Forums » Algemeen » [MWS] Mensenwelzijn en sport |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
|
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Wat heeft mij gestoken? |
---|
welmoedz | |
Komt iemand dit bekend voor? Ik werd vrijdagochtend wakker met een een 19 tal bulten op mijn arm, ik googlen.. bedwantsen zag ik maar ik heb alles binnenste buiten gekeerd, zie totaal geen bedwantssporen, wel alles uit voorzorg gewassen op 90 graden. Ik heb ook wat bultjes op m'n been en op m'n buik (3 a 4 bij elkaar). We hebben wel gewandeld donderdag avond langs een stilstaande sloot/ daar lang gestaan maar kan me niet voorstellen dat dit muggen zijn? Vlooien lijken me ook sterk.. alles is behandeld met bravecto hier en heb echt niks gezien.
|
Laatste bericht |
Geplaatst: 04-08-24 15:45 |
Cayenne | |
Ik moest ook meteen aan bedwantsen denken.
|
Geplaatst: 04-08-24 15:47 |
Unwritten | |
Bij bedwantsen zou je bloedsporen moeten zien. Dit kunnen heel goed ook (tijger) muggen zijn. Wij hebben de afgelopen weken ook zo rondgelopen in Italie en onze tent heeft zeker geen wantsen.
|
Geplaatst: 04-08-24 15:50 |
Biebz | |
Ik heb zulke plekken van de week op mijn rug gehad!
Eerste gedachte was idd bedwantsen. Ook alles binnenste buiten gekeerd en nergens sporen kunnen vinden. Maar ook idd uit voorzorg alles gewassen. Plekken bleven ook lang zitten bij mij. |
Geplaatst: 04-08-24 15:53 |
Zebrastreep | |
Ik zeg tijgermug , collega van mij haar dochter had ook zulke plekken op haar been en wat bleek een tijgermug te zijn. Maar goed zeker weet ik het niet.
Leef je toevallig in de omgeving van Drenthe? Daar komen zo nu en dan tijgermuggen voor. |
Geplaatst: 04-08-24 16:02 |
Hutcherson | |
Je bent met wandelen niet langs een kleine bereklauw oid op gekomen?
|
Geplaatst: 04-08-24 16:03 |
Toushie | |
Kan dit niet eventueel uitslag van processierups zijn?
Ik zou ook denken bedwantsen maar als dat het echt niet is. |
Geplaatst: 04-08-24 16:03 |
GDG | |
Ik zeg: mug.
|
Geplaatst: 04-08-24 16:06 |
Tazzey | |
Toushie schreef Kan dit niet eventueel uitslag van processierups zijn? Ik zou ook denken bedwantsen maar als dat het echt niet is. Ik denk niet dat het de processierups is, ik had daar heel andere uitslag van, veel kleinere bultjes. |
Geplaatst: 04-08-24 16:35 |
DubbelFun | |
Bedwantsen zie je overdag niet, die trekken zich terug onder plinten en andere kleine spleten in vloer of muur. Soms zie je wat zwarte spikkeltjes in de naden van je matras zitten.
Zet de poten van je bed in bakjes met water daar komen de wantsen niet doorheen en je bed mag nergens de muur raken! Er zouden dan iig geen nieuwe plekjes bij mogen komen. |
Geplaatst: 04-08-24 17:21 |
BigOne | |
Gewone mug denk ik, die zitten graag in de buurt van sloten. Prik voel je vaak niet echt maar de jeuk later des te meer.
|
Geplaatst: 04-08-24 17:23 |
ASF | |
Ik heb dit jaar heel andere bulten van muggen dan voorheen. Vorige week door een daas gestoken en daar ook een andere paarsige bult van dan de 'normale' rode plakkaten die ik daar eerder van had. Dus misschien toch gewoon muggen?
|
Geplaatst: 04-08-24 17:29 |
Celebi | |
Deze plekken in combinatie met water dan zeg ik iets van mugjes.
Zo zagen mijn armen er ook een keer uit na een kort kano tochtje in Frankrijk. En jeuken dat het deed. |
Geplaatst: 04-08-24 17:29 |
Shenavallie | |
Niet toevallig een ijzertabletten-kuur gehad? Zulke hevige uitslag kreeg ik daar namelijk van.
Maar ik denk dat je door een specifiek soort mug gestoken bent, al weet ik niet welke. |
Geplaatst: 04-08-24 17:32 |
AppleSter | |
Als dit door bedwantsen zou komen zou je er ineens wel heel veel hebben aan het aantal plekken te zien… Je zou dan zeker kleine roodbruine dingetjes (vervellingen) moeten zien in je beddengoed of onderin je bed (voeteneind). Of tijdens het afhalen van je bed, dan zou het op de grond vallen. Je kunt dat echt met het blote oog zien.
Helaas zijn wij ervaringsdeskundigen na een roadtrip door de USA Bakjes water hielpen echt niet om ervan af te komen. Er kwam een bestrijder aan te pas en het zijn ontzettend hardnekkige beestjes. Zitten deze plekken aan 1 been, 1 arm en op je buik, allemaal aan 1 kant? Of over je hele lichaam? Het ziet er naar mijn mening meer uit als blaasjes dan als bijt plekken op de foto. Bijna zoals de waterpokken die onze jongste laatst had. |
Geplaatst: 04-08-24 17:35 |
Maureen95 | |
welmoedz Ben je in contact geweest met het water van de sloot op eniger wijze? Als er blauwalg in het water gezeten heeft, kan je hier ook uitslag van krijgen.
|
Geplaatst: 04-08-24 17:37 |
welmoedz | |
Bedankt allemaal voor de antwoorden!
Ik denk dat het dan toch een tijgermug was, heb gelezen dat die 50× in 15 minuten kan steken. Volgende keer maar 40% deet op :,) Blauwalg en weegbree allebei niet mee in aanraking geweest. |
Omhoog |
Geplaatst: 06-08-24 14:08 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
|
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [MWS] Mensenwelzijn en sport |
Inloggen |