Forums » Algemeen » [MWS] Mensenwelzijn en sport |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 14 van de 34 [ 831 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 34 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Zwanger, begin en voorjaar 2025 |
---|
Jolliegirl | |
Opluchting hier hoor...
Hoe gaat het hier allemaal met de.klachten bij jullie? |
Laatste bericht |
Geplaatst: 08-08-24 10:18 |
Eske_B | |
Wat fijn Jolliegirl!
Ik blijf misselijk en moe, maar moet mezelf wat meer rust gunnen denk ik (maar dat is een bekende uitdaging ). Als ik zo over m'n grenzen heen ga, worden de emoties er ook nier beter op. De eerste goede echo zorgt wel voor een last van m'n schouders! Binnenkort gaan we het nieuws ook aan de 'inner circle' vertellen, daar heb ik veel zin in! |
Geplaatst: 08-08-24 10:58 |
AvHdG | |
Zijn hier dames met tips voor tandvleesontsteking? Aan het begin regelmatig gespuugd vooral tijdens tandenpoetsen. Nu lukt tanden poetsen prima maar alles is pijnlijk en gezwollen.. heb uiteraard afspraak mondhygiëniste staan maar ivm vakantie kan ik pas over paar weken terecht. Gebruik al mondwater zonder alcohol en flos en raggen hoort al bij dagelijkse routine
|
Geplaatst: 08-08-24 11:21 |
mylittlejoy | |
Ik meld me ook; we hebben het nog niet aan de grote klok gehangen, maar wel aan het horloge. De mensen om ons heen weten het, nu nog even wachten op de termijnecho voor de absolute zekerheid. Vorige week in ieder geval de vitaliteitsecho gehad en daarop was alles in orde, nu 9 weken.
|
Geplaatst: 08-08-24 11:30 |
JitskeJeldau | |
Welkom Iirrssjjee en mylittlejoy!
Je hebt al een spannende tijd achter de rug Iirrssjjee. Gelukkig alles goed! Fijn dat alles goed was Jolliegirl! Geen tips verder AvHgD, behalve alles wat je al doet. Jammer dat de mondhygieniste pas later plek heeft. |
Geplaatst: 08-08-24 12:44 |
Renee | |
AvHdG schreef Zijn hier dames met tips voor tandvleesontsteking? Aan het begin regelmatig gespuugd vooral tijdens tandenpoetsen. Nu lukt tanden poetsen prima maar alles is pijnlijk en gezwollen.. heb uiteraard afspraak mondhygiëniste staan maar ivm vakantie kan ik pas over paar weken terecht. Gebruik al mondwater zonder alcohol en flos en raggen hoort al bij dagelijkse routine Soms is het tandvlees gevoeliger voor ellende toch tijdens de zwangerschap? Misschien ben je met die pechvogel die dat aan het kwalen lijstje kan toevoegen. Maar zo ver als mijn kennis gaat ben je in ieder geval goed bezig om het niet erger te maken. Heel vervelend wel. Succes bij de mondhygiëniste, ik durf het zelf (nog) niet aan. En welkom mylittlejoy (leuke boktnaam nu tijdens de zwangerschap haha). Ik moest wel even grinniken om “het aan de horloge hangen”. Hier lijkt de misselijkheid af te nemen dus ben gehalveerd in medicatie. Alleen de honger komt niet terug en eten en drinken blijft een enorme struggle. Gisteren wel voor het eerst bij Zwangerschapsyoga geweest. Door de verhuizing (na de bevalling van mijn eerste) moest ik wel weer op zoek naar een nieuwe plek. Nu in een hele kleine groep terecht gekomen en het wordt gegeven door een ex-verloskundige. Het was wel leuk en fijn maar ik werd ook al enorm geconfronteerd met de beperkingen die ik nu al van mijn bekken heb. Werken zit er al niet meer in maar ook yoga is al beperkt. |
Geplaatst: 08-08-24 12:52 |
Jolliegirl | |
Goed dat je mondwater zonder alcohol gebruikt! Met is nog slechter.
Je zou je mondhygiënist even kunnen bellen voot advies misschien? |
Geplaatst: 08-08-24 12:59 |
AvHdG | |
Jolliegirl schreef Goed dat je mondwater zonder alcohol gebruikt! Met is nog slechter. Je zou je mondhygiënist even kunnen bellen voot advies misschien? Dacht dat mondwater goed was voor je tandvlees haha speciaal ervoor gekocht maar kan idd wel even bellen voor advies! Thnx Ook beetje dom had veel eerder afspraak moeten maken voor de toekomst maar werk zelf hele vakantie door dus stond er niet zo bij stil dat het vakantie is |
Geplaatst: 08-08-24 14:29 |
AvHdG | |
Renee schreef AvHdG schreef Zijn hier dames met tips voor tandvleesontsteking? Aan het begin regelmatig gespuugd vooral tijdens tandenpoetsen. Nu lukt tanden poetsen prima maar alles is pijnlijk en gezwollen.. heb uiteraard afspraak mondhygiëniste staan maar ivm vakantie kan ik pas over paar weken terecht. Gebruik al mondwater zonder alcohol en flos en raggen hoort al bij dagelijkse routine Soms is het tandvlees gevoeliger voor ellende toch tijdens de zwangerschap? Misschien ben je met die pechvogel die dat aan het kwalen lijstje kan toevoegen. Maar zo ver als mijn kennis gaat ben je in ieder geval goed bezig om het niet erger te maken. Heel vervelend wel. Succes bij de mondhygiëniste, ik durf het zelf (nog) niet aan. En welkom mylittlejoy (leuke boktnaam nu tijdens de zwangerschap haha). Ik moest wel even grinniken om “het aan de horloge hangen”. Hier lijkt de misselijkheid af te nemen dus ben gehalveerd in medicatie. Alleen de honger komt niet terug en eten en drinken blijft een enorme struggle. Gisteren wel voor het eerst bij Zwangerschapsyoga geweest. Door de verhuizing (na de bevalling van mijn eerste) moest ik wel weer op zoek naar een nieuwe plek. Nu in een hele kleine groep terecht gekomen en het wordt gegeven door een ex-verloskundige. Het was wel leuk en fijn maar ik werd ook al enorm geconfronteerd met de beperkingen die ik nu al van mijn bekken heb. Werken zit er al niet meer in maar ook yoga is al beperkt. Is dat een aanrader zwangerschapsyoga? Ben namelijk alles behalve lenig (lees als lomp) |
Geplaatst: 08-08-24 14:31 |
mylittlejoy | |
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap vier privelessen gehad; voor de ademhalingsoefeningen was het wel fijn en het was goed om te leren welke houdingen je kan aannemen om de pijn te verlichten......je hebt er alleen op het moment dat je een weeënstorm krijgt helemaal niets aan. Tijdens de bevalling heb ik er weinig van kunnen gebruiken en had ik meer aan de verloskundige die me begeleidde. Lichamelijk voegde het voor mij weinig toe, maar ik had ook weinig klachten en was ook na de bevalling weer snel hersteld.
Het enige dat ik er wel van heb kunnen gebruiken, is het helemaal afsluiten van de buitenwereld en op jezelf focussen, in je eigen cocon zitten. Nu ben ik zelf redelijk rustig van aard, dus ik weet niet of het zonder die cursus anders was geweest, maar ik heb wel wat dat betreft me goed kunnen focussen. Deze keer ga ik in ieder geval geen yoga doen. |
Geplaatst: 08-08-24 14:40 |
Renee | |
Lenigheid is eigenlijk geen probleem en ook niet nodig bij yoga. Het gaat juist om je grenzen voelen maar niet verleggen.
Ik denk dat veel vrouwen wel wat hebben aan zwangerschapsyoga, mijn ervaring is wel elke is anders. Sommige gaan heel diepgaand in op het baringsproces in en andere vooral op de ontspanning en concentratie. Dus elke ervaring met Zwangerschapsyoga is anders. Voor mij is het de logische keuze omdat het de beste bewegingsoptie is bij bekkenpijn/bekkeninstabiliteit. Als je meer activiteit zoekt en het je echt om het bewegen gaat kan je ook kijken naar zwangerschaps bootcamp (mamafit dacht ik) of pilates (zelf nooit tegengekomen maar een vriendin van mij doet dat). Wat mylittlejoy zegt kan ik wel enorm beamen. Mijn bevalling begon met gebroken vliezen dus ik was tot op de dag voorbereid voor de bevalling. Zat helemaal klaar met mijn ademhalingsoefeningen en klaar voor mijn hormonen bubbel. Toen kreeg ik een weeënstorm en stortbevalling. Mijn weeën waren 2 minuten en ik kreeg 1 minuutje rust (wat ik begrepen heb van een VK is een 1:1 verhouding of minder wee dan rust voor het kindje ideaal, dit ivm de zuurstof toelaat naar de placenta). Hierdoor raakte ik totaal in paniek. Weg ontspanning en rust. Op een gegeven moment wel geholpen met ademen omdat anders mijn kindje het te zwaar zou krijgen. Maar zo’n bevalling daar zijn gewoon nauwelijks tools voor. Dat is echt uitzitten. Dus lenigheid is totaal geen probleem maar ik denk dat het wel handig als het bij je past |
Geplaatst: 08-08-24 15:27 |
AvHdG | |
Ah zal eens kijken wat hier in de buurt zit. Dankje. Wil vooral iets vinden waardoor ik wat fit blijf voor de bevalling. Vorige keer zwemmen geprobeerd maar vond het water veelste koud haha
|
Geplaatst: 08-08-24 15:39 |
Nienketje17 | |
AvHdG schreef Zijn hier dames met tips voor tandvleesontsteking? Aan het begin regelmatig gespuugd vooral tijdens tandenpoetsen. Nu lukt tanden poetsen prima maar alles is pijnlijk en gezwollen.. heb uiteraard afspraak mondhygiëniste staan maar ivm vakantie kan ik pas over paar weken terecht. Gebruik al mondwater zonder alcohol en flos en raggen hoort al bij dagelijkse routine Hier een preventie/tandartsassistente De tips die ik dan altijd geef: - Minimaal 2x per dag poetsen, zorg dat je dan zachtjes de tandvleesrandjes meepoetst. Maakt niet uit met gewone of elektrische borstel, elektrisch maakt het vaak wel makkelijker en beter schoon. - Minimaal 1x per dag tandenstokers, ragers of softpicks van bijvoorbeeld Gum gebruiken. Het is belangrijk om wat weerstand te voelen, gaat het te makkelijk dan een grotere maat pakken. Ik ben zelf echt fan van de softpicks van Gum. - Je kunt eventueel een weekje 2x per dag spoelen met Perio aid. Zit geen alcohol in, verkrijgbaar bij Etos en apotheek. Je hebt er ook een tandpasta van. Verder kun je buiten dit er niet zoveel aan doen, inderdaad nog even lekker laten reinigen door een mondhygiënist of preventie assistente. |
Geplaatst: 09-08-24 12:20 |
Nienketje17 | |
Ik zal me trouwens ook even voorstellen, ik ben Nienke 37 jaar en vandaag 9 weken zwanger van ons 2e kindje. We hebben al een zoontje van 2,5 jaar oud. Vorige week 1e echo gehad en daar was een kloppend hartje te zien. Vannacht vertrekken wij op vakantie naar Oostenrijk. Ik heb momenteel last van vermoeidheid en verminderde eetlust. Soms ook wat lichte misselijkheid.
|
Geplaatst: 09-08-24 12:22 |
Eske_B | |
Welkom Nienke!
Ik ben net maar naar de huisarts gegaan voor misselijkheidsmedicatie, ik hoef niet over te geven maar ben constant misselijk, eetlust is 0. Mag er vanavond mee beginnen. Zit nu op 8 weken dus hopelijk is het over een maand minder |
Geplaatst: 09-08-24 12:25 |
Jolliegirl | |
Hopelijk helpt de medicijnen eske!
Welkom Nienke! |
Geplaatst: 09-08-24 15:25 |
Renee | |
Welkom Nienke, fijn dat je een kloppend hartje heb gezien
Hopelijk gaat de medicatie jou ook goed helpen Eske! |
Geplaatst: 09-08-24 15:41 |
AvHdG | |
Dankjewel voor de info nienke! En welkom
|
Geplaatst: 09-08-24 16:56 |
Daphx93 | |
Welkom!
Wij gaan zondag met de familie naar de Efteling, al weken geleden geboekt en besproken. Ik ben alleen nog heel zwak van m’n HG en na 5 minuten ben ik kapot. Nu dus de enorme drempel over gestapt en een rolstoel geleend van m’n zus haar werk. Toch wel heel confronterend hoor |
Geplaatst: 09-08-24 21:18 |
hagelslag | |
Welkom!!
Ik moet zeggen dat het bij mij nu weer opzich best lekker gaat. Gister had ik ineens zin in stroopwafels.... Dus hoppaaa in de auto snel naar Nederland..... Heb ik 2 stroopwafels op. vind ik ze ineens vies Ik merk wel dat ik even mijn best moet doen om uit de "thuiszitsleur" te komen. In principe heb ik weinig Structuur momenteel en dat stoort wel wat. Uiteraard, paarden voeren en met de honden lopen en eten koken. Maar verder tsja... Genoeg te doen maar ik kon niet echt in actie komen zeg maar Dus vandaag 3 dingen op mijn to do list gezet En alle 3 kunnen afstrepen Gewoon omdat ik anders geen ene reet uitvoer |
Geplaatst: 09-08-24 21:23 |
Renee | |
Daphx93 schreef Welkom! Wij gaan zondag met de familie naar de Efteling, al weken geleden geboekt en besproken. Ik ben alleen nog heel zwak van m’n HG en na 5 minuten ben ik kapot. Nu dus de enorme drempel over gestapt en een rolstoel geleend van m’n zus haar werk. Toch wel heel confronterend hoor Oh ik snap zo waar je tegen aanloopt maar dan milder. Ik zou waarschijnlijk nu ook met een rolstoel mee moeten of misschien dat ik het zou redden als tassenpasser. Ik gun het je zo erg dat je een mooie dag hebt! Ik hoop het echt voor je De thuiszitsleur zit er hier nog niet in Hagelslag. Ik ben er inmiddels wel aangewend, oftewel het wordt beter! |
Geplaatst: 09-08-24 21:32 |
hagelslag | |
Ho crap, bericht "overzien"van je Daphx93.
Gewoon accepteren dat je met de rolstoel gaat. Het is of dat, of niks.... Nouja ik zit inmiddels sinds half juni thuis De laatste x lang thuis zitten was met mijn hernia. En in m'n achterhoofd ben ik nu dus nog aan het herstellen van de hernia. Terwijl ik daarom nu niet thuis zit.... Plus, ik vergeet wat ik wou doen |
Geplaatst: 09-08-24 21:54 |
Renee | |
Ik ben vanaf april thuis vanwege burn-out/overspannen “achtige” klachten.
Dus ik ben wel blij dat ik nu lekker mag baby uitbroeden. |
Geplaatst: 10-08-24 07:34 |
Eske_B | |
Wel lastig lijkt me dat Daph! Heb je nog wel een fijne dag kunnen hebben?
Succes met de sleur hagelslag! Zijn er nog leuke kleine uitjes die je kunt, zoals eens met de honden naar een andere plek gaan? Rijden jullie nu nog paard trouwens? Ik rij nu af en toe nog op mijn brave verzorgpaard en niet meer buiten, twijfel wanneer ik helemaal stop met rijden en overga op grondwerk/longeren. |
Geplaatst: 10-08-24 09:24 |
Renee | |
Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik nog wel een verzorgpaard maar dit had mijn man moeten overnemen omdat ik niet meer kon mesten. Nu was hij ook al oud en is inmiddels overleden. Inmiddels ben ik lichamelijk ook echt niet in staat om te rijden. Hoop wel een paardje te vinden die aandacht kan gebruiken maar rijden gaat niet. Is ook echt niet eerlijk naar het paard, ik heb immers mijn bekken niet meer onder controle en ik vind me ook echt te zwaar. Mijn laatste ritje was denk ik april 2022.
Die oortjes Heb wel dromen voor later. We willen zo graag een veulen aanschaffen voor de hele familie zodat iedereen er mee kan klooien. Mijn man overweegt ook om te boogschieten te paard. Dus dat zijn mooie toekomst dromen. |
Omhoog |
Geplaatst: 10-08-24 10:28 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 14 van de 34 [ 831 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 34 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [MWS] Mensenwelzijn en sport |
Inloggen |