Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ulnaropathie, lotgenoten?

 
Profiel   

Ik was wat oudere topics tegen gekomen maar niks recents, zijn er meer mensen die ervaring hebben met ulnaropathie, ofwel een zenuwbeknelling in de arm? Alle ervaringen zijn welkom, waar ik denk ik het meest naar op zoek ben dat zijn verhalen of ervaringen van langdurige klachten en gevallen waar geen operatie mogelijk is.

Mijn situatie: ik loop er nu +- 2 jaar mee rond, bij mij zitten 2 beknelling en (ter hoogte van mijn elleboog en pols) en het is niet te opereren (lees: ze hebben met onderzoek de beknellingen niet exact kunnen vinden, daardoor weten ze niet waar het precies zit, en kan een operatie meer schade geven als dat het oplost). Sinds een aantal weken merk ik dat de elleboog in mijn andere arm ook begint met exact dezelfde klachten... Veel milder nog gelukkig, maar ik sta op scherp want ik kan rechts al bijna niet meer gebruiken, als links straks ook wegvalt... :=

Hoe is het in jullie geval gegaan, konden jullie blijven werken, zijn jullie volledig afgekeurd? Ik sta morgen ingeroosterd maar ik heb mijzelf dus afgemeld uit angst omdat links nu ook opspeelt. Ik zou niet weten wat ik met mijzelf aan moet als ik aan de linkerkant hetzelfde zou ontwikkelen. De tips van de ergotherapeut pas ik toe tijdens mijn werk, ik let erop, ik doe mijn oefeningen maar het gaat toch bergafwaarts en ik weet het even niet meer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:33 



 
Profiel   

:(:) sjips dat is niet tof. Maar helaas wel herkenbaar. -O- Bij mij zit in/bij mijn schouder rechts iets niet lekker met een zenuw. Opereren durfden ze niet aan, ook omdat mogelijk lidteken weefsel eigenlijk hetzelfde gevolg zou hebben dan een niet toffe ietwat klemme zenuw.

ik heb geluk gehad dat door langdurige fysio en training het aardig ok is gekomen. Tenminste bruikbaar en pijnarm meestal. Al blijf ik s nachts en bij liggen last houden van een dode/pijnlijke arm en hand als ik niet ga liggen met iets in mijn oksel gepropt waardoor de zenuw tijdens het liggen net ietsje beter vrij blijft. Dat verminderd de klachten in ieder geval wel zodat ik niet continue last heb s nachts. Ik was al afgekeurd voor iets anders toen dit ontstond trouwens.

Helaas voor links ben ik gister in de diagnose molen gestapt om uit te vissen of daar hetzelfde loos is of iets anders.

Ik kan dus niet echt iets heel zinvols bijdragen maar wil je wel een grote knuffel geven voor het ongemak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:50 



 
Profiel   

Ik ben ook al afgekeurd voor wat anders, de paar uur die ik nog inzetbaar ben steek ik graag in vrijwilligerswerk. Dat is maar een paar uur in de week maar het lijkt dat ik dat nu ook niet meer vol hou door dit bonus probleem.
De klachten in de nacht zijn herkenbaar, ik heb 2 houdingen waarin ik nog kan liggen (op de niet pijnlijke kant, met de pijnlijke arm over mijn buik). Op de buik liggen met de pijnlijke arm gestrekt dat ging ook nog, maar nu de andere kant ook opspeelt weet ik af en toe ook geen houding meer te vinden _O-
Ik heb zachte microvezel handdoeken die ik om mijn arm wikkel wanneer ik ga slapen, dat houdt het wat warm (ik ben ook kou intolerant geworden aan die arm, daar helpt die handdoek ook bij) en helpt ook om de druk wat te verdelen.

Bij mij zijn de klachten vooral constant pijn en dat dove gevoel alsof de boel slaapt. Wanneer ik mij koest hou dan zijn de klachten vrij constant, zodra ik over de grens ga dan ben ik dagen niks meer waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:24 



 
Profiel   

Ik heb er lange tijd meegelopen en ben er uiteindelijk wel aan geopereerd. Het gaat nu goed maar blijft wel een zwakke plek.

Aangezien het herstel na de operatie te langzaam ging moest ik van mijn chirurg bloedprikken op schildklierwaarden. Bleek inderdaad dat die waarden niet goed waren, vanaf dat ik goed ingesteld was ging het herstel ook vooruit. Is jouw schildklier al eens gecheckt?

Beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:54 



 
Profiel   

Dat is ook meegenomen in bloedonderzoek wat ik heb gehad, dat viel bij mij binnen de marge. Was er bij jou nog reden dat je er lang mee hebt gelopen voordat je over ging tot opereren? Ik zit zelf te denken om opnieuw naar de huisarts te gaan en opnieuw onderzoek te vragen, in de hoop dat ze de juiste plek dan wel kunnen vinden zodat een operatie misschien toch mogelijk wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 00:39 



 
Profiel   

Omdat ik hoopte dat het door rust of therapie alsnog zelf ging herstellen. En een operatie inderdaad een kans op littekenweefsel geeft waardoor de operatie minder zou slagen.

Uiteindelijk liep ik er 2 jaar mee en ben ik geopereerd bij de Xpert clinic door dokter Zophel. Hij opereert nu volgens mij in Rotterdam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:57 



 
Profiel   

Ik had het in de cubitale vorm en hier met een fysio specifiek op handen gericht toch vanaf gekomen zonder operatie. Wij hebben toentertijd ook pb contact gehad volgens mij, maar ik moest wel werk aanpassingen doen zoals steunkous en niet boven macht gaan werken.:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:15 



 
Profiel   

Ik heb het ook, overgehouden aan een te te zware collectebus.
Bij mij zit het bij mijn hand overgang pols en ik heb moeten leren mijn handen anders te gebruiken.
En nachtspalken met duim helpen mij veel.
Verder heb ik aps therapie dagelijks erop, echt een oudje maar hij doet zijn ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:56 



 
Profiel   

Ik ben inmiddels 3x geopereerd aan mijn ulnaris en heb permanente zenuwschade.... spierspasmes in mn onderarm, uitval in mn vingers en regelmatig pijn en kramp in mn elleboog.

Laat ik het zo zeggen, als de expert clinic iets beter zn best had gedaan, had mn zenuw minder lang bekneld gezeten.... ze zijn tijdens de 2e operatie iets vergeten weg te halen waardoor mn zenuw onnodig lang klem heeft gezeten.

Uiteindelijk heb ik een operatie van 5 uur gehad, waarbij mn zenuw onder de microscoop is schoon gemaakt en onder een spier (welke uit mn been gehaald is) is gelegd. Maar het gewenste effect is minimaal.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:09 



 
Profiel   

Ja dat klopt Sagan! jouw tips voor het slapen gebruik ik nog :D held!
Bij mij ging het tot nu toe ongeveer hetzelfde denk ik, met fysio en een ergotherapeut. Mijn werk moest ook aangepast, maar inmiddels is de werkdruk opnieuw zo hoog (te weinig personeel... dus het werk en ook de letterlijke hoeveelheid aan werk stapelt zich op. Ik verzorg vogels, de hokken staan 4 hoog en voor de bovenste is een opstapje eigenlijk al niet hoog genoeg) dat dit dus inhoudt dat ik soms wel te hoog moet werken om het werk gedaan te krijgen. Vandaar dus dat ik mij nu ook ziek heb gemeld, ik begin het nu ook te voelen in mijn linkerarm en ik heb vermoedens dat het door mijn werk komt, plus... zo gaat het ook sowieso niet genezen als ik met mijn armen zo hoog moet blijven werken.
Een steunkous! jeetje dat ik dat nu pas lees, zoiets zoek ik al tijden, maar mijn zoektermen waren dingen als elleboogbrace, armsleeve, sleeve, armwarmer enz en dan vind je zoiets dus niet. Heb je aanraders? Want ik draag al dik een jaar een soort zelfgemaakte sleeves vanwege het extra comfort, gewoon goede zouden denk ik wel beter zijn.

Dankjewel PPPeet! Xpert clinic daar ga ik eens naar zoeken voor meer informatie.

Moonfish: Herkenbaar! De pols is bij mij ook aangedaan, ook daar konden ze niet letterlijk iets vinden op de MRI dus het is (denk ik?) de vraag of dat in mijn geval een losstaand issue is, of dat de klachten die ik daaraan heb ook mede mogelijk worden gemaakt vanuit de elleboog. Die ergonomische 'rechte' polsstand samen met producten met aangepaste greep dat heb ik ook, al mijn keukenmessen heb ik moeten vervangen door ergonomische hoekmessen en dergelijke

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:16 



 
Profiel   

Ik loop er ondertussen anderhalf jaar mee. Mijn hand valt regelmatig weg, en 's nachts heb ik last van een pijnlijke hand en dove vingers.
In oktober bij de neuroloog geweest en sta al maanden op de wachtlijst om geholpen te worden.
De bespiering in mijn handen is behoorlijk verschillend door krachtverlies.
Maar door compensatie begint de pijn van mijn triggerfinger ook weer op te spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:55 



 
Profiel   

Auw jeetje... bij mij was de wachtlijst al veel langer als normaal, maar vanaf oktober... auw joh dat is echt lang. Heb je wel al iets van tips mee gekregen, bijvoorbeeld advies wat voor houdingen je beter wel en niet kan aannemen en dergelijke?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:19 



 
Profiel   

ivy_power89 schreef
Ik ben inmiddels 3x geopereerd aan mijn ulnaris en heb permanente zenuwschade.... spierspasmes in mn onderarm, uitval in mn vingers en regelmatig pijn en kramp in mn elleboog.

Laat ik het zo zeggen, als de expert clinic iets beter zn best had gedaan, had mn zenuw minder lang bekneld gezeten.... ze zijn tijdens de 2e operatie iets vergeten weg te halen waardoor mn zenuw onnodig lang klem heeft gezeten.

Uiteindelijk heb ik een operatie van 5 uur gehad, waarbij mn zenuw onder de microscoop is schoon gemaakt en onder een spier (welke uit mn been gehaald is) is gelegd. Maar het gewenste effect is minimaal.....

Je bericht had ik eerder gemist, wat erg wat jou is overkomen -O- hoe nu verder in jouw geval?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:21 



 
Profiel   

Telpeva schreef
Auw jeetje... bij mij was de wachtlijst al veel langer als normaal, maar vanaf oktober... auw joh dat is echt lang. Heb je wel al iets van tips mee gekregen, bijvoorbeeld advies wat voor houdingen je beter wel en niet kan aannemen en dergelijke?

Ja ik mag m'n arm zo min mogelijk gebogen houden. Dus 's nachts een brace om zodat hij recht blijft.
Niet leunen op m'n ellebogen en voldoende ondersteuning als ik aan het typen ben. Verder is er weinig aan te doen behalve de operatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:27 



 
Profiel   

Wat balen zeg, sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:40 



 
Profiel   

@telpeva

Ik heb nu medicatie tegen zenuwpijn. Die is recent opgehoogd en de spasmes zijn een stuk minder. Ik kom er dus nooit meer vanaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 23:08 



 
Profiel   

Gets... Dat moet echt ontzettend naar zijn :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 10:51 



 
Profiel   

Ik ben er 2x aan geopereerd in mijn linkerelleboog. Na de 1e keer werd het alleen maar erger maar het ziekenhuis zei dat het tussen mijn oren zat. Aan de huisarts gevraagd of ik naar een ander ziekenhuis kon. En ja hoor uit alle testen daar kwam toch echt wel dat het niet goed was. Dus voor de 2e keer eraan geopereerd, arts destijds zei ook dat 2x echt de max was en een 3e keer niet mogelijk was ivm uitval.

Maar goed, het is niet over... Bij slecht weer heb ik er meer last van en bij teveel belasting (vb; hele dag op stal bezig). Is gekomen door zwaar werk in de horeca, inmiddels werk ik al een paar jaar op kantoor. Kan ook absoluut niet steunen op beide ellebogen en bij het typen liggen ze altijd vrij. 24/7 tinteling in mn vingers, uiteraard ook krachtverlies; kan net aan een klein hooibaaltje tillen.

Voor nu gaat het oké, heb 2 paarden en een pony thuis. Als ik beide paarden rijd weet ik dat er 's avonds weer pijnstilling in gaat want bij overbelasting wordt het tintelen erger en dan ook pijnscheuten. Wanneer we weer richting het najaar gaan en ga er wel weer meer last van krijgen ga ik er wel mee heen, voor nu nog geen zin in de medische molen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 11:47 



 
Profiel   

Bij mij hebben ze uiteindelijk wel geopereerd en daarna gelukkig geen last meer gehad.

Eerst wel nog een brace gehad voor de nachten maar behalve dat ik 's-morgens mijn arm niet meer kon strekken, deed dat niks.

Bij mij is de zenuw verlegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 13:41 



 
Profiel   

Hier een update, ik ben bij de chirurg geweest en hij geeft nu aan toch te willen opereren, ook al is er niks specifieks uit de onderzoeken gekomen (de lokatie van de beknelling is onbekend). De zenuw wordt dan vrij gelegd over een afstand waar over het algemeen meestal de beknellingen zoal kunnen zitten, de arts had het over 6 tot 8 punten. Verder had hij het ook over een litteken van ergens tussen de 10 en 15 cm wat ook gevoelig kan zijn, en/of blijven. De kans op verbetering na die operatie is zo'n 80%

Een klein beetje zenuwachtig ben ik wel, maar aan de andere kant... Ik weet eigenlijk niet of het nog veel slechter kan als hoe het nu is, ook als een operatie het niet volledig kan laten genezen dan ben ik al blij met elke vorm van verbetering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-23 17:11 



 
Profiel   

ik heb cubitaal tunnelsyndroom,dat is bijna hetzelfde idee denk ik?
maar ik heb een arm brace, en als ik maar met die arm goed recht slaap en de zenuw dan niet zo bekneld is heb ik minder pijn.
ik gebruik trouwens wel cbd en cbg olie ter ondersteuning.

kwam er uit de EMG geen duidelijke plek naar voren waar eventueel de beknelling zit?
je hebt wel een EMG gehad toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-23 17:17 



 
Profiel   

Dat is volgens mij redelijk hetzelfde ja, ulnaropathie en cubitaal tunnel. Volgens mij verwijst 'ulnar' vooral naar de ulnaris zenuw, die loopt van de nek tot de vingertoppen, cubitaal staat voor de lokatie van de elleboog. EMG, echo, MRI heb ik gehad en daar kwam bij mij dus niks duidelijks naar boven. De conclusie van het lichamelijk onderzoek (hier en daar duwen, porren, tikken enz) bij de neuroloog en chirurg had wel als conclusie dat het waarschijnlijk vanuit mijn elleboog komt, dat is waar we dan nu op door gaan.

Helpt dat bij jou goed, cbd en cbg olie? ik ken het niet, nooit geprobeerd ook. Uit ellende ben ik deze maand wel begonnen met PEA omdat ik er dingen over heb gelezen, maar dat is nog te kort om er iets over te kunnen zeggen of het ook echt baat heeft of niet.

Links krijgt bij mij geen verder onderzoek, volgens de chirurg heeft dat niet zo veel zin omdat we eigenlijk toch al 'weten' dat het daar ook mis is. Nu dan eerst rechts opereren en kijken hoe dat gaat. Links doe ik al 2 jaar verkeerd belasten en overbelasten omdat rechts het zo slecht doet, dat is waarschijnlijk de reden waarom links nu ook kapot is. Mijn theorie is dat als rechts gefixt kan worden en ik die weer beter kan belasten, dat ik links ook meer rust kan gunnen waardoor links ook kans krijgt om te herstellen. Zo veel gedoe allemaal :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-23 18:09 



 
Profiel   

ah zo, ja bij mij kwam uit de EMG wel duidelijk een beknelling uit de elleboog naar voren.
weet nog zo goed dat die arts zei,je hebt een verkeerde slaaphouding.(slapen op gebogen armen)
kon die man wel wat doen, ik geloofde er niks van.
had al dik 2 jaar pink en ringvinger uitval en hele zooi andere problemen.
maar na 6 weken slapen met die brace was het wel bijna weg!
nou ja ik heb wat meer dingetjes in gewrichten enzo en ik merk zeker met cbd dat alles meer ontspannen voelt
vergeet ik het een periode dan is alles stijver en heb ik toch weer meer gewricht pijnen.
is best veel wat je kunt proberen ter ondersteuning :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-23 18:22 



 
Profiel   

Thanks ik zal er zeker naar gaan kijken! Ik slaap ook met een spalk (harde brace met ijzer er in zeg) maar het doet voor mij weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-23 20:15 



 
Profiel   

jij hebt het veel heftiger en zal vast een andere oorzaak hebben dan een verkeerde slaaphouding.
maar je wil er van af en zou best kunnen dat de operatie dan wel afdoende helpt natuurlijk.
misschien is er ergens een online forum specifiek voor dit soort aandoeningen waar je toch wat meer ervaringen vinden kunt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-23 21:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen