gebroken nachten kunnen echt slopen, was het gisteravond tijdens een hysterische jankbui ook helemaal beu.. -O-

[ img ]
Onze apenkop was 3470g vanmorgen, wat betekent dat ze al op de curve ligt. Haar curve is meer een rechte lijn _O-
[ img ]
(2 maanden klopt niet, is 7+1 weken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:18 



 
Profiel   

Wat fijn dat je man en jij elkaar afwisselen Freekie!
Heb je iets aan dat filmpje wat hier een keer geplaatst is wat alle geluiden betekenen?

Wat een haar al Gnome =:)
Je mag de minder fijne kanten hier altijd delen, dat houdt het realistisch.
Ik hoop dat jullie beide rust krijgen door te stoppen met de bv en het kolven :(:)
Eerlijk gezegd vind ik jouw bericht heel behulpzaam. Mijn vriend ziet bv als de ideale voeding, ik kijk daar anders naar. Dat het dus niet voor iedereen is weggelegd, kan ik die keuze als het nodig is misschien iets makkelijker maken.

Mooi dat je zo'n fantastische kraamhulp had Lisewiesje. Jammer dat de borstvoeding niet wilde lukken maar met kunstvoeding worden ze inderdaad ook groot :) Hopelijk komt Jane snel aan zodat jullie lekker naar buiten kunnen.

Wauw wat groeit Nimue goed Azmay!
Zo'n hysterische bui lijkt mij ook heel pittig :=

Hier ff een paar dagen flink moe, zal ook wel door het ijzertekort komen. Kleine is aan het feesten en mijn darmen en maag hebben het afwisselend te verduren. Verder had ik het dit weekend zo vreselijk warm := Kleine lag ook bij mijn ribben/longen dus ik was continue buiten adem. Wel nog wat leuks gedaan, ik heb vanmorgen een 4moms wipstoel opgehaald :) Nog 9 weken te gaan, hopelijk overleef ik de meeste warme dagen die nog gaan komen beter dan afgelopen weekend :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:33 



 
Profiel   

Azmay schreef
Geen schande om kunstvoeding te geven toch?
En de gebroken nachten kunnen echt slopen, was het gisteravond tijdens een hysterische jankbui ook helemaal beu.. -O-

[ [url=m/cjXYqt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze apenkop was 3470g vanmorgen, wat betekent dat ze al op de curve ligt. Haar curve is meer een rechte lijn _O-
[ [url=m/TlO1kD.jpg]Afbeelding[/url] ]
(2 maanden klopt niet, is 7+1 weken)


Nimue <3 wat een koppie hé en wat groeit ze hard. Zo leuk dat shirtje, heeft Boris ook. Hele mooie bos haar ook al erop. Kan ze zich inmiddels beter warm houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:46 



 
Profiel   

Charlotte446 schreef
Wat fijn dat je man en jij elkaar afwisselen Freekie!
Heb je iets aan dat filmpje wat hier een keer geplaatst is wat alle geluiden betekenen?

Wat een haar al Gnome =:)
Je mag de minder fijne kanten hier altijd delen, dat houdt het realistisch.
Ik hoop dat jullie beide rust krijgen door te stoppen met de bv en het kolven :(:)
Eerlijk gezegd vind ik jouw bericht heel behulpzaam. Mijn vriend ziet bv als de ideale voeding, ik kijk daar anders naar. Dat het dus niet voor iedereen is weggelegd, kan ik die keuze als het nodig is misschien iets makkelijker maken.

Mooi dat je zo'n fantastische kraamhulp had Lisewiesje. Jammer dat de borstvoeding niet wilde lukken maar met kunstvoeding worden ze inderdaad ook groot :) Hopelijk komt Jane snel aan zodat jullie lekker naar buiten kunnen.

Wauw wat groeit Nimue goed Azmay!
Zo'n hysterische bui lijkt mij ook heel pittig :=

Hier ff een paar dagen flink moe, zal ook wel door het ijzertekort komen. Kleine is aan het feesten en mijn darmen en maag hebben het afwisselend te verduren. Verder had ik het dit weekend zo vreselijk warm := Kleine lag ook bij mijn ribben/longen dus ik was continue buiten adem. Wel nog wat leuks gedaan, ik heb vanmorgen een 4moms wipstoel opgehaald :) Nog 9 weken te gaan, hopelijk overleef ik de meeste warme dagen die nog gaan komen beter dan afgelopen weekend :+


Hier net zo. Mijn man zei vannacht nog toen ik aangaf te willen stoppen, denk aan het welzijn van je kind!! Heeft ie vanmorgen trouwens wel z'n excuses voor aangeboden. Volgens mij is moedermelk de eerste 2 weken echt beduidend beter dan kv en maakt het daarna weinig meer uit.

Je hebt nog wel een tijdje te gaan. Hopelijk neemt de benauwdheid snel af want er komt echt warm weer aan volgende week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:50 



 
Profiel   

Was misschien in the heat of the moment Gnome? Vervelend maar wel netjes dat hij zijn excuses heeft aangeboden.

We gaan het wel zien, ik mag toch maar max 8 weken borstvoeding geven vanwege mijn medicijnen. Dan denk ik nu, ik ga bijv. echt geen 4-6 weken tobben met het op gang krijgen van de borstvoeding en andere problemen om dan kort daarna weer te stoppen := Arts en verloskundigen staan er ook niet helemaal om te springen dat ik borstvoeding ga geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:55 



 
Profiel   

Charlotte446 schreef
Was misschien in the heat of the moment Gnome? Vervelend maar wel netjes dat hij zijn excuses heeft aangeboden.

We gaan het wel zien, ik mag toch maar max 8 weken borstvoeding geven vanwege mijn medicijnen. Dan denk ik nu, ik ga bijv. echt geen 4-6 weken tobben met het op gang krijgen van de borstvoeding en andere problemen om dan kort daarna weer te stoppen := Arts en verloskundigen staan er ook niet helemaal om te springen dat ik borstvoeding ga geven.


Ja en omdat we nog geen 24 uur geleden hadden besloten om alleen bv te proberen omdat ie zo pijn z'n buik kreeg van die standaard nutrilon. Dus we gingen ook lekker van links naar rechts wat dat betreft. Nu alles weer op 1 lijn en hij drinkt die nutrilon voor krampjes echt als een tierelier.

Ik denk dat ik ook geen bv zou doen voor zo'n korte periode.. Je zou de eerste twee weken nog kunnen kolven voor de eerste antistoffen bijvoorbeeld? Als je dan niet veel kolft, heb je ook niet zo'n risico op een enorme productie en afbouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:02 



 
Profiel   

Ik denk dat borstvoeding echt wel het beste is wat je kan geven, je past het echt aan aan je kind. Maar kunstvoeding is ook gewoon goed en zeker als het geven van borstvoeding je welzijn in de weg staat moet je gewoon lekker voor het poeder gaan.
Mijn vriend is blij dat ik borstvoeding wil geven maar respecteert mijn keuze ook als ik over wil. Ik ben tenslotte degene die met de lasten er van zit ookal zitten er ook zeker goede kanten aan.

Nimue houd zich al veel beter warm, maar in een rompertje liggen gaat nog niet. Ze ligt nu in een mooi pakje met vogelbekdieren :+

Bedacht me dat ze gewoon echt al in gewicht is verdubbeld :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:09 



 
Profiel   

Jullie zijn top mama’s! Het lijkt me erg moeilijk als het met bv niet wil lukken, de kleine maar blijft huilen en je er zelf bijna aan onderdoor gaat. Je moet dan toch een beslissing maken die goed is voor jullie beide. Maar echt, jullie doen het allemaal super!

Wat is Nimue al goed gegroeid zeg! Bizar hoe hard ze gaat nu :)

Charlotte: ja warm was het hè? Ik heb dan de hele tijd jeuk bij mijn borsten, omdat het allemaal zo zweet er tussen. Ik zie er wel echt naar uit dat die buik weer wat normaal wordt!

QueenE: oh jij hoeft ook nog maar eventjes! Apart is dat hè, dat het elk moment kan komen, maar ook nog een paar weken kan blijven zitten

Hier nu bijna 36 weken, nog precies een maand tot de uitgerekende datum. Vandaag waren mijn ouders er en hebben we alvast de kolf spullen goed schoongemaakt. Verder knuffelen met kuikens en wat rommelen in huis, maar het voelt steeds meer als wachten tot de baby komt. Al heb ik het idee dat het nog wel even gaat duren…

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:46 



 
Profiel   

Gnome schreef
Hier gaat het niet lekker. Twijfelde om het te plaatsen maar misschien ook goed om te melden dat het soms gewoon echt heel zwaar kan zijn.

Hadden een hele goede nacht gisteren en vannacht was het weer drama. Hij huilt of klaagt niet maar slapen doet ie niet. Wil alleen maar bij je zitten en het brak me gewoon ineens volledig. Heb uren lang gehuild met 'm op m'n arm. En dan sliep ie heel even, begonnen m'n borsten te lekken dus moest ik kolven ipv slapen. Uiteindelijk lag ie in z'n bedje en heb ik 'm gewoon niet gehoord toen ie heel hard lag te huilen |(

Vanmorgen zelf weer hysterisch gehuild. Mijn man heeft 'm met moeite bij me weg kunnen krijgen omdat ik me zo schuldig voelde. Uiteindelijk 6 uur geslapen tot ik weer wakker werd om te kolven. Nu nog steeds constant tranen. We gaan dan ook stoppen met bv en kolven en geven nu de nutrilon voor krampjes etc. Dat lijkt goed te gaan.

Weet dat het rationeel echt het beste is voor iedereen want ik ben gewoon niet meer in staat om voor 'm te zorgen zo maar het voelt toch als falen omdat het verder zo'n lief en makkelijk kindje is. Huilt nooit enzo.

Nouja hopelijk binnenkort weer een positieve update vanuit hier. Voor dit toetje gaan we gewoon door [ [url=m/1vTND8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe is het met jullie gegaan vannacht?

Aah meid je doet het gewoon goed en als dit voor jullie beter werkt is het voor jullie allemaal goed toch. Niks is falen.
Wat een knap kereltje en wat een bos haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:15 



 
Profiel   

Hier weinig tijd om echt bij te lezen en reageren. Kost hier toch veel tijd. In de app gemakkelijker.

Voor degene die behoefte eraan hebben er in te komen stuur even je nummer

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:20 



 
Profiel   

Marlis schreef
Hier weinig tijd om echt bij te lezen en reageren. Kost hier toch veel tijd. In de app gemakkelijker.

Voor degene die behoefte eraan hebben er in te komen stuur even je nummer


Heel begrijpelijk hoor. Gaat het verder goed met jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:34 



 
Profiel   

Gnome schreef
Marlis schreef
Hier weinig tijd om echt bij te lezen en reageren. Kost hier toch veel tijd. In de app gemakkelijker.

Voor degene die behoefte eraan hebben er in te komen stuur even je nummer


Heel begrijpelijk hoor. Gaat het verder goed met jullie?

Met mij gaat het super maar Soof had wat probleempjes. Niks ergs maar wel bezig ermee. Hopelijk nu stijgende lijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:36 



 
Profiel   

BV is fijn en gemakkelijk wanneer het goed gaat, gaat het niet goed en ten koste van moeder en dus ook de baby dan gewoon KV geven. Baby is veel meer gebaat bij een uitgeruste en ontspannen mama dan dat er met kunst en vliegwerk BV in moet. Hele generaties zijn groot en gezond geworden op KV .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:41 



 
Profiel   

Ach Gnome, wat vervelend dat je er zo doorheen zat. Dikke knuffel voor jou. Liever een blije mama met kv, dan een mama die koste wat kost bv doorgeeft en er zelf aan onderdoor gaat. Het is ook allemaal niet makkelijk. En kunstvoeding is tegenwoordig echt heel goed. En het fijne is dat je kv lekker samen kunt geven, kunnen jullie mooi afwisselen in de nachten. Het is even een proces dat je door moet, maar straks heb je ongetwijfeld vrede met je keuze. Wel goed dat je dit deelt, ik denk dat het veel dames helpt!

Charlotte, weet dat kinderen ook prima groot worden op kv. Bv kan een behoorlijke investering zijn in het begin, let goed op jezelf. Een blije mama is veel waard :)

Bij mijn eerste hebben we bv geprobeerd. Doordat hij ziek was, kregen we dat niet goed geregeld (hij was te zwak om goed te drinken), dus ben ik gestart met kolven. De eerste week deed ik bv, die echt al superlang duurde, daarna aanvullen met afgekolfde voeding en daarna nog zelf kolven. Ik was kapot en had nauwelijks tijd om lekker te knuffelen of zelf wat rust te pakken. Na een week overgegaan op enkel afgekolfde bv uit een fles, wat al een hele verademing was. En niet lang daarna het kolven afgebouwd, want soms hoefde ik er 's nachts niet uit voor een voeding omdat mijn man dat deed, maar moest ik er alsnog uit om te kolven. Dat was ik behoorlijk zat, dus na een paar weken langzaam overgegaan op kv. Prima keuze geweest, gaf zoveel rust op dat moment. Terugkijkend ben ik blij de keuze toen gemaakt te hebben.
Voor de tweede gaan we wel weer volledig voor bv, maar wel met de instelling dat als het niet lukt, de overgang naar kv ook prima is. En dat geeft rust :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:11 



 
Profiel   

Nou dan zal ik wel een hele slechte mama worden, ik ga niet eens bv proberen :+

Gnome, je doet het top ! Het enige wat belangrijk is, is dat je het graag goed wilt doen, en dat wil je :j :knuffel:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 10:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 242 van de 281 [ 7017 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245 ... 281  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen