Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 35 [ 863 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Diagnose BK en verder.

Profiel   

Ik ben hier al achteraan geweest en kreeg als reactie "de overheid bepaald" Uiteraard zou ik hier nog door een andere partij naar kunnen laten kijken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 23:19 

Profiel   

Maar dit heeft de overheid zo niet bepaald. Het is niet normaal om zoveel zelf te moeten betalen buiten je eigen risico als je zorg krijgt in een gecontracteerde instelling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-24 07:21 

Profiel   

Of het normaal is weet ik niet. Alleen dat ik dat als antwoord kreeg.

Hier het volledige eigen risico wat in 1 keer weg was met gelijk daarachter aan twee mooie rekeningen geeft een mooi contrast

[ img ]

En dit is voor de tamoxifen voor 1 maand en kreeg ik dus niet vergoed :(

[ img ]

Ik heb nooit om een ander merk gevraagd hoor dus wellicht dat daar nog wat voel te regelen.

En wat betreft die overige rekeningen ik zou niet weten waar ik daarmee terecht zou kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-24 08:54 

Profiel   

Die tamoxifen is niet vergoed omdat je eigen risico op dat moment nog niet verbruikt was.
Ik zie op de foto 2x eigen risico.
Klik eens op de pijltjes en ik denk dat je dan je antwoord hebt.
Ik denk namelijk dat je dit jaar zowel je eigen risico over 2023 en 2024 in rekening gebracht is, dat komt vaker voor en zorgt vaker voor verwarring bij mensen.

En wat bedoel je met overige rekeningen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-24 09:04 

Profiel   

Die rekeningen waren in 2023.

En in 2024 heb ik ook mijn eigen risico verbruikt. En daarbuiten dus tot nu toe 90 euro moeten betalen buiten die 885 dus. Maar alles wat er nu boven op komt valt dus buiten mijn eigen risico van 885. Ik heb in 2024 geen medicijnen gehad omdat ik gestopt was met Tamoxifen en daar ook geen gesprekken over gehad tot vorige week.

In 2023 heb ik ook voor 2022 mijn eigen risico nog moeten betalen omdat ik op eind December dus de diagnose kreeg. En dat was ook in 1 x gewoon het hele bedrag.

Overige rekeningen daarmee bedoel ik alle "Vrijwillige bijdragen/vrijwillig eigen risico. Wat ik buiten die 885 moet betalen. Als dat niet zo bedoeld zou zijn hoe ik dat zou kunnen veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-24 10:05 

Profiel   

Ik zou zeggen dat je met twee kleine plekjes toch nog een kans hebt op genezing (middels o.a. bestraling). Wat ik ook gehoord heb, is een alternatieve manier, is dat ze een bepaald goedje inspuiten op de 2 plekjes die je noemt en die zouden dan de tumor helemaal moeten 'inkapselen' waardoor hij niet meer kan groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-24 11:20 

Profiel   

JosjeBE schreef
Ik zou zeggen dat je met twee kleine plekjes toch nog een kans hebt op genezing (middels o.a. bestraling). Wat ik ook gehoord heb, is een alternatieve manier, is dat ze een bepaald goedje inspuiten op de 2 plekjes die je noemt en die zouden dan de tumor helemaal moeten 'inkapselen' waardoor hij niet meer kan groeien.

Ik ga dat nog moeten horen.
Het punt is dat dat ene plekje er zat sinds december iig en dat er al die tijd niks gebeurd.

Ook staat in het verslag naar AVl dat ik antihormoon geweigerd heb.

Ik ben tijdelijk gestopt met tamoxifen en na 6 weken had ik een gesprek over andere vorm van en toen heb ik gevraagd naar de mogelijkheid om de eierstokken te verwijderen. Daarop gaf de oncoloog aan dat het heel weinig zou toevoegen. Dat wat antihormoon zou toevoegen sowieso heel weinig zou toevoegen dus advies was op dat moment stoppen en dan zou ik na het onderzoekstraject altijd weer kunnen beginnen dus ook daar klopt niks van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-24 12:47 

Profiel   

BeFunny schreef
Of het normaal is weet ik niet. Alleen dat ik dat als antwoord kreeg.

Hier het volledige eigen risico wat in 1 keer weg was met gelijk daarachter aan twee mooie rekeningen geeft een mooi contrast

[ [url=m/QubIYe.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit is voor de tamoxifen voor 1 maand en kreeg ik dus niet vergoed :(

[ [url=m/PxvuGf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nooit om een ander merk gevraagd hoor dus wellicht dat daar nog wat voel te regelen.

En wat betreft die overige rekeningen ik zou niet weten waar ik daarmee terecht zou kunnen.

De apotheek levert normaal standaard het merk dat vergoed wordt. Dus daar zou het niet in moeten zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-24 13:36 

Profiel   

Ik lees al een tijdje mee, maar kan je al die extra zorgkosten niet aftrekken van de belasting? Misschien eens zo'n belastingmannetje na laten kijken of vragen. Ik weet nog uit de tijd dat mn moeder ziek was dat mn vader heel veel extra gemaakte kosten kon aftrekken van de belasting.

Het is het vragen waard.

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen, nogal een rollercoaster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-24 17:51 

Profiel   

Alenthe05 schreef
Ik lees al een tijdje mee, maar kan je al die extra zorgkosten niet aftrekken van de belasting? Misschien eens zo'n belastingmannetje na laten kijken of vragen. Ik weet nog uit de tijd dat mn moeder ziek was dat mn vader heel veel extra gemaakte kosten kon aftrekken van de belasting.

Het is het vragen waard.

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen, nogal een rollercoaster.

Mogelijk wel idd. Sommige kosten kun je terug krijgen. Ik heb zoveel aan mijn hoofd gehad dat ik hier nog niet achter aan gegaan ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-24 18:01 

Profiel   

Ik wil nog even zeggen dat ik echt wel dankbaar ben voor al jullie tips rondom die zorgkosten. En dat ik daar ook echt wel wat mee ga doen :j Iig naar laten kijken. En ik hoop volgend jaar over te stappen naar een andere zorg verzekeraar. Ik had afgelopen jaar gekeken naar CZ en die zit eigenlijk nog steeds in mijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 12:58 

Profiel   

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sociaal_raadslid

Wellicht in jouw gemeente ook aanwezig

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 15:46 

Profiel   

CZ is een prima verzekeraar, zelf heb ik gekozen voor De Friesland onderdeel van Achmea maar wel een scherpe premie voor de basisverzekering en een aanvullende verzekering met 19 fysio vergoedingen. Duur maar die premie heb ik er al lang uit.

Vergoedingen uit de basisverzekering zijn soms niet te begrijpen. Ik zit bij de rugpoli, die hebben een contact, neuroloog en MRI worden vergoed, de orthomanueel arts dan weer niet en de injectie in mijn rug niet, maar de anesthesist die hem zet dan weer wel.

Goed om een overzicht te maken van de kosten die je zelf betaalt, artsen, medicijnen en paramedici onder voorschrift van een arts kan je aftrekken bij je belastingaangifte voor zover ze niet vergoed zijn door je zorgverzekering. Tandarts ook.
Voor extra of duurdere kleding door ziekte kan je een vast bedrag aftrekken van €300 of meer maar dan moet je bonnen bewaren. In jouw geval duurdere BH, badkleding, maar bijv ook extra beddengoed als je door de hormonen meer zweet.
Reiskosten naar al je medische afspraken kan je ook aftrekken, lijstje bijhouden of aan de hand van je afsprakenoverzicht reconstrueren. Hierbij gaat het om de werkelijke kosten die niet vergoed worden. Dus kosten OV, taxi of auto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 18:39 

Profiel   

Dank jullie wel.
Mijn relatie is nu toch gestrand daar zat ik afgelopen dagen erg mee. En nog steeds dat is echt zo bizar na zoveel jaar. Ik ben dan echt alleen. En vrijgezel. Sinds mijn 19e samen onwerkelijk. Maar dat zal vast ooit wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 21:51 

Profiel   

:knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 22:06 

Profiel   

Ik sluit me aan bij de knuffel van Goof :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 22:07 

Profiel   

Ja, het is een hele dikke!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 22:16 

Profiel   

Dikke knuffel BeFunny… ik weet niet goed wat zeggen, zoiets is echt poedersuiker en met dit alles er nog bij… je bent echt een sterke vrouw! Superheld

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 22:22 

Profiel   

Het is wat het is. Nu moet ik er zelf waar mogelijk is het beste van maken. En kijken of ik een mindset kan krijgen om ergens naartoe te leven zeg maar. Want ik moet toch verder. Iig ga ik maandag weer deels werken dat zorgt voor afleiding. En donderdag ook. Vanmorgen een les BRN gedaan dat ging goed. Fitness ook oppakken en misschien het hardlopen/slowrunnen ook. Dan heb ik iig wat te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 22:27 

Profiel   

Fijn dat je activiteiten hebt om afleiding te zoeken. Dat klinkt sterk, ik wens je nog meer kracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 22:56 

Profiel   

Ook van mij een dikke knuffel. Ben er stil van....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 23:52 

Profiel   

Heftig ts. Virtuele knuffel voor jou :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 23:52 

Profiel   

Ach jeetje toch, wat verdrietig. Ik sluit me aan bij de knuffels :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 23:53 

Profiel   

Dikke knuffel befunny.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-24 07:12 

Profiel   

Dat is toch wel erg naar om te horen na zoveel jaar.
Is voor een gezond persoon al erg maar voor een ziek mens wel heel dubbelop. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-24 07:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 35 [ 863 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen