Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 290 van de 461 [ 11503 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293 ... 461  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

 
Profiel   

Mooie plek Müsli! Ga je nog meer lopen daar?
Jammer van die clinic, ieris. Maar misschien doen ze er wel nog 1 als het zo’n succes is.
Be funny, veel plezier bij het trailgroepje, hopelijk vind je wat aansluiting.

Hebben jullie ervaring met lopen met stokken, zo ja, wanneer maak je daar dan gebruik van?

Hier zit ik in een rustweek, komt wel goed uit met het warme weekend. Morgenochtend ga ik nog wel op tijd lopen om de warmte te vermijden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 18:55 



 
Profiel   

Lieke schreef
Mooie plek Müsli! Ga je nog meer lopen daar?
Jammer van die clinic, ieris. Maar misschien doen ze er wel nog 1 als het zo’n succes is.
Be funny, veel plezier bij het trailgroepje, hopelijk vind je wat aansluiting.

Hebben jullie ervaring met lopen met stokken, zo ja, wanneer maak je daar dan gebruik van?

Hier zit ik in een rustweek, komt wel goed uit met het warme weekend. Morgenochtend ga ik nog wel op tijd lopen om de warmte te vermijden.

Ik heb nog een route gemaakt die ik wil lopen hier. Ook van ongeveer 15km. Dat wordt waarschijnlijk zaterdag :D het is altijd zo lekker om in een andere omgeving te lopen... <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 18:58 



 
Profiel   

Lieke ik heb trailrunstokken van leki. Ik heb er al meerdere keren mee gelopen. Vooral als je redelijk steil omhoog of omlaag gaat is het fijne ondersteuning. Ik had ze mee naar Madeira en naar het Müllerthal. Af en toe loop ik er hier ook mee als we flinke heuvels lopen.

Musli heerlijke foto's, ik hou ervan. Lekker genieten daar.

Ik heb voor het eten een langzaam herstelloopje gedaan van 5km. Hartslag was opvallend laag (gemiddeld 123) na de lange trail van gisteren.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 19:13 



 
Profiel   

Oops ik ben weer geweest nog voor de hitte.
Omdat ik morgen niet mag en ik ben weer niet te lang geweest maar wel lekker gelopen :j

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 07:02 



 
Profiel   

Toppie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 07:55 



 
Profiel   

Goedemorgen,

Vroege vogels hier! Lekker bezig hoor.

Ben een beetje jaloers op jouw hartslagzones SV, zo heerlijk laag *\o/* ... Heb van de week eens wat "yoga" ademhalingsoefeningen gedaan en dan kan ik wel heel bewust mijn hartslag laten zaken.

Geen ervaring met stokken Lieke. En ook niet met een koelvest Jacueline, maar water meenemen en daar eventueel mee koelen een optie?

Prachtig Musli, veel plezier met je 15 km ronde!

Fijn dat je een oppas gevonden hebt Ninus, lijkt me gaaf in Engeland hardlopen, woont je zusje ook in een "toeristische" omgeving?

Karin, 5 km is best pittig voor een 4-jarig. Wij hadden het vorige week, maar mijn zoontje, ook 4, heb ik 1 dag thuis gelaten, die sliep toen al om 18.15 :Y) Veel plezier met de intocht vanavond!

Ik heb woensdag een poging gedaan maar kreeg last van mijn rechterknie. Denk toch een gevolg van mijn grondinspectie zondag. Gisteren op de crossfit voelde het weer goed en heb ik tussen de middag nog een herstelrondje met Elmo gelopen. Van het weekend bekijk ik even hoe het gaat en voelt en of ik nog wat ga doen... misschien houd ik het wel bij dobberen in het zwembad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 09:07 



 
Profiel   

Ik vind het altijd ideaal om een nieuwe omgeving te verkennen idd Musli!
SV, heb je meerdere stokken uitgeprobeerd voordat je ze zelf hebt aangeschaft?
Dobberen in het zwembad is ook geen verkeerd idee voor het weekend!
Je was er lekker op tijd bij Be funny.

Ik ben ook voor de hitte uit gegaan, paar intervallen, dus het was warm zat. Had mijn hartslagband weer terug gevonden (zat gewoon in mn hardlooptas, alleen in een vak dat ik niet eerder had gezien :D ).
Dan zie je altijd zo mooi die piekjes terug.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 11:32 



 
Profiel   

Ik kom ook weer eens om de hoek kijken. Eindelijk heb ik mijn motivatie weer terug gevonden en heb nu weer de rust om lekker te lopen. Opleiding afgerond, gewend aan eigen baas zijn en dat geeft weer moed. Vorige week lekker gelopen en deze week ook doorgezet. En ik was dus niet voor de warmte weg vandaag _O- pfoe wat een hitte. Wilde ook nog mijn rondje door het veld doen en dat was dus echt wel al heel warm. Maar ook een windje af en toe.

Jullie zijn allemaal goed bezig zeg! Ik zie echt afstanden weer voorbij komen waarvan ik hoop dat ik ze ook snel weer loop.

SV is nog altijd mega goed bezig en blijft je jaloers maken met van die mooie foto’s. _O_
Befunny ook goed bezig, slim voor de warmte al geweest.
Lieke mooi grafiekje. Dat vind ik ook zo leuk als je met band loopt, je hartslag daalt ook lekker tussen de intervallen in.
Nieuwe omgeving verkennen is het leukste hardlopend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 11:46 



 
Profiel   

Hey ontherun leuk dat je terug bent!
Fijn dat je weer zin en tijd hebt om te lopen.

Lieke ik had toen een financiële meevaller en heb gewoon de duurste stokken gekozen := . Ze waren wel in de aanbieding toen. Geen andere uitgeprobeerd, want ik heb ze online gekocht.
Echt geen spijt van, want ze zijn superlicht en je hebt er dus geen last van als je ermee loopt.

Het zijn de leki ultratrail fx one superlite.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 12:58 



 
Profiel   

Over stokken gesproken, SV Weet jij of je met wandelstokken dus geen specifiek hardloop trail stokken ook kunt hardlopen of andersom met trail/hardloop stokken kunt wandelen? voor tijdens de vakantie misschien wel handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 13:02 



 
Profiel   

Dat zal vast kunnen, maar ik denk dat ze zwaarder zijn dan trailstokken en misschien ook korter? Ik heb geen verstand van wandelstokken. Bij trailrunstokken moeten je armen in een hoek van 90 graden staan als je de stok op de grond hebt. Geen idee of dat met jouw wandelstokken ook is? En mijn trailrunstokken kun je in drie delen inklappen, zodat je ze aan je rugzak kunt hangen als je ze een stuk niet gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 15:39 



 
Profiel   

Supervixen schreef
Dat zal vast kunnen, maar ik denk dat ze zwaarder zijn dan trailstokken en misschien ook korter? Ik heb geen verstand van wandelstokken. Bij trailrunstokken moeten je armen in een hoek van 90 graden staan als je de stok op de grond hebt. Geen idee of dat met jouw wandelstokken ook is? En mijn trailrunstokken kun je in drie delen inklappen, zodat je ze aan je rugzak kunt hangen als je ze een stuk niet gebruikt.


Nee ik overweeg wandelstokken aan te schaffen maar ik twijfel nu omdat er nu ook trailrunstokken bestaan. Ik wil lekker veel hiken en als het lukt ook trailen op vakantie en zou dat graag met één paar stokken willen doen. Hoe lichter hoe beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 16:54 



 
Profiel   

Met de trailrunstokken kun je ook prima wandelen hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 17:01 



 
Profiel   

Supervixen schreef
Met de trailrunstokken kun je ook prima wandelen hoor.


Daar heb ik wat aan _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 17:03 



 
Profiel   

BeFunny schreef
Supervixen schreef
Dat zal vast kunnen, maar ik denk dat ze zwaarder zijn dan trailstokken en misschien ook korter? Ik heb geen verstand van wandelstokken. Bij trailrunstokken moeten je armen in een hoek van 90 graden staan als je de stok op de grond hebt. Geen idee of dat met jouw wandelstokken ook is? En mijn trailrunstokken kun je in drie delen inklappen, zodat je ze aan je rugzak kunt hangen als je ze een stuk niet gebruikt.


Nee ik overweeg wandelstokken aan te schaffen maar ik twijfel nu omdat er nu ook trailrunstokken bestaan. Ik wil lekker veel hiken en als het lukt ook trailen op vakantie en zou dat graag met één paar stokken willen doen. Hoe lichter hoe beter.


Meelezers die bijna weer gaat hardlopen hier. Wandelstokken voor hiken zijn fijn. Vooral met hoogtes en als je gewicht draagt. Als je wilt testen zijn die van de decathlon eigenlijk al prima. Ik heb ook dure lichtgewicht gehad, maar heel veel scheelt het niet. En vriend en ik zijn grammenjagers die 1,5 week geleden nog liepen met tent en kind. En aanvulling denk dat dit met trailrunstokken ook gaat. Zakken die snel in SV? En hoeveel wegen ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 18:56 



 
Profiel   

De bedoeling is dat er één set stokken mee gaat.
We gaan op roadtrip weer door Scandinavië. Het was eerst de bedoeling naar Kroatië te gaan maar het is mij te warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 19:12 



 
Profiel   

Be funny dat is gaaf een road trip door Scandinavië! Heerlijk dat het daar niet zo heet is, en genoeg bergen om je stokken te testen!

Lieke, ook lekker gelopen! Mooie intervallen gemaakt, goed bezig!

Zo SV, ik ben ook jaloers op jou lage harstlag! Die van mij was echt een stuk hoger gister.
Ik had in de ochtend bezoek, dus moest uitwijken naar de namiddag, zo wat valt dat dan tegen met de warmte zeg.

Suusje, goed dat je rustig aan gedaan hebt met je knie, fijn dat de cross fit wel goed ging.
Een zwem water in duiken met Elmo klinkt heerlijk!

On the run, mooi dat je weer aan het lopen bent! Leuk ben ook benieuwd naar jou verhalen!

Gisteren had ik de warmte wel een beetje onderschat, ik had niks van water bij me, en na 10 km kreeg ik echt een tomatenhoofd! Gelukkig loopt er een ijskoude beek door het bos vlak bij mijn huis, ik wilde er het liefst zo inspringen, maar wilde wel graag mijn schoenen droog houden, en had ook geen zin om ze weer aan en uit te doen.
Toen ben ik kruipend naar beneden gegaan, heb met mijn hoofd en handen in het water gehangen, het was fantastisch!
Daarna met veel moeite weer overeind gekomen, en ik zag er uit of ik net een flinke smakkerd had gemaakt, benen, armen, buik, vol met zand! Gelukkig kwam ik het laatste stukje niemand tegen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 20:05 



 
Profiel   

Fenn hoe bedoel je met inzakken? Je klikt ze in elkaar en inzakken kan niet. Ze zijn niet telescopisch.
Ze wegen per stuk 137 gram en zijn van carbon.

Haha ieris lekker hoor! Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om vanmiddag na het werk te gaan lopen. Is normaal mijn loopmiddag, maar veel te heet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 20:17 



 
Profiel   

Supervixen schreef
Fenn hoe bedoel je met inzakken? Je klikt ze in elkaar en inzakken kan niet. Ze zijn niet telescopisch.
Ze wegen per stuk 137 gram en zijn van carbon.

Haha ieris lekker hoor! Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om vanmiddag na het werk te gaan lopen. Is normaal mijn loopmiddag, maar veel te heet.


Ah, ik had idd telescopische (ook in drie stukken).dankjewel voor de info :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 20:38 



 
Profiel   

Ja, één deel schuif je trouwens uit, maar hij klikt op een pinnetje en kan niet inzakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 06:03 



 
Profiel   

Ik heb telescopische wandelstokken, wegen ook geen drol en kunnen ook zo aan een rugzak. Het verschil met trailstokken? Geen idee, ik heb ze gekocht als wandelstokken. Misschien zijn het wel dezelfde.

Ik dacht ooit om voor de sneeuw de telescopische langlaufstokken te kopen, handig in de koffer dacht ik, want ik ging ook langlaufen. Nou, die gedrochten van de Decathlon moet je niet kopen. Ze zijn te zwaar, de krachtoverbrenging is niet super (ze buigen iets door, zijn wel sterk genoeg overigens), dus dat kan ik niet aanraden. Was 30 euro weggegooid geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 06:34 



 
Profiel   

Bij Decathlon hebben ze ook goede en duurdere tegenwoordig. Die ik toch echt overweeg. De Evadict trailrugzak vind ik ook geweldig en de Evadict trailbroekjes trouwens ook. Ik vind sommige dingen van Decathlon wel goed. En het hoeft niet het goedkoopste van het goedkoopste te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 06:55 



 
Profiel   

Vroege lopers allemaal!
Deze warmte is ook wel ineens beklemmend he :=
Wij gaan zo het nieuwe zwembad opzetten en lekker dobberen.

@ieris, jammer dat niemand het gefilmd heeft, moet er hilarisch uit gezien hebben :D _O-

@suusje, het is wel een bikkeltje hoor!
Afgelopen 2 jaar is hij ook meegeweest maar toen wel nog buggy.
Dit jaar voor het eerst zonder en hij heeft het gered *\o/*
Ze lagen er gisteren pas 22.00 in :wow:

Ik ga volgend weekend naar de Cantharel in Apeldoorn met vriendinnen en paarden.
Ook mn schoenen gaan mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 07:18 



 
Profiel   

Lekker hoor, op andere plaatsen rennen, wij doen dat ook graag :j

Stokken en koelvesten heb ik geen verstand van.

Ieris :') zijn daar beelden van?

Je hebt een beste smak gemaakt Suusje, hoop dat het lopen snel weer soepel gaat.

Gisterochtend een korte interval gelopen (10 x 2 T en 1 R). Vandaag wat verder, we gaan naar vrienden en daar in de buurt lopen. We kijken hoe het gaat met de warmte. Het is wat het is…..

Ik ga de paarden een strook gras geven, ze doen niet of verhongeren ze :roll: :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 07:20 



 
Profiel   

Vanmorgen 5 km rondje gedaan.. wilde proberen om alleen blauwe zone te rennen.. nou niet te doen! Drie passen hardlopen en dan zat ik weer in de groene zone. Na 10 min toch maar geschakeld naar groen want anders werden het 5 heeeeele lange kilometers..

Hoe doen jullie dat?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 10:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 290 van de 461 [ 11503 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293 ... 461  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen