[ img ]Hireath: ik denk dat wat jij eigenlijk wilt qua haar een "wolfcut"" heet (zoek maar eens op op Internet. Ik heb decennia in de stad Den Haag gewoond en daar kende men het "Haagse matje" (was iets typish Haags). Dat is meer of minder lang van achteren en dan bovenop veel korter, lijkt een beetje op lions mane cut, kun je ook opzoeken "Haagsche mat". Ik heb die nog altijd een beetje al woon ik al 20 jaar in Drenthe, heb altijd de achterkant wat langer en bovenop korter en overeind staand en naar achteren omgeslagen. Dat laatste wordt nu wel moeilijk door mijn haarverlies (Male Pattern Baldness), maar ik heb nu Finasteride voorgeschreven gekregen door de transdoc. Een proef voor 6 maanden, als het tussen 3-6 maanden niet merkbaar (en hopenlijk zichtbaar) iets uithaalt moet ik stoppen. Ik heb dus enige hoop. Daarbij gebruik ik Minoxidil, in de hoop met deze dubbele aanpak het beste resultaat in de komende 6 maanden te bewerkstelligen. Intussen ga ik weer hard trainen op de sportschool, moest 2 weken stoppen, want maagdarmgedoe waardoor ik een week vertraging opliep met een portret (ben kunstschilder), dus de andere week kon ik ook niet, want moest verloren schildertijd inhalen, heb aan een stuk door zitten schilderen, gisteren werd het afgehaald. Dus ga ik weer ma wo en vrij gewichttraining doen. Ik wil er top bij lopen als ik eind dit jaar 65 word en ook top fit zijn, want er is zometeen in de herfst en winter weer veel (zwaar) stalwerk (paarden) en natuurlijk mijn hondentraining (Dobermanns) te doen. Mijn bloeduitslagen bij de transdokter waren overigens super goed, alles ruim binnen de normale waarden, en dat at my age! Bovendien nam ik inmiddels ruim 3 pompjes Androgel elke ochtend ipv twee, desalniettemin was mijn testosterongehalte op onbegrijpelijke wijze LAGER dan in de twee voorafgaande jaren. Van een stabiele 21.2 gezakt naar 14,5!!! Hoe is dat nou weer mogelijk?nou ja, alle andere waardes zijn meer dan okee (nieren, lever, haematrocriet, LDL cholesterol, ontstekingswaardes, enz.) dus het zal wel. Zit ook nog binnen de normale kaders van een man van mijn leeftijd. Ik kan het hoger krijgen door Sustanon 250 injecties te nemen ipv Androgel zoals ik in mijn jeugdige jaren kreeg, maar dat is elke 3 weken en daarvan kreeg ik zeer fluctuerende test-levels in mij bloed, wat ik zelf zeer goed kon merken aan mijn stemmingen. Eerste week bna injectie voelde ik me een onoverwinnelijke macho HULK, maar was ik ook erg agressief en kreeg ik puisten op mijn rug, de tweede week voelde ik me redelijk okee, de derde week toen het effect begon af te zakken voelde ik me ongeinspireerd, lusteloos en moe. Heel vervelend. Androgel smeer je elke dag, dat houdt je test. gehalte normaal gesproken van dag tot dag stabiel. Ik blijf dus maar even bij de Androgel, en wacht graag de evaluatie van de Finasteride over een half jaar af.....Verder groei ik aardig in mijn oud word proces (ik krijg nu op mijn 64ste van die wang-mondhoek plooien, maar dat maakt mijn fijne poppetjes face wel wat rijper en serieus mannelijker, en ik kan dat wel goed hebben, dus da's eigenlijk wel mooi zo, zolang mijn kaaklijn redelijk strak blijft). Cis mannen van 60 plus die ouder (of oud) worden zie ik vaak vervrouwelijken en verweken, dat komt ook doordat hun testosterongehalte zakt en ze vaak overgewicht hebben. Zonde! Dat was ik nog totaal niet van plan, als ouwe trans heb je weer allerlei andere battles to fight, maar op mijn ouwe dag nou nog eens VERVROUWELIJKEN lijkt me het toppunt van cynisch.
Foto: dit ben ik vandaag, vanochtend. met 1 van mijn Dobermanns, dit is Stella. Kan nog wel voor een 64 bijna 65 jarige gay transman toch, ik zie er nu serieus beter uit dan 10-15 jaar geleden. En ik ben fysiek ook veel sterker en fitter dan 20 jaar terug! Ik zit ook super lekker in mijn vel (maar het kan altijd béter, volgens mij dan)
[ img ]