Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:42

Reetjes, altijd leuk.

BeFunny

Berichten: 10518
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:55

Alweer een behoorlijke afstand SV en prachtig die ree <3

Ik loop als het goed is zondag mee met TRCU (Trail and Running club Utrechtse Heuvelrug) in Rhenen.
De relaxte trail. Ben heel benieuwd omdat het weer een groep onbekende mensen voor mij is en ik natuurlijk zo traag ben als een slak, of dat ik mee kan komen met hun. Als ik het leuk vind ga ik dat misschien vaker doen :j niet wekelijks want ik Vind het ook leuk om zelf mijn route te ontdekken maar ik denk dat ik wel veel kan leren van ervaren trailrunners en dat ik zo ook op plekken kom waar ik zelf misschien niet snel zou lopen dus.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:13

Balen Germie, vooral omdat je er zelf dus ook niets aan kunt doen..

Oow Suusje, balen! Dat zijn van die heerlijke dagen.. -O- hopelijk lukt het vandaag!

Haha Puera! Dat bedoel ik dus met dat nieuwe speelgoed.. toch ff rennen om die badge te verdienen :o
Denk dat ik dat ook even doe! Haha
Ik vond het ook te gek dat mijn VO2Max gisteren een punt omhoog ging :D

Dat lijkt me heel leuk BeFunny! Veel plezier alvast!

Mooie afstand weer SV! Zag het filmpje op insta! De ree was echt niet onder de indruk van jou!!

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:29

Hij heeft mij denk ik al vaker gezien :+

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:07

Supervixen schreef:
Hij heeft mij denk ik al vaker gezien :+


Hé heb je haar weer! :evaw:

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 20:07

Sv, wow wat mooi, en nu alweer 30km! Pfff jij hebt ook een mega conditie zeg!
Wat een prachtige foto's, lijkt net of je de zon uit de lucht plukt! Die van de ree is ook mooi, waar heb je gelopen?

Be funny klinkt ook leuk! Word vast gezellig daar!

Namiro, ja leuk is dat een goed horloge, daar krijg je echt motivatie van!

Suusje, jee klinkt als een drukke avond.
Dit weekend word heel warm, dan wil ik ook rustig aan doen.

Nou kreeg ik vanochtend een super leuke email van de zevenheuvelen trail, dat je je kon inschrijven voor een trail clinic, met 2 trail beroemdheden. Ik zag het op het werk vanochtend vroeg, dus ik op de w.c geprobeerd in te schrijven, krijg ik daar geen internet, dan maar wachten tot de pauze, en helaas zat de clinic toen al vol -O-

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 20:20

Sjemig ieris, wat is dat dan snel gegaan met die inschrijvingen voor die clinic. Balen.
Wie waren de trail beroemdheden??

Ik heb de auto vlakbij Terlet neergezet, toen het Terletsebos in, een stukje Loenermark meegepakt en toen richting het Rozendaalseveld.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:44

Wat balen dat die clinic zo snel vol zat, Ieris!

Net met tegenzin naar de sportschool geweest, maar was toch wel leuk. Thuis nog even een stukje gelopen voor de Garmin-badge. :P

Ik heb het vast al eens eerder gevraagd maar weet jij al die routes uit je hoofd, SV? Of loop je met een GPX?

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:10

Sv, het Terletse bos wil ik ook graag gaan verkennen, wil wel een keer een stukje met je meelopen als je daar weer gaat trainen, lijkt me leuk.

Ja er waren ook maar 50 plekken, dat is misschien ook wat weinig.
Deze 2 mannen komen daar, de namen zeggen me niks, maar misschien dat jij ze kent?
Afbeelding

Puera, toch goed bezig geweest! Mooi gedaan lekker naar de sportschool, en nog een stukje gelopen!

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 23:01

Reetjes <3

Balen van de clinic Ieris :\

Wij zitten momenteel middenin de Avondvierdaagse.
5km wandelen elke avond. Moet zeggen dat mijn 4 jarige zoon het voorbeeldig doet tot dusver.
Toch best pittig zo voor hem naast een schoolweek met deze warmte en over bedtijd heen.
Mijn dochter is nu 7, dit is 3e jaar dat we meelopen. Elk jaar wordt het een beetje makkelijker merk je en volgend jaar willen zij en haar vriendinnen al de 10km gaan doen haha.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 06:43

Die ken ik niet ieris.
Ben je ook vrij op de woensdag? Dan spreken we gewoon een keer af.

Karin ik merk op school ook altijd dat de kinderen erg moe zijn in de klas in de week van de avondvierdaagse. Met die warmte is dat zeker pittig!

Puera ik loop daar alles uit mijn hoofd, ik ken de Loenermark, Rozendaalseveld, Rozendaalsebos en Terletsebos inmiddels aardig goed. Ik pak regelmatig een nieuw paadje en zo breid ik de routes in mijn hoofd uit.

De volgende bokt trail is trouwens gepland op 20 augustus. Voor wie zin heeft om mee te gaan. We moeten nog bedenken waar we heen gaan.

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 06:58

Goedemorgen!

Auw Suusje, ik zag de foto's al via Garmin Connect :(:)

Ziet er als altijd weer heerlijk uit SV! Ben net als Ieris onder de indruk van het feit dat je zo weer even 31km loopt :j

Leuk dat het nieuwe speelgoed zo bevalt!

Ik heb dinsdag een rondje 11km gemaakt, ging lekker. Probeer vanavond of morgenvroeg nog een korte interval en dan dit weekend afzien met de hitte, gelukkig geen lange duurloop op de planning, dat scheelt weer :D

Ik heb eindelijk een oppas gevonden voor de zomer, ik wil graag iemand in huis die ik ken en die zicht redt met kat, hond en paarden. We gaan een (mid)week naar mijn zusje in Engeland, daar nog een leuke trail meepakken en lekker de toerist uithangen in de omgeving, is alweer veel te lang geleden.

Leuk SV! Ik ga kijken of we dan al wat hebben gepland en wanneer mijn moeder haar (70e) verjaardag viert. Het is voor mij of ver of ver rijden, dus de locatie maakt niet zoveel uit :+ Mogen partners eventueel ook mee?

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:03

Zeker, die van mij gaat ook mee.

Jacquelinee_

Berichten: 1508
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:19

Mooie loopjes en foto's komen er weer voorbij!

Vanmorgen een rondje interval training gedaan. Steeds 1 minuut versnellen daarna 2 wandelen. Na een paar keer versnellen moest ik wel steeds wat langer wandelen om mijn hartslag en ademhaling omlaag te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding

Ik merk wel echt dat ik heel veel last heb van de hitte, ookal was t vanmorgen maar 13 graden. Hoofdpijn, oorsuizen, duizelig etc. Heeft iemand hier goede tips voor een koelvest? En werkt dat ook een beetje?

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:33

Ik scrolde even snel en las 'zonneminuten', haha.
Geen ervaring met een koelvest, maar wel met gewoon het water in springen na trainingen en dat is heerlijk. Haha.

Die uitnodiging voor die trailclinic (trial) heb ik ook gehad. Maar niet op gereageerd. Wel over nagedacht. Maar ja, wat moeten ze met iemand die gewoon hooguit stevig door kan wandelen?
Laatst bijgewerkt door germie op 08-06-23 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:41

Niks, dus dat heeft geen zin nog.

Jacquelinee ik ken niemand die met een koelvest loopt. Misschien je shirt of top natmaken van tevoren?
Je lichaam moet ook wennen aan de warmte, dus geef het ook de tijd.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 10:42

Koelvest ken ik ook niet..
wat ik afgelopen weekend wel lekker vond was een natte doek in mijn nek. Je kunt ook zo’n buff natmaken en meenemen.. om je arm of nek.

20 augustus zitten wij in Oostenrijk, dus ik sla over!

Jammer van de clinic Ieris! Dat is wel heel snel gegaan dan.. misschien komt er nog een extra als de animo zo groot is?

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 11:02

Had je drinken mee, Jacquelinee? Hier ook geen ervaring met een koelvest. Lopen met hogere temperatuur moet je inderdaad aan wennen.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 11:54

Koelvest ken ik alleen van de Spelen in Tokyo, dus dat is wel een ander soort hitte.

BeFunny

Berichten: 10518
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:11

Net even kort rondje gedaan. Op het heetst van de dag _O- In de polder dus heel erg open en echt heet zo. Maar we zijn Iig weer een mini rondje geweest.


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

De hartslag heb ik maar genegeerd :j kwam thuis met een kop als een tomaat :j
Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:16

Koelvest ken ik ook niet anders dan van de grote wielerevenementen zoals de Tour de France en de Giro. Ik denk dat ervoor zorgen dat je goed gehydrateerd bent het belangrijkste is om je lichaam op een goede temperatuur te houden. Drink je goed van te voren en heb je drinken mee onderweg? Anders daar eens mee experimenteren @Jacquelinee..

Wij zijn momenteel op vakantie en verblijven nu een paar dagen in de Harz. Vanochtend gelijk de schoenen aangetrokken voor een mooie ronde langs een stuwmeer. Totaal ongeveer 16km met 250hm ofzo. Was een mooi rondje :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10518
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:43

O Harz mooi Musli <3 . Wij hebben daar eens met de camper gestaan maar dan ergens anders in Harz bij Pullmann City haha met de stieren.
Maar je hebt wel schaduw gehad zo te zien.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 16:05

Heerlijk Musli, wat een mooie omgeving!

Toch maar weer lekker bezig geweest, BeFunny!

Hoe is het met Kylan? Die mis ik ook al een tijdje.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 16:08

BeFunny schreef:
O Harz mooi Musli <3 . Wij hebben daar eens met de camper gestaan maar dan ergens anders in Harz bij Pullmann City haha met de stieren.
Maar je hebt wel schaduw gehad zo te zien.

Het weer was vanochtend niet om heel erg enthousiast van te worden. Maar voor het rennen helemaal niet verkeerd... ;) Nu is het lekker zonnig.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 16:35

Je bent toch maar weer geweest BeFunny!

Veel plezier MuSLi! {:}

Hier even rustig aan. Mijn lijf heeft geloof ik iets meer hersteltijd nodig dan dat van SV ;) :o