Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:51

Auwwww sterkte

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 13:29

Ik ben vorige week woensdag mee gaan voetballen met mijn zoon van 6 jaar. Als laatste training van het seizoen, stond er een match tussen ouders en kinderen op de agenda.
Op een gegeven moment kom ik voor de goal, de trainer staat erin als keeper, en ik wil persé die goal maken. Trainer en ik kennen elkaar goed en jennen elkaar altijd volop, dus dit was mijn kans om van hem te winnen. Ik kon nét niet aan de bal, heb geslide en kon toen toch de bal keihard binnen trappen. Zo hard, dat de keeper mee de goal in vloog *\o/* Ik was zo trots op mezelf :D

Klein detail, we speelden op een kunstgrasveld, en dan ziet je been er dus zo uit:

Afbeelding

Erna meteen goed ontsmet en daarna in de douche goed uitgewassen.
Donderdag niet echt niets aan gedaan, en eigenlijk best afgezien van de pijn, een aantal dafalgans genomen. Ik schrok echt van hoeveel last ik ervan had.

Vrijdag nog zo gelaten, maar halverwege de dag toch op het werk vertrokken en naar de apotheker gereden. Flaminal Hydro om erop te doen, kompressen erop en afdekken.
Vrijdagavond verband verwisseld, plakte dat helemaal in de wonde ;( Uurtje mee bezig geweest om dat traag maar zeker eruit te plukken, en onder de douche lukte het dan het beste.

Zaterdagmorgen terug naar de apotheker voor een ververband, dat het kompres niet meer kan inplakken.

Nu is het zo:


Afbeelding


Ondertussen is het enkel nog vervelend, niet echt pijnlijk. Ik ga er nog wel een paar weken geniet van hebben, en mooie strepen op mijn benen hebben, nu de zon er eindelijk ook bij is. :D

Maar, mijn wereldgoal was het waard. :+

Urona447
Berichten: 2801
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 13:41

Je hebt nog wel lang plezier van Day wereldgoal zo te zien :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101736
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 14:33

Crisis zeg! :oo
Zit het nou net naast je tattoo?

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 14:35

_O- als het t maar waard was.
Idd vet verbandje halen.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 15:01

oef, dat ziet er heel pijnlijk uit xanthippe! veel sterkte!

hoe gaat dat trouwens met een tattoo als je daar schaaft? is ie dan stuk

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 15:06

Wel indruk gemaakt zo te zien :')

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 15:17

Urona: jazeker, ga er nog wel enkele dagen/weken geniet van hebben. Elke dag een dikke reminder :D
Bellatrix: helaas wel, en effectief zelfs een stukje van mijn tattoo geraakt. Dus afwachten hoe die eruit komt.

Mondy: het was het waard, maar ondertussen vraag ik me af hóé waard? :? :D :D

Juval: Dankjewel! dat valt dus nog even af te wachten, vrees ik. Heb het nog nooit eerder meegemaakt.

LinsxDot: Bij mijn medespelers in ieder geval al wel :P En ook de trainer was onder de indruk van mijn toewijding :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101736
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 16:56

Hopelijk herstelt je tattoo zich nog.

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:55

Ik heb een kattenkrabkras (hoe noem je dat nou kort :') ) door mijn hele onderarm tattoo, die kreeg ik cadeau toen de tattoo een paar maanden oud was ( ;( ), die is ook altijd lichtjes zichtbaar gebleven. Als je er op let, dan zie je het. Dat is wel een iets ander soort wond, maar om een voorbeeld te geven. Maar ach, het kan altijd bijgewerkt worden denk ik, dat heb ik dus overigens (nog) niet laten doen.

Lijkt me echt heel pijnlijk wel, deze wond! %)

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 09:19

Afgelopen zondag (4juni) heeft onze zoon van bijna 8 zijn been open gehaald langs een plank met spijkers.
Van die wond vergeten foto te maken.
Hij moest dus naar de eerste hulp van het ziekenhuis om te laten hechten.
De verdovingsspuiten deden hem erg zeer.
Gisteren vrijdag wel een foto gemaakt.
Foto met hechting
Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 09:36

Xanthippe schreef:
Ik ben vorige week woensdag mee gaan voetballen met mijn zoon van 6 jaar. Als laatste training van het seizoen, stond er een match tussen ouders en kinderen op de agenda.
Op een gegeven moment kom ik voor de goal, de trainer staat erin als keeper, en ik wil persé die goal maken. Trainer en ik kennen elkaar goed en jennen elkaar altijd volop, dus dit was mijn kans om van hem te winnen. Ik kon nét niet aan de bal, heb geslide en kon toen toch de bal keihard binnen trappen. Zo hard, dat de keeper mee de goal in vloog *\o/* Ik was zo trots op mezelf :D

Klein detail, we speelden op een kunstgrasveld, en dan ziet je been er dus zo uit:

[ [url=m/1s42hp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erna meteen goed ontsmet en daarna in de douche goed uitgewassen.
Donderdag niet echt niets aan gedaan, en eigenlijk best afgezien van de pijn, een aantal dafalgans genomen. Ik schrok echt van hoeveel last ik ervan had.

Vrijdag nog zo gelaten, maar halverwege de dag toch op het werk vertrokken en naar de apotheker gereden. Flaminal Hydro om erop te doen, kompressen erop en afdekken.
Vrijdagavond verband verwisseld, plakte dat helemaal in de wonde ;( Uurtje mee bezig geweest om dat traag maar zeker eruit te plukken, en onder de douche lukte het dan het beste.

Zaterdagmorgen terug naar de apotheker voor een ververband, dat het kompres niet meer kan inplakken.

Nu is het zo:


[ [url=m/glLmlg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ondertussen is het enkel nog vervelend, niet echt pijnlijk. Ik ga er nog wel een paar weken geniet van hebben, en mooie strepen op mijn benen hebben, nu de zon er eindelijk ook bij is. :D

Maar, mijn wereldgoal was het waard. :+


Zo dat ziet er niet prettig uit! Als het de goal maar waar was :')

Vetgaas is ook nog een optie blijft het ook niet kleven. Voor brand en schaafwonden kun je dat gebruiken.

Ik had daar boven op een steriel gaasje en nog een eilandpleister toen met mijn brandwonden. Of eventueel verbinden met verband maar dat vond ik echt de hel.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:43

Het vetgaas was inderdaad de beste uitkomst, ik zie dat ik het in mijn post hierboven als "ververband" had geschreven, dus niet zo duidelijk.

Ik had ook wel wat laagjes: vetgaas, zalf, steriel gaasje en dan verband errond. Was ook bloedheet.

Ondertussen ziet het er zo uit, en ik ben echt heel erg blij. Het geneest heel mooi, jeukt nu enkel wel als een gekke.

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101736
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:02

Je tattoo is nog heel zo te zien.

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 19:21

Is al mooi aan het genezen! Zijn pijnlijk wonden ook %)

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:20

Geen foto.

Maar deze sukkel krijgt het voor elkaar om aan een minimaal randje van de deurpost haar kleine teen keihard tegen aan te stoten.

Hij is gelukkig niet gebroken, hij is nu mega warm en rood.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:22

Kleine teentjes en deuren is geen fijne combi

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:56

Ik heb een verrekte knieband opgelopen vorige week. Echt op een hele stomme manier: uitgegleden over een plasje kattenkots. Doorzichtig, dus nooit gezien. %)
Ik ging onderuit op zo’n manier uit een cartoon als iemand op een bananenschil stapt.
Het is vooral erg irritant en niet zozeer pijnlijk als ik mijn been maar recht belast. Hopelijk ben ik over 6 wkn wel weer wat stabieler en heb ik minder last, want ik heb 2 wkn vakantie in Spanje, kamperen bovenop een berg en dat gaat zo echt niet werken. -O-



Afbeelding

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:04

Hier had zoon van 7 vandaag een ongelukje tijdens het spelen bij een vriendje. Hij was wat ik begreep aan een touw aan zo’n speeltoestel aan het slingeren en tegen iets aangeknald :+ .

Dat werd ook huisarts en 4 hechtingen rijker. Verdoving vond hij niet zo grappig maar hij deed het knap. Nu helaas een week niet zwemmen met dit weer -O-

Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:22

Best knap bij elkaar gekregen. De verdoving zijn inderdaad echt pijnlijk omdat ze die plek moeten verdoven waar het ook al zo'n pijn doet

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:45

Afbeelding
Gebroken sleutelbeen+plaat+schroeven en wat mooi hechtwerk van mijn chirurg.

Na val van paard en mij samen.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 23:34

Mars schreef:
[ [url=m/ku7SF5.png]Afbeelding[/url] ]
Gebroken sleutelbeen+plaat+schroeven en wat mooi hechtwerk van mijn chirurg.

Na val van paard en mij samen.


Zo dat is een "mooi" litteken! Heeft hij knap gedaan. Wat een geluk met je tattoo ook.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:55

xPabloBokt schreef:
Mars schreef:
[ [url=m/ku7SF5.png]Afbeelding[/url] ]
Gebroken sleutelbeen+plaat+schroeven en wat mooi hechtwerk van mijn chirurg.

Na val van paard en mij samen.


Zo dat is een "mooi" litteken! Heeft hij knap gedaan. Wat een geluk met je tattoo ook.


En het is hier nog niet eens een litteken, dit is 24 uur na de operatie dus ik verwacht dat t nog wat zachter wordt. Hij zou expres proberen om de tattoo te sparen, ik ben ook heel blij dat dat gelukt is.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:32

Dat heeft die echt heel netjes gedaan zeg!
Bij mijn enkel maakte de artsen er maar een zooitje van toen. 4 keer, en 4 keer echt gehecht alsof het door een 4 jarige was gedaan :+

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:33

Afbeelding

Gebrand aan de grasmaaier….