Verdoofd gevoel tenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Verdoofd gevoel tenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-23 15:12

Hoihoi,

Als eerste, ik heb een afspraak gemaakt met m'n huisarts, maar kan pas donderdag terecht en ik ga er eigenlijk vanuit dat het dan al over is. Dat hoop ik iig :+ Maar vroeg me af of iemand dit herkent.

Gisteren kwam ik thuis, plof op de bank en dacht dat er iets tussen/onder m'n tenen zat. Dat bleek dus niet zo te zijn. Merkte toen ook dat als ik m'n tenen aanraak, ze verdoofd voelen.. Heb verder totaal geen pijn aan m'n tenen of voet, zie ook niks geks.

Ik had daarvoor 2 paarden bekapt, er heeft geen paard op m'n voet gestaan, had gewoon schoenen aan die ik al wel een half jaar heb en fijn zitten.. Als het van m'n schoenen komt, dan zou het na zoveel uur toch ook wel over moeten zijn. Het was rond 7 uur gisteravond toen ik het opmerkte.

Lopen doet ook nergens pijn, heb alleen het gevoel minder stabiel te lopen omdat ik de grond bij m'n tenen dus niet goed voel.

Iemand die dit herkent? Kan ik beter alvast contact opnemen met een fysio oid?

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Verdoofd gevoel tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 15:24

Ik zou zeggen even langs de podotherapeut, bij dit soort klachten is dat in mijn ogen de snelste weg om te bewandelen.

Niet een podoloog, maar een podotherapeut overigens bezoeken, daar zit verschil in.

Flynn00
Berichten: 583
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Verdoofd gevoel tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 15:38

Ik heb het zelfde gehad maar dan met mijn vingers... Bloedtest gedaan en kwam uit dat ik ijzer tekort had. Na een paar dagen goed eten was het ook weer weg getrokken. Ik merk wel dat het wel eens terug komt als ik een tijdje slecht eet en zo te weinig voedingsstoffen binnen krijg.

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Verdoofd gevoel tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 15:51

Ik heb iets dergelijks.
Heb ook een doof gevoel net bij de overgang van mijn hak en bij mijn tenen zitten hobbbels. Net of mijn sok niet goed zit.
En soms lijkt het of ik op een stok sta met mijn schoen.
Loop nu bij een neuroloog.
Ik heb in elk geval beklemmingen in mijn onderrug. Op verschillende plekken. Zowel links als rechts.
Wacht nu op een uitslag van een echo van de voet.
Het zou kunnen dat er een zenuw bekneld zit in de voet.
Ik zou zeggen zolang je geen uitval hebt van voet en benen is het geen spoed, maar zeker goed naar laten kijken. Een neuroloog schijnt dan de meest logische stap te zijn.

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-23 02:14

Bedankt voor jullie reactie's!

Ondertussen voelen m'n tenen ook ontzettend stijf, kan ze veel minder goed bewegen dan de tenen aan m'n andere voet. Lopen is ook lastiger, m'n voet voelt na een klein stukje al ontzettend vermoeid. Vooral m'n tenen strekken/omhoog doen gaat moeilijk.

Heb vandaag overigens de hele dag in huis doorgebracht en ook geen schoenen aangehad, dus evt iets overbelast of bekneld door m'n schoenen zou nu toch wel over moeten zijn..

Morgen ga ik nog maar even contact opnemen met mijn huisarts om te vragen of ik eerder kan komen en ik ga kijken naar een podotherapeut :j

Texas02

Berichten: 4573
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Verdoofd gevoel tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 07:30

Ik zou zeker de huisarts nog eens bellen, donderdag duurt dan nog wel erg lang. Ik zou proberen vandaag nog een afspraak te krijgen.

hagelslag
Berichten: 8999
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Verdoofd gevoel tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 14:06

Hoe voelt je rug aan?

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-23 18:24

Helaas is eerder erg moeilijk, erg druk, dus zolang het niet erger word en geen erge pijn doet toch wachten tot donderdag. Anders moet ik bellen.


Mijn rug voelt goed. Ik heb wel 24/7 druk in mijn bil, maar dat is rechts en mijn verdoofde tenen zitten links. Dus dat staat er los van lijkt mij.

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-23 22:54

Vandaag naar de huisarts geweest en die denkt aan Peroneus neuropathie. Dat kan blijkbaar komen na veel gebukt staan en het is gekomen na het bekappen van 2 paarden, waarbij ik dus idd langere tijd gebukt stond met been tussen m'n knieën.

Moet morgen bloedprikken. En als de uitslag bekend is wil ze me weer zien.

Texas02

Berichten: 4573
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Verdoofd gevoel tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 00:08

Kunnen ze dat in het bloed zien, of het dat is? Want ik had het even op Google opgezocht en het is meestal een beklemming in de kuitbeenzenuw? Weet je ook al wat er dan gedaan moet worden, als dat het is?

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-23 00:26

Texas02 schreef:
Kunnen ze dat in het bloed zien, of het dat is? Want ik had het even op Google opgezocht en het is meestal een beklemming in de kuitbeenzenuw? Weet je ook al wat er dan gedaan moet worden, als dat het is?


Klopt idd, het is een zenuw die klem zit. Of zat geloof ik, maar dat kan lang duren voor het weer herstelt is.

Bloedprikken is om andere dingen uit te sluiten voor de zekerheid. Vitamine B12, B6, D, CRP, Bezinking en Glucose.


Ik dacht dat tijd het enige is dat helpt, gewoon rustig aan doen.. := Maar ik ga nog naar school tot eind Juli, bekappen.. Dat is dus wel knap onhandig.

Texas02

Berichten: 4573
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Verdoofd gevoel tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 01:16

Dat is zeker een knap onhandige timing.. :(:) Dus eigenlijk zit rustiger aan doen er niet in? :(

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Verdoofd gevoel tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 01:24

Vervelend dat je je voeten niet goed voelt.

Ik lees dat je denkt dat het bekappen een rol speelt, dus je houding van invloed is?
Dan zou ik kijken, of er iemand is die met je mee kan kijken; iemand die daar écht goed in is. Naar je werkhouding dus. (Een docent, bekapper, fysio of een goede oefentherapeut bv, of een vakidioot zoals Anne Muller of Nelleke Deen om maar even wat namen te roepen)

Sorry, ik ben zelf bekapper en fysiotherapeut (en ik kijk dus heel graag naar oorzaken en hoe iemand beweegt :+ ) dus die gedachte is vast ook een beroepstic.

Sterkte!

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 12:24

Houding zal wss idd het probleem zijn -O- Momenteel krijg ik nog les van een hoefsmid en docent Hoefsmederij, dus zal hem idd eens vragen.. Zou graag meer gaan bekappen, dus hoop wel van dit probleem af te kunnen komen.

Uitslagen van mn bloed zijn ondertussen bekend, vitamine B12 aan de lage kant, vitamine D erg laag, maar verder alles goed. Dus daar is de oorzaak iig niet uit gekomen.


Maar gisteren heb ik weer les gehad, op dooie hoeven... En nu is de kleine teen aan mijn rechter voet ook verdoofd 8)7
Terwijl ik de standaard flink hoog had staan, dus stond niet erg gebukt.


Heel gek, want nu heb ik dus niet meer alleen verdoofde tenen links, maar ook rechts :=

Tieneke

Berichten: 21671
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Verdoofd gevoel tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:28

Zijn je schoenen wel goed?

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Verdoofd gevoel tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:33

Wat was je vitamine B12 waarde? Daar kun je ook neuropathie van krijgen.

hagelslag
Berichten: 8999
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Verdoofd gevoel tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:48

Niet erg gebukt. Maar wel iets.

Hoe goed train jij je rugspieren en gebruik je ook je buik en rugspieren als je voorover bukt.
Mocht het eventueel door je houding komen.
Is het behoorlijk belangrijk je rug en buikspieren te trainen.
Zo kun je een eventuele hernia vermijden.