Forums » Algemeen » [MWS] Mensenwelzijn en sport |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 30 van de 45 [ 1112 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 45 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Zwanger, begin en voorjaar 2025 |
---|
hagelslag | |
Nienketje
Fijn dat de suikertest eerder mag. Hopelijk is de nipt goed. Ik heb net een leuk kadootje gekregen van m'n tante Ik kreeg een apje van m'n tante dat er post was Ik was echt net 2 minuten thuis en wist zelf niet eens dat er post was. Dus ik had echt zoiets. Hoe weet mijn tante die op Ameland woont dat wij post hebben Tsja... Op die manier dus Kadootje gekregen Ik denk wel dat ik maandag direct weer bij de Frauenartz zit... t voelt nog altijd niet okay. Misschien morgen al ergens heen ter controle. Maar naja even kijken. Ik voel mij iets prettiger bij de Frauenartz omdat ik daar wel serieus word genomen |
Laatste bericht |
Geplaatst: 07-09-24 18:54 |
Adamootje | |
Succes met de suikertest, Nienke!
Simone, veel plezier morgen! Hagelslag, leuk, het eerste (?) rompertje binnen. Marlis, wat een ellende. Hoe gaat het nu met Soof? Wij hebben morgen een pretecho en weten dan als het goed is of ons kindje een jongen of meisje wordt. |
Geplaatst: 08-09-24 08:21 |
Renee | |
Spannend Adamootje!
Heb je zelf al een gevoel of dat niet? |
Geplaatst: 08-09-24 10:59 |
Jolliegirl | |
Pret echo, leuk!!
Bij 13 weken controle echo vertellen ze zeker niet het geslacht? Moeten we echt een aparte echo voor inplannen denk ik? |
Geplaatst: 08-09-24 11:26 |
AvHdG | |
ik nog even wat beter bijlezen ivm bruiloft en feest van zwager.
Marlies wat vervelend van je zieke kindje. Hopenlijk gaat het nu wat beter. Hagelslag wat naar van je blaasontsteking. Mag je eigenlijk cranberry gebruiken ter voorkoming van? Ademootje spannend hoor. Ben benieuwd Hier vrijdag 20 weken echo gehad. Het is een sterk kindje. Partner kan het ook al voelen schoppen via buik met 18 weken. Ook nu duwde de baby telkens terug als het echo apparaat erop duwde. Het had ook al stevige kuiten en zette veel af met ellebogen.. het is een jongetje hebben al een dochtertje. Dus erg benieuwd naar de verschillen |
Geplaatst: 08-09-24 12:22 |
Renee | |
Jolliegirl schreef Pret echo, leuk!! Bij 13 weken controle echo vertellen ze zeker niet het geslacht? Moeten we echt een aparte echo voor inplannen denk ik? Bij 13 weken kunnen ze het soms wel zien maar mogen ze het (in Nederland) niet zeggen net zoals bij de NIPT. Dus je kan een extra echo inplannen of wachten tot de 20 weken echo. De 20 weken echo is de eerste medische echo waarbij ze het geslacht wel mogen zeggen. AvHdG wat leuk een jongetje wij hebben het hier ook regelmatig over hoe zou het zelfde geslacht of het andere geslacht passen bij onze zoon. Voor allebei valt wat te zeggen is onze conclusie tot nu toe. |
Geplaatst: 08-09-24 13:41 |
Adamootje | |
Wat Renee zegt, inderdaad. Ik dacht eerst een meisje, maar ik meende met de dertienwekenecho een piemeltje te hebben gezien, dus ik denk nu toch een jongetje.
|
Geplaatst: 08-09-24 14:55 |
S_imonee | |
Wat een leuk cadeautje hagelslag! Lief van je tante.
En fijn dat je bij de Frauenartz terecht kan. Spannend adamootje! AvHdG een jongetje! Leuk! Wij hebben net de termijnecho gehad. De baby zat lekker rechtop en mijn darmen zaten nogal in de weg. Dat maakte het wat lastiger om het goed in beeld te krijgen. Het is wel gelukt! De uitgerekende datum is zoals ik zelf uitgerekende had en blijft dus staan op 30 maart |
Geplaatst: 09-09-24 20:07 |
Eske_B | |
Fijn dat je een goede echo hebt gehad AvHdG!
En wat leuk Simone, een jongen! Hebben jullie ervaring met katten introduceren aan baby's? Ik heb 2 hele leuke poezen (die tot nu toe de dreumes van vrienden niet heel leuk vinden, zij hun wel ). Geen idee of je daar iets speciaals voor kunt doen of gewoon op beloop laten? |
Geplaatst: 09-09-24 21:45 |
Jolliegirl | |
Wij gaan het op zn beloop laten... Twee enorme katers hier.
We denken dat het wel los zal lopen en ze echt na een tijd wel voelen dat je zwanger bent. Morgen de 13 weken echo..en extra controle vanwege de placenta loslating en de bloeding. Ik lijk aardig stabiel te zijn, geen rommel meer , al dagen geen vers bloed meer. Dus ik hoop dat ik weer aan het werk mag binnenkort...maar heb er een hard hoofd in gezien mijn werkzaamheden (huishouding) |
Geplaatst: 09-09-24 21:52 |
Renee | |
Eske_B schreef Hebben jullie ervaring met katten introduceren aan baby's? Ik heb 2 hele leuke poezen (die tot nu toe de dreumes van vrienden niet heel leuk vinden, zij hun wel ). Geen idee of je daar iets speciaals voor kunt doen of gewoon op beloop laten? Ja ervaring hier! Wij hebben twee dames: een oma van 14 en een jonge dame van 3. Onze verwachting was oma gaat er moeite mee hebben en de jonge dame interesseert het niks. Maar dat is even heeeeel anders gelopen. Onze zoon had bij de geboorte een liesbreuk, dit was alleen niet meteen zichtbaar. Dus we hadden een flink verdrietige baby waarvan we maar niet konden ontdekken wat er aan de hand was. De oma ging met hem mee mauwen/huilen als hij verdrietig was maar al meteen vanaf het eerste moment kwam ze bij hem liggen tijdens het borstvoeden. De jongste hield zich afzijdig dus die hadden we laten gaan. Maar na 6 weken werd de liesbreuk zichtbaar en de pijn bij ons zoontje heftiger. Vanaf dat moment dat de jongste echt last van de baby. Ze heeft van de stress een blaasontsteking ontwikkeld en begon bloed te plassen. Dit was voor ons mega zwaar, zieke baby en zieke poes (en deze mama zat ook niet goed). Mijn man heeft die zelfde avond poeslief naar de DA gereden en daar kreeg ze pijnstillers. Met 8 weken was de operatie van onze zoon en vanaf dat moment is het een lachbaby geworden. Maar de jongste dame heeft wel een klap van de molen gehad en als hij huilt rent ze weg. Langzamer hand is ze wel bij hem in de zelfde ruimte en beginnen ze samen te spelen (mijn zoontje gooit balletjes en de poes speelt ermee). Gisteren was er zelfs sprake van een kopje toen de jongste bij ons kwam knuffelen en onze zoon ging aaien en knuffelen. Hierbij moet ik wel zeggen we zijn heel duidelijk naar ons zoontje over dier contact en leggen elke keer lichaamstaal uit en of zijn gedrag wel of niet leuk is voor dieren. Hij groeit ook echt op met dieren dus dat vinden wij hee belangrijk. Maar niet elk kindje heeft al zo jong daar een gevoel voor en niet elk dier zal geduldig met jouw kindje zijn. Dus ondanks hoe je verwacht dat je dieren zich zullen gedragen het kan anders uitpakken. Nu is onze oudste dame heel ziek, we weten niet precies wat maar we voelen allemaal dit duurt niet lang meer. Ik verwacht dat ons tweede kindje niet dezelfde poezen liefde krijgt als onze zoon. |
Geplaatst: 10-09-24 06:13 |
Renee | |
Jolliegirl schreef Morgen de 13 weken echo..en extra controle vanwege de placenta loslating en de bloeding. Ik lijk aardig stabiel te zijn, geen rommel meer , al dagen geen vers bloed meer. Dus ik hoop dat ik weer aan het werk mag binnenkort...maar heb er een hard hoofd in gezien mijn werkzaamheden (huishouding) Succes En anders rust houden gaat wennen! |
Geplaatst: 10-09-24 06:14 |
AvHdG | |
Spannend Jolliegirl. Fijn dat er geen hevige bloedingen meer zijn.
S_imonee super van je termijnecho! Hier ook 2 katten. Een wat oudere en een jonge kat. Bij mijn eerste wilde de kat telkens in de box kijken, waar ze lag. Dit deed hij ook altijd stiekem. Dit zag je dan aan de vieze pootjes op het boxkleed. Verder hadden ze er niet heel veel stress van. Als ze veel huilde gingen ze wel naar buiten, daarom ook wat mandjes gekocht voor in de bijkeuken. Dan gingen ze daar liggen zodat ze geen hinder hadden van het geluid. Denk dat dat nog wel kan helpen, een rustige plek aanbieden. |
Geplaatst: 10-09-24 07:06 |
Eske_B | |
Spannend vandaag Jolliegirl, veel succes!
Bedankt voor de adviezen allemaal |
Geplaatst: 10-09-24 10:37 |
Marlis | |
@iirriissjjee: fijn dat de kleine kon logeren, hoe is het nu met je rug?
@hagelslag: Jeetje wat een gedoe. Hopelijk wordt je snel wel serieus genomen en fijn dat je je wel gehoord voelt bij de frauenartz. Wat een leuk cadeautje van je tante, en super schattig kleurtje dat groen. @mylittlejoy: fijn goede uitslag nipt @adamootje: haha grappig. Ja zij in december uitgerekend. @avhdg: leuk een jongen. En 20 weken alweer gaat hard voor jullie. Fijn dat alles goed was. @simone: fijn goede termijn echo. @eskeb: hier geen ervaring met katten en babys. @jolliegirl: hopelijk alles goed vandaag? Iselda - 4 januari - geslacht nog onbekend AvHdG - 29 januari - geslacht nog onbekend Solleke_Noah - 2 februari - jongen Hagelslag - 5 februari - geslacht nog onbekend s_v - 6 februari - meisje Renee - 8 februari - geslacht nog onbekend Naomi_Jortje - 8 februari - geslacht nog onbekend JitkseJeldau - 9 februari - geslacht nog onbekend Daphx93 - 24 februari - geslacht nog onbekend Adamootje - 1 maart - geslacht nog onbekend Mylittlejoy - 10 maart - geslacht nog onbekend Jolliegirl - 10 maart - geslacht nog onbekend Iirrssjjee - 10 maart - geslacht nog onbekend Nienketje17 - 11 maart - geslacht nog onbekend Eske_B - 18 maart - geslacht nog onbekend Marlis - 25 maart - geslacht nog onbekend S_imonee - 30 maart - geslacht blijft (hopelijk) een verrassing Floko - 17 april - geslacht nog onbekend |
Geplaatst: 10-09-24 14:41 |
Marlis | |
Met Soof gaat het qua spugen en diarree weer oke. Nog niet helemaal de oude maar gaat de goede kant op. Geef haar nu sinds we thuis zijn probiotica ook.
Vandaag is ze alleen maar aan het huilen niet te doen, geen idee waar ze last van heeft tanden, sprongetje? Maar hopelijk wilt ze zo even slapen. Hier kan ik helaas geen 13 weken echo doen. Had gevraagd of vriend belden ervoor toen ik op vakantie was maar heeft die niet gedaan. Nu waren er bijna geen plekken meer. Een dag op het nippertje kon nog maar heb ik Soof en nichtje en kinderen mogen niet mee dus gaat niet en kreeg een datum bij een andere verloskundige maar hier ben ik vorige zwangerschap weg gegaan omdat hun fouten gemaakt hebben en het ergste achter mijn rug om dingen beslissen en kortsluiten zonder mij op de hoogte te brengen dus daar weiger ik heen te gaan. Vriend nu boos want moet mijn trots maar opzij zetten. Tja hij had ook kunnen bellen goor en afspraak en ga gewoon echt niet bij die praktijk. Communiceren kan met mij en niet achter mijn rug op en Soof zou ingedaald in de juiste positie liggen, heeft ze alleen nooit. Lag in stuit nooit gedraaid en lag zo klem als wat met haar hoofd. Verloskundige maakt hier de 13 en 20 weken echo niet, daarvoor moet je dus naar een echo bureau. Nu dus tegen die tijd de 20 weken echo inplannen en dat is dan de eerst volgende echo na de termijn. Tussendoor denk wel geslacht echo ergens plannen. Kortom gezellige boel hier met kind niet oke en boze vriend. |
Geplaatst: 10-09-24 14:47 |
Renee | |
Vervelend Marlis! Bij ons in het echo centrum plannen ze bij de termijn echo gewoon in tot de 20 weken echo. En als je verder kijkt (ondanks dat het oliebol is dat je verder moet rijden)? Is er dan wel een optie? Ik snap wel dat je niet graag naar een een verloskundige gaat die je niet vertrouwd. En er is geen man overboord als je de 13 weken mist. In de 20 zien ze uiteindelijk meer.
Ik mag zo langskomen met onze oma poes bij de dierenarts. Ze gaat vandaag helemaal niet lekker. |
Geplaatst: 10-09-24 15:04 |
Marlis | |
Renee schreef Vervelend Marlis! Bij ons in het echo centrum plannen ze bij de termijn echo gewoon in tot de 20 weken echo. En als je verder kijkt (ondanks dat het oliebol is dat je verder moet rijden)? Is er dan wel een optie? Ik snap wel dat je niet graag naar een een verloskundige gaat die je niet vertrouwd. En er is geen man overboord als je de 13 weken mist. In de 20 zien ze uiteindelijk meer. Ik mag zo langskomen met onze oma poes bij de dierenarts. Ze gaat vandaag helemaal niet lekker. Verder rijden is hier zeker geen probleem maar dit waren de opties. In het echo centrum geen plek behalve een dag dat ik niet kan en dan kan ik echt veel dagen ivm mijn vakantie nog. Dan de praktijk in Venray maar ga ik echt niet heen. Dus dan wordt het pas de 20 weken echo maar die kan ik nog niet inplannen zo vet van te voren. 11 oktober eerste afspraak weer bij de verloskundige, voelen hartje luisteren. Geen echo. Dat is dan 6,5 week na de laatste afspraak (termijn). Vanmorgen wel bloed geprikt inclusief nipt in het ziekenhuis dus dat is iig gedaan en afwachten op de uitslag. Aah wat sneu voor de poes. Hopelijk valt het mee. |
Geplaatst: 10-09-24 15:21 |
Jolliegirl | |
Bedankt allemaal!
De echo was goed! De loslating van de placenta is stabiel, ze kunnen nooit de toekomst voorspellen, maar voor nu lijkt er niets geks. Kindje is compleet! |
Geplaatst: 10-09-24 19:01 |
Adamootje | |
Sterkte met oma poes, Renee!
Jolliegirl, dat is goed nieuws! Mag je je werk nu voorzichtig weer oppakken? Fijn dat de baby compleet is! Marlis, wat vervelend dat jullie nu de dertienwekenecho niet kunnen doen. Ook hier konden we die, evenals de twintigwekenecho, vrij vroeg laten inplannen. Wij hebben gisteren de geslachtsecho gehad en we krijgen een meisje! |
Geplaatst: 10-09-24 19:16 |
Jolliegirl | |
Ja dat vergeet ik te melden!
Ik mag deze week nog thuisblijven, volgende week ga ik 4 uur per dag aan de gang x 4 dagen per week. De week erna ga ik terug naar mijn 24 uur verdeeld over 4x6 uur. |
Geplaatst: 10-09-24 19:18 |
Marlis | |
Jolliegirl: fijn dat alles goed was en je weer mag gaan opbouwen.
Adamootje: leuk een meisje. Nee hier kon het niet heel vroeg omdat het via externe praktijk ga. 20 weken echo kan ik voorlopig ook nog niet inplannen. |
Geplaatst: 10-09-24 20:33 |
Eske_B | |
Wat fijn Jolliegirl!
En leuk Adamootje, een meisje! |
Geplaatst: 11-09-24 08:37 |
Solleke_Noah | |
Jolliegirl schreef Bedankt allemaal! De echo was goed! De loslating van de placenta is stabiel, ze kunnen nooit de toekomst voorspellen, maar voor nu lijkt er niets geks. Kindje is compleet! Super nieuws! Fijn een meisje Adamootje @Renee: hoe was het met je kat? Hier ook drie katten en baby 2 op komst. Onze katten gaan super goed om met baby's/kinderen. De twee katers gaan ons zoontje meestal gewoon uit de weg maar zijn wel relaxt. Onze jongste kat speelt superleuk samen met ons zoontje. Ze zit op z'n schoot als hij een flesje krijgt, komt hem 's ochtends mee uit bed halen, hij mag echt alles met haar doen! We hebben ook nooit iets geforceerd, we zijn wel streng naar ons zoontje toe wat de katten betreft: niet plagen, niet naar ze roepen, er niet achteraan,... en zorgen dat de katten altijd een peuter-vrije plek hebben Nu ons zoontje wat ouder is (2 jaar) vindt hij het ook fijn om voor de katten te zorgen, brokjes geven enzo, dat neemt hij heel serieus. Hij oefent ook alle lichaamsdelen op Fanta (onze jongste kat), neusje, oortjes, pootjes denk dat je kinderen ook echt een plezier doet om te kunnen opgroeien met huisdieren. |
Geplaatst: 11-09-24 09:02 |
Eske_B | |
Wat leuk om te horen Solleke! Ik ben ook opgegroeid met huisdieren, hele fijne herinneringen aan. Wil ik m'n kind ook graag geven
Ik zat me te bedenken dat ik eigenlijk een nieuwe winterjas wil, maar ik heb nu nog niet echt een buik. Tegen de winter wel natuurlijk. Geen idee of een nieuwe jas dan nog past |
Omhoog |
Geplaatst: 11-09-24 09:22 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 30 van de 45 [ 1112 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 45 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [MWS] Mensenwelzijn en sport |
Inloggen |