Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 11:10

SV, succes vandaag!
Is niet niks, al die stress die nu op je af komt :n

Leonie, balen dat je trainer stopt. Hopelijk snel fijne vervanging :)

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:29

Jeetje SV, dat is echt kak. Je werkt toch ook nog niet zo lang bij deze school?
Wel mooi gelopen gisteren, balen van je val.

Leonie, wat balen dat je bootcamp wegvalt. Hoop dat je snel weer kan.

Ik eet geen extra eiwitten. Dat is altijd een interessant ding hier in huis, want mijn man is geobsedeerd door eiwitten en de hele keuken staat vol met supplementen, drankjes, repen etc :')

Veel mensen met wat minder energie vandaag. Ik doe mee. Nog steeds moe van de 2 uurtjes op mijn werk afgelopen dinsdag. Niet normaal, hopelijk komend weekend lekker lopen.

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:11

Klopt, ik werk er sinds februari vorig jaar. Ik verwachtte ook al dat het zou stoppen, maar om het dan ook echt te horen is ruk.

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 14:48

Goof, leuk, zo'n hele health-winkel thuis :))

Ik heb er net een intervaltraining op zitten. Kreeg 'm niet cadeau vandaag, maar ben wel tevreden :)

Afbeelding

ieris

Berichten: 1777
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 14:59

Sv,wat baalen zeg, niet leuk om dat te horen, kun je niet op dezelfde school een juf van een klas worden, of hebben ze niemand nodig?
Je hebt in ieder geval wel je best gedaan, denk dat ze je wel goede referenties meegeven.
Hoop dat je iets heel moois gaat vinden, dat verdien je!

Leonie, baalen dat je favo trainer gaat stoppen, wel jammer. Hopelijk komt er ook wat moois voor terug.

Goof, haha is jou man een bodybulder ofzo? Dat hij zo van de eiwitten is.
Wel goed dat je weer 2 uurtjes hebt gewerkt! Is het fysiek zwaar werk, of ben je vooral moe in je hoofd?
Hopelijk gaat het volgende keer beter!

Sherivey, herkenbaar dat van de gezonde voeding!
Ik heb dat ook wel een beetje, dat ik vaak hetzelfde maak, lekker makkelijk, maar juist variatie is zo gezond.
Ik heb nu een heel leuk en fijn boek van Roos Zeddam, de weekend editie, recepten die makkelijk zijn, zonder suiker en vet.
En toch erg lekker zijn, denk dat het ook een leuk boek voor jou is!

Isunshine, baalen even een dipje, sterkte ermee!

Ninus, gelukkig gedraagd je leenpony zich beter, kan me voorstellen dat je wel wat rust kan gebruiken na zo een intensieve nacht.

Ik had vandaag een hele leuke les, kracht training, van een hardloop coach, ik doe bijna nooit kracht training, en merk echt dat ik slappe armen en heupen heb.
Ik moest oefeningen doen op een yogabal, en op een af op stapje af met gewicht.
En nog wat moeilijke oefeningen op een matje.
Het ging niet van een leien dakje, maar vond het wel leuk om het te leren.
Daarna terug naar huis gelopen, interval 3x10 min in 5m/km, percies met heel vies weer, harde regen en wind.
En toen ik weer bij mijn fiets kwam werd het net droog!

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 16:00

ieris schreef:
Goof, haha is jou man een bodybulder ofzo? Dat hij zo van de eiwitten is.
Wel goed dat je weer 2 uurtjes hebt gewerkt! Is het fysiek zwaar werk, of ben je vooral moe in je hoofd?
Hopelijk gaat het volgende keer beter!


Nee! Heel kortzichtig, maar dan had hij niet mijn man geweest _O-

Ik heb niet eens gewerkt, ik ben alleen koffie gaan drinken en heb wat gekletst met collega's. Ik ga nu net die fase in.
Ik ervaar alle prikkels en nadenken en gesprekken gaande houden momenteel als superintensief en mijn potje energie staat daarna gewoon flink in de -

Leuke training heb je gedaan.
Ik merk ook dat bepaalde gebieden gewoon echt wel slap zijn en ik zou dat ook beter moeten onderhouden. Ik neem het me continue voor, maar ik vind het gewoon niet leuk :')

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 17:06

Wat balen SV :knuffel: Kan me voorstellen dat het niet bijdraagt aan rustige nachten.

Haha Iris, mijn armen zijn ook echt slappe hap := Het wordt langzaam wel wat beter, maar ik ben geen 18 meer :oo

Ik houd niet zo van repen en gelletjes, lijkt me wel handig voor onderweg, maar ik vind het niet, ligt ook aan de textuur. Dus ik eet zo gewoon mogelijk op langere afstanden, als er ontbijtkoek ligt onderweg of een wafel dan eet ik dat op mijn gemak. En mijn vertrouwde winegums natuurlijk, ik ben aandeelhouder Red Band :D

Goof :knuffel:

Ziet er uit als een intensieve workout Sherivey, lekker!

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 17:12

Ninus schreef:
Wat balen SV :knuffel: Kan me voorstellen dat het niet bijdraagt aan rustige nachten.

Haha Iris, mijn armen zijn ook echt slappe hap := Het wordt langzaam wel wat beter, maar ik ben geen 18 meer :oo

Ik houd niet zo van repen en gelletjes, lijkt me wel handig voor onderweg, maar ik vind het niet, ligt ook aan de textuur. Dus ik eet zo gewoon mogelijk op langere afstanden, als er ontbijtkoek ligt onderweg of een wafel dan eet ik dat op mijn gemak. En mijn vertrouwde winegums natuurlijk, ik ben aandeelhouder Red Band :D

Goof :knuffel:

Ziet er uit als een intensieve workout Sherivey, lekker!

Als jij van winegums houdt, dan vind je Clif Bloks vast ook wel lekker :j

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 17:12

Winegums smelten toch als een malle onderweg of zie ik dat verkeerd :=

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 17:14

Goof schreef:
Winegums smelten toch als een malle onderweg of zie ik dat verkeerd :=

Ik heb van die blokjes gehad. Worden iets zachter, maar smelten niet

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 17:30

Dat heb ik nog nooit gehad, ik loop alleen met eten als ik langer dan 20km loop en dan gaat mijn rugzak mee. Ze hebben wel eens naar wasmiddel gesmaakt omdat ik ze los in mijn broekzak had gepropt en ik mijn broek niet goed had uitgespoeld := Ik was blij dat het niet regende, want dan was mijn broek vast gaan schuimen :D

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 17:34

_O-

BeFunny

Berichten: 10538
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:44

Sv wat balen, het is echt niet jou week. Dat je je baan verliest is wel echt poedersuiker :(

Goof :(:)

Ik hou ook van wine gums. Maar vind ze te lekker zeg maar. Die gelletjes zijn echt vies. Maar z geven dus wel energie. Ik vind knijpfruit lekker om mee te hebben en een banaan. Gelletjes op duurloopjes al vallen ze of vielen ze me echt altijd verkeerd wat een vieze dingen zijn dat. Een reep heb ik tijdens wandelen wel eens mee. Niet omdat ze zo gezond Zijn maar gewoon omdat ik ze makkelijk mee te nemen vind. Lekker vind ik ze meestal ook niet behalve die met witte chocola. En ik hou niet van chocola haha.

Ik had alles in groen vandaag. Maar na mijn werk als schoonmaakster dacht ik wel lekker gewoon niks. Ik voel me met de dag echt fitter worden en dat is zo'n ongelofelijk fijn gevoel. Maar dan vind ik het wel sneu om van anderen te lezen dat ze niet fit zijn. Maar voor mij is dat zo fijn. Ik kom echt uit een gat waar ik dacht niet meer uit te komen. Ik heb getwijfeld om weer hard te lopen want Garmin had gek genoeg weer 30min zoals gister in de planning en net ging ineens de zon even schijnen. Maar ik heb besloten gewoon na werk even niks te doen ook dikke prima.

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:41

Helaas ieris, er moeten op onze school twee banen weg. Een collega gaat verhuizen en ik ben verder de enige met een jaarcontract en ik zit op subsidies. Er is geen geld om me aan te nemen.

Winegums is teveel kauwwerk vind ik. De fruit jellies van de decathlon zijn hele zachte winegums, die vind ik goed te doen.
Cliff bloks vond ik te plakkerig en erg duur. Smaak is wel prima.

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:52

BF, mijn 'niet fit' is geneuzel in de marge, ik fladder al 44 jaar zonder groot ongemak door het leven, ik ben echt een gezegend mens.
Dus geniet van je gevoel, het is je zo ontzettend gegund!

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 20:52

Die van Decathlon bedoel ik idd :j
Gewone winegums stik ik in of gaat tussen mn tanden zitten. :')

Ik heb ook wel eens van die Nakd reepjes mee.
En bij trailruns heb je gewoon een uitgebreid snackbuffet op de verzorgingspost :))

Befunny, genieten van je toenemende fitheid hoor! Het is niet vanzelfsprekend en je mag ervan genieten, ook als anderen zich wat minder voelen.
Al snap ik je gevoel wel.

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:55

Sherivey schreef:
Befunny, genieten van je toenemende fitheid hoor! Het is niet vanzelfsprekend en je mag ervan genieten, ook als anderen zich wat minder voelen.
Al snap ik je gevoel wel.


Ja, dat.
Ik denk ook dst echt iedereen oprecht heel blij voor je is en je alles gunt.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:52

Sorry dames, bijlezen en dan reageren lukt me niet. Het gaat me echt te hard...

Vandaag een kort rondje gerend van 4km. Mijn HR bleef onder de 150 en dat gebeurt eigenlijk nooit! Dus voelde ook wel eens lekker!

Oh en voor de dames die in Fusion lopen; bij intersport twinsport zijn ze in de sale! Broeken en shirts!

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 09:16

Sv, wat ontzettend naar dst je je baan verliest.

Irisje, fijn hartslag laag houden.
Ik moet ze nog retourneren, vielen kleiner uit aks gewoonlijk.

Gisteren eindgesprek gehad en geslaagd voor mijn dialyse verpleegkundige opleiding, dus lekker uit eten geweest.
Had bereikbare dienst tot vanmorgen maar gelukkig niet opgeroepen.
Vanmorgen een kort rondje getraild en nu bodi de nieuwe hond ophalen.


Afbeelding

Sall

Berichten: 6714
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 09:27

Goedemorgen!
Nieuwe hond? Gefeliciteerd! Een pup?

Fusion is een sporters kleding merk? Ik zal het eens opzoeken ken het niet

Gisteren een interval rondje v 5 km gelopen, na ruim 3 km schakelde m’n Apple Watch v hardloopworkout naar buiten wandelen
Zo irritant
Denk dat het door m’n natgeregende jasje kwam

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 09:28

Mooie training sherivey! Je zat boven je doelsnelheid zo te zien *\o/*

ow dat klinkt heel interessant Ieris! Kracht kan echt veel toevoegen aan het hardlopen.
Wel beetje jammer dat je net door die buien heen naar huis moest lopen.

@goof ik vond krachttraining ook niet leuk, maar door de juiste training en groep te vinden ben ik er nu echt aan verslaafd :o . Misschien heb je je de juiste match nog niet gevonden?

Fijn dat je zoveel progressie voelt befunny! Dat doet een mens goed.

Over wine gums, voor de halve heb ik geexperiment met van die aardbei cafeïne fruitblokjes. Dat voelt een beetje als turks fruit. Het smelt in je mond en is erg leuk lekker (wel heeel zoet).

Gefeliciteerd Horsii!! En leuk nieuwe hond! Een puppy?

Gister weer gaan lopen. Had weer een workout in mijn horloge gezet om daar wat mee te vogelen hoe het werkt. Het doel was 5km in 4:30/45.
Bij de eerste km kwam ik er achter (dacht ik) dat ik maar 4 km had ingesteld). Wederom meteen buikpijn, ademhaling te hoog, gewoon echt geen fijn gevoel. Na 2 km gewandeld tot alle waarde weer oke waren. Daarna voelde alles veel beter maar dat was niet van hele lange duur. Nog een keer 2 km gelopen op een goed tempo en toen ik bij de 4 was zei mijn horloge dat ik er toch nog een moest. Ik heb gewoon lekker rustig tempo gepakt en ben verder gesukkeld. Alles kwam tot rust, incl mijn hoofd en ik bedacht me dat ik dit de reden is dat ik van hardlopen houd. Gewoon lekker beetje lopen :o
Dus nog even lekker zo wat gelopen tot ik bijna thuis was en besloten dat ik na maandag de 10km even niks ga plannen wat betreft snelheid of interval :7
Afbeelding
Wel ook in de avond heb ik een mooi uitzicht tijdens het lopen:
Afbeelding

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 09:31

Wat een snelheid Leonie. Balen dat het niet helemaal volgens plan ging.


Sall, een herplaatser. Hij wordt bijna 3.

Sall

Berichten: 6714
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:03

Leuk! Veel plezier met hem! Wat een mooie omgeving voor een trail!

Leonie je doel was in mijn ogen wel heel erg hard (ik heb er geen verstand van verder) fijn dat je je rust terug heb kunnen vinden en lekker heb uit kunnen lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:29

@ Sherivey: Mooie intervaltraining zo! flink tempo heb je er ook op. Die vraag over voeding heb ik hier laatst ook gesteld in het topic. Ik hoef in principe ook niet af te vallen in kg want zit op een heel gezond gewicht maar die laatste beetjes vet op mijn heupen en buik mogen er wel nog van af om iets strakker te zijn voor de zomer. Voorheen at ik ook vrij eentoning uit gemak. 's Ochtends at ik crackers met beleg en 's middags at ik crackers met hetzelfde beleg. 's Avonds werd er AVG gekookt met vaak hetzelfde vlees en groenten. Inmiddels probeer ik wat afwisselender te eten door 's ochtends te starten met een bakje Skyr. 's Avonds proberen we nu ook wat afwisselender te koken maar met een vriend die in continudiensten werkt is het vaak wel lastig.

@ Supervixen: jeetje wat rot zeg dat nu je contract niet verleng wordt :( Is het wel goed te doen om aan een andere baan te komen?

@ leonie87: Vervelend dat je bootcamptrainer er mee stopt. Hopen dat ze inderdaad snel vervanging hebben. En wat een tempo had je er gisteren op zeg!

@ ieris: knap dat je na de krachttraining nog naar huis hebt kunnen lopen!

@ BeFunny: Fijn dat je je steeds fitter begint te voelen! Een keer dinks doen is ook prima! rusten is ook onderdeel van je training.

@ horsii: gefeliciteerd!! En een nieuwe hond? Leuk!!

Hier was het plan om vanochtend te gaan hardlopen maar ik heb toch maar overgeslagen. Woensdagavond naar de Ladiesnight bij Epplejeck geweest en ik was om 00:00 thuis. Uiteindelijk lag ik om 00:30 in bed terwijl mijn wekker gisterochtend om 06:00 ging voor een kantoordagje. Gisteravond was ik zo moe dat ik maar besloten heb om vandaag over te slaan en morgen te focussen om een langer loopje.

Ik heb namelijk mijn eerste evenement weer gepland! Mijn collega's kwamen er gisteren mee dat ze 9 juni Maastrichts Mooiste willen meelopen. Die kon ik niet laten schieten dus heb aangegeven dat ik dan ook wil meedoen. Ik ga voor de 10km uitlopen. Momenteel zit ik op 6 km. Ik heb nog precies 10 weken dus die 10km zouden prima haalbaar moeten zijn.

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:34

LV er is op zich werk, ik kan wel aan de slag in een invalpool, maar daar word ik niet gelukkig van.
Ik heb meer dan 20 jaar ervaring in het basisonderwijs, dus ik verwacht wel dat ik ergens aan de slag kan.
Maar goed, het kan ook tegenvallen. Het is afwachten en veel reageren op vacatures als die online komen.