Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Afvallen 50+ zonder schildklier

Profiel   

Thyrax geeft geen hoge bloeddruk, ik heb hashimoto en zit al 20 jaar aan medicatie. Eerder te lage dan te hoge bloeddruk. Wat afvallen betreft niet echt tips , wel om misschien er s een doorverwijzing voor een second opinion ivm die bloeddruk, die is het grote gevaar bij jou. Misschien zijn er andere medicatie oplossingen .
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 11:29 

Profiel   

Sorry maar een tsh van 1 is echt belachelijk...
Dat heb ik als zwangere nodig voor mn kindje.

En van tyrax krijg je geen hoge bloeddruk.

Ik spreek uit ervaring, hashimoto hier.

Hier is meer aan de hand.
Je gaat niet afvallen met deze hoeveelheid kcal...je lichaam heeft wel ff wat nodig om goed te kunnen verbranden

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 11:35 

Profiel   

Het is moeilijk maar niet onmogelijk.

Ik heb de kookboeken van project gezond gekocht na inderdaad aankomen en een overleden schildklier.

Ik heb me netjes aan de week menu's gehouden, beetje wandelen wat paardrijden en ben toen 16 kilo afgevallen.
Ik zat op 1500 calorieën.

Daar ben ik nu nog steeds heel blij mee want ongeveer 2,5 jaar geleden sloeg keihard de overgang toe.
Ik ben 12 kilo weer aangekomen en nu begin ik weer wat in rustiger vaarwater te komen. Ik heb het hele abc van de overgangsklachten gehad.
Kreeg geen hormonen omdat ik ook een herseninfarct had gehad dus ik zit het nu al een hele tijd mopperend uit.

Na mijn vakantie ga ik weer de letters volgen van boek 1 en 2 van project gezond.

Ik hoop gewoon weer kilo of 7 af te vallen.

Ik nam in die periode 1 zondig dag. De vrijdag dan mocht ik patat en chocolade _O-

Mijn TSH staat momenteel op 0,3 als ik hoger sta dan functioneer ik niet en het liefst zit ik wat richting hyper al vond mijn huisarts een TSH van 0,02 toch niet zo leuk.

Toen ze het bij mij constateerde was ik 20 kilo aangekomen en had ik een TSH van 156. Mijn huisarts snapte niet dat ik nog functioneerde.
Met de endocrinoloog hebben we het in een jaar naar beneden weten te krijgen.

Hou vol, het gaat langzaam maar het is niet onmogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 11:43 

Profiel   

karuna schreef
Een ziekenhuis dietiste heeft meest een andere insteek dan een reguliere dietist. Ik dacht ook meer vlees meer eiwitten en meer koolhydraten? Het klonk zo onlogisch en na een korte toename (spier ipv vet) gaat het daarna met af en toe een hobbel traagjes naar beneden. En ik merk als ik ms ga met de eiwitten ik prompt een hobbel krijg.

Mijn eten van gister bv een baguette van 250 gram, 100 gram bananenpannekoekjes (er moesten bananen op, geen standaard), 300 gram aardappelen, 300 gram groene kool, 150 gram kalkoenborst, het nodige fruit gegraasd tussendoor. Tomaten, handje naturel chips en een handje noten. En dit is eigenlijk een te weinig gegeten dag. :+ Maar ik kreeg niet meer weg

Ik heb dit voor de grap eens ingevoerd en met dit op een dag zit je op minimaal 1750kcal en is onderstaande je macro's. Zonder beleg voor je (volkoren ingevoerde) baguette, met een appel en een mandarijn voor je fruit.

[ img ]

Onwijs veel koolhydraten (66%) en weinig eiwitten (24%). Ik zou dit dus niet bepaald een gezond voorbeeld noemen om mee af te vallen :n

@TS het is heel moeilijk maar ook jij zou moeten kunnen afvallen als je echt een in een calorietekort eet. Heb je instagram? @lotbeukers is erg direct maar heeft goede content, ook @lazyfitgirl geeft goede voorbeelden van eetswitches en @bijtwijs laat heel mooi portiecontrole zien. De moeite waard om te bekijken.

Verder: hou jezelf niet voor de gek en voer álles in en weeg álles af, alleen zo weet je wat je binnenkrijgt. Een theelepel olijfolie bevat 40kcal, een eetlepel 120 en daar zit je heel snel aan als je bijv. uit de losse pols wat in de pan gooit. Alle kcal tellen nou eenmaal als je echt wil afvallen. Probeer daarbij een steady aantal calorieen per dag te eten, en niet meer op sportdagen. Ook geen cheatday, tel je calorieen aan het eind van de week maar eens op als je alle dagen 1250 eet en 1 dag het moeilijk hebt en naar 2500 gaat. Dan had je ook alle dagen 200kcal meer kunnen eten :) Moeilijk maar niet onmogelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 11:58 

Profiel   

Popstra schreef
Vriendin van mij heeft ook geen schildklier meer en die deed de Thyrax dosering zelf wel eens verhogen om wat af te vallen.
Dan boots je een snelle schildklier na.
Je krijgt dan hetzelfde effect als afslank middelen waarvan je stofwisseling sneller gaat. (Maar ook je hart)

Ja.. maar daar kunnen ook andere bijwerkingen om de hoek kijken.
Zoals vroegtijdige botontkalking. En de symptomen die je krijgt bij eeen te snelle schildklier. Dus nee, niet echt een geweldig advies zo zonder arts.

Daarnaast is dat op recept. Hoe kom je dus aan meer medicatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 11:59 

Profiel   

MerleSimone schreef
karuna schreef
Een ziekenhuis dietiste heeft meest een andere insteek dan een reguliere dietist. Ik dacht ook meer vlees meer eiwitten en meer koolhydraten? Het klonk zo onlogisch en na een korte toename (spier ipv vet) gaat het daarna met af en toe een hobbel traagjes naar beneden. En ik merk als ik ms ga met de eiwitten ik prompt een hobbel krijg.

Mijn eten van gister bv een baguette van 250 gram, 100 gram bananenpannekoekjes (er moesten bananen op, geen standaard), 300 gram aardappelen, 300 gram groene kool, 150 gram kalkoenborst, het nodige fruit gegraasd tussendoor. Tomaten, handje naturel chips en een handje noten. En dit is eigenlijk een te weinig gegeten dag. :+ Maar ik kreeg niet meer weg

Ik heb dit voor de grap eens ingevoerd en met dit op een dag zit je op minimaal 1750kcal en is onderstaande je macro's. Zonder beleg voor je (volkoren ingevoerde) baguette, met een appel en een mandarijn voor je fruit.

[ Afbeelding ]

Onwijs veel koolhydraten (66%) en weinig eiwitten (24%). Ik zou dit dus niet bepaald een gezond voorbeeld noemen om mee af te vallen :n!

Ik zei ook dit is een te weinig dag kwa eiwit maar volledig in overleg met de ziekenhuis dietiste. Op mijn lijf bepaald :) , ik moet tussen de 1500 en 2000 per dag zitten. Daar zit ik dus netjes tussen, en eiwit is een lastige als je geen zuivel, geen soja beperkt peulvrucht en niet teveel eieren mag hebben. En toch met dit eetpatroon val ik geleidelijk af en blijven mijn vitamine waardes op peil. Nog erger zelfs ik moet het aantal vezels per dag beperken, witbrood, witte rijst witte pasta it is ik mis de zware meegranen boterham wel hoor maarja wat verkeerd valt valt verkeerd. :+ al helemaal tegen de standaard adviezen in. Maar ja dringend verzoek van de internist. En mijn lichaam is niet het lichaam van een ander. Vandaar dat ik adviseer ga naar een ziekenhuis dietiste. Zij kunnen zorgen voor een eetadvies op maat. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 12:10 

Profiel   

Hier 52 jaartjes jong :wave:
en ik heb een trage schildklier..slik medicatie 100mcg levothyroxine.

Die tsh waarde is voor ieder wel wat verschillend hoor.
Met eentje van 0,50 ben ik hieperdepiep druk, en voel ik me een adhd-er
Maar nu heb ik een tsh waarde van 2,78 en ft4 van 17 dat is verder eigenlijk ook wel prima.

Ook wat te zwaar,75 kilo bij 1m63)
maar het is toch wel zo dat het 80% eten is en 20% beweging als je wat wil afvallen.
Ik heb de app van eetmeter op mijn mobiel gezet en sta er nog best versteld van hoeveel calorieën er op een dag in komen.
en dat plakje kaas tussendoor,dat handje nootjes en die hele gezonde avocado van 330 calorieën dat is gewoon niet handig..
Jezelf een hele dag uithongeren en vervolgens een snaaibeurt hebben van een volle zak chips moet je niet willen..

Ik sport niet,maar wandelen is natuurlijk heel goed, je kunt eventueel fietsen.

Oh ja vorig jaar bij een diëtist geweest, veel tips gekregen en toen 7 kilo afgevallen.
alle sausjes weggelaten. Minderen in alcohol,veel groentes eten.
Letten op suiker en op de gewone fiets in plaats van op de elektrische.
Moet ik maar weer eens gaan doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 12:23 

Profiel   

karuna schreef

Eet jij 's avonds 3/4 kilo avondeten??
Ik vind het een absurde hoeveelheid eten voor 1 dag voor een persoon die verder niet sport als ik eerlijk ben.

Ik ben verder geen expert op het gebied van voeding, maar als ik dit vergelijk met wat ik (wel sporter) eet heb ik eigenlijk alleen maar verbazing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 14:24 

Profiel   

Anomien schreef
Popstra schreef
Vriendin van mij heeft ook geen schildklier meer en die deed de Thyrax dosering zelf wel eens verhogen om wat af te vallen.
Je krijgt dan hetzelfde effect als afslank middelen waarvan je stofwisseling sneller gaat. (Maar ook je hart)

Ja.. maar daar kunnen ook andere bijwerkingen om de hoek kijken.
Zoals vroegtijdige botontkalking. En de symptomen die je krijgt bij eeen te snelle schildklier. Dus nee, niet echt een geweldig advies zo zonder arts.

Daarnaast is dat op recept. Hoe kom je dus aan meer medicatie?

Dat is niet zo moeilijk hoor als je het doorlopend de rest van je leven moet slikken omdat je geen schildklier meer hebt. Die recepten worden 1 a 2x per jaar uitgeschreven en jij kan bestellen wanneer je maar nodig hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 14:30 

Profiel   

Jolliegirl schreef

Je gaat niet afvallen met deze hoeveelheid kcal...je lichaam heeft wel ff wat nodig om goed te kunnen verbranden

Bedoel je dat jij je beter voelt met een TSH onder de 1?
Ik krijg altijd een berichtje van de huisarts dat onder de 1 niet goed is en ik minder Thyrax moet nemen.Wat ik niet doe want mijn ha heeft de ballen verstand hiervan (helaas)
Ik neem 225 mcg Thyrax. Maar de endocrinoloog heeft altijd op mijn hart gedrukt er zelf een beetje mee te 'spelen' nav mijn waarden en hoe ik me voel. Zij gaf altijd wel aan dat ik TSH 1 als uitgangspunt moet nemen. Maar goed, misschien geen slecht idee om weer eens 12.5 mcg erbij te nemen en kijken hoe ik me voel en hoe de waarden dan weer zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 14:35 

Profiel   

Popstra schreef

Dat lijkt me nogal ongezond! Ik ben ook schildklierpatient, gebruik Euthyrox. Ik heb wel eens per ongeluk een dubbele dosis geslikt en werd daar enorm hyper van. Ja je zult wel afvallen als je dat vaker doet maar is niet echt aan te raden op die manier. Ik vermoed dat ts die zegt nu 51 te zijn in de overgang is geraakt en dan word je gemakkelijk zwaarder. Toch maar even bij een arts aankaarten hoe dit op te lossen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 14:35 

Profiel   

Goof schreef
karuna schreef

Ik vind het een absurde hoeveelheid eten voor 1 dag voor een persoon die verder niet sport als ik eerlijk ben.

Ik ben verder geen expert op het gebied van voeding, maar als ik dit vergelijk met wat ik (wel sporter) eet heb ik eigenlijk alleen maar verbazing.

Als ik dit zou eten denk ik dat ik binnenkort 100 kilo weeg...
Veel koolhydraten plus absurde hoeveelheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 14:39 

Profiel   

Goof schreef
karuna schreef

Nee ik heb deze hoeveelheid in twee porties gegeten. Anders krijg ik dat niet weg. Zoals ik al eerder typte ik eet zowat de hele dag door kleine beetjes. En ja het is een enorme bult eten. En ja ik val ermee af. Ik heb toen de dietiste deze hoeveelheden voorstelde haar ook aangekeken en in de lach geschoten. Maar ze had wel degelijk gelijk. Voor mij werkt het is wel gebleken na heel wat jaren worstelen met niks werkt. :j

ik denk dat ieder lichaam anders in elkaar zit, en mijn spijsverteringsstelsel is ietwat niet meer 100% door teveel medicatie in jonge jaren, Kan best dat een deel van het eten ongebruikt weer naar buiten gaat. Zelfs met deze porties spuit ik b12 bij (neem ik niet op) en moet ik vitamine d slikken om geen tekorten te krijgen.

Ik beweeg wel natuurlijk voor zover dat gaat. Wandel iedere dag tenzij ik echt niet kan lopen. Ben in de tuin aan het rommelen en doe hoe dan ook krachttraining thuis braaf om mijn spieren in conditie te houden om niet verder in te storten fysiek.

Elk lijf reageert anders op voedsel, minder eten, koolhydraten weglaten werkte alleen averechts. Ik raakte slap, opgeblazen, ellendig en heel moe en futloos zonder kracht. Met deze bult eten voel ik me gemiddeld redelijk en heb ik de energie en de kracht om soort van een leven te hebben. En ik val ook nog af en heb echt nooit honger. :+

Waar het denk ik in zit, ik eet geen zuivel, bijna geen vet, geen varken, geen peulvruchten (erwt en sperciebonen wel). Allemaal zwaardere kost die ik niet mag hebben. Daarnaast mag ik nagenoeg geen koekjes chocolade of wat ook hebben. Daar zit eigenlijk altijd boter of andere verboden dingen in waar ik ziek van word. Snacks nope gaat niet. Ik krijg daarin op een enkele keer een handje chips geen extra voedsel binnen. Die bij veel mensen vaak ongemerkt de mond ingaan. Op de bank film kijken is hooguit een handje nootjes of bananenchipjes.

Daarom adviseer ik ook, ga naar een dietiste die verbonden is aan het ziekenhuis en ga daarmee om de tafel zitten voor een plan dat bij jou past

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 14:42 

Profiel   

Blijvende verandering in gewicht kan ook een teken zijn dat je niet goed bent ingesteld. Op de site van de schildklierorganisatie kun je daar informatie over lezen. Zelf je medicatie wat aanpassen zou ik alleen met hele kleine stapjes doen. Als je echt ontregelt ben je verder van huis. Kan het ook niet zijn dat je door het sporten gespierder bent geworden waardoor je minder afvalt? Balen hoor, ik leef met je mee! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 15:49 

Profiel   

Koekie73 schreef
Klopt ik kan niet veel meer eten want dan kom ik aan. Dat komt idd door geen schildklier (medicatie bootst de sk helaas niet helemaal na) en ik denk ook de combi met mij leeftijd. Ik kan ook echt niet nog minder gaan eten. Vandaar dat ik een beetje tegen een muur oploop. Voor mijn gezondheid moet ik echt wat afvallen.

En hoe zijn de waardes van de schildklier? Ben je echt goed ingesteld?
Wanneer neem je de Thyrax in, avond,ochtend?
Als je bloed moet prikken doet je dat dan vroeg in de ochtend of later op de dag?

Hoop vragen maar ik kon ook al een paar jaar niet meer afvallen, in december 23 de euthyrox toch op mogen hogen van de HA omdat de TSH verhoogd was, FT4 was nog binnen normaal. En nu eindelijk val ik weer heel langzaam af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 16:11 

Profiel   

Dietiste is ook niet zaligmakend hoor.
Ik overlegde mijn eetdagboek en ik at toen volgens project gezond en ik viel door die overgang geen gram af.
Ze zei. Ik weet niet wat je moet aanpassen in je eetpatroon het enige is nog koolhydraatarm brood te proberen.
Nou je raad het al... hielp niets.

Ik heb maar geaccepteerd dat die overgang er nou eenmaal is en ik merk dat nu mijn lijf weer in wat rustiger vaarwater komt ik langzaam weer wat aan het afvallen ben.

Ik neem mijn thyrax in de avond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 16:13 

Profiel   

karuna schreef
Goof schreef

Nee ik heb deze hoeveelheid in twee porties gegeten. Anders krijg ik dat niet weg. Zoals ik al eerder typte ik eet zowat de hele dag door kleine beetjes. En ja het is een enorme bult eten. En ja ik val ermee af. Ik heb toen de dietiste deze hoeveelheden voorstelde haar ook aangekeken en in de lach geschoten. Maar ze had wel degelijk gelijk. Voor mij werkt het is wel gebleken na heel wat jaren worstelen met niks werkt. :j

ik denk dat ieder lichaam anders in elkaar zit,

In hoeveel porties je het eet maakt niet uit, het blijft dezelfde hoeveelheid voedsel en het blijft 3/4 kilo avondeten. Die hoeveelheid is gewoon echt absurd.
Als een diëtist me dit zou aanraden (inclusief zo belachelijk veel koolhydraten) zou ik echt een ander zoeken.

Maar hé, je hebt gelijk. Ieder lijf werkt anders!
Ik eet denk ik de helft van wat jij eet en dat is ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 16:21 

Profiel   

Koekie73 schreef
Jolliegirl schreef

Ik krijg altijd een berichtje van de huisarts dat onder de 1 niet goed is en ik minder Thyrax moet nemen.Wat ik niet doe want mijn ha heeft de ballen verstand hiervan (helaas)
Ik neem 225 mcg Thyrax. Maar de endocrinoloog heeft altijd op mijn hart gedrukt er zelf een beetje mee te 'spelen' nav mijn waarden en hoe ik me voel. Zij gaf altijd wel aan dat ik TSH 1 als uitgangspunt moet nemen. Maar goed, misschien geen slecht idee om weer eens 12.5 mcg erbij te nemen en kijken hoe ik me voel en hoe de waarden dan weer zijn.

De TSH van 1 of lager (lees net te meten) is goed als je op de schildkliermedicijnen ingesteld bent. Maar net zo belangrijk, zo niet nog belangrijker is je FT4, deze moet in de meeste gevallen tegen de bovengrens aan zitten, De FT4 verzorgt de energie en de TSH zegt alleen of er genoeg energie (redelijk hoge FT4 en dus een lage TSH)is, of te weinig energie (lage FT4 en dus een te hoge TSH).
Mijn ervaring met zomaar wat toevoegen of weglaten qua hoeveelheid thyrax/euthyrox is niet heel goed. Het kan tot 6 weken duren voordat een verhoging of verlaging helemaal uitgebalanceerd is in je lijf. Door te snel weer er wat bij of af te doen blijf je schommelen.

Laatst bijgewerkt door ogidni op 08-09-24 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 16:25 

Profiel   

Lukt het ook om in plaats van 1x per week krachttraining te doen, naar 2x per week? Van 1x in de week bouw je niet zo heel snel spieren op die handig zijn bij de verbranding. Bij 2x gaat opbouwen veel sneller.
Daarnaast kun je proberen alle toetjes en koekjes weg te laten of te vervangen door gezondere alternatieven. Ook geen chips. Chocolade bv alleen met 80 procent cacao en dan een klein stukje. Zo ben ik al wat kilos kwijtgeraakt maar met krachttraining kun je ook wat in gewicht aankomen als je lichaam wat meer spiermassa krijgt. Spieren wegen wat zwaarder dan vet.
In feite moet je bij alles wat je in je niet stopt nagaan of het gezond is. Vergelijk ook de kcal op bv pakjes margarine / broodbeleg. Nutriscore is ook handig, zoveel mogelijk van A nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 16:30 

Profiel   

Koekie73 schreef
Jolliegirl schreef

12,5 is best wel veel hoor,beter dan 6mcg eerst doen.

En een hele lage TSH is gewoon slecht voor je hart.
Niet doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 19:01 

Profiel   

Koekie73 schreef
@tirzasarah10 drama! Mijn endocrinoloog heeft me een tijd geleden weer terug overgedragen aan de huisarts. Maar vanwege de bloedduk (196/129) is er uiteraard wel weer contact geweest met een internist. Wel een bloeddruk om je zorgen over te maken, ook als het door medcatie wordt veroorzaakt.
Ik heb altijd een lage bloeddruk gehad, ook met de Thyrax. De hoge bloeddruk komt hoogstwaarschijnlijk van de erenumab (cgrp remmers tegen migraine)

Maarrrr.... de discussie (!) over t3 heb ik meermaals gevoerd met mijn huisarts. Hij vindt dat totale onzin. De internist (geen endocrinoloog) vond dat een tijd geleden ook niet nodig om iets mee te doen.
De huisarts wil ook mijn t3 niet laten prikken nu omdat mijn T4 en TSH goed zijn (is ook zo, TSH zit steeds rond de 1 wat perfect is voor schildklierpatienten) is verder onderzoek niet nodig. Hij ziet ook geen reden om me terug te verwijzen naar endocrinoloog.

Ik lees trouwens niets over hoge bloeddruk in de bijsluiter van Thyrax.
Denk dat ik de overgang redelijk voorbij ben. Heb weinig klachten (meer)

Wat een drama... helaas echt ontzettend herkenbaar. Ik zou daarom echt kijken naar een arts die verder en breeder wil kijken dan hoe er nu gekeken word. Ik snap die huisartsen ook echt niet, moeilijk doen om het moeilijk doen heb ik altijd het idee. Je bloeddruk is ook echt wel zorgwekkend hoog :wow:
Is je cortisol ook meerdere keren gecheckt?
Het is echt een enorme strijd en je sta met je rug tegen de muur.
Zou je echt als je het kan betalen(kan niet in iemands portemonnee kijken) aanraden naar vrouw en klinieken in Lelystad te kijken, deze vrouw is van oorsprong gynaecoloog maar is zich gaan specialiseren op hormonen incl schildklier. Mijn collega is midden in de overgang door alles op orde te krijgen 20kg met gemak afgevallen. De endocrinoloog of internist kijkt te veel in hokjes en als je daar net buiten val zit je gewoon klem.
Zelf bij de kliniek geweest en die kon mij niet helpen maar dat is zeer waarschijnlijk doordat ik toch meer problemen heb als gedacht. Dit heeft de arts ook netjes aangegeven dat ze mij niet verder kon helpen maar wel graag op de hoogte gehouden kon worden omdat ze meer patiënten heeft met soortgelijke klachten. Het is nog niet officieel bestempeld maar de arts in het academische ziekenhuis heeft aangegeven dat het eigenlijk niks anders kan zijn als cyclische cushing, weinig over bekend en dus ook de behandeling.
Voor mij is het dus ook hangen en wurgen om niet helemaal uit elkaar te groeien, snap je frustratie ontzettend goed.

Gek overigens dat je het niet terug kan vinden! Het is vrij bekend, net als het verhogen van je cortisol.. met een echt hoog cortisol, dus biet enkel klachten maar daadwerkelijk hoog in je bloed kan je dieeten tot je een ons weeg maar er zal niet tot nauwelijks gewicht af gaan.

Heel erg veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 19:07 

Profiel   

Hoe krijg je de cortisol omlaag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 19:11 

Profiel   

Dat zit ik me soms ook af te vragen.
Die van mij is vermoed ik ook hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 19:23 

Profiel   

DuoPenotti schreef
Hoe krijg je de cortisol omlaag?

Cortisol is je stresshormoon, dus rust en ontspanning zijn heilig. Plus gezond eten, goed slapen, geen caffeïne en alcohol.

Maar goed, wellicht dat het icm medicatie net iets anders werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 19:30 

Profiel   

Ik weet dat die van mij hoog was.
Jaren terug bij orthomoleculair arts eruit gekomen. Ik weet dat ik van alles heb geslikt toen wat niet hielp. Maar was me toen nog dagelijks over de grens aan het jagen om werk vol te houden.
Toch heb ik nu ondanks rust nog steeds het idee dat hij hoog is.

Zet me wel ff aan het denken omdat afvallen niet lukt.
En de body battery van de horloge ook bijna altijd in stress staat.

Nog eens contact opnemen met de orthomoleculair arts.

Bedankt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 19:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen