Wat is een fijne zelfbruiner?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 13:27

Ik gebruik altijd de Dove DermaSpa Summer Revived Fair-Medium Tanning Mousse. Ik word er niet bruin van (misschien wel als ik meer/vaker zou smeren), maar het glow in the dark effect gaat er wel van weg. :Y) Trekt snel in, vlekt niet en je hoeft het niet af te spoelen.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 28-05-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 13:28

Robin_S schreef:
Los van alle goede zelfbruiners hierboven, even meegeven dat de kruidvat-zelfbruiner geen vlekken op het witte hoeslaken heeft gegeven deze nacht :') +:)+ voorlopig nog geen klachten dus.


Oh top! Dat valt weer mee dan! Ik had hier allemaal gele vlekken toen. Maar ik had de doekjes gebruikt, misschien verschilt dat nog.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 13:30

Nyaleti schreef:
Ik mag voorlopig niet in de zon dus ben in Augustus nog spierwit ben ik bang :+ dus wil zo graag een zelfbruiner proberen maar durf dat niet haha.

Is het aanbrengen als een soort bodylotion? Alleen dan met wat meer precisie natuurlijk.
Werken de meeste zoals hier boven genoemd Liselot? Dat het donkerder wordt als je het langer laat intrekken?


Dat verschilt. Ik heb zelfbruiners die je gewoon insmeert als een bodylotion. Dus niet meer afspoelen. Dan vind ikzelf het fijnst. Ik douche namelijk eerst en scrub dan lekker, na het douchen doe ik de zelfbruiner op. Ik heb die van Collistar, die heeft al een bruine kleurtje van zichzelf. Die van Kruidvat is gewoon witte/beige crème.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 20:12

Marc Inbane

Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 20:46

Isle of paradise

De tannine drops, kun je met je eigen (gezichts)crème mengen met aantal druppels naar keuze.

Tanning water heb ik ook van ze, inspreken en uitwrijven met hadschoen maar vind de drops fijner.

Slmt9

Berichten: 4787
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:06

Voor het lichaam de zelfbruin lotion/melk van de kruidvat. 10 min van te voren even exfolieren, dan insmeren. 2x per week om bij te houden.

Voor het gezicht vind in de druppels van Joik het fijnste. De enige die geen ‘troep’ erin heeft zoals alcohol of parfum. Geeft een mooie natuurlijke kleur.

_merel_

Berichten: 1842
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:46

Ik heb sunkissed van Biodermal. Ik vind hem iig heerlijk smeren en heerlijk ruiken. Moet zeggen dat het kleurverschil subtiel is.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:56

Ik ben ook fan van Marc Inbane. Heb nu de druppels die ik door mijn bodycreme doe. Kan ook door je dagcreme.
Ik had voorheen de spray die ik uitsmeerde met een speciale handschoen.

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 22:13

Zijn er hier mensen die hun gezicht contouren ermee? Zoja, welke gebruiken jullie specifiek hiervoor?

Sodera

Berichten: 5298
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 12:21

Kana schreef:
Zijn er hier mensen die hun gezicht contouren ermee? Zoja, welke gebruiken jullie specifiek hiervoor?

Heb ik geprobeerd met de St Moriz mousse. Werkte mwoah, maar was ook wel bang om als een soort wortel te eindigen dus ik had héél voorzichtig geprobeerd.
Zag er niet veel van maar dat is meer mijn eigen kneuzigheid geweest :')

Suzanne F. schreef:
Nyaleti schreef:
Ik mag voorlopig niet in de zon dus ben in Augustus nog spierwit ben ik bang :+ dus wil zo graag een zelfbruiner proberen maar durf dat niet haha.

Is het aanbrengen als een soort bodylotion? Alleen dan met wat meer precisie natuurlijk.
Werken de meeste zoals hier boven genoemd Liselot? Dat het donkerder wordt als je het langer laat intrekken?


Dat verschilt. Ik heb zelfbruiners die je gewoon insmeert als een bodylotion. Dus niet meer afspoelen. Dan vind ikzelf het fijnst. Ik douche namelijk eerst en scrub dan lekker, na het douchen doe ik de zelfbruiner op. Ik heb die van Collistar, die heeft al een bruine kleurtje van zichzelf. Die van Kruidvat is gewoon witte/beige crème.


De experts zeggen altijd niet gelijk na scheren/scrubben zelfbruiner gebruiken, dan krijg je nl een soort rode spikkeltjes op je benen.
Wat ik altijd doe is s ochtends scheren/scrubben/dunne bodyloton en dan 's avonds zelfbruiner.

Ik vind een gekleurde mousse het fijnst werken, bijv. St Moriz. Bondi Sands is ook fijn. Dan zie je nl waar je al bent geweest haha en ik vind de mousse wat vergevingsgezinder dan de lotions.
Dat is dan aan brengen, laten drogen en slapen. Deze kun je allebei gewoon over de nacht in laten trekken en dan 's ochtends afdouchen; ik douche sowieso elke morgen.

Zolang je de medium en geen dark/extra dark neemt, vind ik het vooral een subtiel kleurtje en geen oempa loempa zoals je soms ook wel ziet..

Malle_meid

Berichten: 192
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:44

ik gebruik zelf voornamelijk de bodylotion van Dove die heel subtiel ook zelfbruiner bevat. Voor. mijn gezicht heb ik die drops van collistar en dat werkt heel fijn, ik meng het met mijn dagcreme.

Nu heb ik in de afgelopen winter in mijn gezicht haren laten weg laseren. Dit waren 6 behandelingen met telkens ongeveer een maand ertussen. Deze hele periode mag je niet in de zon, zonnebank of zelfbruiner gebruiken. Dat is in de winterperiode natuurlijk prima.

Nu doe ik normaal altijd een zonnebank kuur in het voorjaar, zodat ik al start met een kleurtje en kan mij huid al een beetje wennen (heb altijd last van zonneallergie).

Doordat ik nu dus nog hartstikke wit ben en gezien de ervaring in dit topic met zelfbruiners, heb ik misschien een domme vraag:

Kun je naast het gebruik van een zelfbruiner wel gewoon in de zon (of zonnebank) en dan toch een kleurtje opbouwen" door de zelfbruiner" heen?

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:48

Malle_meid schreef:
ik gebruik zelf voornamelijk de bodylotion van Dove die heel subtiel ook zelfbruiner bevat. Voor. mijn gezicht heb ik die drops van collistar en dat werkt heel fijn, ik meng het met mijn dagcreme.

Nu heb ik in de afgelopen winter in mijn gezicht haren laten weg laseren. Dit waren 6 behandelingen met telkens ongeveer een maand ertussen. Deze hele periode mag je niet in de zon, zonnebank of zelfbruiner gebruiken. Dat is in de winterperiode natuurlijk prima.

Nu doe ik normaal altijd een zonnebank kuur in het voorjaar, zodat ik al start met een kleurtje en kan mij huid al een beetje wennen (heb altijd last van zonneallergie).

Doordat ik nu dus nog hartstikke wit ben en gezien de ervaring in dit topic met zelfbruiners, heb ik misschien een domme vraag:

Kun je naast het gebruik van een zelfbruiner wel gewoon in de zon (of zonnebank) en dan toch een kleurtje opbouwen" door de zelfbruiner" heen?


Ja dat kan!

Ik gebruik ook altijd de bodylotion bruiners van Dove of Nivea, beiden erg subtiel, maar wel fijn. je kunt er gewoon mee in de zon, dus als ik weet dat ik in badpak moet, dan begin ik een aantal dagen van tevoren al te smeren, zodat ik iets minder doorzichtig ben. Hou er wel rekening mee dat je nog steeds zonnebrand moet blijven gebruiken!

Heb ik een dag een rokje of korte broek aan, dan smeer ik gewoon 's ochtends en zodra het ingetrokken is nog een keertje.

Het fijne aan de bodylotions is dat het minder strepen en een wat natuurlijker effect geeft.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 14:08

Rebel_Jits schreef:
St. Moriz tanning mousse! Houdt 2 weken bij mij.
De ruwe plekjes (tenen, hielen, knieen) lichtjes insmeren met bodylotion. Dan de mousse verdelen met een tanning handschoenen. Goed wrijven, half uurtje laten drogen en nachtje laten intrekken. Volgende dag enkel met water afspoelen en droogdeppen.
Geen zeep op je benen gebruiken of wrijven met een handdoek. Dan blijft het resultaat het langst.


Deze vind ik ook top!

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:42

Oke ik heb de mousse van St Moriz gekocht! Ik eh, durf niet :')

Ga eerst wel m'n billen doen ofzo hahaha. Heb ook die roze handschoen van de Kruidvat erbij gekocht maar die voelt echt zo stug aan dat ik twijfel of het daar nou echt beter van wordt :=
Dus ideaal gezien, eerst douchen, scheren, scrubben, bodylotion en dan paar uur later de mousse er op? Ik begin maar met 1 uurtje er op laten.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:53

Ik gebruikte altijd flink lomp huismerk kruidvat, altijd goed gegaan
Ik gebruikte het ook rustig meteen na het scheren... Niet te minimaal aanbrengen en net zo lang inmasseren totdat het echt ingetrokken was, nooit geen vlekken gehad

Momenteel werk ik niet, dus tijd genoeg voor échte zon, daarvoor gebruik ik nu dat shine brown spul, das ook een aanrader

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 21:02

Nyaleti schreef:
Oke ik heb de mousse van St Moriz gekocht! Ik eh, durf niet :')

Ga eerst wel m'n billen doen ofzo hahaha. Heb ook die roze handschoen van de Kruidvat erbij gekocht maar die voelt echt zo stug aan dat ik twijfel of het daar nou echt beter van wordt :=
Dus ideaal gezien, eerst douchen, scheren, scrubben, bodylotion en dan paar uur later de mousse er op? Ik begin maar met 1 uurtje er op laten.


Ik heb ook de handschoen van de kruitvat gekocht heb geen vergelijkingsmateriaal maar vond hem niet heel fijn… wat streperig ofzo.

Ik heb de st Moritz lotion gekocht 1-3u. Ook alleen mijn benen gedaan ivb geen ervaring had niet veel tijd dus 1,5u erop laten zitten maar ze waren wel bruiner en streeploos!

Heb ook de bronzer bodylotion van de kruitvat gebruikt voorblijf bovenlijf en daar had ik wel een dikke streep van :')

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 21:11

Wanneer ik het woord zelfbruiner lees schiet altijd weer in de lach. Was een jaar of 10 en op vakantie met ouders en bevriend stel waarvan mijn ma en zij een zelfbruiner hadden gebruikt. Eind jaren 60 , op de wagen, rondrit en toen ging het regenen :D _O- . Zelf dus nooit geprobeerd maar zie dat het niveau aardig beter is geworden.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 21:13

Ik heb de Dove bodylotion met zelfbruiner erin. Huid wordt heerlijk zacht en vlekt niet. Smeer het wel goed uit.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 21:22

Nyaleti schreef:
Oke ik heb de mousse van St Moriz gekocht! Ik eh, durf niet :')

Ga eerst wel m'n billen doen ofzo hahaha. Heb ook die roze handschoen van de Kruidvat erbij gekocht maar die voelt echt zo stug aan dat ik twijfel of het daar nou echt beter van wordt :=
Dus ideaal gezien, eerst douchen, scheren, scrubben, bodylotion en dan paar uur later de mousse er op? Ik begin maar met 1 uurtje er op laten.


Douchen, scheren, scrubben en bodylotion moet je zeker een dag (24 uur) van tevoren doen

LadyFiesta
Berichten: 685
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 20:23

Liselot schreef:
Nyaleti schreef:
Oke ik heb de mousse van St Moriz gekocht! Ik eh, durf niet :')

Ga eerst wel m'n billen doen ofzo hahaha. Heb ook die roze handschoen van de Kruidvat erbij gekocht maar die voelt echt zo stug aan dat ik twijfel of het daar nou echt beter van wordt :=
Dus ideaal gezien, eerst douchen, scheren, scrubben, bodylotion en dan paar uur later de mousse er op? Ik begin maar met 1 uurtje er op laten.


Douchen, scheren, scrubben en bodylotion moet je zeker een dag (24 uur) van tevoren doen


Wat een ingewikkeld project haha, die van Kruidvat is gewoon smeren en klaar. Met heel mooi natuurlijk resultaat.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 20:44

Ik lees even mee. Als er iemand een aanrader heeft voor een lichte zelfbruiner voor melkflesbenen dan hou ik me aanbevolen. Ben als de dood dat het oranje uitpakt op m’n type I huid .. :+

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 21:00

Ik ben echt spierwit van mijzelf en st moriz tanning mousse medium zorgt voor mij voor een mooi kleurtje. Ik scheer mij en vet mijn knieën en enkels wat in met bodylotion. vervolgens doe ik de mousse op mijn benen en wrijf ik het in met een handschoen die je erbij kan kopen. En dan laten inwerken en vervolgens afspoelen. Ik gebruik deze al jaren. Alleen voor mijn benen trouwens. Armen krijgen zelf uiteindelijk wel een kleurtje en gezicht heb ik foundation voor.

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 21:30

Ik had al de magic drops, maar wil iets meer bruin. Met nieuwe wenkbrauwen en een tattoo voorlopig geen zo’n voor mij, dus heb de bondi sands dark gehaald. Morgen testen.

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 20:42

marleen_88 schreef:
Bondi Sands, de lichtste heb ik denk ik. Het ruikt ook goddelijk.
Ik heb deze, met handschoen.


[ [url=m/lsftR2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beste tip evvah.
Loop heel zelfverzekerd te wezen in mijn 3-kwarts-broek :D
(10 cm vanaf enkel te zien |( )

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 21:16

Padoertje schreef:
Ik had al de magic drops, maar wil iets meer bruin. Met nieuwe wenkbrauwen en een tattoo voorlopig geen zo’n voor mij, dus heb de bondi sands dark gehaald. Morgen testen.


Hier ook al sinds woensdag te flaneren in m’n korte spijkerbroek. Benen zijn echt geweldig mooi bruin, geen strepen of vlekken. Inderdaad de beste tip van de zomer!