Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tsplendid

Berichten: 1757
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:38

Wat knap zeg! Mooie resultaten behaald jullie.

Hier ook een heerlijk weekend met lekkere trainingen en veel beweging in de buitenlucht. Gisteren een nieuwe combi glute focussed leg day gedaan, nou kan 't wel merken := hahaha. Iedere keer dat ik opsta en een pas verzet het gevoel dat mijn spier een stuk korter is en spierpijn :'). Straks weer lekker rugspieren trainen en een beetje biceps/triceps :). Ook de stapjes gaan lekker, beter weer helpt daaraan ook mee.

CupCakes_

Berichten: 3328
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:16

Ik heb de skeelers weer uit de kast getrokken. Had eigenlijk willen gaan sporten maar mijn bovenlijf was het niet geheel mee eens. Dus maar een kilometer of 8-10 geskeelerd. Best wel lekker eigenlijk. :Y)

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 20:19

Deze week heerlijk gesport
Maandag een fijne zonnige strandwandeling met de hond.
Donderdag een leuke hardlooptraining.
Vrijdag avond zou ik zeiltraining hebben, maar eenmaal op de boot bleek er wat stuk. Dus we waren helaas zo weer op de kant.
Zaterdag en zondag een super intensieve zeilwedstrijd gehad. Afzien maar genoten!
Het sporten geeft een mentale boost.

Aankomende week ook weer het water op is de planning. Veel zin in. Daar wordt ik meestal echt gelukkig van. Verder even kijken hoe de week loopt. Weersvoorspelling is niet al te best.

Leuk skeeleren cupcakes! Ik heb ze ook liggen. En al heel lang niet meer gedaan.

MuSLi

Berichten: 5249
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:16

Klinkt goed @LMM, jammer van de boot op vrijdag, maar wel fijn dat het geen invloed heeft gehad op de wedstrijden op zaterdag en zondag! Ging het goed?

Hier afgelopen week ook gewoon weer lekker getraind. Maandag rustdag gehad.

Dinsdag en donderdag gekickbokst.
Woensdag hardgelopen en vandaag ook hardgelopen.

Gisteren had ik een vrijgezellenfeest met een sweep out parcours. Een wipe-out, maar dan zonder water ;) was ook best wel intensief, ondanks dat het niet echt sporten is natuurlijk.

Zertab

Berichten: 12232
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:39

Ik ben vanmorgen sinds het eerst in twee weken weer geweest. Een week mindere motivatie en weinig tijd. Afgelopen week ziek op de bank... Dus vanmorgen weer opgepakt. Ik voelde het wel meteen weer, alsof je minder soepel bent ofzo

Marije_jiplover

Berichten: 25326
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:50

Ik ben vorige week goed begonnen, maandag PT, een uur full body krachttraining.
Dinsdag kickbokstraining, moet zeggen dat die na maandag wel wat zwaarder voelde, maar alsnog wel heel lekker getraind.
Woensdag zat ik in een hotel voor werk en wilde eigenlijk zwemmen, maar het zonnetje scheen zo lekker toen ik na mijn werkdag aankwam, dus ben een goed half uur gaan lopen voor ik ging eten, rondje om de Baggelhuizerplas, vond buiten genieten even belangrijker dan echt trainen.
En mijn armen waren na de PT van maandag en het kickboksen van dinsdag ook nog best wel moe, met zwemmen had ik die weer hard aan het werk gehad, maar nu met lekker stevig doorlopen niet.

Daarna een beroerde nacht in het hotel, wat ik sliep, sliep ik heel goed, maar ik sliep pas tegen 00.00 uur en de wekker ging alweer om 5.30 dus dat was wel een beetje kort.
Op zich fit opgestaan, maar na mijn werkdag was de batterij aardig leeg, dus niet meer gaan sporten, alleen het paard uitgebreid gepoetst.
Vrijdag hele dag cursus, met hele droge taaie stof, heel vermoeiend en s avonds nog visite.
Zaterdag stapte ik super stijf en dif uit bed, maar de dag startte met een speciale thema-yogales voor een soepele rug en dat was wel heel erg lekker. Merkte overduidelijk verschil, dus dat was weliswaar fysiek niet zo zwaar, maar wel goed voor lijf en leden.
Gisteren een rondje paardrijden.

Deze week wordt weer lastig, vandaag dag 2 van mijn cursus, reis wel met de trein, dan kom ik in ieder geval aan mijn stappendoel, dezelfde reis met de auto zou ik helemaal veel zitten vandaag.
Morgen een dag conferentie, te laat thuis om te kunnen kickboksen.

Rest van de week moet ik even zien hoe ik verder kom, oja, donderdag wel PT staan, gelukkig, dan train ik dan in ieder geval wel even lekker.
En waarschijnlijk vrijdagochtend een yogales.

Wat goed, Zertab, dat je weer geweest bent.
Niet teveel achterom kijken, het begin is er weer, op naar meer goede moment.

Muesli was ook lekker bezig.

LMM balen van je boot, hopelijk nu voorlopig geen averij meer en lekker zeilen.

MuSLi

Berichten: 5249
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:21

Lastig he, dat leven wat elke keer tussen dat sporten door komt @Marije :')
Kost zoveel tijd allemaal. Haha.

Marije_jiplover

Berichten: 25326
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:32

Ja echt vervelend ook dat er zoveel vrije tijd in dat werken gaat zitten :')

Josien_

Berichten: 9013
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:04

haha heel herkenbaar!
Niet alleen werken, maar ook een sociaal leven en die paarden gaat veel tijd in zitten :Y) .
Wil graag 3x per week sporten, maar het is regelmatig echt lastig om het allemaal zo te plannen zonder zelf gek te worden van de drukte.
Desondanks toch opgegeven voor een 3 maanden challenge met online coaching en ik krijg deze week een trainings- en voedingsplan. Daarin wel aangegeven dat ik 2 of 3 keer per week 45 minuten heb om te trainen.
Ik ben heel benieuwd.

MuSLi

Berichten: 5249
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:23

Ik sport 4x per week. En daar offer ik dan waarschijnlijk een deel sociaal leven voor op.
Maar op dit moment is dat mij het waard. Misschien ooit niet meer, of misschien wel meer tijd.

Werk, gezin, huishouden, familie vraagt allemaal tijd.
Soms is het inderdaad lastig om het allemaal gepland te krijgen.
Ik probeer dan ook veel te combineren, door bijvoorbeeld hardlopend naar (sociale) afspraken te gaan :Y)

Tsplendid

Berichten: 1757
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:08

Iedereen toch weer heel goed bezig, een keer mindere dagen ook helemaal niet erg toch :).

Ik ben afgelopen week toch weer 5x wezen trainen en dat voelt momenteel ook erg goed. Deze week staat hetzelfde enigszins weer op de planning, kan zijn dat het 4x ipv 5 gaat worden i.v.m. afspraken maar dat zien we dan wel weer haha. Heb een schema weer gemaakt dus daar de komende tijd aanhouden.

CupCakes_

Berichten: 3328
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:17

Het leven gooit het sportritme soms echt in de war. Zoveel tijd gaat er in dat werken zitten. Het is dat het nodig is he!

Echt. Vandaag hadden we tijdens de crossfit een workout met Handstand push ups. Nou, mij niet bellen hiervoor hoor! Ik heb de tussenstap genomen door deze vanaf de box te doen (knieën op de box, handen zo dicht mogelijk bij de box, billen charmant omhoog en push up). Ik heb echt de coördinatie van een voordeur. Want die box afkomen kon niet normaal. Ik rolde elke keer van die box af als ik er af wilde _O-

Ze hebben wel hun leedvermaak weer gehad daar. :')

MuSLi

Berichten: 5249
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 07:54

Hahaha, herkenbaar @CupCakes. Ook helemaal niks voor mij dat soort oefeningen.
Toen ik nog crossfitte had ik dat soort acties inderdaad ook :')

Josien_

Berichten: 9013
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:46

Ik heb die acties ook haha! Meerderen bij ons, vooral ook omdat ik zelf niet zo groot ben.

Vanaf vandaag ga ik een paar nieuwe trainingen voor de gym uitproberen, wat meer krachttraining in mijn week proberen te krijgen naast Crossfit. Ik mik op 2 of 3 keer per week trainen, net wat haalbaar is in mijn week.

Tsplendid

Berichten: 1757
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 12:09

Hahaha geweldig Cupcakes, sommige crossfit oefeningen zijn ook gewoon gek naar mijn idee :') .

Hier gaat het enorm lekker met trainen, kreeg zowaar afgelopen maandag een compliment dat ik sterk ben whahaha.

CupCakes_

Berichten: 3328
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 12:25

Zulke complimenten zijn altijd fijn om te horen Tsplendid, in je zak steken! :D

Ja, sommige oefeningen zijn soms wel bijzonder. Maar wel een uitdaging als je ze uiteindelijk kan. Maar die fase voordat je die oefening op de normale wijze kan.. _O-

BeFunny

Berichten: 10570
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 12:35

Ik ben ook weer lekker aan het trainen. Heb een hele tijd niet gepost hier.
Ben weer heel langzaam hardlopen aan het opbouwen, ga braaf 3-4x in de week. Waarvan 1 keer met de loopgroep. Thuis doe ik ook wat core-krachtoefeningen maar dat die ik te weinig. Dat ik ook weer mijn sportschool abbonement heb geactiveerd en ga weer èèn x per week x core doen en start vanavond.

@Cupcakes dat soort oefeningen daar sta ik altijd bij voor schut zeg maar en denk dan ook de anderen zullen wel gelachen hebben :')

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 12:56

Hahaha cupcakes, ik zou hetzelfde hebben denk ik :+

Lekker bezig allemaal! Hier gaat het ook wel lekker, heb waarschijnlijk eind december pas weer een wedstrijd dus wilde graag in de tussentijd een keer een max dag plannen om te kijken wat erin zit (en ook om een beetje te experimenteren, wat ik in een echte prep niet zo snel zou doen). Coach was het daar wel mee eens dus die heb ik eind mei :) Nu intensiteit dus weer wat omhoog en ook singles weer terug in m'n schema, vind ik echt leuk.

Zertab

Berichten: 12232
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 16:18

CupCakes_ schreef:
Het leven gooit het sportritme soms echt in de war. Zoveel tijd gaat er in dat werken zitten. Het is dat het nodig is he!

Echt. Vandaag hadden we tijdens de crossfit een workout met Handstand push ups. Nou, mij niet bellen hiervoor hoor! Ik heb de tussenstap genomen door deze vanaf de box te doen (knieën op de box, handen zo dicht mogelijk bij de box, billen charmant omhoog en push up). Ik heb echt de coördinatie van een voordeur. Want die box afkomen kon niet normaal. Ik rolde elke keer van die box af als ik er af wilde _O-

Ze hebben wel hun leedvermaak weer gehad daar. :')


Ik denk in beeld en moet er stiekem wel om lachen _/-\o_

Tsplendid

Berichten: 1757
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:50

Eulogy schreef:
Hahaha cupcakes, ik zou hetzelfde hebben denk ik :+

Lekker bezig allemaal! Hier gaat het ook wel lekker, heb waarschijnlijk eind december pas weer een wedstrijd dus wilde graag in de tussentijd een keer een max dag plannen om te kijken wat erin zit (en ook om een beetje te experimenteren, wat ik in een echte prep niet zo snel zou doen). Coach was het daar wel mee eens dus die heb ik eind mei :) Nu intensiteit dus weer wat omhoog en ook singles weer terug in m'n schema, vind ik echt leuk.


Leuk! Wat voor een klasse ben je voor aan het trainen?

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 15:13

Ik ben powerlifter! Dus de -69kg klasse haha, maar ik weet niet of je dat bedoelde haha :D
Heb trouwens ooit wel een keer een bikini fitness wedstrijd gedaan en vond dat heel tof om een keer gedaan te hebben, maar daarna vrij snel in het powerliften gerold.

Zertab

Berichten: 12232
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 17:30

Vanavond weer een lesje bodypump! Eindelijk... Zondag voor het laatst geweest :o

Marije_jiplover

Berichten: 25326
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:26

Ging het lekker, @Zertab? Soms is het niet anders dan dat er te veel tijd tussen trainingen in zit.

Ik had een drukke werkweek, dus helaas geen kickboksen deze week en voor de rest ook weinig beweging gehad.
Ging m'n PT gistermorgen ook nog eens niet door ivm ziekte van de trainer.
Toen baalde ik nogal, want ik was echt toe aan beweging.
Zelf maar rondje gaan hardlopen, de suggestie van Garmin gevolgd, een half uurtje in hartslagzone 2. Was wel lekker.
Vanmorgen een yogales en ik was echt super stijf, maar aan het einde van de les was ik een stuk minder stijf gelukkig.
En zojuist terug van alsnog een uurtje PT, die dus gisteren niet doorging. Was wel blij dat ik de yoga al gedaan had, want zo stijf als ik vanmorgen begon, had de krachttraining wel heel zwaar geworden en nu heb ik toch best wel kunnen knallen.

Hopelijk van het weekend ook nog beter weer, kan ik nog lekker paardrijden en nog een rondje hardlopen.

Zertab

Berichten: 12232
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:16

Even ego post, ga straks even reageren op de rest! :)

Maar nee ging waardeloos. Heb ook last van mijn nek en alles wat je dan doet voel je je nek trekken...

Marije_jiplover

Berichten: 25326
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:31

Oh, balen zeg!
Sterkte met je nek.