Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 20:06

Hmm nu twijfel ik of ik niet weer voor tubeless moet gaan :') Maar goed als het niet klopt dat ze snel zacht worden is het ook niet verstandig om zo door te fietsen. Ik heb altijd met binnenband gefietst en ben het ook wel gewend om zo met de fiets om te moeten gaan dus lek rijden ben ik niet heel bang voor.

Voor de rest zijn het al kwaaltjes die er al een tijdje zijn , maar het probleem wat ik heb met veel fietsenzaken hier is dat ze niet altijd luisteren 8)7 Dan kom ik met een lijstje en voor mijn idee bekijken ze de helft niet en maar grote bedragen vragen. Ik kom dan wel eens terug maar het blijft dan zo maar doorgaan. En op den duur ben ik er wel zo klaar mee dat ik denk laat maar.

Bij deze zaak voelde ik mij al wat serieuzer genomen , hij schreef alles op en liet mij ook zien wat er niet helemaal klopte en zag ook dat er bepaalde zaken niet kloppen. Hij wou er ook graag de tijd voornemen en niet zoals die andere zaken snel afraffelen zodat de volgende 10 geholpen kunnen worden.

één zaak ga ik echt niet weer heen , die vindt ik ook mega onvriendelijk en doen een beetje of ik het niet begrijp en zien niet eens wat tubeless is _O- En na 10x is het dan ook wel een keer klaar.

Ik ben nu wel super benieuwd hoe die straks rijdt , kan eigenlijk niet wachten en mis mijn fiets oprecht. Maar goed nog even een dikke week wachten , heeft mijn paard tot die tijd wat mazzel ( of pech) dat ik haar wat meer kan rijden.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 20:18

Medaille is binnen! Ik vond het erg meevallen, was goed te doen :D

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 20:32

Sakura789 schreef:
Medaille is binnen! Ik vond het erg meevallen, was goed te doen :D

Respect hoor _/-\o_

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 20:48

Netjes hoor @Sakura _/-\o_

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 20:52

Wat knap Sakura!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 20:57

Binnen de tien uur zelfs!

Nu in de file bij de MacDonalds, volgens mij zijn alle fietsers nu hier :))

leeslampje

Berichten: 1111
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:10

Knap gedaan Sakura!!

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:27

Super gaaf Sakura, gefeliciteerd

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:46

Dank allemaal! Het was zeker voor herhaling vatbaar! Alhoewel ik daar thuis nog noet mee aan hoef te komen _O-

Time2Tri

Berichten: 6128
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 06:47

Sakura789 schreef:
Medaille is binnen! Ik vond het erg meevallen, was goed te doen :D


congratulations *\o/* _/-\o_

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 19:50

Sakura gefeliciteerd met deze mooie overwinning.

Zit er toch over na te denken hem ook een keer te gaan doen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 20:26

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het was echt een hele mooie tocht! In iets minder dan tien fietsuren. Van begin tot einde heb ik genoten. Mijn voorbereiding met 2,5 week vakantie in maart en drie weken in april/mei was niet zoals gepland, maar mijn benen voelden echt heel erg goed. Op de laatste twintig kilometer had ik zeven man achter me hangen en die heb ik gelost zonder dat ik er erg in had. Alleen mijn eigen hubbie zat er ook tussen, dat was niet helemaal de bedoeling. Daarnaast een beetje in handicap, want we waren één van de weinigen met gravelfietsen. Maar goed, we konden redelijk goed meekomen en voor de snelheid hoef je zoiets echt niet te doen.

Nu even de samenvatting van de dag bekijken op Omrop Fryslân. Het was echt een fijne editie! Ik kan het iedereen aanraden!

Nu een volgend doel…..

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 08:15

Zebrastreep schreef:
Hmm nu twijfel ik of ik niet weer voor tubeless moet gaan :') Maar goed als het niet klopt dat ze snel zacht worden is het ook niet verstandig om zo door te fietsen. Ik heb altijd met binnenband gefietst en ben het ook wel gewend om zo met de fiets om te moeten gaan dus lek rijden ben ik niet heel bang voor.

Voor de rest zijn het al kwaaltjes die er al een tijdje zijn , maar het probleem wat ik heb met veel fietsenzaken hier is dat ze niet altijd luisteren 8)7 Dan kom ik met een lijstje en voor mijn idee bekijken ze de helft niet en maar grote bedragen vragen. Ik kom dan wel eens terug maar het blijft dan zo maar doorgaan. En op den duur ben ik er wel zo klaar mee dat ik denk laat maar.

Bij deze zaak voelde ik mij al wat serieuzer genomen , hij schreef alles op en liet mij ook zien wat er niet helemaal klopte en zag ook dat er bepaalde zaken niet kloppen. Hij wou er ook graag de tijd voornemen en niet zoals die andere zaken snel afraffelen zodat de volgende 10 geholpen kunnen worden.

één zaak ga ik echt niet weer heen , die vindt ik ook mega onvriendelijk en doen een beetje of ik het niet begrijp en zien niet eens wat tubeless is _O- En na 10x is het dan ook wel een keer klaar.

Ik ben nu wel super benieuwd hoe die straks rijdt , kan eigenlijk niet wachten en mis mijn fiets oprecht. Maar goed nog even een dikke week wachten , heeft mijn paard tot die tijd wat mazzel ( of pech) dat ik haar wat meer kan rijden.


Jij zit in Assen toch? Al eens bij Velodroom geweest in Roden?
En mijn MTB maatje gaat altijd met haar fiets naar Norg tegenover de Plus. Ik ben even de naam kwijt.
Maar dit zijn wel speciaal zaken. Als beginner heb ik alleen zelf nog niet zoveel ervaring met deze 2 winkels.

Ik ben zelf ook weer aan het fietsen, inmiddels weer een paar ritjes gehad maar jeetje wat was het soms koud.
Nu moet de fiets voor zijn eerste beurt en ik houd wat rug/nekklachten na een rondje. Hopelijk hebben ze daar advies voor.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 09:07

Ik had gisteren ook weer een dinsdagavondritje. Maar gewoon in het lang-lang. Ik vind het ook maar koud hoor @Cowgirl.

Vond het fijn om weer thuis te zijn na 50km. De wind liet ook weer flink van zich horen, dus het was wel even goed zo :j

Time2Tri

Berichten: 6128
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 14:08

Ik heb gisteren ook nog een uurtje easy gedaan .
Met een ijsje halverwege :9
De wind is gewoon nog erg fris , vooral na 17:00/18:00 uur .
Als het windstil zou zijn , voelt het meteen aangenamer .

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 12:31

helemaal gemist maar sakura789 gefeliciteerd met het behalen van deze prestatie *\o/*

--

Ik ben volgend weekend jarig , en aangezien mijn paarden alles nu wel hebben ( op een extra zadel na) heb ik dit jaar omdat ook mijn vakantie gecanceld is mijzelf wat nieuwe cadeautjes gekocht.

Vanaf het moment dat ik deze zag dacht ik van die wil ik! Maar ik moest van mijzelf wachten tot aan mijn verjaardag :')

https://nl.foxracing.com/product/helm-s ... ar-helmets

En nog een leuk shirtje in de uitverkoop gekocht van Canyon.


Ik ben een enorme Fox en Canyon liefhebber dus dit is zeker leuk om aan te schaffen!

En nu bij de brievenbus gaan zitten wachten _O-


Nog een paar dagen dan is mijn fiets weer klaar voor gebruik ik mis dat ding

Time2Tri

Berichten: 6128
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 06:32

Jezelf cadeautjes is altijd leuk , dat doe ik ook als ik niet jarig ben _O-

Zo , ben weer thuis na twee weken in België te zijn geweest voor werk .
En een week vrij waarvan een paar dagen in Harderwijk geweest .
Zaterdag heb ik een rondje Flevoland gefietst 170 km .
Nooit geweten dat de polder natuur daar zo mooi is , zo sereen .
Perfecte fietspaden zonder stoplichten , wat een genot .
En veel mensen kom je ook niet tegen :=

Vanaf vandaag weer werken -O-

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 10:10

@time, ik had al gezien dat je bij mij in de polder was geweest. Het is hier prachtig! Alleen die wind… hij komt alleen maar uit het noorden en is krachtig. Van de week werd ik bijna de Hollandse brug weer terug over geblazen.

@zebrastreep, ik hoop dat je fiets nu helemaal goed is en dat je er nu eindelijk plezier van kan gaan hebben. En dan bedoel ik langdurig plezier. Dat hij je maar op mooie avonturen mee mag nemen.

Ik ga zo eens een ander zadel op mijn fiets knopen in de hoop dat ik van die ontstekingen afkom. Ik mag allerlei zadels uittesten van de fietsenzaak. Hij is wat verder weg, maar de service is fantastisch.

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 18:31

Time2Tri schreef:
Zo , ben weer thuis na twee weken in België te zijn geweest voor werk .
En een week vrij waarvan een paar dagen in Harderwijk geweest .
Zaterdag heb ik een rondje Flevoland gefietst 170 km .
Nooit geweten dat de polder natuur daar zo mooi is , zo sereen .
Perfecte fietspaden zonder stoplichten , wat een genot .
En veel mensen kom je ook niet tegen :=

Vanaf vandaag weer werken -O-


Ook ik had al gezien dat je een rondje Flevoland gedaan had.
Ik weet hoe mooi en rustig het daar kan zijn.
Zelf wil ik nog een keer naar een vriendin in Almere om daar lekker een stukje mee samen te fietsen in de polder.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 21:54

Wat gaaf zeg Sakura, echt knap en een hele ervaring.
Zebrastreep, lekker balen dat je fiets weer niet goed is hopelijk komt hij straks weer helemaal goed terug en kan je ervan genieten. Aan de nieuwe helm zal het iig niet liggen.

Het is wel lekker fietsweer deze week!
Kan zelf helaas (nog) niet veel. De drukte van nieuwe baan en verbouwen was net voorbij toen mijn paard met een dubbele peesblessure kwam te staan. Dat kost me even heel veel tijd en energie want hij is oud maar nog wel superfit en ik wil hem super graag nog die kans geven om te genezen.

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 22:01

Ja Nederland heeft prachtige natuur eigenlijk.

Nou Maaike hopelijk kom je er vanaf zo vervelend lijkt mij dat telkens klachten oplopen.

Heb dit weekend Limburg Mooiste gefietst .
We hadden de rode route 110 km met 1200 hoogtemeters.
Mag niet klagen ondanks de slechte voorbereidingen gingen de km mij prima af.
Maar bij een klim met 15 % had ik toch zoiets van stap wel af gaat minstens net zo snel.
Ik ben gewoon geen snelle klimmer normaal kom ik overal wel boven hoor.
Maar nu dacht ik vandaag even niet mijn benen gelijk op blazen we moeten nog een stuk.
Verder was het weer heerlijk met super mooi weer.

En mijn lijf voelde de dag erna net zo makkelijk aan dus dat is goed.
Morgen lekker stukje uitfietsen.

Time2Tri

Berichten: 6128
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 08:47

Idd Maaike , het eerste deel had ik wind tegen .
Maar daarna ook lekker de wind in de rug :j
Vooral de hoek bij de Oostvaardersplassen is erg mooi
Wat voor een zadel heb je nu ?

Goed gedaan Ilonka , en dat zonder een perfecte voorbereiding .
Ach , klimmen moet je in je eigen tempo doen vind ik .

Na een trainingsweek met 16 uur had ik gisteren een rustdag .
Vandaag een uurtje rustig fietsen , en een uurtje open water zwemmen .
Heb vandaag onverwacht vrij .

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 08:52

Ik moet echt meer uren gaan maken op de fiets (en in het water, maar vooral op de fiets). Ik heb het best druk op werk en in de weekenden en kom er gewoonweg niet genoeg aan toe. Het blijft momenteel helaas bij 1 of 2 korte ritjes door de week.

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 17:18

Zeker ik klim ook gewoon in mijn eigen tempo.
Dat is traag beetje op het luie af ook. :D

Wat is je doel Imay..?
Soms is een week planning maken een handvat om toch het sporten in te plannen.
Merk dat het anders ook makkelijk een sluitpost word.

Vanavond weer rondje doen op de fiets heerlijk weer eindelijk.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 18:24

Time2Tri schreef:
Idd Maaike , het eerste deel had ik wind tegen .
Maar daarna ook lekker de wind in de rug :j
Vooral de hoek bij de Oostvaardersplassen is erg mooi
Wat voor een zadel heb je nu ?


Ik rij nu met een bontrager aeolus, deze geeft dus die ontstekingen/drukplekken. Ik heb even een Specialized power mimic getest, maar daar kreeg ik weer dat dode bovenbeen van. Gisteren heb ik de niet mimic variant getest en dat was wel beter, maar kreeg toch een dove voorzijde van mijn doos. Dus ik heb contact gezocht met een bikefitter die ook zadeldrukmetingen doet. Eens kijken of dat doorslag gaat geven.

En het komt wel goed. Op de gravel speelt dit niet. Daar rij ik veel dynamischer en veel minder in 1 positie. Tot die tijd gravel ik gewoon wat meer!

Ik ben trouwens ook geen beste klimmer. Vooral langzaam… over 2 weken heb ik een klimclinic. Eens kijken of dat verbetering geeft. Ik doe namelijk maar wat. Zoals met alle sporten…